Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Halihó!

Nem tudja valaki, hogy mi lehet a probléma?

Egy új hengerfej került a paripámra, hengerenkénti injektoros "X16SZ-ről C16SE-re upgrade", a hozzávaló kábelköteggel és komputerrel!

Minden frankó, kivéve az, hogy a vízhőmérséklet mutatóm már a gyújtás ráadásakor kiakad teljesen....

Próbáltam rádugni egy másik vízhőmérséklet jeladót, de ott is hasonló a jelenség!

Egyáltalán a műszeregység honnan szedi a hőmérsékletet? Ahonnan az ECU? (HF jobb oldali jeladó DIS alatt)

Mert a ventillátor rendesen bekapcsol ha meleg a víz!

Háát sajna a te motorodat nem ismerem, de az enyémnél (c20xe) 3 vízhő jeladó van

1: a hűtő oldalában ha jól emlékszem.. ez kapcsolja a hűtő ventit..

2: az ECU felé menő (ez egy kétvezetékes...érzékelő)

3: a müszeregység felé menő, (ez egy egyvezetékes érzékelő)

Nálunk a 2-3 egy helyen, a termosztátnál van..

Nálad valószínűleg teljesen máshol,viszont a működése gondolom ugyanaz..

Ha jól tudom, akkor ez a müszer úgy működik, hogy van a 12volt, sorba a müszer, majd az jeladó, ami egy ellenállás, és maga a jeladó teste, ami a blokba, hf-be stb van, az a test.

Namármost ha alapból felemegy maxra a müszer, akkor vagy nagyon nem belevaló a jeladó, vagy valahol testel a vezeték. Persze ez csak szerintem.. majd valaki még megerősíti.

Azt próbáld ki, hogy ami szerinted a müszer jeladója, arról lehúzod a csatit.. ez esetben ha jól okoskodok, akkor nullára le kellene mennie a mutatónak.

Valami ilyesmi nálam a müszer jeladója(saját képet nem találtam, mert mindenhol takarja a vízcsövem)

1-4641c009813c6.jpg

Az ECU-é meg ilyesmi:

1-4518e6a8507cb.jpg

Persze színre lehet másmilyenek(nekem pl kék az ECU-é), illetve ez az én motoromnál van így.. nálad pasz.. csak ötlet szinten írtam.. :)

Link to comment
Megosztás:

Általában a szívócsonk menetirány szerint jobb (a generátor felé eső) oldalán felül van, 1 kék vezeték megy rá csúszósaruval.

Kösszi!

Huhha, aszem azt testkábelnek néztük az átkábelezésnél!

Akkor ezekszerint ottis van egy jeladó a motorblokkban!?

Link to comment
Megosztás:

Kösszi!

Huhha, aszem azt testkábelnek néztük az átkábelezésnél!

Akkor ezekszerint ottis van egy jeladó a motorblokkban!?

A fent írtam szerint akkor már meg is van a hiba!! Letesteltétek.. Keress a fenti kép szerinti fejú csatis jeladót valahol.. arra megy rá egy mint írták csúszósaruval..

Link to comment
Megosztás:

A fent írtam szerint akkor már meg is van a hiba!! Letesteltétek.. Keress a fenti kép szerinti fejú csatis jeladót valahol.. arra megy rá egy mint írták csúszósaruval..

Igen köszi!!!!

Most már emlékszem, a szívócsőben ahol a víz átmegy a hengerfejből ott van egy ilyen gomba szerű valami (1kép)!

Oda kell kötni a letestelt kábelt! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Yoocoo villamgyors válaszának és telefonos konzultációt tartásának köszönhetően már túlvagyok az üzemanyagszint jelző átállításán. Tényleg lehet rajta állítani, de szerintem nekem nem fog "normálisra" visszaállni. Teli tankkal most max.ot mutat, viszont kikapcskor csak a piros csík felső határába kúszik vissza. Nem baj, én ennek is örülök.

Viszont! Ha már szétszedtem a műszerfalat, akkor láttam, hogy ott se ég két háttérvilágító rízsszemégő. Kiszedtem egyet műanyag foglalatával együtt, majd amikor megpróbáltam az égőt kiszedni a foglalatból, hát persze, hogy beletörtem.

Csináltam egy fényképet az éppről és a töröttről egymás mellett:

Rízsszemégők ezek?

Ezeket hogyan kellett volna cserélnem? Nem csak kihúzni kell vagy ezek spéci foglalatok?

Köszönöm az üzemanyag-visszajelzős segítséget mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Őő... nem biztos, de asszem ezek azok amik így foglalattal együtt vannak.... Ergo nem szétszedhető... max. úgy ahogy neked sikerült :D

Szét lehet szedni, nekem legalábbis sikerült. De nem éri meg pötsölni vele, mikor fillérekért veszel újat. :D

A led-ről meg annyit, hogy vettem én is foglalatosat, beleraktam, és foltos lett. Ki is vettem, mert ahoz, hogy ne legyen foltos, az kell, hogy az ember több led-et használjon ellenállással, forrasztva. Nekem meg inkább az egyszerűbb javíthatóság a lényeg. Jó, tudom, hogy a jól szerelt led gyakorlatilag örök életű, de az izzók is elmennek 4-5 évet. :D

Ígyhát maradok az izzóknál. :)

Link to comment
Megosztás:

Teli tankkal most max.ot mutat, viszont kikapcskor csak a piros csík felső határába kúszik vissza. Nem baj, én ennek is örülök.

Erről beszéltem.

Az a foglalatos égő nem szétszedhető, egyben lehet kapni.

ugyanolyan van a did/tid-ben is (középső kijelző).

Link to comment
Megosztás:

Erről beszéltem.

Igen, bár most harmadannyit csal csak, mint előtte. Ez is előrelépés... Yoocoo volt oly kedves és felajánlott egy jól működőt, majd ha összehozzuk a találkát megnézem azzal is.

Az a foglalatos égő nem szétszedhető, egyben lehet kapni.

ugyanolyan van a did/tid-ben is (középső kijelző).

Milyen áron kapható ez reálisan? Holnap megkérdezem az Osram egyik boltját, ott a rízsszemégőket is olcsón megkaptam. Talán van nekik foglalatos is.

Link to comment
Megosztás:

Gondoltam.. Tudsz esetleg helyet, hogy hol tudok ilyet beszerezni?

Köszi!

én most vettem a budakalászi corában foglalatos ledet...pirosat 390/2db

van itt fehér ledes 600/2db homasita

de sztem rizsszemizzósat simán autósboltban is vehetsz

holnap dobok fel képkeket, hogy milyen lett a piros ledes műszerfal :)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

mostanában hidegen elég nehezen indul a kocsi. Sokat kell "koszorulni" mielott elindul. Az akksi rendben van, akkor is csinálta mikor napi 110 kilométert mentem. Nem tudjátok mi lehet az oka?

azért én megmérném azt az aksit...nekem sem volt semmi baja, aztán egyszercsak nemindult...de majd a hozzáértők többet tudnak :D

találtam itt 7 db foglalatos rizsszemizzót 700 forint az összes... vagy 100 forint/db

nemtudom, hogy megvan e még neki d egy emilt megér :)

Link to comment
Megosztás:

mostanában hidegen elég nehezen indul a kocsi. Sokat kell "koszorulni" mielott elindul. Az akksi rendben van, akkor is csinálta mikor napi 110 kilométert mentem. Nem tudjátok mi lehet az oka?

elmegy a benzinnyomás a körből hosszú álláskor, pár mp, mire felépül újra.

vagy a visszacsapószelep ereszt, vagy az injektor, idősebb korban előferdül :)

Link to comment
Megosztás:

A gyertyákban alig van 15e km. Holnap megnézem ezeket is.

Amikor ráadod a gyújtást pár másodperc múlva (még indítózás előtt) nem hallani egy kattanást? Mert ha azt nem várod meg, hanem rögtön indítasz, attól lehet, hogy nehezen indul (nekem legalábbis).

Link to comment
Megosztás:

kellene hátrhúznom az aksitól 2 kábelt hátra a csomitartóba hol érdemes meglesni a helyet a motortér felé illetve hol lehet megfelelően elvinni a kábelt hogy ne keljen csontra lebontani a kocsit?? ha csinált valaki ilyesmit ,,, megköszönném a tapasztalatokat :) Astra F ről van szó!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.