Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Nekünk a Caravanban 17DR motor van, de abban nincs semmi reléje a ventinek, simán a gomba kapcsolja mindkét fokozatot.

Próbáltad, hogy lehúzod a gombáról a csatit járó motornál, és összeérinted a lábakat benne? Ha így nem indul el, akkor vagy a motor szakadt, vagy valahol egy vezeték. Egyébként az egyik vezetéken kell lennie 12V-nak, a motoron keresztül, járó motornál.

Link to comment
Megosztás:

A relés a 17 DR motorúaknál van.

Azt nézd meg, hogy nincs e elszakadva a motorra menő vastag fekete vezeték.

De nem is.

A Dr. motorban nincsen relézve. Az enyémben biztosan nincs, a rajz a TD változathoz írja a reléket.

jani23

A két vezetékes gombára a barna, és a barna fehér verzió nyerő. Próbálj szakadást mérni, lehet valahol folytonossági hiány van a zsinórban.

Link to comment
Megosztás:

De nem is.

A Dr. motorban nincsen relézve. Az enyémben biztosan nincs, a rajz a TD változathoz írja a reléket.

jani23

A két vezetékes gombára a barna, és a barna fehér verzió nyerő. Próbálj szakadást mérni, lehet valahol folytonossági hiány van a zsinórban.

Hát szerintem is az van. Próbáltam már összezárni járó motornál a gombára menő barna és barna fehér vezetékeket, de semmi, viszont biztos, hogy jó a venti, mert ha direktbe kötöma az aksira, akkor megy. A fekete vezeték, ami jön a biztitl, az úgy néz ki valahol szakadt, mert nem jut el a ventilátorig. Na de hogy a csudában szakad el egy ilyen bazi vastag vezetk a kábelkorbácsban?

Link to comment
Megosztás:

Hát szerintem is az van. Próbáltam már összezárni járó motornál a gombára menő barna és barna fehér vezetékeket, de semmi, viszont biztos, hogy jó a venti, mert ha direktbe kötöma az aksira, akkor megy. A fekete vezeték, ami jön a biztitl, az úgy néz ki valahol szakadt, mert nem jut el a ventilátorig. Na de hogy a csudában szakad el egy ilyen bazi vastag vezetk a kábelkorbácsban?

A csatlakozások környékén kéne megnézni. Lehet, hogy vmelyik érintkezőnél kh-s.

Link to comment
Megosztás:

A csatlakozások környékén kéne megnézni. Lehet, hogy vmelyik érintkezőnél kh-s.

Az is lehet hogy valami sufni tuning vezeték toldás van benne, és ott nem jó az érintkezés.

Pár hete írtam hogy bizonyos esetekben nem hajlandó forgatni az önindítóm, és a motortéri reléház kopogtatására magához tér. ( A gond hogy az indítómotor sincsen relézve) Megtaláltam a bűnöst. Egy kókler ampervadász, egy 1,5 mm2 sorkapoccsal (csoki) toldotta meg azt a vezetéket ami a gyujtáskapcsoló, és a motor között van. Kicsit megolvadt, csoda ha néha beindul.

Link to comment
Megosztás:

Az is lehet hogy valami sufni tuning vezeték toldás van benne, és ott nem jó az érintkezés.

Pár hete írtam hogy bizonyos esetekben nem hajlandó forgatni az önindítóm, és a motortéri reléház kopogtatására magához tér. ( A gond hogy az indítómotor sincsen relézve) Megtaláltam a bűnöst. Egy kókler ampervadász, egy 1,5 mm2 sorkapoccsal (csoki) toldotta meg azt a vezetéket ami a gyujtáskapcsoló, és a motor között van. Kicsit megolvadt, csoda ha néha beindul.

Csokival? Az egy állat b+. Ha ilyent csinálok csakis saruval oldom meg. Azt is beleforrasztom ( a vezetéket a saruba).

