opel16v Elküldve Június17, 2008 Megoszt Elküldve Június17, 2008 Így néz ki (gondolom): http://i6.ebayimg.com/08/i/000/f5/64/1ec2_1.JPG Nem teljesen, mert ez már 97-től volt az újabb vezérlőkhöz rakva. De hasonló, csak egy nagyobb bumszli feje, és egy pines csatija van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
autastra Elküldve Június17, 2008 Megoszt Elküldve Június17, 2008 Nem teljesen, mert ez már 97-től volt az újabb vezérlőkhöz rakva. De hasonló, csak egy nagyobb bumszli feje, és egy pines csatija van. a magas fogyasztás az érzékelők hibájából is adódik( adódhat ) ? az X16XEL motornál van : vízhőfok jeladó , lambda , kopogásszenzor ,map , iat , tps .. a lambdám új , a vízgomba új , akkor marad a MAP , IAT, TPS , kopogásszenzor és slussz . a kocsi városban olyan lomha ,hogy mindenki megelőz , nem gyorsul , csak torpan , fullad , tiszta ciki egy 100 lóerős kocsival , a klíma annyira lefogja , hogy lámpánal alig bírok elindulni , nem tudom , mi lehet a megoldás , más volt a kocsi vagy 6-7 szerelőnél Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június17, 2008 Megoszt Elküldve Június17, 2008 a magas fogyasztás az érzékelők hibájából is adódik( adódhat ) ? az X16XEL motornál van : vízhőfok jeladó , lambda , kopogásszenzor ,map , iat , tps .. a lambdám új , a vízgomba új , akkor marad a MAP , IAT, TPS , kopogásszenzor és slussz . a kocsi városban olyan lomha ,hogy mindenki megelőz , nem gyorsul , csak torpan , fullad , tiszta ciki egy 100 lóerős kocsival , a klíma annyira lefogja , hogy lámpánal alig bírok elindulni , nem tudom , mi lehet a megoldás , más volt a kocsi vagy 6-7 szerelőnél Ez egyébként viszonylag egyszerűen szűrhető. Tech műszerrel rá kellene mérnie egy valóban hozzáértőnek (sajnos szervizekben is kevés az ilyen), milyen adatokat nyomnak a szenzorok :D Ott kibukna a dolog hamar. Aztán meg nem ártana fals levegőt nézni a vákumrendszerben, gyújtáskábeleket ellenőrizni, gyertyát cserélni, benyanyomást mérni... Lambdaszondád milyen van most benne? Lehet mondtad már, de nem emléxem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
autastra Elküldve Június17, 2008 Megoszt Elküldve Június17, 2008 Ez egyébként viszonylag egyszerűen szűrhető. Tech műszerrel rá kellene mérnie egy valóban hozzáértőnek (sajnos szervizekben is kevés az ilyen), milyen adatokat nyomnak a szenzorok :D Ott kibukna a dolog hamar. Aztán meg nem ártana fals levegőt nézni a vákumrendszerben, gyújtáskábeleket ellenőrizni, gyertyát cserélni, benyanyomást mérni... Lambdaszondád milyen van most benne? Lehet mondtad már, de nem emléxem. bosch szonda van benne , a debreceni opel szervizbe nem viszem , nincs jó véleményem róluk , fel kellene vinni pestre . nem tudsz ajánlani egy jó szervizt , ahol aprólékosan megnéznének minden adatot? amit még észrevettem , hogy most is elég büdi a kipuff gázom , pedig már visszaraktam a kat-ort, egyébként a CO most jó , alapjáraton 0 , emelt 0.03 , a lambda értéke 1.015-1.02 , most fog a szerelő hozni egy bontott MAP - ot , és megnézzük azzal ,mit produkál , Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június17, 2008 Megoszt Elküldve Június17, 2008 a lambda értéke 1.015-1.02 Ez a kipufogógázon lett mérve műszerrel? Tehát nem a saját lambdán, ugye? Link to comment Megosztás: More sharing options...
autastra Elküldve Június17, 2008 Megoszt Elküldve Június17, 2008 Ez a kipufogógázon lett mérve műszerrel? Tehát nem a saját lambdán, ugye? valószínű , nem voltam ott , sajnos Link to comment Megosztás: More sharing options...
