bob Elküldve Február22, 2008 Elküldve Február22, 2008 gabi a "start" gombra visszatérve. ugy szeretném, hogy a kulccsal is induljon, így arra gondoltam, hogy apiros- fekete vezetékre akkor rácsatlakozok, és ugy viszem egy gombon keresztül a + tápfeszig. abbol nem lesz baj ha nem a gyujtásból viszem, hanem egy sima + vezetékből??? Nem kevés a 10A (nálam is ilyen gombbal működik :D ). Ha szedtél már szét ilyen gyújtáskapcsolót, akkor tudod miért égnek szét :D Igazán nem kötekedni akarok, de indításkor 35-40 A -t vesz fel egy behúzómágnes. (Talán ez az oka annak, hogy 2.5-es vezeték megy a gyújtáskapcsolótól az indítóhoz. :)) Miután meghúzott és már forog az indítómotor, már csak(!) 5-10 A -t fogyaszt. Szerintem ez az áram simán okozhatja a gyújtáskapcsoló beégését, persze van, hogy csak simán széthullik vagy elkopik. Szerintem RELÉT BELE!
Digger Elküldve Február22, 2008 Elküldve Február22, 2008 Caravanba rakott már valaki erősebb belső világítást?
opel16v Elküldve Február22, 2008 Elküldve Február22, 2008 Igazán nem kötekedni akarok, de indításkor 35-40 A -t vesz fel egy behúzómágnes. (Talán ez az oka annak, hogy 2.5-es vezeték megy a gyújtáskapcsolótól az indítóhoz. :)) Miután meghúzott és már forog az indítómotor, már csak(!) 5-10 A -t fogyaszt. Szerintem ez az áram simán okozhatja a gyújtáskapcsoló beégését, persze van, hogy csak simán széthullik vagy elkopik. Szerintem RELÉT BELE! Szerintem meg ne kötekedj olyan dologban, amit nem mértél :D 1.4-1.6 önindítóknál biztos hogy nem vesz 10A-nél többet fel a tekercs, bekapcsoláskor sem. A slussz kapcsolója pedig azért szokott megégni, mert alul van méretezve, a legszarabb anyagokból van csinálva, és nagyon gyenge minőségben :D Összefoglalva :D Amúgy a kapcsoló nem az indítómotor áramkörnél szokott megégni, hanem a gyújtás áramkörnél, ahol 20-30A megy át általában folyamatosan.
bob Elküldve Február22, 2008 Elküldve Február22, 2008 Szerintem meg ne kötekedj olyan dologban, amit nem mértél :) Véletlenül ma pont megmértem egyet. :D Egy Swiftnek az öklömnyi méretű kis játék önindítóját. 34 A-t vesz fel a behúzótekercs. Egy Bosch behúzó is 35-40 körül vesz fel.
yooccoo Elküldve Február22, 2008 Elküldve Február22, 2008 a kettő az nem egy áramkörön van szerintem és elbeszéltek egymás mellett :) jól látom a helyzetet, Gabi?
Xray Elküldve Február22, 2008 Elküldve Február22, 2008 Egy önindító kb 100-160A vesz fel indításkor benszines autóknál. Azért is van az aksikra az a veszett nagy szám írva hogy mekkora indító áramot tud egy adott pillanatban úgy leadni hogy az még nem zárlati áram... indításkor azt a 35 A én keveslem! Mert ha csak annyi lenne akkor nem kéne akkora aksi :) Amikor egy Aksira ugye aztmondjuk hogy 55A /H -s Az annyit jelent hogy 55A foylamatos terhelést 1 óráig tudja biztosítani! :D de egy indítási áram az a névlegesnek a 10* e is lehet ha az öníndító kiszerelt állapotban 34A vesz fel akkor indításkor ugye és mivel forgatnia kell a motor főtengelyét is terheléssel indul simán 5* de elérheti a 10*-t is! (pl. személyautó benzines motorjánál 100-160A, dieselnél 240-360A) Az indítóáram nem feltétlen ennyi pontosan, de megközelíti ezeket az értékeket ha ettől jóval több akkor valami hibája va az öníndítónak. Önindító teljesítménye: 1,3 kW kb Köbcentitől függően ebből ugye könnyen kilehet számolni menniy az annyi 1300W/12v = 108 A középérték! Nade ennyi :D
Crime78 Elküldve Február23, 2008 Elküldve Február23, 2008 Egy önindító kb 100-160A vesz fel indításkor benszines autóknál. ... indításkor azt a 35 A én keveslem! ... 1300W/12v = 108 A középérték! Nade ennyi :D No igen, csak itt nem erről volt szó... :) Csak a behúzótekercs áramfelvételéről beszéltek, mert csak az megy át a gyújtáskapcsolón. A "maradék" áram kapcsolását ha jól tudom pont az önöndító végzi önmagán belül relével, nem? A másik kérdésben meg (bár nem vagyok elektronyos szaki), de valószínűleg Gabi lesz a nyerő, ugyanis a riasztóba épített immo-k reléje 10A-es szokott lenni, tehát nagyobb áram nem nagyon mehet át rajta (bár ebből sem láttam sokat, de pl az enyémben ekkora)... :D Nekem ezek vannak rajta: 0 123 110 005 14V 70A 90 389 247 Akkor ezt valaki okosabbtól kell megkérdezni, hogy az 55A-s, és a 70A-s csapágyméretben megegyezik-e, mert a tied 70-es, az én régi generátorom (amihez megvannak az új csapágyaim) meg 55-ös...
