Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

A műszeregységem ledesítése lesz a legnagyobb meló, lehetőleg egy nap alatt meg akarom ejteni, bár az sem zavarna, hogy szakaszosan csinálom és addig több színben pompázik. :P Mivel napi használatos a kocsi. :D

Érdekelne olyan webáruház, ahonnan lehet rendelni speckó ledeket. Például ami 180 fokos szögben világít, vagy olyan led, ami nagy fényerejű és nem tökéletesen átlátszó, hanem "tejezett".

Ez a 14,4V-os dolog meg jó ötlet, ezzel nem is számoltam. 12V-ot vettem alapul és ahhoz méreteztem az ellenállásokat.

Mondjuk van itthon egy doboz 3mm-es kék led, de nem nagy fényerejűek, ezért is van a világítás kapcsolóban kettő sorba kötve. Meg mondjuk egy műszeregység sem ártana, amin gyakorlok, vagy átalakítom azt és csere. ;) Asszem W1103-as VTU-s műszeregység van benne (lényeg hogy ford. szám mérős).

Nem 1102, és VDO?

Link to comment
Megosztás:

ezek a témák, ujra és ujra ugyan azok :D

visszaolvasva meg lehet keresni, a korábbi hozzászólásokat ebben a témában, pl én is sokat mondtam errőla témáról, képletekkel stb :D

1,2 volt?

én 7éves is már 3 voltról tanultam ;)

igaz akkor még 15-20 mA el :P

nem úgy mint mostanság..

ja és visszanézegetve vannak konkrét megvalósítások is pl astra számlap megvilágításhoz is.

Link to comment
Megosztás:

Ezek a nagy fényerejű fehér ill. kék LED-ek általában 3.6V körüli nyitófesszel mennek.

Múltkor egy árlistában 1,1-1,2 közti értékeket olvastam.

Nem szabad így "általánosítani". Ezerféle LED van, és minegyik más-más feszültséget szeret ejteni. A nagyfényerejűek

között is van sok, ami 1,8-2,4V között ejt, típustól függően. Adatlapot kell nézni neten konkrét típusszámhoz, különben

nem kell csodálkozni, hogy hamar "kiég" a LED :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Szerelt már vki hátsó elektromos ablakot, tekergetős helyére? A kérdés h mennyire bonyolult behúzni hátra a kábeleket, mert oda nem rakták be mint elöre :D

Első körben nyisd ki az ajtót és nézd meg, hogy van e valami lyuk az oszlop és az ajtó között, vagy valami gumírozott bevezetés.

-Ha van mondjuk gumírozott, akkor azt kipattintod és megnézed, hogy mennyi kábel fér még mellé a csőbe;

-Ha csak lyuk van, akkor oda kell behúzni a kábelt, érdemes valami rugalmas gumicsőbe is behúzni, hogy ne dörzsölődjenek ki a kábelek az ajtó nyitogatástól;

-Ha semmi sincs, na akkor a "bonyolult", mert akkor fúrkálni kell és mivel egy ajtó nem igazán nyílik teljesen 90 fokban, nem egyszerű (hacsak nem szeded le az ajtót).

Persze utána egyből le is kell kezelni valami rozsdásodásgátlóval, hogy ne kezdjen el ott rohadni.

Link to comment
Megosztás:

Kell,hogy legyen lyuk az ajtón maxílium vakdugózva van.

Az autógyárak nem fognak különböző ajtót gyártani a központis ,elektromosablakoshoz mint a fapadoshoz mert az nagyon sok plusz költség lenne. (ez tapasztalat).

Szóval lesz ott lyuk. ;)

Központizárad van? :D

Link to comment
Megosztás:

Első körben nyisd ki az ajtót és nézd meg, hogy van e valami lyuk az oszlop és az ajtó között, vagy valami gumírozott bevezetés.

