Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

sziasztok!

Egy gyors segítségre lenne szükségem: F Astrának a bal eslő ablaktekerőjét hogyan lehet levenni?

Vagy: a szervízkönyvét honnan tudom letölteni? Otthon van, csak nem vagyok otthon - így talán még picit jogkövető is vagyok. :sowwy:

Amúgy utánaolvasva látom, hogy célszerszám kell hozzá, de sehol nem írják, hogy milyen. Azt már tudom, hogy a G Astránál hogyan működik, de azt, hogy az F Astrának hogyan lehet kiszedni az ablaktekerőjét.. na, azt még mindig nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek, remélem jó helyre írok, mert ezzel kapcsolatban topikot nem találtam. Egy 92-es évjáratú F Astra (1.4-es benzin) kombival kapcsolatban van gondom. Távirányítású központi zárat akarok beszerelni, egy In.Pro gyártmányú M20/6-os relét kell betenni a meglévő kpzár relé helyére (a leírás szerint). A kép szerint a jobbelső lábtér környékén van a dolog, külön nem részletezi, mit és hova kell kötni, holott a többi típusnál megadja a lábkiosztásokat. A lábtérben van több vezérlőegység és csatlakozó is, de találomra nem szeretnék kötögetni, ha valakinek van tapasztalata ezzel az In-pro-s kp.zárral kérem segítsen! Előre is köszönöm!

(vagy ha valaki meg tudhja mondani merre van a kpzár vezérlője és hogy néz ki már annak is örülnék)

Link to comment
Megosztás:

Egy gyors segítségre lenne szükségem: F Astrának a bal eslő ablaktekerőjét hogyan lehet levenni?

Vagy: a szervízkönyvét honnan tudom letölteni? Otthon van, csak nem vagyok otthon - így talán még picit jogkövető is vagyok. :sowwy:

Amúgy utánaolvasva látom, hogy célszerszám kell hozzá, de sehol nem írják, hogy milyen. Azt már tudom, hogy a G Astránál hogyan működik, de azt, hogy az F Astrának hogyan lehet kiszedni az ablaktekerőjét.. na, azt még mindig nem tudom.

Egy omega alakú bigyó van rajta. Annak a két szárát kell egyszerre szétnyomni és letolni. Egy lemezbe megfelelő profilt vágva teljesen jó célszerszámot kapsz. Kb. 2-3x2-3 centis U alakot kell belevágni és a tekerő karjától betolni.

Link to comment
Megosztás:

Egy omega alakú bigyó van rajta. Annak a két szárát kell egyszerre szétnyomni és letolni. Egy lemezbe megfelelő profilt vágva teljesen jó célszerszámot kapsz. Kb. 2-3x2-3 centis U alakot kell belevágni és a tekerő karjától betolni.

Köszönöm szépen, sikerült! Erre gondoltam én is, de csak nagyon nehezen látszódott ez az omega alakú "bigyó", ezért gondoltam, hogy másképp van az F Astrákon, mint a G Astrákon - mert azt tudtam, hogy a Gnél ilyen, de azt mondták, hogy jól látható rajta ez a valami.

Köszi még egyszer, mindjárt megírom, hogy mire jutottam, mert ezzel kapcsolatban lenne még egy kérdésem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elektromos prolblémám lenne és segítségeteket szeretném kérni hátha volt már valaki generátor felújításon?

A hogy én néztem nekem DElco generátorom van és már néha nyekergő hangot ad gondolom a csapágya van oda.

Szerelhető e alkatrészenként mert hallottam hogy a bosch vagy delco nem nagyon javítható?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elektromos prolblémám lenne és segítségeteket szeretném kérni hátha volt már valaki generátor felújításon?

A hogy én néztem nekem DElco generátorom van és már néha nyekergő hangot ad gondolom a csapágya van oda.

Szerelhető e alkatrészenként mert hallottam hogy a bosch vagy delco nem nagyon javítható?

Én a napokban kérdezősködtem körbe,ha csak csapágycsere akkor 5000 körül cserélik.

Amennyiben kiszerelve viszem oda.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Nemrég szereltem be egy új rádiót, viszont az gond, hogy a kapcsolt 12V-ot csak akkor kapja, ha teljesen rá van adva a gyújtás (akku, olajnyomás és sárga lámpa ég), szétszedtem a gyújtáskapcsoló betétet, szét volt nagyon kopva, gondoltam bizots azért, ma vettem újat, de az sem ad feszt amikor a kulcsot az I helyzetig fordítom, ebben az állásban semmit nem kapcsol össze a lábain, amikor a II állásban van akkror a bazi pirosat összeköti a két bazi feketével és indítózáskor a pirosat egy vékonyabb fekete pirossal. Ez a szitu, ennek gyárilag így kell működnie?

Az zavar igazán, mikor leállítom a motort, a rádió is teljesen kikapcsol, és ha álló helyben akarok rádiózni vissza kell adnom a gyújtást, ilyenkor gondolom egy csomó fogyasztó megy még feleslegesen!

Hogyan lehetne ezt megoldani?

előre is köszi a segtséget!

