Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Ma sikerült szert tennem egy TID-re és két gyári hangszorra(szinte újak) 1500Ft-ért.

A TID-del lenne gondom.

Eddig egy soros kijelző volt a gépben,beraktam a TID-et,ami müködik is.Mondjuk a TID lábai a belső panelnál fel voltak lazulva,eltörtek a forrasztások.Ezt orvosoltam,átforrasztással.

Viszont a hőmérsékletet nem mutatja,pedig megvan hozzá a hőérzékelő.

A lökös alatt lóg egy vezetékpár,bal oldalon, barna-fekete ,szabvány opel csati.Elvileg a hőmérséklet jel a TID-nek kék-kék/fehéren megy,de lehet,hogy a 93-as dízelben más szín lenne és csak a bal lábtérig menne? :lol:

A TID lábkiosztása a következő:

The Display has a 12 pin connector which is described as follows:

Pin # Name Description

1 Permanent 12V Always on 12V, keeps the clock running.

2 Not connected (Temperature) Temperature for TID

3 Ground 0V Ground connected to the chassis

4 Not connected (Temperature) Temperature for TID

5 Accessories 12V when the key is on accessories. The display goes on.

6 Headlights 12V when headlights are on.

7 Dashboard illumination Signal for the strength of the dashboard lights

8 Car-radio on The Radio is on. The date will disappear and make space for the RDS signal

9 SCL Serial Clock

10 MRQ Master Request or something...

11 SDA Serial data from the radio

12 Not connected (Speed) Speed signal for displays with temperature readout. (TID)

A kérdésem az lenne,hogy ha a barna-fekete nem hőmérséklet jeladó vezetéke,vajon mi lehet?

Nem ködlámpa,mert az lenne a másik oldalon is.

Most ez van neked?

astraf_tid2.jpg

Ha igen akkor 2 és 4 láb (felcserélhető) a hőmérséklet jeladóé.

Nekem nem volt bekábelezve,utólag csináltam.

Elküldve
Nem egészséges! Ha egy rázós úton elindul valamerre akkor rendet rak a motorteredben!!! Nem beszélve arról, hogy ha csak kisebb rázkódás éri és elemelkedik a lemezről, meg azon ugrál, az milyen jót tesz az ólomlemezeknek! :lol:

Az a fura, hogy amióta megvan, így van :lol: és azért kapott nem kevesett a vas.. kanyarok, gyorsulgatások, satufékezések.. soha nem ment el a helyéről.. de intézkedek.. csak ne felejtse el Dini, meg én se.. van hogy ő felejti el, van hogy én.. :lol:

Akksi.. háát meglássuk akkor melyik lesz.. de látom tuti olcsó helyet senki nem tud.. akkor majd keresgélek.. thx a véleményeket

Régi akksim: jaja én is vartára gondoltam, mert közben valahol találtam képeket vartáról és hasonlít rá a cucc..

Elküldve
Ember emlékezet óta nem volt Magyarországon ilyen hideg! :lol:

Hát nálunk pl Szegeden volt... Igaz nem 2-3 éve, hanem van már vagy 6 is, de kb -25 volt hajnalban, ami megközelítette az itteni '46-os negatív csúcsot...

Elküldve
Hát nálunk pl Szegeden volt... Igaz nem 2-3 éve, hanem van már vagy 6 is, de kb -25 volt hajnalban, ami megközelítette az itteni '46-os negatív csúcsot...

Én is emlékszem egy késő esti -22-re 5-6 évvel ezelőtt.

Elküldve
Ma sikerült szert tennem egy TID-re és két gyári hangszorra(szinte újak) 1500Ft-ért.

A TID-del lenne gondom.

Eddig egy soros kijelző volt a gépben,beraktam a TID-et,ami müködik is.Mondjuk a TID lábai a belső panelnál fel voltak lazulva,eltörtek a forrasztások.Ezt orvosoltam,átforrasztással.

Viszont a hőmérsékletet nem mutatja,pedig megvan hozzá a hőérzékelő.

