Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Gabi Gabi a maximalista még 9.9 es miért nem 11.5 ös? :lol:

Fiatalság, nagyravágyás... :D

Szerintem túl komolyan vetted a "merjünk nagyot álmodni" szlogent! :D

Na majd figyelmzetetlek vadkerten is a sokadik ser után! :D

És hányadik nekifutásra fogod tudni kimondani ezt a szót szerinted? :D :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudja véletlen valaki, hogy pontosan milyen kábelsaru kell az első ajtóknál lévő gyorscsatlakozós kábelvezetőhöz? Ugyanis épp központi zár beszerelésre adtuk a fejünket, de szomorúan tapasztalom, hogy nem olyan eccerű a dolog, mert nem lehet csak úgy átdugni a kábeleket az ajtóba. Láttam valahol, hogy megfúrta azt a bizonyos csatlakozót, de nekem egyelőre nem sürgős a dolog, gondolom babrálok/keresgélek még kicsit, hogy elkerülhessem ezt a barbár módszert :D

Link to comment
Megosztás:

legegyszerűbb verzió, a kábelek átvezetésére, az az hogy ki kell fúrni, és ugy egyesével.

én speciel kivágtam dekopirral, és már azt vezetek át amit akarok, egy éve így van a kp zár, és a hangszóró is

ták Bt de más megoldást nem láttam

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az alábbi probléma miatt kérem a segitségeteket:

Világít az akkumlátor ikon a műszerfalon.

Hiba leírása:

Múlt pénteken rakattam vonóhorgot az autóra, mert esedékes volt a vizsgája. (azért írom le, mert lehet, hogy a villanyos bekötésnél valamit elberheltek a szakik. (ha balra indexelek, akkor egy pillanatra felvillan a vonóhorog ikon, ill. ha vészvillogózok, akkor pedig villog, még akkor is, ha nincs rajt utánfutó))

Ezzel még így elvolnék, de az akkuikon bosszant, mert csak ma jelentkezett.

Van egy barkácsmérőműszerem (ilyen olcsó obis digitális), amivel megmértem a nyugalmi akku töltést: 13,5 V,

és megmértem járó motor mellett is, 15,5-16,6 V a fordulatszámtól függően.

A fura az, hogy az ikon haloványan ég, de minél több fogyasztót kapcsolok be, annál élesebben világít. Egy bizonyos fordulatszám mellett meg villog mint egy index, mintha a motor lüktetését utánozná.

Az akku nem test oldali saruja alatt volt némi fehér por, de leganyéztam csiszolópapírral a sarukat meg minden, viszont akkor sem javult a helyzet.

Gyanús még egy sípoló hang a generátor felől is, mintha egy csöppet csapágyas lenne a cucc.

Mi lehet a gond?

El merhetek indulni vele holnap melózni?

Előre is kössz a segítséget.

Üdv.: kisjoco

Link to comment
Megosztás:

Én ugyan nem vagyok szakértő, de már szívtam generátorral, illetve olvastam hallottam...

Azok a feszültésg értékek nagyon magasak.. még ha azt figyelembe vesszük is, hogy ezek a müszerek nem épp a pontosságukról híresek!

Szerintem behalt a feszültség szabályzód! A sípolás is lehet attól, vagy valami gerjesztési hibából.. ami nem vagyok benne biztos, de van egy olyan érzésem, hogy a fesz. szabályzó ebben is közrejátszhat..

Én nem mennék vele így sokat.. tönkrevágja az akksit..(vagy legalábbis nem tesz jót neki..) kiéghetnek az izzóid.. illetve nem tudom meddig bírják a kocsi elektrónikái a túlfeszt...

Szal ha nem muszáj, én inkább egy generátoros, vagy elektromos szakihoz mennék már csak vele.. :D

De ez csak szvsz.. majd írnak mások is..

Link to comment
Megosztás:

A sípoló hang már régebbi dolog.

Tudtok esetleg cca. árakat is írni? Mert így vizsga és horog után ebben a hónapban elléggé érzékeny vagyok rá :D

Meg esetleg egy megbízható szervízt :D

Nekem az előző generátorom sípolgatott. nekem valszeg a dióda hidban szállt el egy dióda, mert kimérte a szaki, hogy egyik fázis valszeg nem megy..

Az ár, függ attól, milyen tipusú, teljesítményű generátor van benne.

Szakit csak pesten tudok.. XV.kerben.. nem tom mennyire olcsó, de profi, megbízható, garit is ad a munkájára..

bontott generátor 5-10e

Ha ennyiért jó müködőt kapsz, akkor ez a legolcsóbb megoldás! De elöbb azért meg kellene nézetni egy szakival, nehogy csak egy lejött test, vagy egyébb kábel legyen a hiba!

Link to comment
Megosztás:

Nekem az előző generátorom sípolgatott. nekem valszeg a dióda hidban szállt el egy dióda, mert kimérte a szaki, hogy egyik fázis valszeg nem megy..

Az ár, függ attól, milyen tipusú, teljesítményű generátor van benne.

Szakit csak pesten tudok.. XV.kerben.. nem tom mennyire olcsó, de profi, megbízható, garit is ad a munkájára..

Ha ennyiért jó müködőt kapsz, akkor ez a legolcsóbb megoldás! De elöbb azért meg kellene nézetni egy szakival, nehogy csak egy lejött test, vagy egyébb kábel legyen a hiba!

Én a XIV-ben melózom. :D Pont jó lenne.

Link to comment
Megosztás:

Én a XIV-ben melózom. :D Pont jó lenne.

Háát ha gondolod.. én kétszer pontosabban már háromszor voltam az "öregnél".. lehet nem a legolcsóbb, de legalább lelkiismeretes..

Kovács Péter

1155 Budapest, XV.ker. Rekettye u. 21 Tel: 306-52-07

Az M3-as tól egy "köpésnyire" van..

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Valami galiba van a lambda szondám körül. Több mint valószínű, már a végét járja, de a következő hibát motorcsere óta produkálja:

Alapjáraton, többnyire melegen gyakran lefullad, leesik a fordulatszám 500 környékére, küszködik, néha visszatornázza, de van h gázadással is lefullad. Alapjáraton ha felkapcsoltam a ventillátort, a fényszórót, hátsóablakfűtést szintén lefullad. Néha rángat még 2000 környékén is.

DE, mindez megoldódott mikor lehúztam a lambda csatiját, hipphopp új erőre kapott, szóval gyanítom eltolta a keveréket valamelyik irányba. Viszont nem volt sárga lámpa és még akkor sincs amikor le van húzva, ma így autóztam vele. Nem akarom elkiabálni, de az eddigiekhez képest tökéletes a jármű.

Azonban felvillan a sárga lámpa zötyögős úton, pl vasúti átjáróban alkalmanként. úgy tűnik mintha vmi kontakt hiba lenne, kivillogtattam a hibakódot, de csak a 12-est nyomta végig.

Nem lehet h a rossz szonda hazavágta az ECU-t? pl mikor régebben leköttöttem a sebességjeladót, akkor sem adott hibajelet. Mindenképp veszek új szondát, csak nehogy az is tönkremenjen, ki tudja milyen kóbor áramok szaladgálnak.

Vagy a szakik barmoltak el valamit mikor visszakábelezték?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az alábbi probléma miatt kérem a segitségeteket:

Világít az akkumlátor ikon a műszerfalon.

Hiba leírása:

Múlt pénteken rakattam vonóhorgot az autóra, mert esedékes volt a vizsgája. (azért írom le, mert lehet, hogy a villanyos bekötésnél valamit elberheltek a szakik. (ha balra indexelek, akkor egy pillanatra felvillan a vonóhorog ikon, ill. ha vészvillogózok, akkor pedig villog, még akkor is, ha nincs rajt utánfutó))

Ezzel még így elvolnék, de az akkuikon bosszant, mert csak ma jelentkezett.

Van egy barkácsmérőműszerem (ilyen olcsó obis digitális), amivel megmértem a nyugalmi akku töltést: 13,5 V,

és megmértem járó motor mellett is, 15,5-16,6 V a fordulatszámtól függően.

A fura az, hogy az ikon haloványan ég, de minél több fogyasztót kapcsolok be, annál élesebben világít. Egy bizonyos fordulatszám mellett meg villog mint egy index, mintha a motor lüktetését utánozná.

Az akku nem test oldali saruja alatt volt némi fehér por, de leganyéztam csiszolópapírral a sarukat meg minden, viszont akkor sem javult a helyzet.

Gyanús még egy sípoló hang a generátor felől is, mintha egy csöppet csapágyas lenne a cucc.

Mi lehet a gond?

El merhetek indulni vele holnap melózni?

Előre is kössz a segítséget.

Üdv.: kisjoco

Sajnos tényleg vmi vagy egyenirányító vagy más gond van...vidd minél hamarabb villamoságishoz vagy cserélj generátort.... most még szerintem pár ezerből megúsznád a javítást, de ha tovább közlekedsz vele behal a fesz szabályzó is...és a kettő együtt már húzós (fesz szab+egyenirányító) anno én is azt hittem csapágyas, aztán kiderűlt csapágy csere után ,hogy más a baj...kb 200 km és teljesen vége lett...már nem volt töltés...110 km-t tettem töltés nélkűl meg, mögém kötve egy BMW 318i.....azt húztam haza éppen Miskolcról...se szervó sem semmi egyéb még a lámpát is lekapcsoltam így bírta ki...de haza jött...igaz sosem vontattam még 100km/órával ... :D :D de most így jöttem :D

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Valami galiba van a lambda szondám körül. Több mint valószínű, már a végét járja, de a következő hibát motorcsere óta produkálja:

Alapjáraton, többnyire melegen gyakran lefullad, leesik a fordulatszám 500 környékére, küszködik, néha visszatornázza, de van h gázadással is lefullad. Alapjáraton ha felkapcsoltam a ventillátort, a fényszórót, hátsóablakfűtést szintén lefullad. Néha rángat még 2000 környékén is.

DE, mindez megoldódott mikor lehúztam a lambda csatiját, hipphopp új erőre kapott, szóval gyanítom eltolta a keveréket valamelyik irányba. Viszont nem volt sárga lámpa és még akkor sincs amikor le van húzva, ma így autóztam vele. Nem akarom elkiabálni, de az eddigiekhez képest tökéletes a jármű.

Azonban felvillan a sárga lámpa zötyögős úton, pl vasúti átjáróban alkalmanként. úgy tűnik mintha vmi kontakt hiba lenne, kivillogtattam a hibakódot, de csak a 12-est nyomta végig.

Nem lehet h a rossz szonda hazavágta az ECU-t? pl mikor régebben leköttöttem a sebességjeladót, akkor sem adott hibajelet. Mindenképp veszek új szondát, csak nehogy az is tönkremenjen, ki tudja milyen kóbor áramok szaladgálnak.

Vagy a szakik barmoltak el valamit mikor visszakábelezték?

ez most jó kérdés..engem is érdekel, ugyanis újabban...meleg, de csak meleg mocinál(X16XEL) (hidegen semmi gond) ha indítok van hogy úgy berángat az alapjárat, hogy le is áll...ha bírom nézni a vergődését anélkűl, hogy elindulnék...300 és 900 között kalapál, aztán megnyugszik...de kell neki hozzá néha kb 20mp is....idegesít, mert lassan nincs olyan meleg indítás amelyiknél ne tenné...szerintetek mi lehet? :D

Link to comment
Megosztás:

Lambda nem vághatja tönkre az ecut.

Sárga lámpád kontaktos, az tuti.

Lambdát lehúzod -> vészprogram (ezért "javul" meg látszatra).

Csere, az szinte biztos. Csakis GM gyárit ajánlok.

De mikor ráadom a gyújtást mindig világít a lámpa. Vagy az ecutól más vezetéken kapja a jelet, mint mikor áll a motor?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.