Xray Elküldve Február23, 2008 Elküldve Február23, 2008 Caravanba rakott már valaki erősebb belső világítást? Crime78 Írdmár le bővebben mégis hogy végezted a mérést pls kiszerelt állapotban és úgy hogy az önindítót is darabokra szetted ?
Xray Elküldve Február23, 2008 Elküldve Február23, 2008 1.4-1.6 önindítóknál biztos hogy nem vesz 10A-nél többet fel a tekercs,,,, Utána néztem szakirodalomban és 100% ig jóltudod 10-15 A maximum a behúzótekercs! :)
Crime78 Elküldve Február23, 2008 Elküldve Február23, 2008 Crime78 Írdmár le bővebben mégis hogy végezted a mérést pls kiszerelt állapotban és úgy hogy az önindítót is darabokra szetted ? Hát tulajdonképpen darabokra szedtem, de nem méregettem semmit... :) Bementem egy autóvillamossági boltba, ami mellesleg bosch specialista, és az önöndtó száma alapján kapásból adták a csapágyakat! :D
Xray Elküldve Február23, 2008 Elküldve Február23, 2008 Hát tulajdonképpen darabokra szedtem, de nem méregettem semmit... :) Bementem egy autóvillamossági boltba, ami mellesleg bosch specialista, és az önöndtó száma alapján kapásból adták a csapágyakat! :D Jah én nem erre gondoltam , hanem a teljesítmény felvételre gondoltam írtad a suzukiét azt hogy mérted...
Crime78 Elküldve Február23, 2008 Elküldve Február23, 2008 Jah én nem erre gondoltam , hanem a teljesítmény felvételre gondoltam írtad a suzukiét azt hogy mérted... Azt nem én írtam, hanem bob... :D Véletlenül ma pont megmértem egyet. :) Egy Swiftnek az öklömnyi méretű kis játék önindítóját. 34 A-t vesz fel a behúzótekercs. Egy Bosch behúzó is 35-40 körül vesz fel.
Xray Elküldve Február23, 2008 Elküldve Február23, 2008 Azt nem én írtam, hanem bob... :D Hú bocs ezt benéztem :) Sorry :D
Novy Elküldve Február23, 2008 Elküldve Február23, 2008 én az astra önindító behúzómágnesét nem láttam még közelről, de 35 amper az igencsak soknak tűnik nekem... 1 ha gabinak ugy van és működik, márpedig működik akkor 10 amperes biztinek elégnek kellene lennie. 2 ha nekem a wareszon egy sima mezei nyomógomb birta akkor is jonak kellene lennie 3 szakirodalom is 10- 15 ampert ir és ott ráhagyással irják mindig akkor is. 4 crime is irta hogy az imo is 10 amperes biztin van akkor is. am nem értem miért nincs relézve a gyujtás, ha ekkora áramok folynak, bezzeg az uj jettába még a hátsó lámpák is relézve vannak... az önindító pedig saját magán belül kapcsol igen, ezért lehet beindítani a régebbi autokat egy csavarhuzoval is, vagy legalábbis annyira hogy az önindító elkezdjen tekerni.
Digger Elküldve Február23, 2008 Elküldve Február23, 2008 Kicsit feljebb már be volt vágva ez a kép, akkor a multikormányt tárgyaltuk ki. A lengyel oldalon egy Vectra B-ből, vagy Omega B-ből szerzett multikormány, Astra F-be való átépítését írják le, sok fényképpel. Volt olyan aki a sufnituning keretében, lehet, hogy belevág. Lehet, hogy majd én is, ha lesz rá keret. Most egy kis részletre akarom felhívni a sufnituning híveinek figyelmét! Az ablaktörlő kapcsoló is Omega B-ből való! Potival állítja az ütemet. Erről is sok képpel ilusztrált leírás van.
Novy Elküldve Február23, 2008 Elküldve Február23, 2008 hát nem tom ki hogy de nekem egyik kezem, történetesen a jobb :) az többnyire a váltón van... onnét pedig kinyujtott ujjal elérem a magnót. B corsa légzsákos kormánya jo az astrába??? egyik nap láttam, és nekem jobban tetszik, mint a sima gyári kormánya.