autastra Elküldve Június17, 2008 Megoszt Elküldve Június17, 2008 Ez egyébként viszonylag egyszerűen szűrhető. Tech műszerrel rá kellene mérnie egy valóban hozzáértőnek (sajnos szervizekben is kevés az ilyen), milyen adatokat nyomnak a szenzorok :D Ott kibukna a dolog hamar. Aztán meg nem ártana fals levegőt nézni a vákumrendszerben, gyújtáskábeleket ellenőrizni, gyertyát cserélni, benyanyomást mérni... Lambdaszondád milyen van most benne? Lehet mondtad már, de nem emléxem. a szerelő szerint nincs nagy jelentősége az egyvezetékes lambdánál , hogy gyári vagy nem gyári ( nekem BOSCH van benne ) szonda , neked mi a véleményed ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június17, 2008 Megoszt Elküldve Június17, 2008 a szerelő szerint nincs nagy jelentősége az egyvezetékes lambdánál , hogy gyári vagy nem gyári ( nekem BOSCH van benne ) szonda , neked mi a véleményed ? Pedig van. Picit eltér a jele az "univerzális" szondáknak a gyáriétól. Bosch és más neves gyártók is csinálnak ilyen univerzális szondákat. Szóval nem mindenesetben voltak megelégedve a kartársak az univ szondákkal... vagy nem sokáig :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
autastra Elküldve Június17, 2008 Megoszt Elküldve Június17, 2008 Pedig van. Picit eltér a jele az "univerzális" szondáknak a gyáriétól. Bosch és más neves gyártók is csinálnak ilyen univerzális szondákat. Szóval nem mindenesetben voltak megelégedve a kartársak az univ szondákkal... vagy nem sokáig :D azért 2-3 liter többletfogyasztást nem lehet a számlájára írni , vagy igen ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június17, 2008 Megoszt Elküldve Június17, 2008 azért 2-3 liter többletfogyasztást nem lehet a számlájára írni , vagy igen ? azért kérdeztem, hogy kipuffgázon volt-e mérve zk géppel az a lambdaérték, amit mondtál... mert az nagyon jó, sőt, még szegény is, tehát ha az jól lett mérve, semmi baj a gépeddel, csak nehéz a jobblábad, vagy sokat mész rövidtávot :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Crime78 Elküldve Június17, 2008 Megoszt Elküldve Június17, 2008 azért 2-3 liter többletfogyasztást nem lehet a számlájára írni , vagy igen ? Nekem anno a lambda hibája 3 liter pluszt jelentett... Bár az teljesen rossz volt. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Június17, 2008 Megoszt Elküldve Június17, 2008 Nekem anno a lambda hibája 3 liter pluszt jelentett... Bár az teljesen rossz volt. :D Nekem annó a lambda hibája utáni csere (gyári volt és gyári lett) eredményeképpen a kocsi megtáltosodott. Előtte óra szerint kb 180 volt a vége lejtőn begyorsulva aztán tartva. Csere után (azonnal) elment óra szerint 195-ig. Igaz ilyenkor fogyasztott is rendesen. (1.4-es szentgotthárdi 60 lovas :D ) Imádtam... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Crime78 Elküldve Június18, 2008 Megoszt Elküldve Június18, 2008 Nekem annó a lambda hibája utáni csere (gyári volt és gyári lett) eredményeképpen a kocsi megtáltosodott. Előtte óra szerint kb 180 volt a vége lejtőn begyorsulva aztán tartva. Csere után (azonnal) elment óra szerint 195-ig. Igaz ilyenkor fogyasztott is rendesen. (1.4-es szentgotthárdi 60 lovas :D ) Imádtam... 60 pacival 195??? Nem kicsit csalhatott az óra... Arányaiban lehet igaz, csak egy kicsit magasak ezek a számok (szerintem). Én a C16NZ motoros Kadettommal mentem anno 180-at, pedig az 75 LE volt... Papíron pedig a mostani kocsimnak 195 a vége, ez viszont 116LE. A megtáltosodás viszont igaz... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Június18, 2008 Megoszt Elküldve Június18, 2008 60 pacival 195??? Nem kicsit csalhatott az óra... Arányaiban lehet igaz, csak egy kicsit magasak ezek a számok (szerintem). Én a C16NZ motoros Kadettommal mentem anno 180-at, pedig az 75 LE volt... Papíron pedig a mostani kocsimnak 195 a vége, ez viszont 116LE. A megtáltosodás viszont igaz... Lejtő... Nagy lejtő. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
