Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Itt van egy 14900-es beszerelt ár. Szerintem az nem rossz!

http://www.autoriasztok.hu/Tartozekok/tartozekok.htm

Igen, de ez csak a modul, a zármotor nincs benne. Egyébként én is attól a sráctól vettem, akitől Zsoltee87. Kulcsszárra figyeljetek, 2 fajta van, tükörképük egymásnak! Én rákötöttem a középső gombjára a csomiajtó zárját, így gombról nyit, de kéne vmi relé, hogy be is zárjon ua. gombról. Mert így macerás, ha kinyitom a csomit, záráshoz ki kell nyitni és visszazárni az egészet. Ha vkinek van ötlete várom! Meg azt is hogy-hogyan lehet felhúzni vele az ablakot.

Link to comment
Megosztás:

Meg azt is hogy-hogyan lehet felhúzni vele az ablakot.

Ha jól tudom (nekem legalábbis ezt mondták), ehhez ablakemelőmodult kell beszerelni :(

Ha van olyan funkció a kocsidon, hogy fel tudod húzni az ablakot a kocsi zárjával, akkor abba nem kell modul, csak össze kell mókolni valamit. De biztos lesz, aki többet tud ;)

Link to comment
Megosztás:

Igen, de ez csak a modul, a zármotor nincs benne. Egyébként én is attól a sráctól vettem, akitől Zsoltee87. Kulcsszárra figyeljetek, 2 fajta van, tükörképük egymásnak! Én rákötöttem a középső gombjára a csomiajtó zárját, így gombról nyit, de kéne vmi relé, hogy be is zárjon ua. gombról. Mert így macerás, ha kinyitom a csomit, záráshoz ki kell nyitni és visszazárni az egészet. Ha vkinek van ötlete várom! Meg azt is hogy-hogyan lehet felhúzni vele az ablakot.

szerintem nem kell kinyitnod, csak rányomsz még1x a zárásra és a még nyitva lévő ajtókat bezárja

Link to comment
Megosztás:

szerintem nem kell kinyitnod, csak rányomsz még1x a zárásra és a még nyitva lévő ajtókat bezárja

Sajna nem, csak 3-t villant, hogy zárva (elég ha a két vezérlőmotor zárva), de impulzust már nem ad ki. Próbáltam hosszan nyomva is, így se. Após OFF VW-jén ON, amire egy az egyben hasonlít a kulcs, müködik a visszazárás, + hosszan nyomva a zárást/nyitást felhúzza v. leengedi az ablakot.

Egyébként volt otthon egy ilyenem, a bicskásról kapja a jelet és vezérlő a csomiajtó zárját.

http://www.vilcomp.hu/ake/k-carlock2.jpg

Alapból a bicskáson van két kivezetés, az egyiken + impulzust ad, a másikon az állandó "-"-t szakítja meg csominyításkor, tehát ilyen mágneszárhoz OK, mert addig húzza be a mágnest, amíg kipattan az ajtó, de a központi zárt csak egy pillanatra nyitná ki.

Link to comment
Megosztás:

Az attól függ. Én egy maszekkal csináltattam, 8eFt volt a beszerelés plusz egy két dolgot még rendberakott a kocsi elektorinkáján, úgy lett 12500 végül.

Hali.

Ha nem titok, megadhatnád ennek a maszeknak a cimét tel számát ha pesti.

Nekem biztos többe lenne, mert négy ajtóba centrál, meg a kulcs téma.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Ha nem titok, megadhatnád ennek a maszeknak a cimét tel számát ha pesti.

Nekem biztos többe lenne, mert négy ajtóba centrál, meg a kulcs téma.