Xray Elküldve Február23, 2008 Elküldve Február23, 2008 hát nem tom ki hogy de nekem egyik kezem, történetesen a jobb :D az többnyire a váltón van... onnét pedig kinyujtott ujjal elérem a magnót. B corsa légzsákos kormánya jo az astrába??? egyik nap láttam, és nekem jobban tetszik, mint a sima gyári kormánya. Én szeretem a sportkormányt :D Psze gyári átmérővel :) Amultikormány amúgy jódolog ,de én inkább másra költöm azt az összeget a kocsin psze ízlések és pofonok :D
opelastras Elküldve Február23, 2008 Elküldve Február23, 2008 Kicsit feljebb már be volt vágva ez a kép, akkor a multikormányt tárgyaltuk ki. Most egy kis részletre akarom felhívni a sufnituning híveinek figyelmét! Az ablaktörlő kapcsoló is Omega B-ből való! Potival állítja az ütemet. Erről is sok képpel ilusztrált leírás van. A kormánytól balra (nagyjából a fordulatszámmérő óra alatt) a kormányzár látható?
bob Elküldve Február23, 2008 Elküldve Február23, 2008 én az astra önindító behúzómágnesét nem láttam még közelről, de 35 amper az igencsak soknak tűnik nekem... 1 ha gabinak ugy van és működik, márpedig működik akkor 10 amperes biztinek elégnek kellene lennie. 2 ha nekem a wareszon egy sima mezei nyomógomb birta akkor is jonak kellene lennie 3 szakirodalom is 10- 15 ampert ir és ott ráhagyással irják mindig akkor is. 4 crime is irta hogy az imo is 10 amperes biztin van akkor is. am nem értem miért nincs relézve a gyujtás, ha ekkora áramok folynak, bezzeg az uj jettába még a hátsó lámpák is relézve vannak... az önindító pedig saját magán belül kapcsol igen, ezért lehet beindítani a régebbi autokat egy csavarhuzoval is, vagy legalábbis annyira hogy az önindító elkezdjen tekerni. Valaki mérjen már egy áramfelvételt. :)
J0hnny Elküldve Február23, 2008 Elküldve Február23, 2008 Jókat röhögök itt magamban,ahogy vitáztok,de kiváncsi lennék valójában hányan is láttatok már önindítót szétszedve. :D Gabiban biztos vagyok,mert a versenysasban szerintem már nincs olyan rész,amit ne szedett volna szét. Nekem Bosch van rajta,újítottam már fel.A nagykönyv szerint ahol bengások akksiról mért áramfelvétele kb végetér,ott kezdődik a dízelé.Szal ezen vitázni... Az meg hogy relézve van minden...cserélgesse az akinek két anyja van,ha megégnek a relék,mert olyan jó a kínai rölé. :)
Xray Elküldve Február23, 2008 Elküldve Február23, 2008 Jókat röhögök itt magamban,ahogy vitáztok,de kiváncsi lennék valójában hányan is láttatok már önindítót szétszedve. :P Gabiban biztos vagyok,mert a versenysasban szerintem már nincs olyan rész,amit ne szedett volna szét. Nekem Bosch van rajta,újítottam már fel.A nagykönyv szerint ahol bengások akksiról mért áramfelvétele kb végetér,ott kezdődik a dízelé.Szal ezen vitázni... Az meg hogy relézve van minden...cserélgesse az akinek két anyja van,ha megégnek a relék,mert olyan jó a kínai rölé. :D J0hnny szakmámból adódóan én szedttem szét és mértük is :):D nade sztem is felesleges vitázni én csak véleményt írtam :D
Digger Elküldve Február23, 2008 Elküldve Február23, 2008 Nekem Bosch van rajta,újítottam már fel. Én még előtte vagyok ezeknek a finomságoknak. A generátort és az önindítót is fel akarom újítani. Még nem feküdtem alatta, úgyhogy még semmit nem tudok arról, hogy mi milyen típusú. Majd apránként veszek hozzá ezt-azt, aztán ha jön a jóidő akkor nekifekszek. Jó lenne addig kideríteni a csapágy, szénkefe, stb. méretét típusát. '97-es Astra Caravan X17DTL. Ez alapján lehet tudni, vagy meg kell nézni közelebbről? JOhnny! Küldtem egy Pü.-t!
opel16v Elküldve Február23, 2008 Elküldve Február23, 2008 Véletlenül ma pont megmértem egyet. :D Egy Swiftnek az öklömnyi méretű kis játék önindítóját. 34 A-t vesz fel a behúzótekercs. Egy Bosch behúzó is 35-40 körül vesz fel. Azokat nem ismerem, de nagyon soknak tűnik... nem ártana megnézni, nincs-e tekercszárlat :D Valaki mérjen már egy áramfelvételt. :) Ez már megvolt, mielőtt a versenyautó egész elektromos rendszerét újra elkészítettem (10A-es nyomógombbal :D ) :P Nekem Bosch van rajta,újítottam már fel.A nagykönyv szerint ahol bengások akksiról mért áramfelvétele kb végetér,ott kezdődik a dízelé. De ez nem csak a motor áramfelvételre vonatkozik? Mert szerintem a behúzóé hasonló ott is ;)
totya-23 Elküldve Február23, 2008 Elküldve Február23, 2008 érdeklődnék hogy mitöl lehetséges az hogy a generátor tárcsája és a főtengejen lévő tárcsa nem egyvonalban fut? mert a szerelő azt mondta hogy azért ette meg a szíjat. Lehetséges ez? :) ha igen hogy tud az elmozdulni mikor a generátort oldalirányba nem lehet mozgatni. elvileg még a gyárinak kellene rajta lennie (bosch)
Recommended Posts