Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Igen , jonak kell lennie... a nagy csati a kotegre valo a kisebbik a magnora... nincs nalam a csati most de meglestem a kepet megint en is es asszem jol rajzoltam...

Csak nem hagy nyugodni ez a dolog. Szerintem ez a rajz kor lenne jó, ha a "rádióba megy" és a "gyári kötegre megy" felirat meg lenne cserélve. Mert a legutóbbi rajzod szerint ti most fix 12v -ot kötöttetek az autó gyújtás (vagy ACC) áramkörére. Az pedig nem jó. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Csak nem hagy nyugodni ez a dolog. Szerintem ez a rajz kor lenne jó, ha a "rádióba megy" és a "gyári kötegre megy" felirat meg lenne cserélve. Mert a legutóbbi rajzod szerint ti most fix 12v -ot kötöttetek az autó gyújtás (vagy ACC) áramkörére. Az pedig nem jó. :huh:

Ezt ecseteltem nek én is.

Link to comment
Megosztás:

Én meg azt sem tudom mit kötöttem már hova ( mondom nem értek hozzá ) de kipróbáltuk mindenhogy és csak így működik... bárhogy máshogy kötöm össze akkor nem jó, illetve csak kulcsal működik és ha gyujtás rajta van... annak meg nincs értelme... de ha nem adok állandó tápot neki akkor nem is fog menni kulcs nélkül , nemde?

komolyan mondom tele a tököm...

Link to comment
Megosztás:

Én meg azt sem tudom mit kötöttem már hova ( mondom nem értek hozzá ) de kipróbáltuk mindenhogy és csak így működik... bárhogy máshogy kötöm össze akkor nem jó, illetve csak kulcsal működik és ha gyujtás rajta van... annak meg nincs értelme... de ha nem adok állandó tápot neki akkor nem is fog menni kulcs nélkül , nemde?

komolyan mondom tele a tököm...

Próbáldd meg így bekötni. Nem biztos, hogy pont a sárgán lesz az állandó fesz, lehet, hogy a piroson, de a séma ez.

http://kepfeltoltes.hu/view/071227/1812-65...ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

kimérném ha lenne kimérőm... de nincs... és legutóbb nem vót se multiméter se egy nyomorult fázis ceruza se a tescoban se ócsönben ... más boltba nem nagyon jutok el munkaidő miatt...

Hát fázisceruzával sokra nem mész. Inkább próbalámpával kisérletezz. :huh:

Link to comment
Megosztás:

okés, mondjuk ehhez ha nem akarok gány munkát akkor már blankolnom és forrasztanom kell... és akkor már csak a vasárnap marad mert ugye szombaton is meló van :lol:

azért köszönöm :huh:

Próbáldd meg így bekötni. Nem biztos, hogy pont a sárgán lesz az állandó fesz, lehet, hogy a piroson, de a séma ez.

http://kepfeltoltes.hu/view/071227/1812-65...ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

okés, mondjuk ehhez ha nem akarok gány munkát akkor már blankolnom és forrasztanom kell... és akkor már csak a vasárnap marad mert ugye szombaton is meló van :lol:

azért köszönöm :huh:

A forrasztás amúgy is biztosabb megoldás. Lehet amikor kiverte a biztit akkor is szétcsúszott amit összedugtatok, és letestelt.

Link to comment
Megosztás:

Na nekünk meg kenyérsütőnk van :huh: egész finomat csinál :lol:

Felkéne kékülni jah de direkt nem komoly hifit terveztem be gondoltam egy nyomorult rádiót be kell dugni aztána régit kikapni dehát miért is működni minden egyszerűen...

Az ilyen esetekre rá kell készülni. Mondjuk nekem meg kenyérsütőm nincs itthon PL. :D
Link to comment
Megosztás:

Na nekünk meg kenyérsütőnk van :huh: egész finomat csinál :lol:

Felkéne kékülni jah de direkt nem komoly hifit terveztem be gondoltam egy nyomorult rádiót be kell dugni aztána régit kikapni dehát miért is működni minden egyszerűen...

