Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Nem teljesen, mert ez már 97-től volt az újabb vezérlőkhöz rakva.

De hasonló, csak egy nagyobb bumszli feje, és egy pines csatija van.

a magas fogyasztás az érzékelők hibájából is adódik( adódhat ) ? az X16XEL motornál van : vízhőfok jeladó , lambda , kopogásszenzor ,map , iat , tps ..

a lambdám új , a vízgomba új , akkor marad a MAP , IAT, TPS , kopogásszenzor és slussz .

a kocsi városban olyan lomha ,hogy mindenki megelőz , nem gyorsul , csak torpan , fullad , tiszta ciki egy 100 lóerős kocsival , a klíma annyira lefogja , hogy lámpánal alig bírok elindulni , nem tudom , mi lehet a megoldás , más volt a kocsi vagy 6-7 szerelőnél

Link to comment
Megosztás:

a magas fogyasztás az érzékelők hibájából is adódik( adódhat ) ? az X16XEL motornál van : vízhőfok jeladó , lambda , kopogásszenzor ,map , iat , tps ..

a lambdám új , a vízgomba új , akkor marad a MAP , IAT, TPS , kopogásszenzor és slussz .

a kocsi városban olyan lomha ,hogy mindenki megelőz , nem gyorsul , csak torpan , fullad , tiszta ciki egy 100 lóerős kocsival , a klíma annyira lefogja , hogy lámpánal alig bírok elindulni , nem tudom , mi lehet a megoldás , más volt a kocsi vagy 6-7 szerelőnél

Ez egyébként viszonylag egyszerűen szűrhető. Tech műszerrel rá kellene mérnie egy valóban hozzáértőnek (sajnos szervizekben is

kevés az ilyen), milyen adatokat nyomnak a szenzorok :D Ott kibukna a dolog hamar. Aztán meg nem ártana fals levegőt nézni a

vákumrendszerben, gyújtáskábeleket ellenőrizni, gyertyát cserélni, benyanyomást mérni...

Lambdaszondád milyen van most benne? Lehet mondtad már, de nem emléxem.

Link to comment
Megosztás:

Ez egyébként viszonylag egyszerűen szűrhető. Tech műszerrel rá kellene mérnie egy valóban hozzáértőnek (sajnos szervizekben is

kevés az ilyen), milyen adatokat nyomnak a szenzorok :D Ott kibukna a dolog hamar. Aztán meg nem ártana fals levegőt nézni a

vákumrendszerben, gyújtáskábeleket ellenőrizni, gyertyát cserélni, benyanyomást mérni...

Lambdaszondád milyen van most benne? Lehet mondtad már, de nem emléxem.

bosch szonda van benne , a debreceni opel szervizbe nem viszem , nincs jó véleményem róluk , fel kellene vinni pestre . nem tudsz ajánlani egy jó szervizt , ahol aprólékosan megnéznének minden adatot? amit még észrevettem , hogy most is elég büdi a kipuff gázom , pedig már visszaraktam a kat-ort, egyébként a CO most jó , alapjáraton 0 , emelt 0.03 , a lambda értéke 1.015-1.02 , most fog a szerelő hozni egy bontott MAP - ot , és megnézzük azzal ,mit produkál ,

Link to comment
Megosztás:

Ez egyébként viszonylag egyszerűen szűrhető. Tech műszerrel rá kellene mérnie egy valóban hozzáértőnek (sajnos szervizekben is

kevés az ilyen), milyen adatokat nyomnak a szenzorok :D Ott kibukna a dolog hamar. Aztán meg nem ártana fals levegőt nézni a

vákumrendszerben, gyújtáskábeleket ellenőrizni, gyertyát cserélni, benyanyomást mérni...

Lambdaszondád milyen van most benne? Lehet mondtad már, de nem emléxem.

a szerelő szerint nincs nagy jelentősége az egyvezetékes lambdánál , hogy gyári vagy nem gyári ( nekem BOSCH van benne ) szonda , neked mi a véleményed ?

Link to comment
Megosztás:

a szerelő szerint nincs nagy jelentősége az egyvezetékes lambdánál , hogy gyári vagy nem gyári ( nekem BOSCH van benne ) szonda , neked mi a véleményed ?

Pedig van. Picit eltér a jele az "univerzális" szondáknak a gyáriétól. Bosch és más neves gyártók is csinálnak ilyen univerzális szondákat.

Szóval nem mindenesetben voltak megelégedve a kartársak az univ szondákkal... vagy nem sokáig :D

Link to comment
Megosztás:

Pedig van. Picit eltér a jele az "univerzális" szondáknak a gyáriétól. Bosch és más neves gyártók is csinálnak ilyen univerzális szondákat.