-Ha van mondjuk gumírozott, akkor azt kipattintod és megnézed, hogy mennyi kábel fér még mellé a csőbe;

-Ha csak lyuk van, akkor oda kell behúzni a kábelt, érdemes valami rugalmas gumicsőbe is behúzni, hogy ne dörzsölődjenek ki a kábelek az ajtó nyitogatástól;

-Ha semmi sincs, na akkor a "bonyolult", mert akkor fúrkálni kell és mivel egy ajtó nem igazán nyílik teljesen 90 fokban, nem egyszerű (hacsak nem szeded le az ajtót).

Persze utána egyből le is kell kezelni valami rozsdásodásgátlóval, hogy ne kezdjen el ott rohadni.

van lyuk meg kábel is, csak nem annyi mint az elektromos ablakhoz...

a kérdés arra irányult volna h a donor autóból mennyire bonyolult áttenni a gyári hátsó köteget :D

Link to comment
Megosztás:

van. már szétszedtem megnéztem, bár nem most volt...jelenleg 3-4szál fut hátra, viszont az ablakhoz kell vagy 9 asszem :D

Sztem nem lehet bonyolult.

Megnézed a szőnyeg alatt a legközelebbi csati a B oszlop alatt.

Ha rám hallgatsz a patentolásokkal türelmesen nem kitépni.

A szálak számát sajna nemtom. Nekem gyári a hátsó elektromos ablak és még nem szedtem szét.

Link to comment
Megosztás:

ezzel az a baj h kevés szál megy eleve a Boszlophoz..tehát elölről kell végigvezetni az egészet :D

Akkor nincs más megoldás mint elindulni visszafelé a vezeték mentén és megkeresni a következő vagy az az utáni csatit.

Ajánlom,hogy vedd fel a kapcsolatot Hening cartárssal ő ilyen nagy buhermájszter.

Asszem csinált már pár hasonló dolgot. ;)

Link to comment
Megosztás:

Jó lenne már tisztán látnom a dolgokat "műszeregységvilágításügyileg". Ahány helyről kérdezem az izzók teljesítményét, annyi különböző infót kapok. Másik fórumon írták, hogy 4 db B8, 5d foglalatú 1,2W-os kell a háttérvilágításhoz, a jelzőlámpákhoz passz. Elmegyek a boltba, kérem az 1,2W-osakat, erre azt mondja az eladó, az nem lesz jó, oda zöld foglalatos (ezt eddig én is tudtam), tehát 2W-os kell. Jó lenne, ha valaki megírná, hány wattosak a háttérvilágító izzók és hány wattosak a visszajelző izzók. Segítséget előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

köszi

előbb utóbb remélem betéved ide és ír vmi okosat :P :D

Na, én úgy csináltam, hogy bontóból vettem hátsó kábelköteget, és műszerfalköteget a biztitáblával, és kiszedtem belőle azt ami kell az emelőhöz, közp zárhoz, meg az el tükörhöz. Az ajtókban levő kötegeket is be kellett szerezni. Mivel nekem gyárilag csak a hangszóró ment az első ajtókba azt simán kiszedtem belőle, leszigeteltem és félre hajtottam. A belső ilágítás vezetékét is benne hagytam az új kötegben, és szintén azt használtam a régi helyett. A köteg beszereléséhez ki kellett szedni az első üléseket, és a kardánboxot. A szőnyeget felhajtva hozzákábelkötegelőztem az eredeti köteghez, az első ajtóknál átvezettem az oszlopon. Az ajtókba beszereltem az odavaló kötegeket. Az A oszlop alján lévő csatlakozóba beillesztettem a vezetékeket, a bizti táblában szintén. Beszereltem a motorokat, zárakat, tükröket. Ha nem értesz hozzá, egyedül semmiképpen ne fogj neki. Kapcsolási rajz nélkül szintén.

Végül itt egykis képi segítség, nem túl sok, de nem nagyon volt időm fényképezni a beszerelés alatt.

Jah, ma meg az elektromos antennát szereltem be. Szerencsére annak gyárilag benne volt a kábele, csak a motort kellett behekkelni. ;) :D

Jah Tomi, a buheramájszter a Hic. :D

Link to comment
Megosztás:

Csakhogy beleszóljak.

