Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

A vízhőfokmérőm menet közben csak 80 fokig hajlandó felmenni. ...

Termosztát csere óta az enyém is,mondjuk a szerelőm vette,remélem jót tett bele.De előtte úgy rémlik,90-nél állt,most meg rá van szögezve az alatta lévő vonalra.Pedig szinte csak Opeleket javítanak.Az érzékelőt már befújtam meg megmozgattam,az jó.

Link to comment
Megosztás:

Még a múltkori téma. :D

A hátsó lámpákról a barna (test) vezetékek megszakítás nélkül előrejönnek az A oszlopig majd onnan visszakanyarodnak egy kicsit és a vezetőülés előtt a kárpit alatt vannak (voltak) összekötve azzal a vastagabb barna vezetékkel, ami szintén hátramegy, plusz még két másik vékonyabb barna vezetékkel, ami keresztbe megy az ülések előtt és onnan már nem követtem, de gondolom vagy az ecu felé vagy a tank felé mennek, de ez most nem is lényeg.

Amit nem értek:

Miért nincs a hátsó lámpa hátul letestelve és a testpont egy vezetékkel összkötve az elejével? (gondolom így kiegyenlítődnének a potenciálok)

Ha már előrejön a vezeték, akkor miért nincs egy testpontja a bal oldali A oszlopnál vagy valahol a biztitáblánál (ott bizonyára elég jó helyeket lehetne találni), miért kell még átvinni megint a fél kocsin?

Ha a jobboldalról jövő két vezeték legalább 1,5 méterig együtt halad, akkor miért nem a jobboldalon vannak összekötve és onnan csak egy közös szálon jönne át balra? Persze magyarázhatja, hogy ott már úgyis van egy csatlakozási pont miért csinálnának egy másikat. De felmerülhet a kérdés vajon minek jön át a baloldalra, ha a lámpák testje úgyis átmegy, akkor ott is van egy jó testpont bizonyára. Kivéve ha a hátsó testpont kell nekik, de akkor meg visszaértük az elejére. Minek jönnek előre a lámpák vezetékei?

Szóval ilyeneken gondolozom. :D

Link to comment
Megosztás:

Van az A oszlopnál is testelési pont. Több helyen van még a kasznin.

Több testvezeték azért lehet, mert vannak rá szabályok, a különböző biztosítékkörön levő fogyasztókat

általában külön testvezetékkel is illetik :D

Van pont, most be is fogok kötni oda dolgokat, de eddig nem volt bekötve. :D

Ezt a szabályt nem tudom erre az esetre értelmezni. Ha vonatkozna erre, akkor egy testpontban kellene találkozniuk a vezetékeknek, viszont itt csak össze vannak kötve valahol.

Link to comment
Megosztás:

Akkor még érdemes megnézni a motorhőmérséklet jeladót (kétvezetékest).

Nem az AC relére vonatkozik a hibakód, annak külön van. Nem tudom mit kötöztek az utólagos légkondinál

a szakik, de akkor lehet hogy ott kell keresni a hiba okát...

Megnéztem a motorhőmérséklet jeladót, 7°C foknál 4kOhm-ot mértem, ha jól tudom ez jó érték. Ugyanakkor már ránéztem az IAT szenzorra is, és azon 6,3kOhm-ot mértem ugyanezen a hőmérsékleten. Nem tudom hogy ez jó e? A motor mindkét esetben hideg volt, még a reggeli indítás előtt. Hidegen a motor egyre nehezebben indul, eléggé sokat kell köszörülni. :-( Tanács?

Link to comment
Megosztás:

Van pont, most be is fogok kötni oda dolgokat, de eddig nem volt bekötve. :D

Ezt a szabályt nem tudom erre az esetre értelmezni. Ha vonatkozna erre, akkor egy testpontban kellene találkozniuk a vezetékeknek, viszont itt csak össze vannak kötve valahol.

A látszat néha csal :D

Van a kötegben is rendszerszemlélet, csak így, hogy mindig csak egy kis részét látod, jól takarja :D

Az egypontos csillag földbekötésnek pont az a hibája, hogy sokkal több kábel kellene hozzá. Így inkább

van egy-két dedikált hely, ahova eljön vastagabb kábelen a föld, és onnan oszlik tovább.

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem a motorhőmérséklet jeladót, 7°C foknál 4kOhm-ot mértem, ha jól tudom ez jó érték. Ugyanakkor már ránéztem az IAT szenzorra is, és azon 6,3kOhm-ot mértem ugyanezen a hőmérsékleten. Nem tudom hogy ez jó e? A motor mindkét esetben hideg volt, még a reggeli indítás előtt. Hidegen a motor egyre nehezebben indul, eléggé sokat kell köszörülni. :-( Tanács?

Na akkor az a vízhőjeladó nem túl jó... ott lehet a hiba megoldása.

Ugyanis annak is 6-6,5K körül kellene lennie. Az IAT jó.

Link to comment
Megosztás:

A látszat néha csal :D

Van a kötegben is rendszerszemlélet, csak így, hogy mindig csak egy kis részét látod, jól takarja :D

Az egypontos csillag földbekötésnek pont az a hibája, hogy sokkal több kábel kellene hozzá. Így inkább

van egy-két dedikált hely, ahova eljön vastagabb kábelen a föld, és onnan oszlik tovább.

Akkor mondok egy érdekeset. Végülis csak hátul testelődik le a hátsó lámpa. :D A vastag barnát kiszedve halványan világítanak a lámpák, ahogy Johnny mondta. Az A oszlop tövére kötve teljesen jó, úgyhogy ezt a megoldást fogom alkalmazni.

