Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Nem, nem. A régi aksidra gondoltam. Az újnak sztem még semmi baja. Ahogy Novy írta biztos a feszültlségstabilizátor ment gajra.

Jahmm értem. Mondjuk az égőket kellett cserélni a fűtés, befúvás és hátsóablakfűtés kapcsiban, de azthittem hogy ez szimplán csak az idő vasfoga szindróma. Akkor egy feszültségstabilizátort is kell cserélni rajta. Azt honnan tudom meg így kívülről hogy a generátor milyen gyártmányú? Mert előző oldalalkon olvastam hogy ha Delco akkor szét kell szedni az egészet a feszstab cseréjéhez....

Link to comment
Megosztás:

Jahmm értem. Mondjuk az égőket kellett cserélni a fűtés, befúvás és hátsóablakfűtés kapcsiban, de azthittem hogy ez szimplán csak az idő vasfoga szindróma. Akkor egy feszültségstabilizátort is kell cserélni rajta. Azt honnan tudom meg így kívülről hogy a generátor milyen gyártmányú? Mert előző oldalalkon olvastam hogy ha Delco akkor szét kell szedni az egészet a feszstab cseréjéhez....

Ahogy írtad a delcot teljesen szét kell szedni, a bosch-nál a hátsó felén van a szabályzó, két csavar tartja. Amúgy rá van írva a tipusa. A delco általában teljesen fém házas, míg a bosch hátsó felén van egy műanyag borítás. De a biztos ha elolvasod, mi van ráírva.

Link to comment
Megosztás:

de ha van közebe autovillamossági akkor azért vidd el mert igy csak tippelni tudunk, de a fesz az biztos magas

jaaaaa

nekem eccer ilyen volt:

alapjáraton semmi, de ha gázt adtam, akkor kigyulladt a töltés és ki s aludt

nekem akkor biztosíték volt kimenve azokat is nézegesd!!

Link to comment
Megosztás:

de ha van közebe autovillamossági akkor azért vidd el mert igy csak tippelni tudunk, de a fesz az biztos magas

jaaaaa

nekem eccer ilyen volt:

alapjáraton semmi, de ha gázt adtam, akkor kigyulladt a töltés és ki s aludt

nekem akkor biztosíték volt kimenve azokat is nézegesd!!

Ha jól tudom a töltésben nincs bizti. Biztos az volt a baj?

Bocsi, van az ellenörző lámpák biztije.

Link to comment
Megosztás:

ma rákérdeztem a szervizbe neked ott ékszij feszességre gyanakodtak egyből

azt is nézd meg

alapjárati motort szedett már szét valaki???

pontosabbana rra lennék kiváncsi, hogy ha kicsavaroma két csavart mire kell figyelni, ha kihuzom a torok oldalábol??

meg kellene tisztítani, mert eléggé hülye néha az alapjárat:S

Link to comment
Megosztás:

alapjárati motort szedett már szét valaki???

pontosabbana rra lennék kiváncsi, hogy ha kicsavaroma két csavart mire kell figyelni, ha kihuzom a torok oldalábol??

meg kellene tisztítani, mert eléggé hülye néha az alapjárat:S

A kiszedés és a szétszedés közt van egy kis különbség. Előbbit óvatosan, utóbbit nem igazán lehet roncsolás nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Nah Opel16v Gabi, itt folytatom, hátha másnak is érdekes..

Szóval ma reggel mértem feszt.

Mondjuk hozzátartozik, hogy a multiméter tegnap du.óta bekapcsolva maradt a kocsiban, és jelzett a lemerült elem ikon.

A lényeg..gyújtás. 13.x voltot mutatott..

indítózás leesett kb. 10voltra.. de tekerte rendesen.

aztán mikor beindúlt kb. 2-3 sec ig olyan 12-12,5 volt volt, aztán "gondolt egyet",lehetett hallani a fordulatszámon, begerjesztett, és 15.7!!!!voltal kezdett tölteni.

Rátettem a tompit, akkor is.. elmentünk barinőmmel vérvételre, kb. 1km-er út, végig 15 feletti fesz volt..

(ez vagy tényleg igy volt, vagy a multiméter csalt..)

bementünk.. müszert kikapcsoltam. kb. fél-3/4 óra múlva kijöttünk, újra mérés..

gyújtás:12,8

inditózás: 10,x volt

járó motor terhelés nélkül eleinte olyan 14,2-14-4 max

tompival 13.8 volt körül..

aztán mire hazaértem terhelve pörgetve se ment feljebb 13.8nál,

terhelés nélkül meg 14.4 nél nem ment feljebb..

Szal nem vágom, de figyelem mostmár minden indításnál.. lehet olyan hogy öreg(4éves minimum) hideg akksi megtréfálja a generátort?

Vagy hogy a generátor csinál ilyet mig be nem melegszik? fura...

Link to comment
Megosztás:

Nah Opel16v Gabi, itt folytatom, hátha másnak is érdekes..

Szóval ma reggel mértem feszt.

Mondjuk hozzátartozik, hogy a multiméter tegnap du.óta bekapcsolva maradt a kocsiban, és jelzett a lemerült elem ikon.

A lényeg..gyújtás. 13.x voltot mutatott..

indítózás leesett kb. 10voltra.. de tekerte rendesen.

aztán mikor beindúlt kb. 2-3 sec ig olyan 12-12,5 volt volt, aztán "gondolt egyet",lehetett hallani a fordulatszámon, begerjesztett, és 15.7!!!!voltal kezdett tölteni.

Rátettem a tompit, akkor is.. elmentünk barinőmmel vérvételre, kb. 1km-er út, végig 15 feletti fesz volt..

(ez vagy tényleg igy volt, vagy a multiméter csalt..)

bementünk.. müszert kikapcsoltam. kb. fél-3/4 óra múlva kijöttünk, újra mérés..

gyújtás:12,8

inditózás: 10,x volt

járó motor terhelés nélkül eleinte olyan 14,2-14-4 max

tompival 13.8 volt körül..

aztán mire hazaértem terhelve pörgetve se ment feljebb 13.8nál,

terhelés nélkül meg 14.4 nél nem ment feljebb..

Szal nem vágom, de figyelem mostmár minden indításnál.. lehet olyan hogy öreg(4éves minimum) hideg akksi megtréfálja a generátort?

Vagy hogy a generátor csinál ilyet mig be nem melegszik? fura...

A 15.7, és a 15 feletti az sok, a többi jónak tűnik. Azért egy szabályzó csere még lehet belőle. Tényleg, mi az az SE?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.