wzsolt_1.6_16V Elküldve Július11, 2008 Elküldve Július11, 2008 opel16v írta: Akkor a fesszab is meg lehet halva :rolleyes: De előbb azért megnézném a testkábelt, ami az akkutól a blokkra megy, önindító környékére ;) Testkábelt hol nézzem? Akkuról van egy előre a kasztnihoz, több vékony és egy vastag ami mint a kábelkorbácsban tűnik el. Gondolom a vastag az érdekes. Az akku felöli oldala teljesen jónak néz ki, de hol a másik vége? Az indítómotoron vagy valahol a motorblokkon? A gyújtókábel mármint a gyári az nem bosch mint a gyertya? Mert találtam bosch készletet 26eFt-ért. Agyári 60 körül van de senki sem tart és csak rendelésre lehet kérni... A 6eFtostól félek... túl olcsó ;) . Egy biztos a gyári 60-ért semmiképpen nem fér most bele. Következő lépcső az ident vagy bosch 20-25eFt.... Aztán a champion 13eft körül. Na még agyalok hogy mi legyen...
powerup Elküldve Július11, 2008 Elküldve Július11, 2008 wzsolt_1.6_16V írta: Testkábelt hol nézzem? Akkuról van egy előre a kasztnihoz, több vékony és egy vastag ami mint a kábelkorbácsban tűnik el. Gondolom a vastag az érdekes. Az akku felöli oldala teljesen jónak néz ki, de hol a másik vége? Az indítómotoron vagy valahol a motorblokkon? A gyújtókábel mármint a gyári az nem bosch mint a gyertya? Mert találtam bosch készletet 26eFt-ért. Agyári 60 körül van de senki sem tart és csak rendelésre lehet kérni... A 6eFtostól félek... túl olcsó :rolleyes: . Egy biztos a gyári 60-ért semmiképpen nem fér most bele. Következő lépcső az ident vagy bosch 20-25eFt.... Aztán a champion 13eft körül. Na még agyalok hogy mi legyen... Tudok 34-ért Beru Silikon-ost, az gyári.
Silver79 Elküldve Július11, 2008 Elküldve Július11, 2008 Egyik ismerősöm most hívott hogy nincs e ötletem mi baja lehet a kocsijának. Ecotec motoros 1,4es járgány. És egyfolytában világít a töltés lámpája,de töltése valószínű van mert ha gázt ad akkor erősebben világít ha leveszi a lábát akkor meg gyengébben. Sőtt első jelenség az volt hogy leálltak és gyújtás nélkül is világított. Viszot nyaralás alatt vannak és nem tud rámérni a z autóra ;) Remélem van ötlet :rolleyes: Köszi
FPepe Elküldve Július11, 2008 Elküldve Július11, 2008 Silver79 írta: Egyik ismerősöm most hívott hogy nincs e ötletem mi baja lehet a kocsijának. Ecotec motoros 1,4es járgány. És egyfolytában világít a töltés lámpája,de töltése valószínű van mert ha gázt ad akkor erősebben világít ha leveszi a lábát akkor meg gyengébben. Sőtt első jelenség az volt hogy leálltak és gyújtás nélkül is világított. Viszot nyaralás alatt vannak és nem tud rámérni a z autóra ;) Remélem van ötlet :rolleyes: Köszi Dióda zárlat a generátorban.
zoli100 Elküldve Július11, 2008 Elküldve Július11, 2008 Sziasztok! Kérdés gyújtógyertya ügyben. Az én autóm 1.4-es, 60 LE-s, (C14NZ), 95év végi. A kérdés: milyen gyújtógyertya kell bele? Milyen van benne gyárilag? 1 pólusú vagy kettő? Az egyik boltos azt mondja, hogy 1 pólusú, Opel boltba a srác meg azt mondta 2? Most akkor melyik? De ha 1 pólusú gyárilag és én 2 pólusút rakok bele most azzal nem teszek semmi rosszat nem? Sőt... És márka? Bosch, Beru, NGK... Vagy mindegy?