Előtte meg kellett volna nézni, hogy milyen csati van az autóban, és ahoz venni a rádiót. Különben lehet pöcsölni az ilyen átalakítóval.

Link to comment
Megosztás:

Há azé nem úgy van az... hiába lesem meg azé' nincs minden rádió akciózva , meg azért volt még más paraméter is... az hogy a csati is stimmeljen meg a megvilágitás szine meg alak - forma, márka/gyártó, ár,tudás... szoval nem biztos hogy ez igy összejött volna.

de lehet hogy lehet kapni átalakító csatit...nemtom ...

Előtte meg kellett volna nézni, hogy milyen csati van az autóban, és ahoz venni a rádiót. Különben lehet pöcsölni az ilyen átalakítóval.
Link to comment
Megosztás:

még jo hogy mondtam, hogy meg kellméricskélni....

és nem az auton, hanem a magnon kell összetekerni a vezetékeket...

no mindegy, de utolag ugyis oda jukadsz ki amit már lertam.

és visszatérve a csoki dologra miért nem ildomos azt használni az autoba???

én csak arra tudok gondolni, hogy fokozott zárlati lehetőség, de a magnónál eléggé el van rajtva, hogy ne kapjon zárlatot....

de várom a hozzászólásokat, nehogy valamiről megfeeldkezzek...

előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

igen azt meg is értettem bár ettől még nem volt mérőn ...

az autón lévő köteghez nem nyúltam(piros/szürke vágásán kivül) ha erre célzol... csak a pio kábel köteget variáltam.

amugy először azzal probálkoztam hogy megcseréltem a sárgát pirossal(össze cseréltem gyakorlatilag) de semmi hatást nem értem el vele...

bár a leírása is ezt írta hogy pár autó tipusnál ezt fel kell cserélni de nem mindél... gyári kötegtől függöen... de hiába...

holnap akkor szétszedem reggel ... aztán majd később lesz magnóm

Link to comment
Megosztás:

még jo hogy mondtam, hogy meg kellméricskélni....

és nem az auton, hanem a magnon kell összetekerni a vezetékeket...

no mindegy, de utolag ugyis oda jukadsz ki amit már lertam.

és visszatérve a csoki dologra miért nem ildomos azt használni az autoba???

én csak arra tudok gondolni, hogy fokozott zárlati lehetőség, de a magnónál eléggé el van rajtva, hogy ne kapjon zárlatot....

de várom a hozzászólásokat, nehogy valamiről megfeeldkezzek...

előre is köszi

Csavar kilazul, csavar elvágja a kábel végét, ahhoz, hogy ne vágja el,le kell forrasztani vagy érvéghüvelyt kell rá tenni. És egyébként egy rádió bekötéshez meg kéne egy 12-es csoki! :huh: Azzal mit csinálsz utánna? Betekered "szépen" szigetelőszalaggal?

Forrasztás, szigetelőszalag (vagy zsugorcső). Az a tiszta munka.

Link to comment
Megosztás:

igen végülis ezek mind élő problémák, kivéve a betekerést nem értem, ahhoz igen nagy nedveségnek kell lennie hogy a csokiba összezárjon akármit is, fél cm minimum van.

ettől függetlenül, lehet :lol: csak a szerencsének köszönhetően, de se elvágni se kilazulni nem lazultak még.. :huh:

egy hátránya viszont tényleg van, az hogy nagy a helyigénye...

egyébként tervbe van véve a csoki kihagyása, csak azzal még addig várok, amig nem véglegesítem, az összes kábelt a magnohoz....

