Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Próbáltam keresni, hogy hogy lehet javítani a hátsó ablakfűtés szálain, de nem hozott ki semmit.

Az a helyzet, hogy most vettem észre, hogy kb. 4 szál megsérült és így elég nagy terület párásodik.Hogy lehet ezeket javítani?Azt néztem, hogy kicsik a sérülések.Van vmi vezető cucc, amit okosba oda lehet nyomni finoman?

Keress egy Loctite márkaboltot, ők gyártanak ilyen terméket!

Link to comment
Megosztás:

Próbáltam keresni, hogy hogy lehet javítani a hátsó ablakfűtés szálain, de nem hozott ki semmit.

Az a helyzet, hogy most vettem észre, hogy kb. 4 szál megsérült és így elég nagy terület párásodik.Hogy lehet ezeket javítani?Azt néztem, hogy kicsik a sérülések.Van vmi vezető cucc, amit okosba oda lehet nyomni finoman?

Nekem van itthon ilyen javítófestékem, Quick Grid a neve, valami 2000Ft körül volt, ha jól emléxem. Tavaly ilyenkor vettem, de azóta se csináltam meg a szélvédőmet :lol: , csak a szomszéd srác autóján próbáltuk. Nekem pont középen 5 vagy 6 szál döglött :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem van itthon ilyen javítófestékem, Quick Grid a neve, valami 2000Ft körül volt, ha jól emléxem. Tavaly ilyenkor vettem, de azóta se csináltam meg a szélvédőmet :lol: , csak a szomszéd srác autóján próbáltuk. Nekem pont középen 5 vagy 6 szál döglött :lol:

Lustaság fél egészség! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem van itthon ilyen javítófestékem, Quick Grid a neve, valami 2000Ft körül volt, ha jól emléxem. Tavaly ilyenkor vettem, de azóta se csináltam meg a szélvédőmet :lol: , csak a szomszéd srác autóján próbáltuk. Nekem pont középen 5 vagy 6 szál döglött :lol:

Csak szólok: úgy tudom ha el van szakadva szál, akkor ha használod az ablakfűtést, akkor gyorsabban szakad meg a többi szál is - mivel ugyanaz a feszültség van rákötve és egyre kisebb az eredő ellenállásod...

Link to comment
Megosztás:

Csak szólok: úgy tudom ha el van szakadva szál, akkor ha használod az ablakfűtést, akkor gyorsabban szakad meg a többi szál is - mivel ugyanaz a feszültség van rákötve és egyre kisebb az eredő ellenállásod...

1. mivel párhuzamosan vannak kötve, elvileg akárhány szál van még épen, ugyanannyi feszültség jut rájuk, gyakorltilag kicsit azért igazad van, a kisebb terhelés miatt kevesebb feszültség esik a vezetékeken meg a csatikon, de ez csak pár tized volt lehet.

2. mivel párhuzamosan kapcsolódnak, minél több döglött szál van, annál nagyobb az eredő ellenállása a megmaradt jó szálaknak :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kérdésem Gabihoz(opel16v) vagy bárkihez aki tudja természetesen.

Gyári IMMO!

Hogy is müködik? kérdésem lényege annyi, hogy mikor nézegeti a kulcsban lévő chip meglétét?

-- gyújtás ráadásakkor(egyszer?)?(ha jól emlékszem akkor már biztos, mert régen,amikor kivettem egyszer a chipet, gyújtás ráadásakkor mintha már villogott volna a mocikontrol)

-- Ha beindúlt a kocsi, utána is nézi, hogy ottvan-é még, vagy utána már nem törödik vele?

Ha nem, akkor gondolom,akkor se gáz ha folyamatosan kapja a jelét..(hisz amúgy is ott a cucc)

Kis okosságot tervezgetek, azért kééédem :lol:

Thx

(ha másnem majd letesztelem :lol:)

Link to comment
Megosztás:

Csak a gyújtás ráadásakor nézi. Ha valami gond van, elkezd villogni a mocikontroll lámpa.

Utána már nem érdekli :lol:

Egyébként ez egy transzponderes megoldás. Magában a kulcsban van egy passzív jeladó,

ami ha elektromágneses erőtérbe kerül (az olvasó bocsátja ki ezt), akkor automatice küld

egy 48 bites azonosító számot (egyedi). Ezt az olvasó veszi, majd a saját azonosítójával

(az is egyedi) kiegészítve elküldi az ECU-nak. Ha egyezik az ECU-ban tárolt kóddal, akkor

engedi beindítani az autót. Ha elég gyors vagy, be tudod indítani nélküle is, de aztán rögtön

le is áll, amint megnézte a küldött kódot :lol:

Link to comment
Megosztás:

1. mivel párhuzamosan vannak kötve, elvileg akárhány szál van még épen, ugyanannyi feszültség jut rájuk, gyakorltilag kicsit azért igazad van, a kisebb terhelés miatt kevesebb feszültség esik a vezetékeken meg a csatikon, de ez csak pár tized volt lehet.

2. mivel párhuzamosan kapcsolódnak, minél több döglött szál van, annál nagyobb az eredő ellenállása a megmaradt jó szálaknak :lol:

Akkor passz. Mi azt tapasztaltuk valami régi roncson, hogy sorozatosan rosszabb lett.

Link to comment
Megosztás:

sorosan az áram állandó párhuzamosan a fesz állandó

ha kevesebb a megmaradt fűtőszál több áram folyik rajta keresztül és nő a teljesítmény,mivela fesz azonos, és az ellenállás is, igy elképzelhető, hogy hamarabb megpurcannak az éppen maradt szálak

Link to comment
Megosztás:

Srácok, segítsetek nekem.

Ma reggel vettem észre a kocsiba beülve hogy a töltésjelző lámpám egész halványan világít, csak éppen hogy piros volt. A befúvó venti 3as fokozaton ment ( fáztam mint ökör ), ment a cd-s rádió halkan nem ordítva, meg a világítás volt rajta. Ha lejjebb vettem a ventiket akkor elhalványult szépen és elsötétedett. Ez most visszatöltési gond és generátort kéne generálozni vagy valami elektromos galiba lehet? Az akksi kb 2hónapos tehát annak elméletileg nem lehet baja. A kocsiban nagy hangcucc nincs, a gyári hangrendszer van egy JVC fejegységgel, tehát az sem szívhatja nagyon az akkut. A múltkor pl észrevettem azt hogy álltam az út szélén indexeltem balra vártam hogy ki tudjak kanyarodni és ahogy villogott az index a motor fordulatszáma úgy nőtt és csökkent.

Elég érdekes jelenség. Vajon mi lehet a gond? :lol:

Link to comment
Megosztás:

hát a generátornak szrintem nagyban közel lehet

neked is kéne mérni fesz eket, mikor álla moci, mikor tölt

egy indexelésnek nem lene szabad az alapjáratot megingatni, mert egy venti bekapcsolása még az megingatja, deegy indexnek nem lenne szad

szerintem legalábbis, de kezd mondjuk a saruk ellenőrzésével, nem hagytad e lazán pl

Link to comment
Megosztás:

hát a generátornak szrintem nagyban közel lehet

neked is kéne mérni fesz eket, mikor álla moci, mikor tölt

egy indexelésnek nem lene szabad az alapjáratot megingatni, mert egy venti bekapcsolása még az megingatja, deegy indexnek nem lenne szad

szerintem legalábbis, de kezd mondjuk a saruk ellenőrzésével, nem hagytad e lazán pl

Nem lazák tutifix mert amikor kicseréltem direkt néztem az oxidálódást is és megtéptem őket úgy hogy fogja rendesen az akksit. Mindjárt mérek egy feszt... Hülyeséget fogok kérdezni de ez töltésnél váltó vagy egyenáram? :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát... Muterral voltam kint egyéb segítségem hirtelen nem akadt. 13,1 körül van alapban. Beindítottuk 14,1 kb, aztán muter felpörgette kicsit 14,6-14,8 olyan 2000en kb. Kapcsolgatást nem erőltettem mert mire beindította a kocsit lefagyott a lábam. :lol:

Sztem a 14.8 az sok, lehet attól ment tönkre az aksid. Az izzókat nem verte ki?

Link to comment
Megosztás:

sorosan az áram állandó párhuzamosan a fesz állandó

ha kevesebb a megmaradt fűtőszál több áram folyik rajta keresztül...

Ezzel a két mondattal egymásnak mondtál ellent.

Mitől nőne az átfolyó áram, ha a szál két vége között állandó a feszültség? :lol:

Zsoltee: ha Bosch generátorod van, annál a 14.5V még normális, felette viszont már gond. Sztem fesszabályzó halódik.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.