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Nemrég szereltem be egy új rádiót, viszont az gond, hogy a kapcsolt 12V-ot csak akkor kapja, ha teljesen rá van adva a gyújtás (akku, olajnyomás és sárga lámpa ég), szétszedtem a gyújtáskapcsoló betétet, szét volt nagyon kopva, gondoltam bizots azért, ma vettem újat, de az sem ad feszt amikor a kulcsot az I helyzetig fordítom, ebben az állásban semmit nem kapcsol össze a lábain, amikor a II állásban van akkror a bazi pirosat összeköti a két bazi feketével és indítózáskor a pirosat egy vékonyabb fekete pirossal. Ez a szitu, ennek gyárilag így kell működnie?

Az zavar igazán, mikor leállítom a motort, a rádió is teljesen kikapcsol, és ha álló helyben akarok rádiózni vissza kell adnom a gyújtást, ilyenkor gondolom egy csomó fogyasztó megy még feleslegesen!

Hogyan lehetne ezt megoldani?

előre is köszi a segtséget!

Kétféle megoldás van:

- a rádió gyújtásra menő vezetékét is a fix 12V-ra kötöd (ahogy Gábor is írta), ekkor mindig szól a rádió, gyújtás nékül is, viszont lehet, hogy kikapcsolva is többet fogyaszt, ill. ha bekapcsolva felejted, lemeríti az akksit

- teszel egy váltókapcsolót a rádió gyújtásra menő vezetékére, aminek az egyik állásában úgy működne a rádió, mint most, a másik allásban mindig szólna (ilyenkor a rádió gyújtásvezetékét a fix 12V-ra köti a kapcsoló). A kapcsolót el kell helyezni valahová, és így csak akkor szólna a rádió gyújtás nélkül, ha átkapcsolod, ergo nem szopná le az akksit.

Link to comment
Megosztás:

Kétféle megoldás van:

- a rádió gyújtásra menő vezetékét is a fix 12V-ra kötöd (ahogy Gábor is írta), ekkor mindig szól a rádió, gyújtás nékül is, viszont lehet, hogy kikapcsolva is többet fogyaszt, ill. ha bekapcsolva felejted, lemeríti az akksit

- teszel egy váltókapcsolót a rádió gyújtásra menő vezetékére, aminek az egyik állásában úgy működne a rádió, mint most, a másik allásban mindig szólna (ilyenkor a rádió gyújtásvezetékét a fix 12V-ra köti a kapcsoló). A kapcsolót el kell helyezni valahová, és így csak akkor szólna a rádió gyújtás nélkül, ha átkapcsolod, ergo nem szopná le az akksit.

Kösz a gyors infót! mind1, legalább mostanában nem romlik el a betét! Sztem az utóbbit fogom választani, mert attól tartok úgy felejteném gyakran.

Csak azt nem értem akkor miért tették oda az I állást, amikor nem is csinál semmit? Esetleg hogy a paraszt nehogy véletlen rögtön ráindítson?

Link to comment
Megosztás:

Kösz a gyors infót! mind1, legalább mostanában nem romlik el a betét! Sztem az utóbbit fogom választani, mert attól tartok úgy felejteném gyakran.

Csak azt nem értem akkor miért tették oda az I állást, amikor nem is csinál semmit? Esetleg hogy a paraszt nehogy véletlen rögtön ráindítson?

Az I állás asszem csak a kormányzárat iktatja ki.

Link to comment
Megosztás:

Kösz a gyors infót! mind1, legalább mostanában nem romlik el a betét! Sztem az utóbbit fogom választani, mert attól tartok úgy felejteném gyakran.

Szerintem ettől ne parázz tulságosan....én 3 év alatt egyszer hagytam bekapcsolva a cd-t leállítás után és hagytam ott az autót :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Támadt egy ötletem. Van a betéten egy olyan láb, amire nem csatlakozik semmi, de ha teljesen alapon van a gyújtás, a kulcsot ki lehet húzni, akkor ezen a lábon megjelenik 12V. Ezt hogyan lehetne felhasználni, hogy ilyenkor ez a 12V megszakítsa a rádió kapcsolt 12V-ját??? Most hirtelen nem jut eszembe semmi, max h egy relét úgy bekötni, h bontsa a kört mikor jelet kap. De sztem ez nem jó megoldás, mert 12V lenne a relé tekercsén a nap 90%-ában, és leszívná lassan az akksit.

Egyéb jobb ötletek?

Link to comment
Megosztás:

Újraküldöm a délutáni kérdésemet, mert valamiért a linkek eltűntek a levelemből. Hátha tud valaki segíteni:

Télen, ónos eső után eltört valami az ablekemelő szerkezetemben. Szétszedtem az ajtót, s rájöttem, hogy mi tört el.

Mellékelek három fotót, az első kettő a hibásat mutatja, az utolsó pedig azt, hogy hogyan kellene kinézzen.

Első kép, távolról

Második kép, közelről

Harmadik kép, ilyennek kellene lennie

Tud valaki segíteni, hogy honnan tudok ilyen alkatrészt szerezni és, hogy azt hogyan tudnám kicserélni? Ez utóbbi talán a nehezebb kérdés?

Köszönöm előre is a segítséget! :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.