Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Sziasztok!

F Astrában hogyan tudom a középső részen - ezt hívják középső konzolnak? - levő égőket kicserélni? A ventillátor, légbefúvás irányválasztójának stb. a háttérmegvilágítása égett ki, de nem tudom, hogyan tudnám kiszerelni és ez a szervízkönyben sincs benne...

tud valaki segíteni?

ui: próbáltam visszakeresni, de a kapott részinformációk alapján nem sikerült hozzáférjek az égőkhöz :)

pedig a keresőben találtam meg :D

én egyébbként a teljes konzol kiszedése nélkül szoktam cserélni, nem vészes művelet

Csőváz!

Úgy látom, hogy itt csak a műszerfalról szól a fáma. A középkonzolhoz is a műszerfal burkolatok bontásával kell hozzákezdeni. Mikor ezekkel megvagy, akkor a középkonzol szellőzőit is ki kell venni, mert alattuk vannak a konzolt rögzítő csavarok. A szellőzőrostélyokat a két végüknél (vízszintesen nézve) lapos végű kis csavarhúzóval lehet kipattintani. Utána a középkonzol alján van két csavar (nincsenek rejtve). Ha még nem bontották meg, akkor jó eséllyel van még egy csavar a műszerfaltakaró alatt a gyújtáskapcsolónál. Mindezek után a rádió kivétele nélkül kiemelhető a középkonzol. A fűtéskapcsoló mögötti részen van 3 izzó + a belsőkeringtető kapcsolójában van egy. Mindet ki tudod cserélni hátulról. Ha már kibontottad a középkonzolt, akkor javaslom, hogy cseréld ki a szivargyújtó világítás izzóját is.

Elküldve
Sziasztok!

F Astrában hogyan tudom a középső részen - ezt hívják középső konzolnak? - levő égőket kicserélni? A ventillátor, légbefúvás irányválasztójának stb. a háttérmegvilágítása égett ki, de nem tudom, hogyan tudnám kiszerelni és ez a szervízkönyben sincs benne...

tud valaki segíteni?

ui: próbáltam visszakeresni, de a kapott részinformációk alapján nem sikerült hozzáférjek az égőkhöz :)

Visit My Website

Visit My Website

Elküldve
Sziasztok!

F Astrában hogyan tudom a középső részen - ezt hívják középső konzolnak? - levő égőket kicserélni? A ventillátor, légbefúvás irányválasztójának stb. a háttérmegvilágítása égett ki, de nem tudom, hogyan tudnám kiszerelni és ez a szervízkönyben sincs benne...

tud valaki segíteni?

ui: próbáltam visszakeresni, de a kapott részinformációk alapján nem sikerült hozzáférjek az égőkhöz :D

Eléggé szét kell kapni...nemrég cseréltem...kell hozzá 4 rizsszemizzó 12 voltos...vedd meg mielőtt szétszeded :D

Le kell venni a kormányburkolatot (5 csavar fogja), és a kilóméteróra burkolatát is (4 csavar).

A többi a képekről kiderül...

képanyag a hátsó ablakfűtés visszajelző izzójának cseréjéhez

képanyag a szellőztető berendezés megvilágításának cseréjéhez

sok sikert :) ...én két óra alatt végeztem vele :D

Elküldve
Olyan hogy hőmérséklet szabályzó relé, nincs.

Az ellenállásblokk a szellőztető motor felett és a pollenszűrő alatt van,

arra mennek a szellőztető egységbe menő kábelek.

Lehet, hogy krónikusan beázik a polenszürő felöl és az a gond. Nem szokott párásodni tulzott mértékben a szélvédő?

Elküldve
Lehet, hogy krónikusan beázik a polenszürő felöl és az a gond. Nem szokott párásodni tulzott mértékben a szélvédő?

nos de igen szokott!

de amikor kicseréltem azt a porcelán ellenállást,és ráadtam a fűtést 1 és 2 es fokozaton ugy forrósodott,hogy iszonyat!

de3-on megy rendesen!

viszont már 1-2-n nem is megy!

Elküldve
Lehet, hogy krónikusan beázik a polenszürő felöl és az a gond. Nem szokott párásodni tulzott mértékben a szélvédő?

Ezt ki lehet zárni azzal, hogy megnézi, vizes-e a pollenszűrő :)

Elküldve
de amikor kicseréltem azt a porcelán ellenállást,és ráadtam a fűtést 1 és 2 es fokozaton ugy forrósodott,hogy iszonyat!

melegedés üzemi körülmény ennél az alkatrésznél. De ha túl forró lesz, az nem jó.

Elküldve
melegedés üzemi körülmény ennél az alkatrésznél. De ha túl forró lesz, az nem jó.

de még kissé a műanyag is megolvadt,amibe be van ott pakolva.

amikor fűtött még 1-2-esen ha kb 5percig ment folyamatosan akkor rendesen szagított az utastérben.

rohadtul idegel,mert 3on nagyon fúj.

de 3on mehet akármeddig,annál nem szagít.

Elküldve

Mert az utolsó fokozat direktben megy a ventillátor motorra, nem az ellenállásokon keresztül.

Ha ennyire melegedett, akkor biztos hogy a motor hibás, menetzárlatos. Csere.

Elküldve
Mert az utolsó fokozat direktben megy a ventillátor motorra, nem az ellenállásokon keresztül.

Ha ennyire melegedett, akkor biztos hogy a motor hibás, menetzárlatos. Csere.

Gabi esetleg a csapágy ?? és túlterhelés ?? csak kérdem :) bár ebből adódóan menetzárlatos lessz előbb utóbb! :D

Elküldve
Gabi esetleg a csapágy ?? és túlterhelés ?? csak kérdem :) bár ebből adódóan menetzárlatos lessz előbb utóbb! :D

Mivel utolsó fokozatban pörög rendesen, ezt kizárnám.