Szóval nem mindenesetben voltak megelégedve a kartársak az univ szondákkal... vagy nem sokáig :D

azért 2-3 liter többletfogyasztást nem lehet a számlájára írni , vagy igen ?

Link to comment
Megosztás:

azért 2-3 liter többletfogyasztást nem lehet a számlájára írni , vagy igen ?

azért kérdeztem, hogy kipuffgázon volt-e mérve zk géppel az a lambdaérték, amit mondtál...

mert az nagyon jó, sőt, még szegény is, tehát ha az jól lett mérve, semmi baj a gépeddel, csak

nehéz a jobblábad, vagy sokat mész rövidtávot :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem anno a lambda hibája 3 liter pluszt jelentett... Bár az teljesen rossz volt. :D

Nekem annó a lambda hibája utáni csere (gyári volt és gyári lett) eredményeképpen a kocsi megtáltosodott. Előtte óra szerint kb 180 volt a vége lejtőn begyorsulva aztán tartva. Csere után (azonnal) elment óra szerint 195-ig. Igaz ilyenkor fogyasztott is rendesen. (1.4-es szentgotthárdi 60 lovas :D ) Imádtam...

Link to comment
Megosztás:

Nekem annó a lambda hibája utáni csere (gyári volt és gyári lett) eredményeképpen a kocsi megtáltosodott. Előtte óra szerint kb 180 volt a vége lejtőn begyorsulva aztán tartva. Csere után (azonnal) elment óra szerint 195-ig. Igaz ilyenkor fogyasztott is rendesen. (1.4-es szentgotthárdi 60 lovas :D ) Imádtam...

60 pacival 195??? Nem kicsit csalhatott az óra... Arányaiban lehet igaz, csak egy kicsit magasak ezek a számok (szerintem). Én a C16NZ motoros Kadettommal mentem anno 180-at, pedig az 75 LE volt... Papíron pedig a mostani kocsimnak 195 a vége, ez viszont 116LE. A megtáltosodás viszont igaz...

Link to comment
Megosztás:

azért kérdeztem, hogy kipuffgázon volt-e mérve zk géppel az a lambdaérték, amit mondtál...

mert az nagyon jó, sőt, még szegény is, tehát ha az jól lett mérve, semmi baj a gépeddel, csak

nehéz a jobblábad, vagy sokat mész rövidtávot :D

a nehéz láb kizárva , a sok rövid táv stimmel .

reggel visszük a bölcsibe a gyereket ( 4 km ) , délután elhozzuk ( 4 km ) , ez a napirend .

viszont nemrég országúton is bekapott 10 l gázt 90 -es tempónál .

benzin-gázüzemű a kocsi , és ez sok kicsit .

tavaly decemberben pestet megjártam 8-9 l gázzal ,130 -as tempóval autópályán

Link to comment
Megosztás:

60 pacival 195??? Nem kicsit csalhatott az óra... Arányaiban lehet igaz, csak egy kicsit magasak ezek a számok (szerintem). Én a C16NZ motoros Kadettommal mentem anno 180-at, pedig az 75 LE volt... Papíron pedig a mostani kocsimnak 195 a vége, ez viszont 116LE. A megtáltosodás viszont igaz...

Ezek a nagy számok nekem mindíg Németországban jöttek csak. Ott vannak hosszú lejtők aztán még hosszabb laposok. Mivel én Németországot szinte mindíg csak átjáróháznak használom, ezért aztán padlógáz és ami a csövön kifér... Persze a benzin is máááás! Érdekes módon azt vettem észre, hogy állandóan csak én vagyok az előző sávban. Néha jöttek nagy cirkálók, azokat elengedtem, aztán megint ki balra, és így tovább. A tömeg ott is csak 130-150 -el halad.

Link to comment
Megosztás:

reggel visszük a bölcsibe a gyereket ( 4 km ) , délután elhozzuk ( 4 km ) , ez a napirend .

Na ez azért sokmindent megmagyaráz.

Érdemes lenne egy veszteségmérést is csinálni, mert gyanítom hogy elég csúnya eredmények lennének,

a szeleplerakódás és beégés miatt.

Link to comment
Megosztás:

elég sok nagyobb szervízben el tudják végezni.

mérik hogy adott idő alatt mekkora nyomás tűnik el a zárt hengerből (szelepek és dugó mellett).

a gáz tavaly okt. óta van benne , 3-4 e. km-t mentem azóta , a kocsiban 93.000 km van , ebből 60.000 km-t Svájcban futott , nem kellene lestrapáltnak lenni még a motorjának

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.