Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Vajon azért megvághatnak-e KPMesék, ha megcsinálom úgy a verdát, hogy az index lámpák alap helyzetben fehéren világítanak?

Amikor meg indexelek, akkor az adott oldal fehér világítása addig kikapcsol. Elvileg megoldható, mert minden relének van nyitó és záró pontja, ügye.

Meg a másik, hogy a hátsó ködlámpákat is használni mint féklámpa? (Gyárilag mindkét oldalt virít, ha bekapcsolom...)

Link to comment
Megosztás:

Vajon azért megvághatnak-e KPMesék, ha megcsinálom úgy a verdát, hogy az index lámpák alap helyzetben fehéren világítanak?

Amikor meg indexelek, akkor az adott oldal fehér világítása addig kikapcsol. Elvileg megoldható, mert minden relének van nyitó és záró pontja, ügye.

Meg a másik, hogy a hátsó ködlámpákat is használni mint féklámpa? (Gyárilag mindkét oldalt virít, ha bekapcsolom...)

És fehéren indexelne vagy két izzó lenne bent?

Link to comment
Megosztás:

gratulálok jó lett! ;)

jól néz ki ugyhogy én is megcsináltam. nem egyszerü dolog. Kék ledet vagy izzót raktál?

én meghagytam az eredeti izzót meg plusz 1 led.bszerintem egész jó lett. :D

kapcsoló1

kapcsoló

ezt meg már régebben:

fordsz

köszi. A kapcsolóban kettő darab sorba kötött 3mm-es kék led van, 560ohm-os ellenállással. A fényszórómagasság állítóban is kettő van. Egy az izzó helyén, egy nagy fényerejű 5mm-es kék led, 1 kiló ohm-os ellenállással, meg egy 3mm-es a műanyag plexi alatt 560 ohmos ellenállással. De a kettő nincs ügye sorba kötve.

A tied is jó lett. Legközelebb már én is a foglalatos izzókat cserélem ki ledekre, de valami eljárást kell kitalálnom, hogy úgy szórja a fényt, mint egy izzó. Elvileg reszeléssel megoldható. Valakinél láttam, hogy le volt vágva a kúpos része a lednek, plusz bele volt fúrva a tetejébe.

Link to comment
Megosztás:

Elvileg reszeléssel megoldható. Valakinél láttam, hogy le volt vágva a kúpos része a lednek, plusz bele volt fúrva a tetejébe.

Bár nem Astra, hanem Omega, de gondoltam megmutatom:

36123321.jpg

A ledek feje nem reszelve, hanem vágva vannak (lényegében a hatás ugyan az), de nincs középen megfúrogatva - viszont cserébe jó sok kell... :D

36123305.jpg

Link to comment
Megosztás:

suzukikban gyárilag is igy van

fehér helyzetjelzők az indexek, és mikor kell akkor villog sárgán, ha jol emlékszem...

a swifteken a régiken így van nem?

a régiken úgy van, hogy ott fehéren világít, de az index a lökősben van.

1996 előttieken a fényszóró mellett van a helyzetjelző a lökösben padíg az irányjelző ami kadmiumsárga.

Tuningolás képpen szeretltek fel előlre tolatólámpa búrát,hogy fehér indexes legyen. (de ezt nem gyárilag)

96 őszétől (amióta ott dolgozom) jöttek azok a Swiftk amikben már fent volt az irányjelző és a lámpában a helyzetjelző.

98-2000 körül kezdték el gyártani a fehér irányjelző búrás Swifteket. Ezekben sárga izzó volt.

Link to comment
Megosztás:

Bár nem Astra, hanem Omega, de gondoltam megmutatom:

36123321.jpg

A ledek feje nem reszelve, hanem vágva vannak (lényegében a hatás ugyan az), de nincs középen megfúrogatva - viszont cserébe jó sok kell... :D

egész jó lett. inkább szép! ;) gondolom nem lehettek olcsók a LED-ek. főleg annyi.

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

egész jó lett. inkább szép! :P gondolom nem lehettek olcsók a LED-ek. főleg annyi.

Köszi! A led nagy tételben már nem olyan drága, főleg ha jó helyről rendeled. Az egész kocsi LEDezése eddig kb 10e-be volt, de ebbe van előtétellenállás 3mm-es, 5mm-es, és egy csomó speciális tokozású led is:

af5_1_big.jpg

Ilyenek vannak a belsőtérvilágításban, és a mutatókat is ennek a kék változata "festi" meg...

Ugye azért jól gondolom...ezek a ledesített műszerfalak innentől ilyen fény és kész...nincs fényszabályzás.... :D

De van... Előtétellenállásoktól, és kötéstől függ... Más is írta már, hogy nem lesz fényerőszabályozás... Ha a gyári izzó helyére beraksz egy ledet, akkor tényleg nincs. De nálam több led van sorba kötve több körben, ráadásul túlbiztosítva (14,4V-ra számolva az előtétellenállást, és felfelé kerekítve). Így nem mennek teljes fényerőn már alapból sem a ledek, és szabályozható a fényerejük.

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

De van... Előtétellenállásoktól, és kötéstől függ... Más is írta már, hogy nem lesz fényerőszabályozás... Ha a gyári izzó helyére beraksz egy ledet, akkor tényleg nincs. De nálam több led van sorba kötve több körben, ráadásul túlbiztosítva (14,4V-ra számolva az előtétellenállást, és felfelé kerekítve). Így nem mennek teljes fényerőn már alapból sem a ledek, és szabályozható a fényerejük.

úgy meglehet oldani. elég sok kötözgetés mehetett abban a kocsiban. kb mennyi idő alatt lett kész?

Link to comment
Megosztás:

úgy meglehet oldani. elég sok kötözgetés mehetett abban a kocsiban. kb mennyi idő alatt lett kész?

összórában sztem olyan 10-15 lehetett, de lényegében egy hét, minden délután egy pici, aztán összerak, mert másnap is kell a kocsi! :D Volt már egy kis gyakorlatom a LEDezésben, a Kadettomban is volt szép számmal LED (~100)! ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.