autastra Elküldve Június18, 2008 Megoszt Elküldve Június18, 2008 azért kérdeztem, hogy kipuffgázon volt-e mérve zk géppel az a lambdaérték, amit mondtál... mert az nagyon jó, sőt, még szegény is, tehát ha az jól lett mérve, semmi baj a gépeddel, csak nehéz a jobblábad, vagy sokat mész rövidtávot :D a nehéz láb kizárva , a sok rövid táv stimmel . reggel visszük a bölcsibe a gyereket ( 4 km ) , délután elhozzuk ( 4 km ) , ez a napirend . viszont nemrég országúton is bekapott 10 l gázt 90 -es tempónál . benzin-gázüzemű a kocsi , és ez sok kicsit . tavaly decemberben pestet megjártam 8-9 l gázzal ,130 -as tempóval autópályán Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Június18, 2008 Megoszt Elküldve Június18, 2008 60 pacival 195??? Nem kicsit csalhatott az óra... Arányaiban lehet igaz, csak egy kicsit magasak ezek a számok (szerintem). Én a C16NZ motoros Kadettommal mentem anno 180-at, pedig az 75 LE volt... Papíron pedig a mostani kocsimnak 195 a vége, ez viszont 116LE. A megtáltosodás viszont igaz... Ezek a nagy számok nekem mindíg Németországban jöttek csak. Ott vannak hosszú lejtők aztán még hosszabb laposok. Mivel én Németországot szinte mindíg csak átjáróháznak használom, ezért aztán padlógáz és ami a csövön kifér... Persze a benzin is máááás! Érdekes módon azt vettem észre, hogy állandóan csak én vagyok az előző sávban. Néha jöttek nagy cirkálók, azokat elengedtem, aztán megint ki balra, és így tovább. A tömeg ott is csak 130-150 -el halad. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június18, 2008 Megoszt Elküldve Június18, 2008 reggel visszük a bölcsibe a gyereket ( 4 km ) , délután elhozzuk ( 4 km ) , ez a napirend . Na ez azért sokmindent megmagyaráz. Érdemes lenne egy veszteségmérést is csinálni, mert gyanítom hogy elég csúnya eredmények lennének, a szeleplerakódás és beégés miatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
autastra Elküldve Június18, 2008 Megoszt Elküldve Június18, 2008 Na ez azért sokmindent megmagyaráz. Érdemes lenne egy veszteségmérést is csinálni, mert gyanítom hogy elég csúnya eredmények lennének, a szeleplerakódás és beégés miatt. a veszteségmérés miből áll ? hol csinálnak ilyet , márkaszervizben ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június18, 2008 Megoszt Elküldve Június18, 2008 a veszteségmérés miből áll ? hol csinálnak ilyet , márkaszervizben ? elég sok nagyobb szervízben el tudják végezni. mérik hogy adott idő alatt mekkora nyomás tűnik el a zárt hengerből (szelepek és dugó mellett). Link to comment Megosztás: More sharing options...
autastra Elküldve Június18, 2008 Megoszt Elküldve Június18, 2008 elég sok nagyobb szervízben el tudják végezni. mérik hogy adott idő alatt mekkora nyomás tűnik el a zárt hengerből (szelepek és dugó mellett). a gáz tavaly okt. óta van benne , 3-4 e. km-t mentem azóta , a kocsiban 93.000 km van , ebből 60.000 km-t Svájcban futott , nem kellene lestrapáltnak lenni még a motorjának Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június18, 2008 Megoszt Elküldve Június18, 2008 a kocsiban 93.000 km van :D :D :P jah ;) Amúgy a sok rövidtáv miatt hamar romlik a helyzet. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
autastra Elküldve Június18, 2008 Megoszt Elküldve Június18, 2008 :D :D :P jah ;) Amúgy a sok rövidtáv miatt hamar romlik a helyzet. B) most nyomattam bele protecet , a benzlinbe , meg az automata váltóba is B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június18, 2008 Megoszt Elküldve Június18, 2008 most nyomattam bele protecet , a benzlinbe , meg az automata váltóba is :D ja, hogy automata váltós is? :D Akkor ott a válasz másik fele a magas fogyira :P Mit tettél az automata váltóba? Link to comment Megosztás: More sharing options...
autastra Elküldve Június18, 2008 Megoszt Elküldve Június18, 2008 ja, hogy automata váltós is? :D Akkor ott a válasz másik fele a magas fogyira :D Mit tettél az automata váltóba? váltóvédőt ( autom . trans booster ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június18, 2008 Megoszt Elküldve Június18, 2008 váltóvédőt ( autom . trans booster ) ez is protec? még nem hallottam róla. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts