Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Ehh, erről a gumiperselyes balhéról nem tudtam, de tény: hamar nyöszörgős lesz az ékszíj :( Az normál, hogy évente cserélnek miatta szíjat, vagy jobb lenne a perselyeket kicseréltetni?

hát szerintem az nem normál hogy évente van cserélve

nekem még igaz csak 6 éves a kocsi, de most volt 60 ezernél cserélve a vez szíjjal együtt!!

Link to comment
Megosztás:

Ehh, erről a gumiperselyes balhéról nem tudtam, de tény: hamar nyöszörgős lesz az ékszíj :( Az normál, hogy évente cserélnek miatta szíjat, vagy jobb lenne a perselyeket kicseréltetni?

Én esztergáltattam egy új tárcsát és a gumiperselyeket is cseréltem. Azelött üvöltött az új ékszíjal is igy viszont szuper lett.... ez annakidején a c14nz-n

Link to comment
Megosztás:

szeritnem a generátorra kell ha eccer az van ferdén a szilentek miatt

de az is elképzelhető, hogy hakésőn van korrigálva, akkor minda kettőt kell

Szerencsére nekem elég volt a generátorra. Az volt annyira kitágulva, hogy az ékszij nem feküdt az oldalán, hanem már érte a tárcsa fenekét s igy hiába huztam, nem feküdt fel elégé. Ez eredetileg két lemezből áll, de lehet egybe is csináltatni, igy egszerübb. a gumiizék annyira ki voltak kopva, hogy szabályosan lógott a generátor. Nem kaptam ilyet üzletben igy ezeket a gumiperselyeket is csináltam - majd összeraktam és jó két évet ment - azután eladtam az autót, de gondolom ma is jó. Amugy egy ismerösöm a főtengelyre is esztergált tárcsát, mert az volt elkúródva.... igaz ez egy dízel Golf volt.

Annakidején kérdeztem is a fórumban, hogy miértelme van ezeknek a perselyeknek, mert vannak olyan Opel motrok amelyiken nincsen....

Link to comment
Megosztás:

524 es td cápa bmw ben is találkoztam már ezzel a problémával generátor csere kapcsán

nem volt jo a generátor kciseréltük egyre amiről tudtuk hogy jo, mert a donor autonak semmi baja nem volt mértük is oke volt minden

aztán másnapra csak lemerült az aksi :S

mérünk töltés és üzemeltetés után generátoron 13,7 körül aksin csak 12,7 v a feszkó

egyikünk matatott a generáátornál egy csavarhúzóval és szikrit

de kapocs a közelbe sehol szoval furcsáltuk.

és akkor néztük, hogy ha a csavarhuzo összezárja a generátor házat és a blokkot, akkor szikrit, meg a moci fordulata is visszább esett

mi volt a gond ? hát ja az eredeti generátor nem volt gumiszilnetekkel csillapitva, és amit átraktunk az meg olyan verzio volt...

gondolom valami csillapítási szerepe lehet, de azt nem tudom, egyikbe miért kell másikba miért nem lehet kiadás idejétől függ nem?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Adott egy astra f 1.7td (isuzu). A generátor (?talán) érdekes dolgokat produkál. Akksi feszültsége leállított motornál 12.5V körül van. Ez még rendben is lenne.

Amikor viszont beindítom a motort, szépen alapjáraton ketyeg és kezd felmenni a feszültség. Kb. 4-5 perc alatt már a 14.2V-t eléri és megy még tovább 14.5-14.6V-ig. Mindez alapjáraton. Ha nyomok neki egy kis gázt, akkor szépen elkezd csökkenni 0.06-0.08V-al a feszültség. Ha valaki találkozott volna hasonló jelenséggel vagy valami ötlete lenne, az ossza meg velem is. :P

Előre is köszönöm :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Adott egy astra f 1.7td (isuzu). A generátor (?talán) érdekes dolgokat produkál. Akksi feszültsége leállított motornál 12.5V körül van. Ez még rendben is lenne.

Amikor viszont beindítom a motort, szépen alapjáraton ketyeg és kezd felmenni a feszültség. Kb. 4-5 perc alatt már a 14.2V-t eléri és megy még tovább 14.5-14.6V-ig. Mindez alapjáraton. Ha nyomok neki egy kis gázt, akkor szépen elkezd csökkenni 0.06-0.08V-al a feszültség. Ha valaki találkozott volna hasonló jelenséggel vagy valami ötlete lenne, az ossza meg velem is. :P

Előre is köszönöm :(

A dízel kadettemen volt hasonló jelenség. Delco tipusú gen. volt rajta, ha jól emlékszem diódasort kellett cserélni rajta meg szabályzót. A tiéden nem hitachi van?

Link to comment
Megosztás:

A dízel kadettemen volt hasonló jelenség. Delco tipusú gen. volt rajta, ha jól emlékszem diódasort kellett cserélni rajta meg szabályzót. A tiéden nem hitachi van?