Elküldve
Mivel utolsó fokozatban pörög rendesen, ezt kizárnám.

Én arra gondoltam hogy ugye legnagyobb fordulaton már nincs előtét s ha kicsit szorul a csapágy nehezebben forog akkor az áramfelvétele is nagyobb ha nagyobb az áram felvétel jobban is melegszik ami előbb utóbb menetzárlathoz vezet! Jó pesze ez nem 3F motor de gyakorlatból mondtam! :)

De egyszerű meg kell mérni az áramfelvételt minden fokozatban és összehasonlítani egy jó motoréval akkor 100% lehet tudni mi baja!

Elküldve

Ja, áramfelvételt kéne mérni. Vagy tekercs ellenállást.

És ezeket összehasonlítani egy jóval, De szerintem könnyebb kicserélni

és kipróbálni :)

Elküldve

Ha már kézben van a jó, akkor lehet felesleges méricskélni. Hacsak nem az a cél, hogy referencia értékeket állítsunk fel, hogy mikor kell másik moci után nézni. :)

Elküldve
Ja, áramfelvételt kéne mérni. Vagy tekercs ellenállást.

És ezeket összehasonlítani egy jóval, De szerintem könnyebb kicserélni

és kipróbálni :D

Na jó nemszóltam inkább semmit :D Mindenki másképp csinálj én inkább mérek... Aprópó motorellenálást nem nagyon tudsz magában mérni mert ennek induktív ellenállása van mintsem Ohmikus! :)

Elküldve
úgy kb mennyit kóstál 1 ilyen fűtőmotor?

és az ellenállás??

Ha menetzárlatos ahogy Gabi írta, akkor szigetelési ellenáls tudsz mérni test és a tekercsvég közt ennek giga ohm nagyságnak kell legyen bár íratlan szabály nálunk a 200 megohm az már megfelelő!

Elküldve
... Aprópó motorellenálást nem nagyon tudsz magában mérni mert ennek induktív ellenállása van mintsem Ohmikus! :)

Azért azt ne felejtsük el, hogy itt egyenáramról van szó, úgyhogy itt az ohmikus rész döntőbb sztem. Ha menetzárlatos a motor, azt egy érzékenyebb ohmmérővel is ki lehet mutatni. Viszont az áramfelvétel mérése pontosabb képet adna.

Elküldve
Azért azt ne felejtsük el, hogy itt egyenáramról van szó, úgyhogy itt az ohmikus rész döntőbb sztem. Ha menetzárlatos a motor, azt egy érzékenyebb ohmmérővel is ki lehet mutatni. Viszont az áramfelvétel mérése pontosabb képet adna.

Pepe egyenáram ez igaz de a fizika itt is ugyanaz csak nincs 0 átmenet mint váltónál ha jóltudom a ventilátor is kommutátoros megoldás és annak meg teljesen mindegy hogy váltó 12 ről vagy egyen 12 ról megy ! Induktivitás és ohmikus itt is ugyanaz! Jó bevallom nem vagyok villamos mérnök de ehhez talán nem is kell annak lenni :D Mondjuk egy motor kördiagrammot már fejből bizti nemtudnék feldobni :D :)

Elküldve
huhh ez nekem már magas :D ,deee köszi a segítséget!!!

igyekszem megoldatni:D

Hát vagy mérsz vagy, kicseréled ha már megvan a cseredarab :)

Elküldve
Pepe egyenáram ez igaz de a fizika itt is ugyanaz csak nincs 0 átmenet mint váltónál ha jóltudom a ventilátor is kommutátoros megoldás és annak meg teljesen mindegy hogy váltó 12 ről vagy egyen 12 ról megy ! Induktivitás és ohmikus itt is ugyanaz! Jó bevallom nem vagyok villamos mérnök de ehhez talán nem is kell annak lenni :D Mondjuk egy motor kördiagrammot már fejből bizti nemtudnék feldobni :D :)

Ebben igazad van, de egy álló motornál tudsz ellenállást mérni igaz? A menetzárlat pedig eléggé ohmikus dolog sztem :D Egyébként ahogy olvasom, te kevered a szigetelési ellenállással. A menetzárlat azt jelenti, hogy a tekercs menetei között keletkezik átvezetés, nem a tekercs és a test között. Ellenállásmérővel mérve sztem pár ohm lehet a motor ellenállása, ha néhány tizeddel is kevesebb, már lehet gyanakodni menetzárlatra. Ehhez persze ismerni kellene egy jó motor ellenállását.

Elküldve
Ebben igazad van, de egy álló motornál tudsz ellenállást mérni igaz? A menetzárlat pedig eléggé ohmikus dolog sztem :) Egyébként ahogy olvasom, te kevered a szigetelési ellenállással. A menetzárlat azt jelenti, hogy a tekercs menetei között keletkezik átvezetés, nem a tekercs és a test között. Ellenállásmérővel mérve sztem pár ohm lehet a motor ellenállása, ha néhány tizeddel is kevesebb, már lehet gyanakodni menetzárlatra. Ehhez persze ismerni kellene egy jó motor ellenállását.

Hát nemigazán figyelsz én szig ellenálásról írtam test és a tekercsvégek között az nem egyenlő az ohmikussal, azt írtam hogy ezeknek induktív az ellenálása nade sztem ne vitatkozzunk sztem biztos mérsz annyi motort naponta mint én váltót egyent stb :D de a motor tekercsek közt 1 ohmocskát sem fogsz látni! :D

Én személyszerint mindenap ezzel dolgozom, ez a munkám nade lehet éntudom rosszul de akkor nálunk mindenki rosszultudja?? :D

Na részemről ennyi! :P

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.