FPepe Elküldve Július11, 2008 Elküldve Július11, 2008 zoli100 írta: Sziasztok! Kérdés gyújtógyertya ügyben. Az én autóm 1.4-es, 60 LE-s, (C14NZ), 95év végi. A kérdés: milyen gyújtógyertya kell bele? Milyen van benne gyárilag? 1 pólusú vagy kettő? Az egyik boltos azt mondja, hogy 1 pólusú, Opel boltba a srác meg azt mondta 2? Most akkor melyik? De ha 1 pólusú gyárilag és én 2 pólusút rakok bele most azzal nem teszek semmi rosszat nem? Sőt... És márka? Bosch, Beru, NGK... Vagy mindegy? Gyárilag 1 pólusú kell bele, ha 21-es a kulcsnyílása akkor pl. NGK-ból a BPR6ES, Bosch-ból a WR8DC, BERU-ból a 14 R-8 DU, DENSO-ból W20EPR-U. Ha 16-os a kulcsnyílása, akkor Bosch-ból a FR8LDC, NGK-ból a BCPR7ES, DENSO-ból K20TXR.
zoli100 Elküldve Július11, 2008 Elküldve Július11, 2008 FPepe írta: Gyárilag 1 pólusú kell bele, ha 21-es a kulcsnyílása akkor pl. NGK-ból a BPR6ES, Bosch-ból a WR8DC, BERU-ból a 14 R-8 DU, DENSO-ból W20EPR-U. Ha 16-os a kulcsnyílása, akkor Bosch-ból a FR8LDC, NGK-ból a BCPR7ES, DENSO-ból K20TXR. Köszönöm! Akkor ez megint marha jó, hogy az ember bemegy az Opel alkatrészboltba és ott sem értenek az Opelhoz??? Ott 2 pólusút mondtak) Már bennük sem bizhat meg az ember... Ez nevetséges! Akkor kihez forduljon az ember...
FPepe Elküldve Július11, 2008 Elküldve Július11, 2008 zoli100 írta: Köszönöm! Akkor ez megint marha jó, hogy az ember bemegy az Opel alkatrészboltba és ott sem értenek az Opelhoz??? Ott 2 pólusút mondtak) Már bennük sem bizhat meg az ember... Ez nevetséges! Akkor kihez forduljon az ember... Ez nem azt jelenti, hogy nem ért hozzá, működne azzal is valszeg. Viszont a gyárban anno egypólusút tettek bele tudtommal. A kétpólusúhoz elvileg nagyobb szikraenergia kell. Egyébként nem lepődnék meg, ha már a gyártásnál is került volna némelyik sorozatba kétpólusú.
wzsolt_1.6_16V Elküldve Július12, 2008 Elküldve Július12, 2008 Silver79 írta: Egyik ismerősöm most hívott hogy nincs e ötletem mi baja lehet a kocsijának. Ecotec motoros 1,4es járgány. És egyfolytában világít a töltés lámpája,de töltése valószínű van mert ha gázt ad akkor erősebben világít ha leveszi a lábát akkor meg gyengébben. Sőtt első jelenség az volt hogy leálltak és gyújtás nélkül is világított. Viszot nyaralás alatt vannak és nem tud rámérni a z autóra ;) Remélem van ötlet :rolleyes: Köszi Pár oldalt visszaolvasol láthatod épp most vagyok túl a javításon. Nekem is pont ez volt a jelenség. Így azért ne használja az autót és még az akkusarut is kapja le. Viszont nyaralás alatt szerszámok nélkül nem orvosolható! Nálam a generátor diódahíd csere oldotta meg a problémát. 7260Ft-ért sikerült vennem angol utángyártottat. Cseréhez ki kell venni a generátort és a hátulját leszedve a diódahidat cserélni. Torx csavarok és hővezető paszta is kell. Ha már szét van szedve akkor érdemes megnézni a szénkefék, csúszógyűrűk állapotát. Lehet persze sok helyen leadni a régit és felújítottat kapni de az kb 20eFt körül van. Én a legolcsóbb megoldást választottam, de nálam a szénkefe és a csúszúgyűrű is jó állapotban volt. ;) Remélem bírja is a diódahíd. Ja és azóta megmértem rendes műszerrel is. stabil 14,4-et tartja. Ha minden fogyasztót bekapcsolok akkor leesik 12,8-ra de amint kicsit megforgatom a motort felmegy. Szóval csak műszer volt szar (vagy az akku túlságosan lemerülve)
epk947 Elküldve Július12, 2008 Elküldve Július12, 2008 FPepe írta: Gyárilag 1 pólusú kell bele, ha 21-es a kulcsnyílása akkor pl. NGK-ból a BPR6ES, Bosch-ból a WR8DC, BERU-ból a 14 R-8 DU, DENSO-ból W20EPR-U. Ha 16-os a kulcsnyílása, akkor Bosch-ból a FR8LDC, NGK-ból a BCPR7ES, DENSO-ból K20TXR. Én először egypólusú Bosch-t használtam mondván német autóba német gyertyát, de az drágább volt mint az NGK. Jó volt, de legközelebb egypólusú NGK-t vettem és azóta már cseréltem is (30000 után), de ugyancsak NGK-ra, mert bevált és olcsóbb is.