Én ilyet vettem, ennyiért:

http://www.rs-shop.hu/index.php?page=shop....rt&Itemid=1

Műszaki után be is pattintom. Csak van hozzá egy valag kábel meg relé meg bizti amit fel kell vhova aggatnom.

Bár úgy tudom, ha rajt van az E-jel akkor nem szívózhatnak miatta :D

Abban súghatna vki, aki rakott be Angelst, hogy kötötte át a BC-t, mert így mindig kiégett izzót jelez. Csak az egyik izzóra menő csokit kell bekötni az Angel kábeleibe, így a másik szabadon lóg csak.

Link to comment
Megosztás:

2W-os kell a világításhoz, és általában a visszajelzők az 1,2-esek :P

Akkor azért veri ki majdnem a szemem éjszaka a távolsági visszajelzője? :D Nem volt hirtelen 2 W-snál kisebb mikor vettem hozzá az izzókat mert el volt mind kormolódva.

A többivel nincs bajom... ;)

Link to comment
Megosztás:

Szóval ledes témához.

Én INNEN rendeltem ledeket.(pontosabban akkor még vateráról)

A műszerfalba és a BC be 180ban szóró ledek kerültek.

A BC szerintem pöpec, és a müszerfal is elmegy...

Mindenhova csak a gyári helyekre, és csak 1-1 led ment egyenlőre.

A középkonzolba szintén ilyen tipusú led ment, csak a "foglalata" más.

Az is egész jó lett, bár a tökéleteshez, még kellene pluszba 2-3 led..

Valamelyik nap a világítás kapcsolót csináltam meg...

Abba ilyen FLAT szórtfényű kerűlt.. szerintem tökéletes lett...

Mondjuk a kapcsolóval szívtam eleget.. a kis golyókra vigyáztam, nem jöttek ki, de aki ezt az érintkezős megoldást kitalálta... eljátszottam vele egy darabig, míg összeraktam úgy, hogy nem hullott ki valami.. csak az egyik érintkezőt kellett utólag oldalról beigazgatni.. de ez is eltartott egy darabig.. :D

Most meg asszem nekiesek a ködlámpa kapcsolóknak.

Ezek tényleg nem pont olyanok mint az Aty-s oldalon..

Még nem tudom,hogy fogom megoldani a problémát.. lehet smd led ficcen majd bele...

Képek:

BC-műszerfal-középkonzol

Világításkapcsoló - Ködlámpa kapcsolók

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Köszi! A led nagy tételben már nem olyan drága, főleg ha jó helyről rendeled. Az egész kocsi LEDezése eddig kb 10e-be volt, de ebbe van előtétellenállás 3mm-es, 5mm-es, és egy csomó speciális tokozású led is:

af5_1_big.jpg

Ilyenek vannak a belsőtérvilágításban, és a mutatókat is ennek a kék változata "festi" meg...

De van... Előtétellenállásoktól, és kötéstől függ... Más is írta már, hogy nem lesz fényerőszabályozás... Ha a gyári izzó helyére beraksz egy ledet, akkor tényleg nincs. De nálam több led van sorba kötve több körben, ráadásul túlbiztosítva (14,4V-ra számolva az előtétellenállást, és felfelé kerekítve). Így nem mennek teljes fényerőn már alapból sem a ledek, és szabályozható a fényerejük.

sztem egyszerűbb lenne a plazma műszerfal.... :D

nem lenne vele ennyi macera.15 e Ft-ért beszerezhető már...

Link to comment
Megosztás:

sztem egyszerűbb lenne a plazma műszerfal.... ;)

nem lenne vele ennyi macera.15 e Ft-ért beszerezhető már...

Drágább (ugyebár ez csak a műszercsoport, hol vannak a kapcsolók, TID, stb...), kevésbé egyedi, és én szeretem a macerás dolgokat, ha van időm, és kedvem... :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.