Link to comment
Megosztás:

Lehet benne egy ellenállás is, viszont akkor három vezetéknek kel a hőgombára mennie: barna, barna fehér, barna sárga. A pozitívot a biztin keresztül a ventilátor kapja, és innen megy tovább a hőgombára, majd a barna 'vaze'-téken keresztül a testre. (1-es testelési pont, a bal első lámpatest felett)

Remélem segítettem. :sowwy:

Ui.: Nekem nagyon ritkán kapcsol be a ventilátorom, stabil 90-95 fokon üzemel. Előfordult hogy hirtelen feljebb kúszott 100-110 közé, de akkor már hallottam a szélcsináló hangját, és visszamászott a mutató. Ez "kábé" két éve történt, azóta semmi hírem felölle. :lol:

Dettó!Pacsit kollega! :lol:

Relé?17DR-ben?Mennyéé mááá.Ebben nincs elektronika!Ruszki motor vót ez! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Csokival? Az egy állat b+. Ha ilyent csinálok csakis saruval oldom meg. Azt is beleforrasztom ( a vezetéket a saruba).

Igen. Te.

Na de egy villanyreszelő, nem így cseleke-dik.

Me' háát ott a motortérben biztosan jó lesz a'. Tíz centire az önindítótól.

J0hnny

PicsiPacsi-PicsiPacsi. :sowwy:

Eccerű ez a motor mint a fa ék.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm :lol:

Köszi mindenkinek a segítséget. Tiszta szutyok vagyok, eláztam, vérzik a kezem, de megtaláltam az elveszett 12V-ot :sowwy:

A gond csak az, hogy nem találtam meg a hibát. Kifordítottam a biztiket és jól megráncigáltam a fekete vezetéket és lőn. odamegy a feszej a ventillátorhoz. Már csak az a gond, hogy nem tudom, hogy hol a fenében nem érintkezett :lol: , másrészt meg vissza kellen kötöznöm a vezetékeket, mert azokat elvágtam, mikor meg kellett csinálnom, hogy haza tudjak jönni. Baromira szűk a heyl és alig lehet hozzáférni (régi szép idők, mikor még a Trabit kellett bűvölni :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Na na!

Ne tévesszen meg a rövid haj cicafiú! :lol:

Vadkertre nem jöttök?

Még elég képlékeny a dolog, lehetséges hogy csak egy napra, és egyedül, de ez még változik. Van még hely?

Jani23

Figyelj, nehogy masnira kösd őket. :sowwy:

Célszerű a keresztmetszet tízszeresét blankolni, ősszesodorni, és zsugorcsővel szigetelni.

Link to comment
Megosztás:

Még elég képlékeny a dolog, lehetséges hogy csak egy napra, és egyedül, de ez még változik. Van még hely?

Jani23

Figyelj, nehogy masnira kösd őket. :lol:

Célszerű a keresztmetszet tízszeresét blankolni, ősszesodorni, és zsugorcsővel szigetelni.

Masni lesz!!!!! :lol:

Kész vagyok. Megyek lenyomok egy sört és veszek egy Modeot. Már megint semmi, vagy, ha van valami akkor meg csak pár Volt. Megyek vele, amíg hűvös van, utána meg dissszidálok Svédországba :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Még elég képlékeny a dolog, lehetséges hogy csak egy napra, és egyedül, de ez még változik. Van még hely?

Jani23

Figyelj, nehogy masnira kösd őket. :sowwy:

Célszerű a keresztmetszet tízszeresét blankolni, ősszesodorni, és zsugorcsővel szigetelni.

Sodorni és forrasztani!

Ok öreg,gyere,hely és sör lesz! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sodorni és forrasztani!

Ok öreg,gyere,hely és sör lesz! :lol:

Most úgy néz ki, hogy jó. "sodorni és forrasztani", persze... csoki, az az igazi :lol: egyébként persze nem ér össze a vezeték :sowwy: , de azt már megoldom valahogy.

Köszi még egyszer mindenkinek a segítséget

Jani

Most már tuti, hogy csoki lesz belőle... :-( Nem ér össsze :-(

Jó éjt mindenkinek

Link to comment
Megosztás:

Tééénleg. :sowwy:

Most alaposan átfésültem a kapcsolási rajzot és téééényleg, a TáDé ( isuzu) motoros lelével van megoldva. Két lelével is.