Dundy Elküldve Július12, 2008 Elküldve Július12, 2008 Sziasztok! Már régen meg szerettem volna kérdezni: Egy 1.4SE-s F Astra motor mennyit fogyaszt ha csak egyhelyben áll és jár a motorja? Biztosan függ a motor hőmérsékletétől is, de csak úgy hozzávetőlegesen vagyok kíváncsi, hogy egy óra alatt hány liter benzint eszik meg alapjáraton. Válaszokat köszi! :rolleyes:
I_S Elküldve Július12, 2008 Elküldve Július12, 2008 Dundy írta: Sziasztok! Már régen meg szerettem volna kérdezni: Egy 1.4SE-s F Astra motor mennyit fogyaszt ha csak egyhelyben áll és jár a motorja? Biztosan függ a motor hőmérsékletétől is, de csak úgy hozzávetőlegesen vagyok kíváncsi, hogy egy óra alatt hány liter benzint eszik meg alapjáraton. Válaszokat köszi! :rolleyes: Pontosan nem tudom mennyi az alapjárati fogyasztás, az "így csináld"-ban tuti benne van, de én nem járatnám egyhelyben egy óráig, de még fél óráig sem. Nem biztos, hogy jót tesz a hajtókarcsapágynak.
Dundy Elküldve Július12, 2008 Elküldve Július12, 2008 .. és még egy régebbi témával kapcsolatban is szerettem volna írni. Anno többen segítőkészen válaszoltatok azzal kapcsolatosan, hogy az autó többségének a km órája nagyobb sebességet mutat a ténylegesnél. Akkor azt is kaptam válaszként, hogy ne aggódjak, mert a megtett kilométereket mérő számláló ettől függetlenül normális sebességgel pörög. Hát, most először jutott eszembe, hogy GPS-el ezt is lemérjem.. Ha a GPS 100km megtett utat jelez, akkor a kocsi 104km-t pörög. Nagy átlagban ezt tudom mondani. Bár nem tudom mióta van ez a "túlpörgés" :rolleyes:, de akkor a kocsiban még kevesebb km van, mint amit mutat, aminek csak örülni tudok (14 éves és 13 éve van nálunk, jelenleg 110e km-rel). Ha van valaki másnak is ezzel kapcsolatban tapasztalata ("túlszámláló" km óra), megköszönöm, ha megosztja velem. ;)
Dundy Elküldve Július12, 2008 Elküldve Július12, 2008 I_S írta: Pontosan nem tudom mennyi az alapjárati fogyasztás, az "így csináld"-ban tuti benne van, de én nem járatnám egyhelyben egy óráig, de még fél óráig sem. Nem biztos, hogy jót tesz a hajtókarcsapágynak. Köszi az infót. Az Így csináld az a piros szervízkönyv? Mert az megvan otthon, de nem gondoltam, hogy abban ilyen infó is benne van.
I_S Elküldve Július12, 2008 Elküldve Július12, 2008 Dundy írta: Köszi az infót. Az Így csináld az a piros szervízkönyv? Mert az megvan otthon, de nem gondoltam, hogy abban ilyen infó is benne van. Az lesz az, és ha jól emléxem akkor bennevan. A km órával kapcs egyetértek, nekem az F +8km/h val mutatott többet, és a megtett út is több volt, mint gps-el.
yooccoo Elküldve Július12, 2008 Elküldve Július12, 2008 Dundy írta: .. és még egy régebbi témával kapcsolatban is szerettem volna írni. Anno többen segítőkészen válaszoltatok azzal kapcsolatosan, hogy az autó többségének a km órája nagyobb sebességet mutat a ténylegesnél. Akkor azt is kaptam válaszként, hogy ne aggódjak, mert a megtett kilométereket mérő számláló ettől függetlenül normális sebességgel pörög. Hát, most először jutott eszembe, hogy GPS-el ezt is lemérjem.. Ha a GPS 100km megtett utat jelez, akkor a kocsi 104km-t pörög. Nagy átlagban ezt tudom mondani. Bár nem tudom mióta van ez a "túlpörgés" :rolleyes:, de akkor a kocsiban még kevesebb km van, mint amit mutat, aminek csak örülni tudok (14 éves és 13 éve van nálunk, jelenleg 110e km-rel). Ha van valaki másnak is ezzel kapcsolatban tapasztalata ("túlszámláló" km óra), megköszönöm, ha megosztja velem. ;) ki mondta ezt? aki szedett már szét műszeregységet vagy elméleti alapon van rálátása, akkor az tudja, hogy ha a sebességet nem jól mutatja, akkor a km-t se
Dundy Elküldve Július13, 2008 Elküldve Július13, 2008 yooccoo írta: ki mondta ezt? aki szedett már szét műszeregységet vagy elméleti alapon van rálátása, akkor az tudja, hogy ha a sebességet nem jól mutatja, akkor a km-t se :rolleyes: Itt a fórumon mondták - és ha jól emlékszem nem is egy hozzászólásban mondták ezt - hogy a km óra nem fog gyorsabban pörögni. Jól van, legalább akkor tudom, hogy nincs is annyi a kocsiban. Köszi!
