Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hááát, 10 méter kell lefele, meg még ki az autóig. Nem is tudom. Lehet, hogy inkább nálad kéne lenyomatni, aztán a villanyszámlán meg majd megosztozunk. De még nem tudom, mikor fogok ráérni, lehet, hogy nem is tudok menni, mert ezer a dolog holnapra. Valahogyan majd úgyis jelzem, ha mennék

Rendben ha kell vmi , vagy jönnél csak szólj. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Korábban volt téma a légzsákkormányátvezető..

Azt bonyolult cserélni, vagy mi a teendő vele ?

Még a nyári karambolom miatt ég állandóan a kontrollámoám.

Álítólag attól.

Bár ott tartanék már, hogy ég a kontroll lámpám :lol:

Nekem azt mondták, hogy valami feltekercselt spirálrugó van benne, nem szabad tekergetni, szétszedni, óvatosan kell vele bánni. Ezek szerint nem lehet túl egyszerű, szerintem kényes darab. Én azt nem tudom, hogy középen azok a karmok mibe akadhatnak bele. Nekem közéjük pont becsúszik a régi kürtátvezető, az megtartja, igaz, korántsem stabilan.

Egy képe nincs valakinek véletlenül a légzsákos F kormányrúdjának végéről? Az érdekelne, hogy kell-e oda valami külön elem, vagy mennyiben más, mint az enyém.

Link to comment
Megosztás:

Rendben ha kell vmi , vagy jönnél csak szólj. :lol:

Okés, de korántsem biztos, hogy holnap odajutok.

Most azon gondolkozom, hogyan fúrjam ki a rögzítéshez. Ha teljesen átnyomom a lemezcsavarnak, talán még a kipufogót is megfúrom. Meg még talán be is ázhat.

M6-os csavarhoz van fém karosszériastiftem, azt kéne betennem fémragasztóval... Vagy átmenőcsavar... Milyen vastag lehet ott a lemez?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. tudom hogy nem Astra de hátha tud segíteni valaki.

B Vectra 1997. bár szerintem évjárat mindegy ebben a kérdésben.

1.6os moci benyás.

vízhőfok mérő meg se moccan a műszerfalon.

Valakinek ötlete??

Melyik szenzor lehet a gond??

a 2 érintkezős vagy csak a sima 1 érintkezös?

Köszönöm mindenkinek aki válaszol.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. tudom hogy nem Astra de hátha tud segíteni valaki.

B Vectra 1997. bár szerintem évjárat mindegy ebben a kérdésben.

1.6os moci benyás.

vízhőfok mérő meg se moccan a műszerfalon.

Valakinek ötlete??

Melyik szenzor lehet a gond??

a 2 érintkezős vagy csak a sima 1 érintkezös?

Köszönöm mindenkinek aki válaszol.

Astra 2.0ás.

Egyérintkezős... gondolom nálad is...

Nézd meg a vezetékét.. lehet csak le van csúszva..

Link to comment
Megosztás:

Jaja, azt mondom, a 10 pólusú... Akkor a fekete-sárga kapcsolhatja a relét? Bár abba olyan szín nem megy, de ki tudja, mi van itt átkötögetve :lol: Van még egy barna-fehérem, ami egy 9 púlusú soros lapos csatiba megy, amivel még nem is találkoztam az autómban. Igazából itt a kábelek fele barna-fehér. A pirosat és barnát a rádió felé menő kötegről kapja, azt már kinyomoztam...

Ezeket Te hol láttad? A könyv kapcsolási rajzai közt bennvan?

A nagy, széles A oszlop melletti csatlakozóból hogyan lehet kihúzni a kábelt?

Benne van.

Hétfőn meg tudom mutatni, hogy kell kiszedni.

Link to comment
Megosztás:

Nincsmit.. háát fejlesztenem kellene, csak nincs sok időm rá :rolleyes:

Hu, ez nagyon jól jött nekem is. Az indexkar cserédnél meg tudtam figyelgetni a kormányrúd végét. Igazából tökugyanolyan nekem is, még a burkolat is ugyanannak tűnik. Csak ha én felteszem, akkor az átvezetőt nem takarja be, szóval kb. másfél centivel rövidebb. Akkor talán mégsem kell az oszlopcsere :)

Link to comment
Megosztás:

Benne van.

Hétfőn meg tudom mutatni, hogy kell kiszedni.

Valahogy kifeszegettem már, talán nem is sérült... A 10 pólusú csatiból kell még kivenni, meg a biztitáblából, aztán kinnvan a köteg. Nemhiszem, hogy ma bekötöm, talán csak behúzom a kábelt, úgyhogy majd lehet futok segítségért.