Relézve csak akkor van az astra f-ekben a vízhűtőventi, ha gyári légkondis az autó :lol: Egyébként direktben

kapcsolja a negatívot a hűtő oldalán levő hőkapcsoló gomba.

Link to comment
Megosztás:

Megtaláltam a hibát. A burkolat alatti két nagy csatira mennek a vezetékek és ott valamikor szétszedték és nem a helyére csúszott a kés, hanem mellé és az ott szépen melegedett, aztán meg már nem érintkezett. Hát ennyi. Sikerült orvosolni a hibát. Köszi a segítséget. Jó hétvégét!

Bár most jut eszembe... lenne még egy kérdésem, hátha tud valaki válaszolni rá: pár hónapja beledöngettem egy kátyúba (a gumim tropára is ment) és azóta világít a légzsák piros lámpácskája. Mit lehet ezzel tenni (azon kívül, hogy letakarom, hogy ne zavarjon, mert ezt már megtettem :sowwy: )

Üdv: Jani

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ismét! :sowwy:

5 ajtós F Astrámhoz szeretnék biciklitartót venni, de nincs tetőcsomagtartóm. Van valami olcsóbb, de megbízható megoldás, amit ajánlanátok?

1) tetőcsomagtartót venni (ez drágább) + bicikli tartót (ez utóbbi már elég olcsón kapható)

2) kocsi hátuljára szerelhető kerékpár-tartó állvány - vonóhorog nincs.

Melyiket ajánljátok?

Esetleg, ha konkrét típust ajánlotok azt nagyon szépen megköszönöm, mert eddig kaptam pár ajánlatot, de egy picit több, mint amennyit erre szánnék.

Köszönettel várom a válaszaitokat! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdésem a következő lenne, ha csapágyas a generátor akkor abban lehet-e cserélni csapágyat, vagy az egy speckós méret, és kb mennyibe fájna, és home tunyingba meg lehet-e ezt oldani? Vagy inkább érdemes összetörni a malacperselyemet egy bontott cuccra, ami egy kicsit lutri szerintem?

Előre is Köszi a válaszokat!

Üdv: BB

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdésem a következő lenne, ha csapágyas a generátor akkor abban lehet-e cserélni csapágyat, vagy az egy speckós méret, és kb mennyibe fájna, és home tunyingba meg lehet-e ezt oldani? Vagy inkább érdemes összetörni a malacperselyemet egy bontott cuccra, ami egy kicsit lutri szerintem?

Előre is Köszi a válaszokat!

Üdv: BB

Én egy harmadik megoldást javasolnék: lehet felújíttatni is, vannak cégek erre szakosodva.

Egyébként nem speckó méret, én már vettem hozzá való csapágyakat egyszerű csapágyboltban, de a csere némi jártasságot igényel.

Fehérváron pl. az Indi-Car foglalkozik ezzel (és önindítókkal) a Berényi úton.

Link to comment
Megosztás:

Ez konkrétabban mit jelent? Mit nézzek meg, és hol? Nem szeretném ha eldurranna a légzsák közben.

Nem fog. A kormányoszlopon, a kormány felől jövő szalagkábel-átvezetőben szokott megtörni a szalagkábel.

Sajnos javítani nem igazán lehet, és elég húzós ára van ennek a kábel-átvezetőnek. Csak hozzáértő nyúlkáljon

hozzá, mert szerelés közben érhet meglepetés, ha nem tudod hová nyúlj :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Nem fog. A kormányoszlopon, a kormány felől jövő szalagkábel-átvezetőben szokott megtörni a szalagkábel.

Sajnos javítani nem igazán lehet, és elég húzós ára van ennek a kábel-átvezetőnek. Csak hozzáértő nyúlkáljon

hozzá, mert szerelés közben érhet meglepetés, ha nem tudod hová nyúlj :lol:

Nincs neki biztije,amit kivehetne? :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.