Tápiószecső Elküldve Július13, 2008 Elküldve Július13, 2008 Dundy írta: Egy 1.4SE-s F Astra motor mennyit fogyaszt ha csak egyhelyben áll és jár a motorja? Biztosan függ a motor hőmérsékletétől is, de csak úgy hozzávetőlegesen vagyok kíváncsi, hogy egy óra alatt hány liter benzint eszik meg alapjáraton. ~1 liter/óra.
wzsolt_1.6_16V Elküldve Július14, 2008 Elküldve Július14, 2008 yooccoo írta: ki mondta ezt? aki szedett már szét műszeregységet vagy elméleti alapon van rálátása, akkor az tudja, hogy ha a sebességet nem jól mutatja, akkor a km-t se Pl nekem is így van. A sebességmérőm kb 8%-ot csal, de a távolságmérőm 1%-on belül van (gyári méretű gumikkal). Na és miért ne lehetne, hogy az egyik többet a másik kevesebbet csal. Kíváncsi lennék az elméletedre!
Guest Sanci Elküldve Július14, 2008 Elküldve Július14, 2008 Dundy írta: ..Ha van valaki másnak is ezzel kapcsolatban tapasztalata ("túlszámláló" km óra), megköszönöm, ha megosztja velem. :rolleyes: Az enyém ilyeneket mutat 4 traffipaxxal bemérve (KM óra/traffipax): 30/23, 50/43-44, 90/78-79, 130/119-120 Ez ennyit csal, a páromé az full pontos és aszerint a km számláló is téved de csak 2,4-et 100 km-en.
yooccoo Elküldve Július14, 2008 Elküldve Július14, 2008 wzsolt_1.6_16V írta: Pl nekem is így van. A sebességmérőm kb 8%-ot csal, de a távolságmérőm 1%-on belül van (gyári méretű gumikkal). Na és miért ne lehetne, hogy az egyik többet a másik kevesebbet csal. Kíváncsi lennék az elméletedre! szerintem te valamit félreértettél, ugyanis nem az volt a lényeg, hogy ugyanannyit csal-e, hanem az, hogy ha a sebességet nem jól mutatja, akkor nagy valószínűséggel a távolságot se az pedig, hogy nem mindenkinél ugyanannyi az eltérés, sok mindenből adódik/adódhat kerék, óra állapota, ...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Július14, 2008 Elküldve Július14, 2008 yooccoo írta: szerintem te valamit félreértettél, ugyanis nem az volt a lényeg, hogy ugyanannyit csal-e, hanem az, hogy ha a sebességet nem jól mutatja, akkor nagy valószínűséggel a távolságot se az pedig, hogy nem mindenkinél ugyanannyi az eltérés, sok mindenből adódik/adódhat kerék, óra állapota, ... Jól mutatja vagy nem... hát az 1% már nekem nagyon is jó :rolleyes: A sebesség viszont nem. Az már sokat csal. Kicsit kopik a gumim és csökken a kerékátmérő még lehet 1% sem lesz ;) Na jó nem lovagolok a részleteken... bocs.
opel16v Elküldve Július14, 2008 Elküldve Július14, 2008 yooccoo írta: ki mondta ezt? aki szedett már szét műszeregységet vagy elméleti alapon van rálátása, akkor az tudja, hogy ha a sebességet nem jól mutatja, akkor a km-t se Mindkettő csal, csak nem egyforma mértékben. Sőt, idővel távolodik ez a két csalási mérték egymástól, mert a számláló fix kapcsolatban van a bowdennel, a sebességmérő viszont mágneses-rugós kapcsolatban, ami idővel megfárad.
wzsolt_1.6_16V Elküldve Július14, 2008 Elküldve Július14, 2008 opel16v írta: Mindkettő csal, csak nem egyforma mértékben. Sőt, idővel távolodik ez a két csalási mérték egymástól, mert a számláló fix kapcsolatban van a bowdennel, a sebességmérő viszont mágneses-rugós kapcsolatban, ami idővel megfárad. Ha fárad akkor milyen irányba megy el?
opel16v Elküldve Július14, 2008 Elküldve Július14, 2008 wzsolt_1.6_16V írta: Ha fárad akkor milyen irányba megy el? Többet mér.
Recommended Posts