Kezdek arra az láálspontra jutni, hogy az a sok összekókányolt barna-fehér a duda vezetéke lesz mind...

De azért durrantani nem akarok :) :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Valahogy kifeszegettem már, talán nem is sérült... A 10 pólusú csatiból kell még kivenni, meg a biztitáblából, aztán kinnvan a köteg. Nemhiszem, hogy ma bekötöm, talán csak behúzom a kábelt, úgyhogy majd lehet futok segítségért.

Kezdek arra az láálspontra jutni, hogy az a sok összekókányolt barna-fehér a duda vezetéke lesz mind...

De azért durrantani nem akarok :) :)

Na mi újság? Elszólta már magát? :rolleyes: :)

Link to comment
Megosztás:

Nos, a kormány felment, a tengely jónak tűnik. A burkolattal van némi problémám, az nem passzol az átvezető miatt (vagy nemtommi az a kerek tárcsa alatta). Mondjuk, az nem is áll fixen ott. Dudám ugyebár nincs, azt majd át kell kötöznöm, ahogy néztem, a légzsákindító kábellel van egy kötegben (barna-fehér, barna azt hiszem). Hát, nem egyszerű téma...

Amúgy az a nagy kormány nekem sem tetszik, a zsák nélküli sem, viszont az könnyebben kezelhető szerintem.

Attól hogy a racsni ugyanolyan, a két oszlop különbözik. A légzsákosé fix, a nem légzsákosé összecsuklós. az apróbb különbségeket én sem vágom.

A 2. számú az micsoda ezek közül ? Csak mert annak a fekete kábelére volt kötve a riasztós kötegen egy fekete-sárga kábel.

Karcsi. A piroson és barnán kapja az áramot, meg a testet? Az van megrelézve nekem...

Ja, meg megy a diagnosztikai kapocs (asszem 7-es) pontjára egy barna-fehér a kötegből. Az mi a rák lehet?

A diagcsatiba menő vezetéken lehet kommunikálni a vezérlőjével a tech műszer segítségével.

Link to comment
Megosztás:

Na mi újság? Elszólta már magát? :) :)

Áhh, most értem haza családi taliról. Nem akartam már 6-kor odaállítani, amúgy sem láttunk volna semmit.

A következőképpen állok:

kormány fel van rakva átvezetőstől a helyére, kábeleket behúzkodtam a műszerfal mögé, légzsák kontrollámpa-vezetéket bekötöttem a műszeregységbe, vezérlőt felfúrtam a padlózatra

Amit még meg kell oldanom:

komplett bekötés tápra, gyújtáselosztóra, A oszlop csatlakozóba, 10 pólusú csatira, stb...

Kürt se működik még, pár napig elkevergek anélkül talán, illetve ugye fel kell vakarni azt a kátrányt az indító alól. Boxot is át kell faragnom kicsit, mert nem fér be alá a vezérlő. Meg kel vadásznom egy légzsákosra való kormányborítást.

Hát kb. ennyi még a teendő vele.

A mutatókat nem tudtam egyébként levenni, csak a két kisebbet, pedig már nagyon feszegettem. Úgyhogy nem a számlapot színeztem, hanem az izzókat üvegfestékkel. Kicsit halványabb lett, de igen frankó zölden világít. Kétszer-háromszor meg kell mártani őket, oszt máris színes :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Áhh, most értem haza családi taliról. Nem akartam már 6-kor odaállítani, amúgy sem láttunk volna semmit.

A következőképpen állok:

kormány fel van rakva átvezetőstől a helyére, kábeleket behúzkodtam a műszerfal mögé, légzsák kontrollámpa-vezetéket bekötöttem a műszeregységbe, vezérlőt felfúrtam a padlózatra

Amit még meg kell oldanom:

komplett bekötés tápra, gyújtáselosztóra, A oszlop csatlakozóba, 10 pólusú csatira, stb...

Kürt se működik még, pár napig elkevergek anélkül talán, illetve ugye fel kell vakarni azt a kátrányt az indító alól. Boxot is át kell faragnom kicsit, mert nem fér be alá a vezérlő. Meg kel vadásznom egy légzsákosra való kormányborítást.

Hát kb. ennyi még a teendő vele.

A mutatókat nem tudtam egyébként levenni, csak a két kisebbet, pedig már nagyon feszegettem. Úgyhogy nem a számlapot színeztem, hanem az izzókat üvegfestékkel. Kicsit halványabb lett, de igen frankó zölden világít. Kétszer-háromszor meg kell mártani őket, oszt máris színes :rolleyes:

Na csakhogy megvagy már kezdtem aggódni, gondoltam beszólok a balesetire hoztak-e be orrbavert emberkét. :) Jövő héten hogyan melózol? Én éjszakás leszek, elméletileg egész nap ráérek hétfő kivételével.