Nem pesti, ugyanis én Nyergesújfalu-n lakom, Komárom-Esztergom megyében. ;)

Losee: hova kell kötni a csomitartó motort hogy külön működjön? Engem ez érdekell. De nagyon. Mert a leírásában nincs semmi ilyesmiről szó. Ha tudnál valami rajzot vagy fényképet adni megköszönném. Akkor szted szerelhető mágneses ajtózárral is a cucc? Jó lenne. Az ablakfelhúzó modul meg elvileg bennevan, de énsem tudom hogy műxik. Mondjuk nekem nem is gyári az el.ablak ahogy már írtam előtte. :(

Link to comment
Megosztás:

Losee: hova kell kötni a csomitartó motort hogy külön működjön? Engem ez érdekell. De nagyon. Mert a leírásában nincs semmi ilyesmiről szó. Ha tudnál valami rajzot vagy fényképet adni megköszönném.

A vezérlőn volt egy külön 4vezetékes kivezetés (2 az indexnek, 1-1 "+"(piros) és "-"(rózsaszín(?)) impulzus). Volt az alábbi kpzár vezérlőm (Ez volt eredetileg a kocsiban, döglödő motorokkal), a piros ment ennek lilájára (ezzel megvolt a nyitás a középső gombról), a bicskás vezérlő fehér vezetékét pedig ennek a fehérére kötöttem (zárás az összessel együtt).

http://www.vilcomp.hu/letolt/carl-2r.jpg

Namost erre kellene valami relé v. nemtom mi, ugyanis mint irtam, a középső gombnál ezt a két impulzust adja "+12V"-t és "-"-t megszakítja. Tehát, ha megnyomom a csomi gombját, először nyisson, következőre zárjon. Erre kéne megoldás...

Jana! A srác hirdet csak bicskakulcsot, kpzármotor nélkül. Gondolom ez adja a jelet a riasztónak és/vagy központi vezérlőnek.

http://www.carstyling.hu/alkatresz_shower....mp;show_tipus=0

Link to comment
Megosztás:

Én rákötöttem a középső gombjára a csomiajtó zárját, így gombról nyit, de kéne vmi relé, hogy be is zárjon ua. gombról. Mert így macerás, ha kinyitom a csomit, záráshoz ki kell nyitni és visszazárni az egészet. Ha vkinek van ötlete várom! Meg azt is hogy-hogyan lehet felhúzni vele az ablakot.

Azt nem értem, hogy miért akarod a hátsó ajtót külön nyitni? Mert ha kipattintaná az ajtót akkor oké, de nálad csak a reteszelést oldja.

Ha viszont a centrálmotort a zárnyitó rudazatra (kp.zár) kötöd, akkor a középső gombra nyilik az ajtó. Nekem 4 ajtósom van, állítottam a csomiajtó rugóerején, és így gombnyomásra fel is nyílik.

Link to comment
Megosztás:

Akkuszezon. Elhervadt a 5-6 év körüli akkum. Itt volt az idő, hogy végre rajtam is segítsen a bikakábelem :) Hirtelen Exide Excell 55Ah-t sikerült bele venni. Folyadékszintet nem fogok benne lesni az tuti. Nálam mindig hálásak az akkuk, remélem ez is eltart 4-5 évig :( Most lesem, hogy 17eFt alatt nem is volt olyan rossz vétel. Én még ott tartottam, hogy az 55Ah-s márkásabbak 10eFt körül mozognak ;)

Link to comment
Megosztás:

Azt nem értem, hogy miért akarod a hátsó ajtót külön nyitni? Mert ha kipattintaná az ajtót akkor oké, de nálad csak a reteszelést oldja.

Ha viszont a centrálmotort a zárnyitó rudazatra (kp.zár) kötöd, akkor a középső gombra nyilik az ajtó. Nekem 4 ajtósom van, állítottam a csomiajtó rugóerején, és így gombnyomásra fel is nyílik.