Laci amit irtam neked, azzal ugy gondoltam, hogy nem az autó kábeleit zártad össze, hanem a magnó kábeleit kötötted, mintha az állandó feszt, és a kapcsló szálat kötötted volna össze.

többiek is erre céloztak.

egyébként nem kel megijedni de tényleg nem, mert vagy egy 1000ft os multival, vagy egy probalámpával kikeresed azt a vezetéket, amin állandóan feszkó van, és azt kötöd össze a magnón lévő piros sárgával.

magnónak a piros sárga vezetéke összeköt, és az megy az állandó + ra

mekem jelenleg igy van már egy éve, és ha van gyujtás ha nincs nekem megy a magnó.

Link to comment
Megosztás:

ja igen nekem ugy van, hogy a kocsi kábelkötegére van rádugva az ellenpárja, ez nekem benne volt az autoban a pana fejjel.

azt vágtam ketté, és ugy kötögetem össze a Lg kábeleivel.

egyébként ha olyan magnót vett volna, aminek a fenekébe bemenne egy az egybe az iso szabványos csati, akkor is nézett volna kétoldalt szegény mint én is anno, mert ugyebár a gyári kijelző miatt 3 részes az auto kábelkötege, igy oda is egy olyan kellene mint nekem van benne, vagy szétvégja, a felső sor alatt.

sajnos láttam már ilyet szalonbol kihozot auton, C corsába, és ott is meg kellett cserélni a táp és a kapcsolószálat, mert ott vastagságbol adódó különbség is van.

másik problémám:

elég sok utolagos elektromos dolog van az autoban,és még tervezek párat, ezért most is van egy utolagos biztosítékdoboz az autoban.

ezzel aza problémám, hogy még a régifajta biztosítékok mennek bele, ami a trabiba és wareszba is volt, asszem waresz biztosíték doboz van benne. (itt is csavaros befogatása van az öszes vezetéknek :huh: )

volt már valakinek teljesen kiszerelt biztosítéktábla a kezében?

szét lehet azt ugy vágni, hogy a biztosíték rész elváljon a relés részétől??

ha igen, akkor hova lehetne azt felrögzíteni az autoba, ahol viszonylag könnyen hozzáférnék, és nincs is szem előtt??

középkonzol (amiben a váltó, kézifék van) alatt esetleg??

Link to comment
Megosztás:

http://www.picupine.com/pictures/1816-6551.jpg

http://www.picupine.com/pictures/1816-6550.jpg

ha beértem melóba irok kisregényt meg eleolvasom amit irtatok de most startolnom kell be :huh:

Na így már jónak tűnik, ha az állandó fesz a piroson jön. Mikor csináltad, ma reggel? Azért a csatlakozásnál még le kell szigetelni, ha jól látom. :lol: Vagy az már le van?

Link to comment
Megosztás:

Igen ma delelott csinaltuk egy elektronyos haverom pont erre jart( a kepen is o latszik :huh: ), eleg nagy mazli... o szerinte jo ez igy... en meg mar teljesen osszvagyok kavarodva... de muxik a dolog.

a piros ahol csatlakozik a sargaba ott le szigszalagoztam feketevel meg brajta van egy fel bugyi is...

nekem az az aggodalmam csak hogy egy sarga ugyebar csak ugy log a semmibe, igaz a vege szigetelt...

akko szerintetek is stimmol?

Link to comment
Megosztás:

Igen ma delelott csinaltuk egy elektronyos haverom pont erre jart( a kepen is o latszik :huh: ), eleg nagy mazli... o szerinte jo ez igy... en meg mar teljesen osszvagyok kavarodva... de muxik a dolog.

a piros ahol csatlakozik a sargaba ott le szigszalagoztam feketevel meg brajta van egy fel bugyi is...

nekem az az aggodalmam csak hogy egy sarga ugyebar csak ugy log a semmibe, igaz a vege szigetelt...

akko szerintetek is stimmol?

Azzal ne foglalkozz, csak le legyen szigetelve, oszt kész. Ez így jó. :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.