Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok Fórumtársak!

Egy kérdést szeretnék intézni felétek úgy tűnik hogy a gyujtáskábelom kezdi megadni magát párás időben pár percig rángat a kocsi, főleg alapjáraton észrevehető csak úgy remeg!

Érdeklődnék hogy ti milyen márkájú és minőségűt használtok, mert most láttam hogy van TESLA kábel 6-7 ezer forint környékén, és van champion bosch 12-13 ezer között.

Megéri TESLA-t venni? Eddig én championt használtam és elment 6-8 évet a TESLa is ilyen Jóóóó????

Link to comment
Megosztás:

A nyomatékgörbét eltolod felfelé, azaz lent a nyomaték eltűnik kicsit, viszont feljebb érezhetően jobb lesz :D

A lambda érték ettől ugyanúgy 1.00 köré van szabályozva. A károsanyag-emisszió értelemszerűen nő, hiszen

a katalizátor nem köti meg a CH, CO és NO cuccokat.

Hi ,pénteken megnézték a verdát , és a gyújtással lehet bibi ,mert a stoboszkóp lámpa jele nem mindig metszi a főtengely és holtpont jelet , hanem ( imbolyog ) , a szerelő szerez bontóból MAP szenzort , mert arra gondol ,hogy az lehet esetleg rossz , bár én nem tudom , hogy a gyújtást hogy befolyásolja a MAP, de azt mondja ,hogy volt egy Honda , ami szintén sokat zabált , és a MAP csere után literekkel lement a fogyija

Link to comment
Megosztás:

Érdeklődnék hogy ti milyen márkájú és minőségűt használtok, mert most láttam hogy van TESLA kábel 6-7 ezer forint környékén, és van champion bosch 12-13 ezer között.

Megéri TESLA-t venni? Eddig én championt használtam és elment 6-8 évet a TESLa is ilyen Jóóóó????

Itt leginkább csak a gyári GM köteg a preferált, minden mással voltak már rossz tapasztalatok is bőven.

Hi ,pénteken megnézték a verdát , és a gyújtással lehet bibi ,mert a stoboszkóp lámpa jele nem mindig metszi a főtengely és holtpont jelet , hanem ( imbolyog ) , a szerelő szerez bontóból MAP szenzort , mert arra gondol ,hogy az lehet esetleg rossz , bár én nem tudom , hogy a gyújtást hogy befolyásolja a MAP, de azt mondja ,hogy volt egy Honda , ami szintén sokat zabált , és a MAP csere után literekkel lement a fogyija

Szerintem nem az lesz a baja, de ha ingyen van a próba, annyit megér :D

Link to comment
Megosztás:

úgy gondoltam ,hogy közvetve van ráhatással ,tudom ,hogy a MAP szenzor a légmennyiség kiszámolához ad infót az ECU -nak

Gábor arra gondolt, a stroboszkóp nem szabályoz semmit, az csak egy egyszerű villanócső, mint ami a vakukban is van. Akkor villan, amikor az 1. hengerben (tudomásom szerint) a gyertya szikrát ad. Ha ez akkor történik, amikor a jelek egybeesnek, akkor úgy látod, hogy fedik egymást a jelek. Ha nem a megfelelő időben történik, akkor úgy látod, hogy valamelyik irányban eltérnek a jelek egymástól. Nem vagyok biztos benne, hogy egy ilyen sok elektronikával felszerelt motornál nem kell-e valamennyire mászkálnia az előgyújtásnak :D

Link to comment
Megosztás:

Gábor arra gondolt, a stroboszkóp nem szabályoz semmit, az csak egy egyszerű villanócső, mint ami a vakukban is van. Akkor villan, amikor az 1. hengerben (tudomásom szerint) a gyertya szikrát ad. Ha ez akkor történik, amikor a jelek egybeesnek, akkor úgy látod, hogy fedik egymást a jelek. Ha nem a megfelelő időben történik, akkor úgy látod, hogy valamelyik irányban eltérnek a jelek egymástól. Nem vagyok biztos benne, hogy egy ilyen sok elektronikával felszerelt motornál nem kell-e valamennyire mászkálnia az előgyújtásnak :D

ja ,ez egy összetett mondat volt , és az álllítmány nem a stroboszkópra vonatkozott :D

Link to comment
Megosztás:

Nos, az előgyújtást a terhelés adatok adják, amit a MAP, az IAT és a TPS jeléből számol az ECU. Ezt az értéket szabályozza

adaptív módon a kopogásszenzor még, mint "überelő" eszköz. Alapvetően egy bizonyos sávban ugrálnia is kell, az nem mindegy,

hogy hogyan és mennyit. Alapjáraton pl nem nagyon kéne neki sokat.

Link to comment
Megosztás:

Nos, az előgyújtást a terhelés adatok adják, amit a MAP, az IAT és a TPS jeléből számol az ECU. Ezt az értéket szabályozza

adaptív módon a kopogásszenzor még, mint "überelő" eszköz. Alapvetően egy bizonyos sávban ugrálnia is kell, az nem mindegy,

hogy hogyan és mennyit. Alapjáraton pl nem nagyon kéne neki sokat.

értem ... azt hiszem ,hogy alapjáraton is eléggé ugrál , kileng , a TPS-t és a kopogárszenzort merre találom ? köszi

Link to comment
Megosztás:

értem ... azt hiszem ,hogy alapjáraton is eléggé ugrál , kileng , a TPS-t és a kopogárszenzort merre találom ? köszi

Kopogásszenzor a blokk tetejébe van betekerve az utastér felől a szívósor alatt, nem könnyű hozzáférni.

Annyit mindenképpen érdemes lenne megnézni, nem lazult-e ki, mert az is hibát okoz.

TPS (folytószelepállás-poti) a folytószelepházon van rajta, a folytószelep tengelyén. Alaphelyzetben járó

motornál 0,5-0,6V-ot kell mérni a jelvezetékén (másik kettő a föld és a +5V táp).

Link to comment
Megosztás:

Kopogásszenzor a blokk tetejébe van betekerve az utastér felől a szívósor alatt, nem könnyű hozzáférni.

Annyit mindenképpen érdemes lenne megnézni, nem lazult-e ki, mert az is hibát okoz.

TPS (folytószelepállás-poti) a folytószelepházon van rajta, a folytószelep tengelyén. Alaphelyzetben járó

motornál 0,5-0,6V-ot kell mérni a jelvezetékén (másik kettő a föld és a +5V táp).

köszi , megnézem ma , illetve lekötöm az akkut 20 percre , hogy az ECU -ból törlődjenek az esetleges hibakódok
Link to comment
Megosztás:

nem találtam meg a kopogásszenzort , nem tudnál fotót dobni róla ? :D

alulról érdemes megközelíteni, mert fentről teljesen eltakarja a szívósor.

onnan már meg fogod találni, úgy néz ki, mintha egy nagy csavar lenne

beletekerve a blokk oldalába, csak egy vezeték áll ki belőle :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.