A lökös alatt lóg egy vezetékpár,bal oldalon, barna-fekete ,szabvány opel csati.Elvileg a hőmérséklet jel a TID-nek kék-kék/fehéren megy,de lehet,hogy a 93-as dízelben más szín lenne és csak a bal lábtérig menne? :lol:

A kék-kék/fehér kábelnek kell lennie a TID csatiján mindenképp, és gyárilag ezek a színek mennek előre

a szenzorhoz is. Mérd ki multiméterrel meg egy darab vezetékkel, eljut-e odáig :lol:

Elküldve

Sziasztok Cartársak!

Kérdésem a következő lenne, a müszerfalban a km órába bemenő baloldali csatlakozónak van-e esetleg tipusszáma? Akkor könyebb lenne belső kis rézdarabot szereznem bele (érintkezőt).

Köszi

Elküldve
Sziasztok Cartársak!

Kérdésem a következő lenne, a müszerfalban a km órába bemenő baloldali csatlakozónak van-e esetleg tipusszáma? Akkor könyebb lenne belső kis rézdarabot szereznem bele (érintkezőt).

Köszi

Ha jársz Fehérvár vagy a Velencei-tó felé, kaphatsz egyet :lol:

Elküldve
Ha jársz Fehérvár vagy a Velencei-tó felé, kaphatsz egyet :lol:

Szia FPepe

Nincs rajta véletlenül egy típusszám, mert melóba vagyok és itt használnak hasonló dolgokat amiből ki lehetne műteni esetleg :lol:

Üdv: BB

Elküldve
A kék-kék/fehér kábelnek kell lennie a TID csatiján mindenképp, és gyárilag ezek a színek mennek előre

a szenzorhoz is. Mérd ki multiméterrel meg egy darab vezetékkel, eljut-e odáig :lol:

Hétvégén Udi mesterrel neki esünk,ha nem lesz meg,majd húzunk neki újat! :lol:

Elküldve
Nincs rajta véletlenül egy típusszám, mert melóba vagyok és itt használnak hasonló dolgokat amiből ki lehetne műteni esetleg :lol:

Speciális csati ez, nem kapsz sehol, nem használják máshol.

Elküldve
Szia FPepe

Nincs rajta véletlenül egy típusszám, mert melóba vagyok és itt használnak hasonló dolgokat amiből ki lehetne műteni esetleg :lol:

Üdv: BB

Ha jársz bontóban, akkor simán kiszedsz egyet az egyikből, tök mindegy milyen szinű a kábel rajta, mert úgyis bele kell toldani. Sztem oda is adják ingyen.

Elküldve

A hétvégén erőt vettem magamon, a generátor hangos unszolására, és szétszedtem csapágycsere okán. Sosem gondoltam volna, hogy egy generátor ilyen simán és nesztelenül is tud forogni. A műtét sikerült csak a beteg nem bírta. Az a két izzítás és indítózás sok volt generátor nélkül, most mesterségesen regenerálom, reggel rámérek a töltésre is.

Amit viszont megfigyeletem, hogy milyen fickós volt generátor nélkül a csacsi. Nem kellett noszogatni, sarkantyúzni, kérdés, hezitálás nélkül ment, mint akit kergetnek. Hogy méé? :lol:

Elküldve
Hol indítottál minusz 24 fokban? Az északi sarkon jártál, vagy egy húsipari hűtőtárolóból indultál? Ember emlékezet óta nem volt Magyarországon ilyen hideg! :lol:

Bocs 2006 februárjában olyan hideg volt, hogy 3x kellett fagyálló hőfokot korrigálnom. 2 nap alatt- hajnalban -25 fokon nagy nehezen indult el, belül kellett az ablakot fagyállóval mosogatnom, mert a lehelletem ráfagyott!!! Kartonlapos módszerrel sem volt valami meleg a kocsi motorja- igaz próbáltam fűteni- de a 100 km sem volt neki elég, hogy a kék fölé sokkal kerüljön.

Elküldve
Bocs 2006 februárjában olyan hideg volt, hogy 3x kellett fagyálló hőfokot korrigálnom. 2 nap alatt- hajnalban -25 fokon nagy nehezen indult el, belül kellett az ablakot fagyállóval mosogatnom, mert a lehelletem ráfagyott!!! Kartonlapos módszerrel sem volt valami meleg a kocsi motorja- igaz próbáltam fűteni- de a 100 km sem volt neki elég, hogy a kék fölé sokkal kerüljön.

Tanúsítom,a reptéren a hómarókban cseréltem akksikat -22°C-ban,fél óra alatt szétfagytam.

