zotya975 Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 Hoppá vazze... Erről beszéltem: Ezen itten a job felső Nos, irány a bontó.... Dacia műszeregységet kell vadásznom :D Na hát ez se sokkal fiatalabb, mint amit én vittem. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thuby Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 Na hát ez se sokkal fiatalabb, mint amit én vittem. :D De ez legalább töttést mér, nem akkuszintet ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thuby Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 Na hát ez se sokkal fiatalabb, mint amit én vittem. :P Nem fiatalabb, de negyedakkora :D ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 akkor már inkább lada ha jól emlékszem, van olyan, ami hőfok és fesz. mérős egyben Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 Nem fiatalabb, de negyedakkora ;) :P Na és nem a méret a lényeg! Vagy igen? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thuby Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 Na és nem a méret a lényeg! Vagy igen? :P :D Ne kanyarodjunk el a témától... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 :D Ne kanyarodjunk el a témától... ;) Igaz...a Dácia müszer előnye, hogy valszeg nem kell kalibrálni 12 voltra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 az igen... jol elvagytok üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thuby Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 Helyes. :D ;) Mester! Volt gerjesztésem a rossz generátorral, nem emlééxel? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci4 Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 Az boldog apuka helyett linkelek egy képet a hátsó kapaszkodóba épített pilácsról:Lámpa ÓÓÓóó.. köszönöm nagy úr!! Hááát nem is tom.. nem tom mennyi a mélysége.. lehet vagdosni köne egy kicsit nékem... Mondjuk ezer pezó nem sok. Annyiért megérni megpróbálni.. + a szórakozás a kábel behúzásával :P Nakéremszéééépen... A Mester jött, bontott, telefonált, alkatrészt szerzett (very olcsón), fuvarozott, épített... s 2 óra elteltével muzsikál minden, mint régen :D A generátor volt halott... Köszi Hening ;) Mi volt a baj? Feszszab? Skacok.. ti amúgy ahogy említettétek, szerintem két külön műszerről beszéltek! :D Egyik a feszültség mérő, a másik meg magát a töltést(áramot) mér... szvsz Nah akkor melyik is legye? :D A fesz mérőt könnyű beaplikálni, de az amper? azt vajon hova szokták? :D Tessék.. egy lada műszer :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 ...Nah akkor melyik is legye? ;) A fesz mérőt könnyű beaplikálni, de az amper? azt vajon hova szokták? :D Sztem a generátor és az akksi közé, de ott elég nagy áramok is folydogálnak... Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 Sztem a generátor és az akksi közé, de ott elég nagy áramok is folydogálnak... Csak kell egy sönt közé. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 Mester! Volt gerjesztésem a rossz generátorral, nem emlééxel? A gerjesztőáram elment a generátorig. Az, hogy a szabályzó gerjesztette-e a forgórész, nem mértük. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thuby Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 Mi volt a baj? Feszszab? Egyik szénkefe csontra lekopva, csúszógyűrű gyalázatosan nézett ki. Ennyi volt, ami látható. :P Jaa, és a hangja, ha megpörgetted... hááát Most szétborítom a régit, megpucolom, cserélek szénkefét, meg szerintem csapágyat is. Lehet, hogy még a diódákat is, mert van itthon egy szakajtóval. Csak jó volna tudni, hogy a gerjesztőtekercs él-e még.. Opeloskönyv azt írja, ha bekapcsolt gyújtásnál nem világít a töltésell. lámpa, akkor: ... - a szénkefék nem fekszenek fel a csúszógyűrűkre (az egyik mindenképpen esélyes) - a generátor gerjesztőtekercse leégett ... Skacok.. ti amúgy ahogy említettétek, szerintem két külön műszerről beszéltek! :D Egyik a feszültség mérő, a másik meg magát a töltést(áramot) mér... szvsz Tessék.. egy lada műszer :D Én a töltési áramot szeretném mérni :D Tessék.. egy lada műszer :D ;) Csúnya... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thuby Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 A gerjesztőáram elment a generátorig. Az, hogy a szabályzó gerjesztette-e a forgórész, nem mértük. OK, akkor cserélek, amit csak tudok (egy bizonyos lélektani összeghatárig) :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thuby Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 A gerjesztőáram elment a generátorig. Az, hogy a szabályzó gerjesztette-e a forgórész, nem mértük. Te! Emlékszel a felső csúszógyűrűre? Most hogy jobban megnézem, azt már egy jóideje nem kefélte kefe :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 Te! Emlékszel a felső csúszógyűrűre? Most hogy jobban megnézem, azt már egy jóideje nem kefélte kefe :D Mert ahoz nem ért hozzá a kefe, a másik gyűrű meg iszonyatosan nézett ki. Lehet nem is tudják majd felszabályozni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thuby Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 Mert ahoz nem ért hozzá a kefe, a másik gyűrű meg iszonyatosan nézett ki. Lehet nem is tudják majd felszabályozni. Akkor majd Te felszabályozod úgyis :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 Akkor majd Te felszabályozod úgyis ;) Azt???? Abban akkora árok van, hogy szinte a tengely anyaga látszik, nem is a gyűrűré. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thuby Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 Azt???? Abban akkora árok van, hogy szinte a tengely anyaga látszik, nem is a gyűrűré. :D Jah, nem gyöngén van belőle lekopva. De végülis, ki tudja mióta ment azzal az egyel, most majd megy csak a felsővel ;) Lehet hogy előtte bronzkefével rakták össze :P Ilyen gyűrűt lehet amúgy venni / gyártatni / faragni / önteni, stb. ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thuby Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 Hová mehet el 3W-nyi teljesítmény? Valakinek bármi ötlete? Óra életben tartása, computer adatok megtartása, kp.zár vezérlő készenlét, riasztó? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 Jelentem akku ellenőrzést tartottam a saját portámon. A nyugalmi feszültsége nem okozott nyugalmat nekem.... 12,3 Volt volt. Mondom tőccsük meg! Tőtöm, tőtöm 2 éjszaka is, de a nyugalmi feszkó csak nem akart emelkedni. Nézem a savszintet, az rendben, nézem a sarukat, hát a pozitív sarum tök laza. Csodálkoztam mert én azt sose kötöm le, mindíg a negatívot, ha barkácsolok az autón. Aztán eszembe jutott, hogy járt ez az ótó a szerelőnél is mostanában.... Szóval megvan ki a hibás! Már éppen megnyugodni készültem a nyugalmi feszültségem okán :D , amikor belémbújt a kisördög, és gondoltam, ha már egy 10-es kulcs a kezemben van, megnézem nem szökik-e az áram az akksimból. Megtettem és majnem elállt az ütőm! 0,27A állandóan szökik! Semmi extra cucc nincs a kocsiban, a rádió is gyári Blaupunkt. Hová mehet el 3W-nyi teljesítmény? Valakinek bármi ötlete? az majdnem a mérő műszer hibája ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 Sztem a generátor és az akksi közé, de ott elég nagy áramok is folydogálnak... Szerintem meg simán az aksira egy kapcsolóval, és azt kéne figyelgetni mennyit esik az érték inditáskor. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 az majdnem a mérő műszer hibája :P Nem éppen, mert digitális és ha elvettem a mérőcsúcsot akkor 0-át mutatott, ha rátettem akkor -0,27 A-t. Ezúton is köszönöm a segítő hozzászólásokat mindenkinek. Megvan a "hiba" oka. Ez a dermesztő jelenség ugyebár tegnap este világította meg az elmémet, és a kutakodásra már nem volt se időm, se kedvem. Az éjjel arra a következtetésre jutottam, hogy majd mérem az áramfelvételt és egyenként kihúzigálom a biztiket, oszt majd meglátom hol a bibi. Ezt különben Szitamanó kolléga is javasolta és reggel örömmel láttam, hogy megerősített ebbéli gondolatomban. Délelőtt nekiláttam ennek a műveletnek egyedül, mert a feleségem éppen halaszthatatlan kutyasétáltatását végezte. Mivel a műszer mérőcsúcsai nem csipeszesek, ezért minden bizti kihúzás után kocsiból ki, mérés, műszer levéve, be a műszerfal alá, bizti vissza, másik bizti ki, kocsiból ki, mérés....stb. Már a 10. biztosítéknál tartottam, és a sok kocsiból ki, és kocsiba beugrálástól a derekam erősen zsibbadt. Ekkor jött meg a feleségem a kutyasétáltatásból. 1 perces továbbképzést tartottam neki, és folytattuk a méréseket, csakhogy a műszer mérőcsúcsait ő már folyamatosan rajta tartotta az akku negativ és a test között. További 5 vagy 6 bizti után jelentette, hogy megszűnt a fogyasztás!!! ;) Akkor esett le nekem a tantusz! Mivel minden, az akku negatív és a test közötti áramkör megszakítás után a kijelző órája új "időszámítást" kér, ezért kb. 1 percig villog az óra, majd további 1 percig csak villogás nélkül nyugtázza az éppen mutatott időt, ezért ez fogyasztott 0,27A-t. Igaz előbb is láttam, hogy a kijelző villog, de nem gondoltam rá, egyszerűen átsiklottam efelett. (Nagy hiba volt!) 2 perc elteltével a kijelző kikapcsolt és nem volt fogyasztás. Amíg egyedül méregettem, minden mérés alkalmával megszakítottam az áramkört és az óra újra indult. Mondta is a feleségem, hogy nélküle még a kocsival sem boldogulok! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október25, 2008 Megoszt Elküldve Október25, 2008 Nem éppen, mert digitális és ha elvettem a mérőcsúcsot akkor 0-át mutatott, ha rátettem akkor -0,27 A-t. Ezúton is köszönöm a segítő hozzászólásokat mindenkinek. Megvan a "hiba" oka. Ez a dermesztő jelenség ugyebár tegnap este világította meg az elmémet, és a kutakodásra már nem volt se időm, se kedvem. Az éjjel arra a következtetésre jutottam, hogy majd mérem az áramfelvételt és egyenként kihúzigálom a biztiket, oszt majd meglátom hol a bibi. Ezt különben Szitamanó kolléga is javasolta és reggel örömmel láttam, hogy megerősített ebbéli gondolatomban. Délelőtt nekiláttam ennek a műveletnek egyedül, mert a feleségem éppen halaszthatatlan kutyasétáltatását végezte. Mivel a műszer mérőcsúcsai nem csipeszesek, ezért minden bizti kihúzás után kocsiból ki, mérés, műszer levéve, be a műszerfal alá, bizti vissza, másik bizti ki, kocsiból ki, mérés....stb. Már a 10. biztosítéknál tartottam, és a sok kocsiból ki, és kocsiba beugrálástól a derekam erősen zsibbadt. Ekkor jött meg a feleségem a kutyasétáltatásból. 1 perces továbbképzést tartottam neki, és folytattuk a méréseket, csakhogy a műszer mérőcsúcsait ő már folyamatosan rajta tartotta az akku negativ és a test között. További 5 vagy 6 bizti után jelentette, hogy megszűnt a fogyasztás!!! :P Akkor esett le nekem a tantusz! Mivel minden, az akku negatív és a test közötti áramkör megszakítás után a kijelző órája új "időszámítást" kér, ezért kb. 1 percig villog az óra, majd további 1 percig csak villogás nélkül nyugtázza az éppen mutatott időt, ezért ez fogyasztott 0,27A-t. Igaz előbb is láttam, hogy a kijelző villog, de nem gondoltam rá, egyszerűen átsiklottam efelett. (Nagy hiba volt!) 2 perc elteltével a kijelző kikapcsolt és nem volt fogyasztás. Amíg egyedül méregettem, minden mérés alkalmával megszakítottam az áramkört és az óra újra indult. Mondta is a feleségem, hogy nélküle még a kocsival sem boldogulok! ;) Hiába na, mire mennénk nők nélkül! :D ma levettem a hátsó búrákat mosogatni, kiváncsi vagyok mennyit nő a fényerő, elég porosak voltak bellül. Egyuttal kifeszegettem a horpadást a ball búra alatt, most már rendesen felfekszik a gumitömítés. Féltem ha bejut az eső a kaszniba esetleg nem talál ki. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts