Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

crime a sima ledekkel szerintem is a legprofibb megoldás, az amit itt valaki belinkelt, hogy kis panel félkörben sé abba több led, én esőre azt aakrom majd kiprobálni, hogy minden szám közzé egy ledet beteszek, hogy az mekkora fényerővel, és homogenizációval bir majd

és azért teszem a számok közzé, hogy ne a led világitson egyből a szemembe, hanem csak a fénye

igy remélhetőleg tul fényes se lesz, és eléggé jol leloszlik majd a fénye)ű

A ledek szórásán sokat lehet javitani (a kezdeti ~20fokhoz képest), ha a fejét (a köztudomással ellentétben) nem megcsiszolod, hanem a diódához közel (de nem túl közel) levágod a fejét! Gyárilag is csinálnak ilyen "lapos" fejű ledet, de még csak zöldben láttam. Kevesebb led is elég a homogenitáshoz így!

Crime szépen világít az ótód, de én nem szeretnék ilyent, csak a gyári foglalatokba akarom kicserélni az izzókat ledre. Mivel a multkor a fűtéskonzolban 1 hétig bírta, aztán kiégett. :(

Ez a karácsonyfaeffekt nálam sem állandó, külön kapcsolóval tudom ki-be kapcsolni, alaphelyzetben csak az eredeti helyeken a sárgás színű izzók helyén világítanak a kék ledek. És ezért linkeltem be a fűtéskonzolomat, hogy oda közvetlenebb, direktebb megvilágítás kell (bár az Astra forgókapcsolós), még a levágottfejű ledből is kevés oda a 3 (asszem annyi rizsszemizzó van azon a részen)

Link to comment
Megosztás:

én nemtudom sráccok de én kipróbáltam és a csiszolás is nagyon sokat dobott a dolgokon, de nem csak a fejét csiszoltam, hanem az egészet

és ez a vágás mivel ajánlott??

meg egész közel a diódához?

kipróbálom ezeket a megoldásokat is :(

köszi

Link to comment
Megosztás:

Én is kísérleteztem minap.

Először megcsiszoltam (azaz gyöngyfújtam) Szórt kicsit jobban de a több fény még akkor is előre ment. Ezután levágtam a fejét egyensre és szintén megfújtam. Ez már lényegesen jobb volt, de a legjobb akkor let amikor a pár helyen látható mintára befúrtam a led tetejébe így egy negatív kúpot kialakítva. Ezt is megfújtam így íz ilyen alakú és matt felületű led szépen egyenletesen szórta a fényt.

Készítek pár ilyen ledet aztán ki is próbálom a középkonzolban.

Link to comment
Megosztás:

Igen, a negatív kúp a legjobb, de nem mindenkinek van otthon eszköze, hogy ezt megcsinálja... Csakúgy a megfújáshoz... :P A gyári, és jó minőségű helyzetjelző ledek is negatív kúppal vannak kialakítva.

Vágás bármivel, ami viszi a műanyagot! :( De ha jobban ráérsz durvább csiszolópapír is leviszi a fejét, aztán ki lehet finomítani.

Link to comment
Megosztás:

Igen, a negatív kúp a legjobb, de nem mindenkinek van otthon eszköze, hogy ezt megcsinálja... Csakúgy a megfújáshoz... :cry: A gyári, és jó minőségű helyzetjelző ledek is negatív kúppal vannak kialakítva.

Vágás bármivel, ami viszi a műanyagot! :( De ha jobban ráérsz durvább csiszolópapír is leviszi a fejét, aztán ki lehet finomítani.

Fúrás egyszerűen egy fúróheggyel csak jól el kell találni a közepét (előtte levágva egyenesre a végét egyszerűbb) :P szórás helyett pedig tényleg lehet csiszolópapírral.

Link to comment
Megosztás:

akkor az a legjobb, ha leviszem egyenesre a fejét, és egy közepére illesztett 5ös fúróval szépen óvatoan megfurom, és aztán azt csiszolom??

fúrás után kell egyáltalán csiszolni??

ledem az végülis van :(

de akkor ez a tuti???

nekem a csiszolás is látávnyos változást hozott, de ha ez az utolsó módszer ennyire javulást okoz lassan csak hátrafelé fog világítani :P

Link to comment
Megosztás:

akkor az a legjobb, ha leviszem egyenesre a fejét, és egy közepére illesztett 5ös fúróval szépen óvatoan megfurom, és aztán azt csiszolom??

Kézben ez tűnt a legjobbnak, de még a peépítés és úgy az eredmény megvizsgálása még hátra van.

Fúró lehet nagyobb is 5ősnél. Arra vigyázni kell, hogy a led közepéhez ne érj túl közel ill ne repedjen meg a műanyag. Nekem sikerült egyiknél egy alig látható repedést beletenni és az a darab nem is égett tovább 2 percnél.

fúrás után kell egyáltalán csiszolni??

Magát a fúrás felületét nem muszáj...elég durva lesz a felület ott úgyis. Az oldalát viszont célszerű.

De egy-két hét mulva talán már a beépített tapasztalatokról is be tudok számolni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van közületek valakinek Angel Eyes első fényszórója?

Nekem maradt a Fókuszomból egy Xenon szett, H7-es.

Mivel az Astrám (f) H4-es és szeretném betenni a meglévő szettet, erősen gondolkozom egy ilyen lámpacserén.

De sajnos nem találtam leírást, hogy ezek az utángyártott lámpák mely része H7-es a tompított, vagy a refi.

Ha van valakinek véletlenül eladó, ilyen lámpája, érdekelne.

Remélem ez a jó fórum ezen témámak. :(

A.

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Az lenne a kérdésem,hogy F Astraban a hátső ablakfűtés gombjában leévő izzót hogy lehet kicserélni (a ventillátor sebességállítója,és ezt hogy lehet leszedni?)?És a cirkulátorban (belső levegő keringetés) levő izzót hogy tudom kicserélni?

Köszi:IMI

A kérdéses gombot ki kell húznod (fűtés üzemmód) és így már egy csavarhúzóval be lehet nyúlni a tekerőgomb tengelyéhez, ahol egy kis pöcköt megnyomva le tudod húzni a gombot. Itt hol az izzó nem tudom, ezt nem találtam meg.

A belső keringetés gombot egy lapos fejű kis csavarhúzóval sikerült kisegíteni lakhelyéről.

Egy gumicsővel könnyű kiszedni az izzókat. Olyan legyen a belső átmérője a gumicsőnek, mint az izzófejének, és ekkor csak rá kell nyomni a gumicsövet az izzóra, meghúzod és hopp kis is szedte szépen. Csere, új be a csőbe lazán és kész is.

Vigyázzz!! Az én kapcsolómban egy kis réz alkatrész van, ami nélkül nem fogod tudni használni többé a kapcsolódat. Ez mocorog belül, hogy be és ki tudjon akadni a kapcsolód.

Nehéz így leírni, de látni fogod, ha szétszeded majd.

ezt a linket kaptam én is, hasonló a gomb..

http://www.aty.hu/kek/vect_kek.htm

jó munkát!

A.

Link to comment
Megosztás:

A kérdéses gombot ki kell húznod (fűtés üzemmód) és így már egy csavarhúzóval be lehet nyúlni a tekerőgomb tengelyéhez, ahol egy kis pöcköt megnyomva le tudod húzni a gombot. Itt hol az izzó nem tudom, ezt nem találtam meg.

A belső keringetés gombot egy lapos fejű kis csavarhúzóval sikerült kisegíteni lakhelyéről.

Egy gumicsővel könnyű kiszedni az izzókat. Olyan legyen a belső átmérője a gumicsőnek, mint az izzófejének, és ekkor csak rá kell nyomni a gumicsövet az izzóra, meghúzod és hopp kis is szedte szépen. Csere, új be a csőbe lazán és kész is.

Vigyázzz!! Az én kapcsolómban egy kis réz alkatrész van, ami nélkül nem fogod tudni használni többé a kapcsolódat. Ez mocorog belül, hogy be és ki tudjon akadni a kapcsolód.

Nehéz így leírni, de látni fogod, ha szétszeded majd.

ezt a linket kaptam én is, hasonló a gomb..

http://www.aty.hu/kek/vect_kek.htm

jó munkát!

A.

Köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

de 2001 es gáyrtású clasicba semmi sincs már benne:S

Dehonnem.

Frankón benne van például a műszerfal fényerősség szabályozása, én tettem bele egy Calibra világításkapcsolót és máris működött ez a feature, merugye alapból a Classicból még ezt is kihagyták. :(

Link to comment
Megosztás:

Dehonnem.

Frankón benne van például a műszerfal fényerősség szabályozása, én tettem bele egy Calibra világításkapcsolót és máris működött ez a feature, merugye alapból a Classicból még ezt is kihagyták. :P

Az azért durva! :( Az még az én 93-as GL-emben is megvan!

Link to comment
Megosztás:

Mindent a költséghatékonyságért.

Ha két eurocenttel olcsóbb a potméter nélküli világításkapcsoló, akkor azt rakják bele. :(

Délkoreában meg lassan a fordítotja jön elő!

Pl: alapfelszereltséghez tartozik a függönylégzsák,középkonzolban az USB csati,csomitartóban a nagyáramú 12V-os szivargyujtó stb stb

Link to comment
Megosztás:

Délkoreában meg lassan a fordítotja jön elő!

Pl: alapfelszereltséghez tartozik a függönylégzsák,középkonzolban az USB csati,csomitartóban a nagyáramú 12V-os szivargyujtó stb stb

Hát, ha el akarják adni az itt noname-nek számító autóikat, akkor minimum ilyen extrákat kell bele pakolniuk.

Link to comment
Megosztás:

Hát, ha el akarják adni az itt noname-nek számító autóikat, akkor minimum ilyen extrákat kell bele pakolniuk.

Őszintén megmondom neked,ha annyit tudnának fejlődni európában is,mint ott 5 év alatt,mind desing-ban,mind felszereltségben...igen jó autók lennének a német vonalon is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.