Elküldve

Megmértem a tőőtést. 13,8V szerintem kevéske, bér alapjáraton mértem, közvetlen indítás után. Mostmár biztos vagyok benne, hogy a csapágyak fogták vissza a motort, mert ma már jóval könnyebben ment a kocsi mint eddig. :lol:

Elküldve
Megmértem a tőőtést. 13,8V szerintem kevéske, bér alapjáraton mértem, közvetlen indítás után. Mostmár biztos vagyok benne, hogy a csapágyak fogták vissza a motort, mert ma már jóval könnyebben ment a kocsi mint eddig. :lol:

Tökéletes a 13,8 :lol:

Elküldve
...Mostmár biztos vagyok benne, hogy a csapágyak fogták vissza a motort, mert ma már jóval könnyebben ment a kocsi mint eddig. :lol:

Francnak bele csapágy, csak visszafogja a kocsit! :lol:

Elküldve

Ez idén február, Magas-Tátra. Hajnalban biztos volt finomabb idő is, csak nem volt kedvem kimenni.

Egy biztos, csak 10 litert tankoltam aznap este mert olyan metsző szél volt, hogy nem bírtam tovább a kocsi mellett állni. Ha meg visszaülök, telehordja hóval a szél az autót, amíg nyitva van az ajtó.

Valami 6-7 éves gyári akksi van a kocsiban, meg se érezte.

DSC00881_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve

Azért érdemes figyelni az akksira.

Nekem tavaly meg is lett főzve, mert a zsír új feszszab tönkrement... 17+ voltot kapott. Szerencsére semmi nem ment tönkre...

Télen is indult vígan a paripa, aztán egy nyárias napon nem is régen este leállítottam, és másnap délben már nem akart indulni.

Azóta van új akksim.

Elküldve
Azért érdemes figyelni az akksira.

Nekem tavaly meg is lett főzve, mert a zsír új feszszab tönkrement... 17+ voltot kapott. Szerencsére semmi nem ment tönkre...

Télen is indult vígan a paripa, aztán egy nyárias napon nem is régen este leállítottam, és másnap délben már nem akart indulni.

Azóta van új akksim.

Tipikus eset! Nekem is volt ilyen nyikk, nyekk egy 7 éves akkuval...augusztusban! Azóta 6 év után ha kell, ha nem akkucsere!

Elküldve
Megmértem a tőőtést. 13,8V szerintem kevéske, bér alapjáraton mértem, közvetlen indítás után. Mostmár biztos vagyok benne, hogy a csapágyak fogták vissza a motort, mert ma már jóval könnyebben ment a kocsi mint eddig. :lol:

Álljunk már meg egy szóra testvíröm!Minek abba generátor?Ez anélkül is megyen! :lol:

Elküldve
Álljunk már meg egy szóra testvíröm!Minek abba generátor?Ez anélkül is megyen! :lol:

A menéssel nem is volt gond. A jövéssel annál inkább. :lol:

Francnak bele csapágy, csak visszafogja a kocsit! laugh.gif

Nem jól fogalmaztam. Az a csapágynak nevezett valami, fogta a motort. :lol: :lol:

Elküldve

Sziasztok!

F Astrám (2000) sebességmérőjével lehet valami..

járt már valaki úgy hogy a sebességmérő órájának mutatója 0-40 km/h között rángatozott? (föl-le ugrált +-3-5mm -t)ja és zajos is. ilyen esetben mi a teendő?Amikor megyek 50-ne akkor már kábé normalizáldik a helyzet, de addig szédületes reszketésben van.

Ha tud vki vmit erről ne tartsssa magában!

köszi!

Elküldve
Sziasztok!

F Astrám (2000) sebességmérőjével lehet valami..

járt már valaki úgy hogy a sebességmérő órájának mutatója 0-40 km/h között rángatozott? (föl-le ugrált +-3-5mm -t)ja és zajos is. ilyen esetben mi a teendő?Amikor megyek 50-ne akkor már kábé normalizáldik a helyzet, de addig szédületes reszketésben van.

Ha tud vki vmit erről ne tartsssa magában!

köszi!

Kmóra spirál csere!Csakis gyárit,mert az utángyártott ugyanezt a hibát hozza majd.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.