Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Voltam bent a helyi elektromos bótban pénteken kérdeztem van-e nyákjavító filc, vki azt mondta az jó a hátsóablakfűtés javítására. Mondták nincs, meg néztek nagyot, néha van nekik vmi ezüsttartalmú festék 3000-ért. :lol: Ki voltak rakva a ledek az asztalra, egyből beugrott a ledesítés felvettem egy 5mm-es fehéret, kérdeztem mennyi? Azt mondta a nő 400 nyomban le is raktam nehogy eltörjem. :P :) Megkérdeztem tőle, hogy kiszámolná-e nekem hogy mekkora ellenállás kell melléje hogy 12voltról működjön, erre elkezdett nyekeregni, hogy nem a feszültséget kell csökkenteni hanem az áram erősséget. :lol: Na erre mondtam, köszönöm, csókolom! :P

Link to comment
Megosztás:

400? :lol:

az igen komyol led lehett

én a gyújtóbol származó ledet megcsiszoltam, de semi befúrás stb, csak 1200 as papirral felcsiszoltam, de az is bőven csinál olyan fényt hogy a szobába megtalálok mindent.

olvasni nem lehet vele

de kitalálok a budira...

Link to comment
Megosztás:

400? :lol:

az igen komyol led lehett

én a gyújtóbol származó ledet megcsiszoltam, de semi befúrás stb, csak 1200 as papirral felcsiszoltam, de az is bőven csinál olyan fényt hogy a szobába megtalálok mindent.

olvasni nem lehet vele

de kitalálok a budira...

Az öngyujtóból azt a kéket? Én raktam a biciklis lámpámba kettőt, szemből simán rendőrmotornak néznek. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem tudja valaki hogy a fényszóró állásszög állito be van e vezetékelve elöre?

Mert nekem benne van a csatlakozo meg minden csak maga a kapcsolo nincs benne!

Ha a kapcsolónál megvan a vezeték, akkor valszeg a lámpáknál is. Nézd meg a lámpáknál nem lóg-e egy vezeték, ha jól rémlik 3-vezetékes a csatija.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos csak a lámpáról nem készítettem képet, mert nem szereltem le (ezért sajnos még bekötve sincs) :lol:

No de beépített kép készült:

http://kepfeltoltes.hu/081116/P_tf_kl_mpa_...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/081116/P_tf_kl_mpa_...ltoltes.hu_.jpg

Ha megnézed a kocsidban a műanyag burkolatot a csomagtartóajtó tetején, akkor ott látsz egy olyan elemet, amit 4 csavar rögzít a helyére. Na, azt kell leszedni, és oda kell felrakni a pótféklámpás burkolatot. Ugyanazzal a négy csavarral vissza lehet rakni.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem hozz legalább hármat. :o

Háát ha nem 6000, akkor jaja.. a vaterás nagyon jó áron volt.. :P

lámpa

Ez sem rossz szerintem.

Hmm... ez érdekes ..de ebben ha jól látom nem lehet mozgatni a két szélsőt...

Mondjuk viszont benne lenne az UH fejek heje is.. mókás...

Voltam bent a helyi elektromos bótban pénteken kérdeztem van-e nyákjavító filc, vki azt mondta az jó a hátsóablakfűtés javítására. Mondták nincs, meg néztek nagyot, néha van nekik vmi ezüsttartalmú festék 3000-ért. :lol: Ki voltak rakva a ledek az asztalra, egyből beugrott a ledesítés felvettem egy 5mm-es fehéret, kérdeztem mennyi? Azt mondta a nő 400 nyomban le is raktam nehogy eltörjem. :P :) Megkérdeztem tőle, hogy kiszámolná-e nekem hogy mekkora ellenállás kell melléje hogy 12voltról működjön, erre elkezdett nyekeregni, hogy nem a feszültséget kell csökkenteni hanem az áram erősséget. :lol: Na erre mondtam, köszönöm, csókolom! :lol:

Végülis nem mondott olyan nagy hülyeséget, mert végülis egyenes arányban van a kettő.. és ha nem mondok hülyeséget, csak nézőpont kérdése mit csökkentesz..

Mert gyakorlatolag egy olyan feszültségosztót csinálsz, amin adott áramnak kell átfolynia...

kiszámolás: 12voltból a led feszültsége..(de inkább 14,4 voltból, lévén töltéskor ennyi is lehet)= az ellenálláson eső feszültség.

R=U/I(led) Az ellenálláson eső feszültség osztva a led üzemi áramával..(20ma pl) Feszültség voltban, Áram meg Amperben.. és akkor Ohmban lesz a végeredmény.. (itt pl 540ohm) (már ha még jól emlékszem a tanúltakra..)

Mondjuk én asszem nagyobbat tettem bele.. asszem valami 7xxohmosat..

Ködlámpa kapcsolókba meg még nagyobbat, mert nagyon vakítana...

A Led meg nem tudom milyen lehetett, de marha drágán mérték..

Néz körbe itt.. kicsit olcsóbbak! :P

Link to comment
Megosztás:

Ha megnézed a kocsidban a műanyag burkolatot a csomagtartóajtó tetején, akkor ott látsz egy olyan elemet, amit 4 csavar rögzít a helyére. Na, azt kell leszedni, és oda kell felrakni a pótféklámpás burkolatot. Ugyanazzal a négy csavarral vissza lehet rakni.