Link to comment
Megosztás:

Na csakhogy megvagy már kezdtem aggódni, gondoltam beszólok a balesetire hoztak-e be orrbavert emberkét. :) Jövő héten hogyan melózol? Én éjszakás leszek, elméletileg egész nap ráérek hétfő kivételével.

Ne félj, majd komplett bekötés után megengedem neked, hogy az első gyújtást ráadd :rolleyes:

Jövő héten elvileg reggel 6-ra megyek minden nap, s 12 órázom, de ez még bárhogy változhat, szerintem lesz, amikor korában végzek majd. A számod már megvan, majd úgyis hívlak, ha helyzet lesz :)

Link to comment
Megosztás:

Na csakhogy megvagy már kezdtem aggódni, gondoltam beszólok a balesetire hoztak-e be orrbavert emberkét. :) Jövő héten hogyan melózol? Én éjszakás leszek, elméletileg egész nap ráérek hétfő kivételével.

Ne félj, majd komplett bekötés után megengedem neked, hogy az első gyújtást ráadd :)

Jövő héten elvileg reggel 6-ra megyek minden nap, s 12 órázom, de ez még bárhogy változhat, szerintem lesz, amikor korában végzek majd. A számod már megvan, majd úgyis hívlak, ha helyzet lesz :D

Látom, már nem is kellek. Megoldotok mindent magatok. :rolleyes: :)

Link to comment
Megosztás:

Attól hogy a racsni ugyanolyan, a két oszlop különbözik. A légzsákosé fix, a nem légzsákosé összecsuklós. az apróbb különbségeket én sem vágom.

Én már attól is féltem, hogyfel se megy a kormány. Azt a hálós csuklót figyelgettem is, gondolom az nyomódik össze. Most egyelőre örülök annak, hogy már van kormányom. Lehet, hogy összekötögetem, aztán majd később veszek bele egy oszlopot, most nem lesz lehetőségem nélkülözni a kocsit. De mitől csuklik az vajo? Az ütközéskor fellépő erők hatására, vagy attól, hogy lefejelem? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Én már attól is féltem, hogyfel se megy a kormány. Azt a hálós csuklót figyelgettem is, gondolom az nyomódik össze. Most egyelőre örülök annak, hogy már van kormányom. Lehet, hogy összekötögetem, aztán majd később veszek bele egy oszlopot, most nem lesz lehetőségem nélkülözni a kocsit. De mitől csuklik az vajo? Az ütközéskor fellépő erők hatására, vagy attól, hogy lefejelem? :rolleyes:

Az Tőled csukódik össze. Az enyém össze van csukódva, mert a kormány leszedésénél elkövettük azt a hibát, hogy rávágtunk a tengelyre kalapáccsal. Már vettem másikat, de még nem volt lelkierőm szétszedni miatta a kocsit.

Link to comment
Megosztás:

Látom, már nem is kellek. Megoldotok mindent magatok. :rolleyes: :)

Ohh, dehogynem, Mester. Ma is kellettél volna, valamivel c@ptam egy orbitálisat :) Csak tudtam, hogy dolgod volt, meg elég sokat zaklattalak így is már... De úgyis megzaklatlak majd, hogy nézd meg nekem azt a relét...

Még így is le kell mennem visszapakolni a középkonzolt, mert nincs rádióm, elakadásjelző lóg, fűtésblokk is.

Műszeregységbe való izzót lehet venni foglalatostól is? Mert ugyebár kell egy pluszban a légzsák visszajelzőnek is, meg műszerfal világítás izzói is elég haloványok már.

Remélem, nem csak autósboltban, mert a héten nem sok esély van rá, hogy zárás előtt odaérek bármailyikbe is.

Link to comment
Megosztás:

Ohh, dehogynem, Mester. Ma is kellettél volna, valamivel c@ptam egy orbitálisat :rolleyes: Csak tudtam, hogy dolgod volt, meg elég sokat zaklattalak így is már... De úgyis megzaklatlak majd, hogy nézd meg nekem azt a relét...

Még így is le kell mennem visszapakolni a középkonzolt, mert nincs rádióm, elakadásjelző lóg, fűtésblokk is.

Műszeregységbe való izzót lehet venni foglalatostól is? Mert ugyebár kell egy pluszban a légzsák visszajelzőnek is, meg műszerfal világítás izzói is elég haloványok már.

Remélem, nem csak autósboltban, mert a héten nem sok esély van rá, hogy zárás előtt odaérek bármailyikbe is.

Honap megyek venni, mert nekem is kiégett egy, foglalattal együtt adják, kell neked is?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.