Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  Lbag írta:
csaótok!

az lenne a kérdésem,hogy cseréltem termosztátot,és a vizem nem megy fel 90-re!

miért van ez?pedig rendes 92C termó lett hozzá véve!

de ha forgalomba van araszolva vele akkor szépen felmegy,még a venti is megy.

de menet közbe nem megy fel 90Cra!

valaki tud vmit hozzászólni?

THX!!

És ha állsz vele, meddig megy fel a mutató, amikor elindul a venti?

Elküldve
  Lbag írta:
csaótok!

az lenne a kérdésem,hogy cseréltem termosztátot,és a vizem nem megy fel 90-re!

miért van ez?pedig rendes 92C termó lett hozzá véve!

de ha forgalomba van araszolva vele akkor szépen felmegy,még a venti is megy.

de menet közbe nem megy fel 90Cra!

valaki tud vmit hozzászólni?

THX!!

Nekem pl. ha a fűtéskapcsoló fűtés állásban van, de a ventit be se kapcsolom, akkor is már csak a 90-es vonalig megy fel, de ha hideg állásban van a fűtéskapcsoló, akkor felmegy szépen 92-ig. Gondolom a fűtőradiátor által leadott hőmennyiség miatt van ez a különbség.

Elküldve
  opel16v írta:
És ha állsz vele, meddig megy fel a mutató, amikor elindul a venti?

felmegy rendesen,ahogy kell.

csak ha emegyek vele akkor lemegy az első vonásig :D

és ugy hallottam,hogy az Opelek érzékenyek arra,ha nincs meg az üzemi hője.

a venti rendesen bekapcsol 100C alatt.sztem a hőgonba is jó!

Elküldve
  Lbag írta:
felmegy rendesen,ahogy kell.

csak ha emegyek vele akkor lemegy az első vonásig :D

és ugy hallottam,hogy az Opelek érzékenyek arra,ha nincs meg az üzemi hője.

a venti rendesen bekapcsol 100C alatt.sztem a hőgonba is jó!

Az így már gyanús. Nem szabadna annyira visszahűlnie. Milyen termoszt raktál bele?

Milyen motorról van szó? Nem lehet, hogy nálad is másmilyen a műszerfal, mint kéne?

Elküldve
  Dundy írta:
Hmm.. mi számít gyárinak? r13 175/60-asak talán, ha jól emlékszem, de megnézem. Erre nem gondoltam, bevallom töredelmesen :D

Astra gyári méret 175/70 R13, általában. :D

Elküldve
  Lbag írta:
felmegy rendesen,ahogy kell.

csak ha emegyek vele akkor lemegy az első vonásig :D

és ugy hallottam,hogy az Opelek érzékenyek arra,ha nincs meg az üzemi hője.

a venti rendesen bekapcsol 100C alatt.sztem a hőgonba is jó!

Milyen műszerfal beosztásod? A kék sáv utáni vonalnál van a 90oC jele, vagy előtte van még egy vonal?

Elküldve
  FPepe írta:
Ennyit sztem mindegyik csal. Pl. az enyém is. Valszeg a km-órában a mutatót visszahúzó rugó kezd elfáradni. A számlálóra ez nincs hatással, az közvetlenül fogaskerékáttétellel a spirálra csatlakozik.

Az én véleményem az, hogy nincs köze az elfáradásnak hozzá... Nekem digitem van, de az is durván 10%-kal többet mutat a GPS-hez képest. Nem lehet, hogy az opelek direkt csalnak fellfelé?

  Novyy írta:
... az F astra órái szinte mind csalnak felfelé...

Szerintem nem csak az Astráé. Az én esetemben ugyanis Kadettről van szó... Általánosságban az opelek.

Elküldve
  Crime78 írta:
Nem lehet, hogy az opelek direkt csalnak fellfelé?

Maradjunk anyiban, hogy szinte minden tipus km. órája csal, és mindig felfele.

A gyártók mintegy hallgatólagosan, így méretezik az áttételt. Ráadásul általában exponenciálisan csalnak. Nagyobb sebességek felé többet.

Én sok tipust hajtottam és szerintem mind ilyen volt.

Persze nem ennyit szokott csalni.

Az nem lehet, hogy Opelék eredetileg egy nagyobb kerékhez méretezték a rendszert?

Az enyémnek 14"-os a kereke. Ki tudja valaki számolni, hogy ha 1"-al nagyobb a kerék, az mennyit jelent?

Elküldve
  hening írta:
Milyen műszerfal beosztásod? A kék sáv utáni vonalnál van a 90oC jele, vagy előtte van még egy vonal?

kéksáv vonal és aztán a 90...

Elküldve
  nagyc írta:
http://astra.autokacik.pl/ -n található leírás alapján "beépítettem" az omega intervalumos ablaktörlő kapcsolót.

Szerintem hasznos.