Jó lett, na és mi píz volt? Nekem egyenlőre egy tecsós van fölgányolva, az is a burkolatra van felszerelve, mert az öntapadók csak addíg fogták, amíg nem álltam napra. :lol:

Végülis nem mondott olyan nagy hülyeséget, mert végülis egyenes arányban van a kettő.. és ha nem mondok hülyeséget, csak nézőpont kérdése mit csökkentesz..

Mert gyakorlatolag egy olyan feszültségosztót csinálsz, amin adott áramnak kell átfolynia...

kiszámolás: 12voltból a led feszültsége..(de inkább 14,4 voltból, lévén töltéskor ennyi is lehet)= az ellenálláson eső feszültség.

R=U/I(led) Az ellenálláson eső feszültség osztva a led üzemi áramával..(20ma pl) Feszültség voltban, Áram meg Amperben.. és akkor Ohmban lesz a végeredmény.. (itt pl 540ohm) (már ha még jól emlékszem a tanúltakra..)

Mondjuk én asszem nagyobbat tettem bele.. asszem valami 7xxohmosat..

Ködlámpa kapcsolókba meg még nagyobbat, mert nagyon vakítana...

A Led meg nem tudom milyen lehetett, de marha drágán mérték..

Néz körbe itt.. kicsit olcsóbbak! :lol:

Én egyenlőre csak a középső belső világításon gondolkodtam, azon is úgy hogy sorbakötök megfelelő darabszámut, a 3V-ledből pölö 5-öt. Aztán egy kiégett izzóra ráforrasztom, és egy mozdulat cserélni ha valami gond van vele. Persze nem a 400 forintosból! :)

Link to comment
Megosztás:

Ja és azt nemtudja valaki hogy ha kulcsot szeretnék másoltatni a kocsimhoz akkor elég e egy nyerskulcsra rámarni a mintát vagy kell inditásgátli csippet is másoltatni? (igaz fogalmam sincs hogy van e benne imob) :lol:

Én is másoltattam csak úgy egy kulcsosnál hogy legyen mivel a csomagtartót meg a tanknyilást nyitogatni. Másra nem is jó. Ha bemész egy Opelbe akkor ők az álvázszám szerint meg tudják mondani az összes kocsidra vonatkozó tudnivalót(pl. a rádió kódját is úgy tudtam meg) Vagy akár a kormány alatti burkolatot leszedve(3 csavar) is láthatóvá kéne válnia hogy van-e inditásgátló benne, ha jól tudom... :) :lol:

Link to comment
Megosztás:

...a kormány alatti burkolatot leszedve(3 csavar) is láthatóvá kéne válnia hogy van-e inditásgátló benne, ha jól tudom... :lol: :lol:

A sorcsati még nem minden, kell egy immo-modul is bele.

Máté! Másoltatsz egy szimpla kulcsot, bepöccinted a kocsit -ha nem sötétül el a műszerfal pár másodperc múlva vagy a járó motor 2 percen belül nem áll le akkor nincs benne immobilizer és nem érdemes chipet másoltatni ami nem kis költséggel jár (pl nekem 9000-be volt).

Link to comment
Megosztás:

A sorcsati még nem minden, kell egy immo-modul is bele.

Máté! Másoltatsz egy szimpla kulcsot, bepöccinted a kocsit -ha nem sötétül el a műszerfal pár másodperc múlva vagy a járó motor 2 percen belül nem áll le akkor nincs benne immobilizer és nem érdemes chipet másoltatni ami nem kis költséggel jár (pl nekem 9000-be volt).

Nekem a másolt kulcsot gyújtásra téve elkezd villogni a sárga lámpa, inditózáskor pedig csak hajt, nem is indul be egy pillanatra sem és nem is sötétül el a műszerfal.

Link to comment
Megosztás:

Ki kell venni azt a kis fekete téglalap izét a kulcsból (eredetiből) és beragasztani a kormányburkolatba belülről a gyujtáskapcsolóhoz jó közelre.

Utána használható lesz a másolt kulcs is. :lol:

Az immobilizer folyamatosan fogja kapni a jelet.

Ha elakarnák lopni az immo ugysem lenne csak lassító tényező.

Link to comment
Megosztás:

Találtam a kocsi alatt egy csatit ami nincsen összedugva.

Bandi szerint nem baj.

Vélemény?

Két vastag vezetéke van. Egy barna és egy piros-fehér.

Szekunder levegő kompresszoré ha minden igaz. Felesleges súly lenne csak :lol:

Ja és azt nemtudja valaki hogy ha kulcsot szeretnék másoltatni a kocsimhoz akkor elég e egy nyerskulcsra rámarni a mintát vagy kell inditásgátli csippet is másoltatni? (igaz fogalmam sincs hogy van e benne imob) :lol:

Ha immós, akkor a chip nélkül nem fog menni. Általában a kerekfejű kulcsok az immósok, a lapos téglalap alakú kulcsok nem immósok (kadett forma).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Talán sikerült meglelnem a hiba okát a fogyim nagy megnövekedésére. A lényeg, hogy gyanus volt (szemből a bal3. hengernél) a gyertya, kicsit kormos volt az elektróda töve és ez nem volt szimpi, mert anno nagyon szépen ki voltak égve. Hát szereztem egy müszert és láss csodát a kábelem egy rakás sz...r volt, olyan ellenállása volt, hogy az csak csoda. A régi kábeleket vettem alapul, mert azok jók voltak és ennél a kábelnél 3x akkora értéket mértem mint a régiben. Remélem ez lehet annak is az oka, hogy kis fordulatnál nem ment úgy a vas, de ma kiderül, mert bekerül az új köteg a gépbe.

Üdv:BB

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.