Azt én se értem :( Csak nem szeretem, ha a kocsiban turkálnak, mikor pakolom a cuccokat a teszkónál a csomagtartóba, vagy fordítva. A te megoldásod jónak tűnik, mert úgy tényleg elég egy rövid impulzus a nyitáshoz. Ha zárt állásban van a kulcsos zár, akkor is tudja húzni a rudazatot? Egy gondom van még, a teleszkóp. Már gyenge, kézzel kell emelni félútig, csak onnan tolja fel az ajtót. Mondjuk fateré sem emeli fel, pedig fele annyi idős.

Link to comment
Megosztás:

Azt én se értem :( Csak nem szeretem, ha a kocsiban turkálnak, mikor pakolom a cuccokat a teszkónál a csomagtartóba, vagy fordítva. A te megoldásod jónak tűnik, mert úgy tényleg elég egy rövid impulzus a nyitáshoz. Ha zárt állásban van a kulcsos zár, akkor is tudja húzni a rudazatot? Egy gondom van még, a teleszkóp. Már gyenge, kézzel kell emelni félútig, csak onnan tolja fel az ajtót. Mondjuk fateré sem emeli fel, pedig fele annyi idős.

Jó neked, az enyémnek teljesen fel kell nyitni, és még akkor se biztos, hogy úgy marad. Csak nincs kedvem ($) ;) újat venni. Bár ez nem az elektromos topic-ba való.

Link to comment
Megosztás:

Ha zárt állásban van a kulcsos zár, akkor is tudja húzni a rudazatot?

Persze. Nekem mindig zárva van. Ha meg esetleg megdöglik a centrál motor akkor sincs gáz mert kulcsal simán nyitható. Ellenben a zár reteszelős megoldással, aminél ha zárva marad akkor mászhatsz be a csomagtartóba az utastér felöl és bonthatod a kárpitot. :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék,hogy f astra gsi-be nehéz e belkucigolni a kadett digit műszerfalat. A mechanikus munkával nem lenne gond, az elektromos munkát is megoldom. Az érdekelne mire kell figyelni, hogy jól működjön és pontosan.

Esetleg aki csinált már ilyet az segíthetne egy két jó szóval netalán képekkel.

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék,hogy f astra gsi-be nehéz e belkucigolni a kadett digit műszerfalat. A mechanikus munkával nem lenne gond, az elektromos munkát is megoldom. Az érdekelne mire kell figyelni, hogy jól működjön és pontosan.

Esetleg aki csinált már ilyet az segíthetne egy két jó szóval netalán képekkel.

Előre is köszönöm.

Hali

Én úgy olvastam valahol hogy csak kipattintod a régit bepattintod az újat és már megy is. De nem mondom 100-ra. Majd jön valaki aki okosabb és megmondja a frankót.

Egyébként zsír a verdád. Már amennyi ezen a kis képen látszik. :(

Link to comment
Megosztás:

Az érdekelne mire kell figyelni, hogy jól működjön és pontosan.

Esetleg aki csinált már ilyet az segíthetne egy két jó szóval netalán képekkel.

Szerintem az egyetlen dolog, amin a pontossága elbukhat, az az úthosszjeladó. 6, 8, 16 impulzusosat tudok én, amikkel szerelték az opeleket. (lehet van még több is) A digit műszerfal 6-os vagy 16-os jeladót kér, a tetején van egy kapcsoló, amivel lehet állítani az impulzust. Az úthosszjeladót a váltóba tekerve találod, 3 vezeték jön ki belőle, és abból jön ki a kmóraspirál. Az oldalára rá van írva az impulzusszám (pl 6IMP). Minden más nagy valószínűséggel adott a mostani műszeregység mögött is... (ami kell bele: olajnyomás, vízhőfok, fordulatszám, üzemanyagszint, és a visszajelzők összeszen két steckeren)

Van kapcsolási rajzom, ha érdekel.

ps: bár én Kadettba raktam bele, igazából nincs sok különbség, de ha jól emlékszem Astránál van némi műanyagfaragás az órák formájának különbsége miatt...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.