Nekem bukott egyenlőre a terv, megnéztem ma a kapcsolót jobban, ez sedanhoz való nem 5 ajtóshoz...

Így van egy eladó BC vezérlőgombos 4 ajtóshoz való Omi ablaktörlő kapcsolóm...

Elküldve
  pjoc írta:
Nekem bukott egyenlőre a terv, megnéztem ma a kapcsolót jobban, ez sedanhoz való nem 5 ajtóshoz...

Így van egy eladó BC vezérlőgombos 4 ajtóshoz való Omi ablaktörlő kapcsolóm...

Mi a különbség? Omiban nincs 5 ajtós, csak sedan és caravan.

Elküldve
  pjoc írta:
Nekem bukott egyenlőre a terv, megnéztem ma a kapcsolót jobban, ez sedanhoz való nem 5 ajtóshoz...

Így van egy eladó BC vezérlőgombos 4 ajtóshoz való Omi ablaktörlő kapcsolóm...

Megmérnéd, hogy a poti milyen értékű? A két végállás értéke érdekelne. Meg, hogy a középső állásban fele-e az érték. (Lineáris?)

Reléd van hozzá?

  Tiv. írta:
Mi a különbség? Omiban nincs 5 ajtós, csak sedan és caravan.

Gondolom nincs rajta kapcsoló a hátsó törlőhöz.

Elküldve
  FPepe írta:
Az így már gyanús. Nem szabadna annyira visszahűlnie. Milyen termoszt raktál bele?

Milyen motorról van szó? Nem lehet, hogy nálad is másmilyen a műszerfal, mint kéne?

2.0, 8V. 91 11havi.

a műszerfal sztem a gyárija.

Elküldve
  Digger írta:
...Az nem lehet, hogy Opelék eredetileg egy nagyobb kerékhez méretezték a rendszert?

Az enyémnek 14"-os a kereke. Ki tudja valaki számolni, hogy ha 1"-al nagyobb a kerék, az mennyit jelent?

Lehet, hogy 14"-os a kereked, de nem is 175/70-es gumi van rajta, hanem valamilyen ún. váltóméret. Ha jól emlékszem az a 185/65 lesz. 15"-nál a 195/50 a váltóméret, ugyanis a gumi kerülete a fontos a sebességmérés/megtett út tekintetében. Ezeknek a méreteknek közel azonos a kerülete, tehát egy fordulat alatt kb ugyanakkora utat tesz meg a kocsi a felni átmérőjétől függetlenül! :D

Elküldve
  Novyy írta:
termosztátot kipróbáltad, hogy jo e??

álló kocsival felmegy akkor is ha rossz a termosztá, csak később :D

zsír termosztát van benne.

direkt vettem bele újat.

Elküldve
  Tiv. írta:
Mi a különbség? Omiban nincs 5 ajtós, csak sedan és caravan.

A különbség, hogy nem működteti a hátsó ablaktörlőt.

Elküldve
  Digger írta:
Megmérnéd, hogy a poti milyen értékű? A két végállás értéke érdekelne. Meg, hogy a középső állásban fele-e az érték. (Lineáris?)

Reléd van hozzá?

Gondolom nincs rajta kapcsoló a hátsó törlőhöz.

Az értékek 20K s méréshatárral:

1. 4,92

2. 4,6

3. 3.78

4. 3,26

5. 2,56

6. 1,95

7. 1,19

8. 0,68

Relém még nincs, de szerintem a GM 90494187 lesz a belevaló, de ezt meg kell még nézni.

Igen, az a baj, hogy nem hátsóablaktörlős kapcsoló.

Elküldve
  mackosajt írta:
vagyis neked Caravan-é kell

Igen, de ezt annakidején nem is nagyon néztem, mert az indexkarra volt szükségem, és együtt árulták.

Elküldve
  pjoc írta:
Nekem bukott egyenlőre a terv, megnéztem ma a kapcsolót jobban, ez sedanhoz való nem 5 ajtóshoz...

Így van egy eladó BC vezérlőgombos 4 ajtóshoz való Omi ablaktörlő kapcsolóm...

  pjoc írta:
Az értékek 20K s méréshatárral:

1. 4,92

2. 4,6

3. 3.78

4. 3,26

5. 2,56

6. 1,95

7. 1,19

8. 0,68

Relém még nincs, de szerintem a GM 90494187 lesz a belevaló, de ezt meg kell még nézni.

Igen, az a baj, hogy nem hátsóablaktörlős kapcsoló.

a lengyelek is ezt a relét írják hozzá

Elküldve
  Novyy írta:
185/65/15

1,4es astra vége 140 volt :D

asszem itt már nem felfelé csalt :D

:D Az meg hogy fért be? :D

De hogy ne legyen annyira off,a fényszóróállításom elektromos,és magától állítódik menet közben.A kapcsoló lehet rossz,vagy a lámpánál lehet valami? Mondjuk én a kapcsolóra tippelek,mert mindkettőt állítgatja.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.