Értem amit mondasz, és tényleg teljesen logikus lehet bizonyos helyzetekben, de itt nem. Hátulról két vékony barna csak azért jön előre, hogy találkozzon a vastaggal ami visszamegy hátra. Félreértések elkerülése végett, egy percig nem gondolom hogy rosszul lett ez megtervezve. Az is lehet hogy nem elég csak autó szinten gondolkozni, talán a sokféle felszereltség közül volt egy amelyik így indokolta a gyártást.

Egyébként sikerült beindítani az autót, az újabb vezetékfogyókúra után, bár még a risztót nem kötöttem vissza. Jelenleg kb. 1 kg feleslegtől szabadultam meg. :D Talán nem tűnik soknak, de hosszban kifejezve több tíz méternyi vezetékről van szó.

Most amúgy elég nagyrészét láttam. A műszefal/bizotsítéktábla/középkonzol rész teljesen ki volt bontva, de lehetetlen jól megcsinálni, ahhoz az egész autóból ki kellene fűzni. Össze-vissza vannak gabalyodva. :D

Link to comment
Megosztás:

Hát az enyém is elég egyedi már. :D

Gondolom nem tudod sem a gyárinak sem a tiédnek a súlyát?!?!

Nem akarsz venni egy jó mérleget? :D

Pontosan nem mértem meg mennyi kábel és csatlakozó, meg apróalkatrész (relé, foglalatok, stb) jött ki belőle, de

hogy 20kiló megvolt, az biztos :D Jelenleg nekem a műszerfalba van integrálva a fő köteg, ahova bejön az akkutól a

táp. Innen megy ki még a motortér felé két kis köteg (1. lámpák 2. ecu táp, önindító, generátor visszajelző lámpa, stb).

Továbbá hátra is kettő kis köteg (1. hátsó lámpák 2. ACpumpa és szintjelző).

És a műszerfalon átmegy egy kis köteg még az ECU-hoz. A motorköteg (ECU-motor között) maradt a gyári, kisebb

módosításokkal :D

ezek nagy része új kábelből van csinálva, és gyorscsatikkal oldhatóak a különböző kötegek. :D

Link to comment
Megosztás:

Pontosan nem mértem meg mennyi kábel és csatlakozó, meg apróalkatrész (relé, foglalatok, stb) jött ki belőle, de

hogy 20kiló megvolt, az biztos :D Jelenleg nekem a műszerfalba van integrálva a fő köteg, ahova bejön az akkutól a

táp. Innen megy ki még a motortér felé két kis köteg (1. lámpák 2. ecu táp, önindító, generátor visszajelző lámpa, stb).

Továbbá hátra is kettő kis köteg (1. hátsó lámpák 2. ACpumpa és szintjelző).

És a műszerfalon átmegy egy kis köteg még az ECU-hoz. A motorköteg (ECU-motor között) maradt a gyári, kisebb

módosításokkal :D

ezek nagy része új kábelből van csinálva, és gyorscsatikkal oldhatóak a különböző kötegek. :D

Jól hangzik. Tudtál ilyen sokféle színű vezetéket szerezni, vagy hogy oldottad meg a megkülönböztetéseket? Sajnos nekem tartani kell valamelyest az utcai mivoltát, így van egy riasztóm, elektomos ablakom, meg rádióm, amik neked gondolom nincsenek. Ezektől nem tudok/akarok megszabadulni és rengeteg vezetékkel járnak. A riasztó felé pedig nagyon sok gányolás is van. :D

Egyébként áldoizatul esett a kopmid is. :D Amit ugyan eléggé sajnálok, de rá kellett jönnöm hogy az esetek nagytöbbségében redundáns infókat néztem rajta. De a fő ok mégis a fogyasztás volt. A kis akksihoz biztos, hogy nem engedhetem meg a mostani használat mellett.

Link to comment
Megosztás:

Az a szegény komputer alig fogyasztott... :D Nyugalmi állapotában 10-20mA körül, de üzemben is 100mA alatt :D

Súlyra meg nem volt nehéznek mondható :D

Nekem elég volt 8féle szín a megkülönböztetésekhez, egy-egy kábelkötegben ennél kevesebb vezeték fut :D

Csak 15-el számolva is 6 nap alatt több mint 2 Ah. Egy 17-es akksinál örülök, ha ennyivel több marad meg. :D De szerintem több volt. Nekem még a kétdobozos verzió van, gondolom ott valamivel több veszik.

TID-en, rádión, riasztón kívül eszik még valami nyugalomban? ECU esteleg?

Link to comment
Megosztás:

Csak 15-el számolva is 6 nap alatt több mint 2 Ah. Egy 17-es akksinál örülök, ha ennyivel több marad meg. :D De szerintem több volt. Nekem még a kétdobozos verzió van, gondolom ott valamivel több veszik.

TID-en, rádión, riasztón kívül eszik még valami nyugalomban? ECU esteleg?

Igen, valamennyit az is :D

Ez az akkus projekt... ne mondd, hogy nem szóltam :D

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy nekem is cserélni kellene az új egy dobozos verzióra, műszerfalban már annyi elektronika van, hogy minden hely számít... még nincs benne a carputer.:D

Nehogy már egy 10*8*4cm-es dobozon múljon a helyhiány! :D

Az újabb egy dobozos verzió sem tud ám többet, csak a kalibrációs menüvel.

Link to comment
Megosztás:

Ez az akkus projekt... ne mondd, hogy nem szóltam :D

Tudom, mindenki húzza egy kicsit a száját, de senki nem biztos benne, hogy nem fog működni. Engem meggyőzött a rengeteg külföldi pozitív tapasztalat. A nagy ellenség természetesen a hosszú állás és a hideg. De több helyen is írták hogy 1-1,5 hetet simán bírnak, 2-3 hét állás előtt érdemes levenni a sarukat. Meglátjuk, legrosszabb esetben csak alkalomadtán teszem majd be.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.