Kösz a gyors segítséget, most már tudom, hogy merrefelé keresgéljek. De hitachi generátor van rajta. Még eredeti állapotban, de most eljött a javítás ideje. Nem lesz olcsó mulatság. :(

Link to comment
Megosztás:

Kösz a gyors segítséget, most már tudom, hogy merrefelé keresgéljek. De hitachi generátor van rajta. Még eredeti állapotban, de most eljött a javítás ideje. Nem lesz olcsó mulatság. :(

Azért még "hallgasd" meg a többiek véleményét is, lehet, hogy csak nálam volt így.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkik!

Milyen izzót vegyek fényszóróba? Ugyebár benne van az a briliáns H4 60/55W, amit vettem úgy 4 éve - boltban azt mondták ne rakjak be nagyobb teljesítményűt, de ez a GE izzó így is erősebb fényerejű... Mondjuk két viaszgyertyánál fényesebb, ez tény.

Rázós utak, folyamatos tompított-használat mellett melyik a nyerő ár/érték arányú termék szerintetek?

Látni az utakon xenon-színű izzósokat, erősebbnek tűnik.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkik!

Milyen izzót vegyek fényszóróba? Ugyebár benne van az a briliáns H4 60/55W, amit vettem úgy 4 éve - boltban azt mondták ne rakjak be nagyobb teljesítményűt, de ez a GE izzó így is erősebb fényerejű... Mondjuk két viaszgyertyánál fényesebb, ez tény.

Rázós utak, folyamatos tompított-használat mellett melyik a nyerő ár/érték arányú termék szerintetek?

Látni az utakon xenon-színű izzósokat, erősebbnek tűnik.

Én a thungsram megalight ot (+70%) használtam. Tényleg nagyon jó volt a hagyományos H4-hez képest, de az élettartama nagyon kevés 1-1,5év kb 2hét különbséggel égtek ki.

Én 2 garnitúrát elhasználtam, de bosszantott hogy csak ennyit bír így most visszatértem a hagyomásnyos h4-hez. Most viszont nem zavar mert újabban ritkán megyek városon kívül és itt Bp-en a kivilágított utcákon amúgy sem a látni hanem a látszani miatt kell :(

Link to comment
Megosztás:

Milyen izzót vegyek fényszóróba? ....

Rázós utak, folyamatos tompított-használat mellett melyik a nyerő ár/érték arányú termék szerintetek?...

Két kérdést hagytam az eredetiből.

Az elsőre erősen megoszlanak a vélemények, mindenki másra esküszik. Nekem a gyári helyére ilyen kínai kékes szinű 100W-os került, szerintem jobban világított a gyárinál, de sokak szerint tönkreteszi a foncsort. (nekem nem volt ilyen tapasztalatom, viszont 2 év alatt 2 pár került bele) Az angel eye lámpáim fénye szintén sokkal jobb mint a gyári, de ezt megint jópáran vitatják. (talán jobban állították be az enyémeket, és az is lehet, hogy jobb izzókat kaptam bele)

A második kérdésre meg a gyári a válasz.

Link to comment
Megosztás:

Két kérdést hagytam az eredetiből.

Az elsőre erősen megoszlanak a vélemények, mindenki másra esküszik. Nekem a gyári helyére ilyen kínai kékes szinű 100W-os került, szerintem jobban világított a gyárinál, de sokak szerint tönkreteszi a foncsort. (nekem nem volt ilyen tapasztalatom, viszont 2 év alatt 2 pár került bele) Az angel eye lámpáim fénye szintén sokkal jobb mint a gyári, de ezt megint jópáran vitatják. (talán jobban állították be az enyémeket, és az is lehet, hogy jobb izzókat kaptam bele)

A második kérdésre meg a gyári a válasz.

Ez a kínai nekem is megkeserítette az életemet pár napja. Kb 1 hete vettem párját a "tuning shop"-ban, és már kiégett az egyik. Addig meg sem néztem igazán, amíg ki nem éget, akkor láttam rajta a feliratot: Made in China. Egyből rájöttem miért égett ki. :(

Link to comment
Megosztás:

akku kapacitását hogy lehet megmérni?

nincs kedvem ide-oda hurcolászni, hogy megmondja valaki, jó-e

multiméterrel ki lehet mérni?

mit kell mérni és milyen értékeket kell kapnom?

Ha rövidrezárod,akkor tudnál mérni,de nincs neked olyan müszered szerintem ami elbír akkora áramot.

Link to comment
Megosztás:

Akku kapocsfeszültsége jó esetben legalább 10-20km motorjáratás, majd leállítás után 12,5-13V.

Ha ennél kevesebb, akkor már halódik.

Égőből nekem a német eufab gold gyártmánya jött be, ez xenon gázos kvarcüveges izzó, két év garral.

Nem olcsó, de jó. :(

pl vaterán is lehet kapni.

Link to comment
Megosztás:

Égőből nekem a német eufab gold gyártmánya jött be, ez xenon gázos kvarcüveges izzó, két év garral.

Nem olcsó, de jó. :(

pl vaterán is lehet kapni.

Látom, Vaterás 5500 Ft-ért árulja. Nem vészes összeg. Látom TC áruházban is 6eFt-ért, ott láthatók a paraméterek is.

Xenon szín a jégfehér?

Kösz tippet

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.