Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Próbáltam elolvsani a megfelelő fórumokat, de nem találom a válaszokat.

Termosztát csere 92es 1,8as asztránál: meg kell venni a házat is, mert úgy is láttam árulni, vagy csak a belsejét?

Cserénél van valami jó tanács? A légtelentést gondolom a csere után is meg kell csinálni.

Világítás kapcsoló izzót szeretnék cserélni, de nem tudom, hogy kell leszedni a kapcsolót, vagy hol van ott az izzó?

Bocs, ha off a kérdés itt. :lol:

attila

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Próbáltam elolvsani a megfelelő fórumokat, de nem találom a válaszokat.

Termosztát csere 92es 1,8as asztránál: meg kell venni a házat is, mert úgy is láttam árulni, vagy csak a belsejét?

Cserénél van valami jó tanács? A légtelentést gondolom a csere után is meg kell csinálni.

Világítás kapcsoló izzót szeretnék cserélni, de nem tudom, hogy kell leszedni a kapcsolót, vagy hol van ott az izzó?

Bocs, ha off a kérdés itt. :lol:

attila

Először leszeded a kapcsoló gomját, úgy hogy kihúzod(bekapcsolod a belső világítást) aztán a gomb alsó részén levő lyukba bedugsz 1 kis csavarhúzót és benyomod a reteszelőt és kifelé húzod a gombot(óvatosan). Ha lejött akkor a kapcsoló tengelye mellett van 2 rögzítö pöcök, azokat a tengely felé nyomva lehet a kapcsolót kihúzni.

Link to comment
Megosztás:

Először leszeded a kapcsoló gomját, úgy hogy kihúzod(bekapcsolod a belső világítást) ....

És amíg össze nem rakod a kapcsolót addig ne is nyomd vissza a belső világítási helyzetéből. Különben kirepülnek a golyók és soha nem rakod vissza (max az egyiket).

Van itt egy link, a Vectra A világítás kapcsolónál írják a ki, és a szétszerelést.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A világítás kapcsolónál hogy lehet az izzót kicserélni?

A kódkiolvasásnál a biztitábla bal oldalán van az csati, ahol össze kell kötni a lábakat.

Ez a 3. és a 4. aljzat összekötését jelenti?

És hogy lehet nullázni a hibakódokat?

Ez egy 92es Astra.

üdv.

attila

Link to comment
Megosztás:

Fentebb linkeltem egy oldalt, ott a ledesítés van leírva, de az ottani infók alapján az izzót is ki tudod cserélni.

köszönöm szépen a választ!

próbálo ma linket nézni, de az oldal átalakítás alatt...

:lol:

próbáltam már a lyukon csavarhúzóval benyomni, de nem jött eddig még le, azért nem adom fel...

Hibakódolásban járatosak vagytok, hogy lehet majd kinulláznim vagy ez automatikus?

A.

Link to comment
Megosztás:

termosztát csere engem is érdekelne

nekem xc14nzm van

ha jol gondoloma vezérlést is le kell szednem nem???

thx üdv,

egyébként a világítás kapcsoló égőjét én is akarom majd ledesiteni, de csak ugy hogy egy pici ledet teszek majd hajlékony vezetékkel, és csak aza helyzet fog kékkel világitani, ami működik, a többi marad "fehér"

nem teszik ha annyira teljesen kék mindne, sok dolgot meg fofk hagyni végeredménybeneredeti színre, pl a távolságiét:D

de pl a belső légkeringetést is stb

üdv

Link to comment
Megosztás:

Uraim!

A következő dologban keresnék segítséget.....

Az öregemék C14NZ mocis kaddetja megállt útközben... ugyanilyen moci van az F ben is...azért írom be ide is... :lol:

Haza huzatták...annyit sikerűlt kiderítenem, hogy nincs gyújtás....de nem tudom az okát

Az Így csináld könyv szerint a Multec rendszer ellenőrzését megcsinálnám, de 1-2 dolgot nem értek...

a könyv 127 oldalán található...szóval, egy darabig tök érthető, aztán ez már megfogott:

a lépések:

1. kikapcsolt gyújtás mellett elosztósapkát levenni. ----> gondolom az elosztófedélről van szó...

2. kábelkorbács dugaszt az indukciós tekercsről levenni -----> gondolom az elosztó oldalán lévő dugaszról van szó..

3. - P - kapcsot a gyújtásmodulon akkumulátor feszültséggel ütemezni. -----> na ez micsoda?

ł ł

ł ł

Van szikra vagy nincs szikra

ł

v

ha nincs, akkor gyújtás elosztót cserélni

Ha vki hozzáértő leírná nekem, hogy ez pontosan mit jelent...a 3.pont a legérdekesebb számomra...holnap meg akarom nézni, mert nincs kedvem lerángatni szervízbe...de ha más nem lesz ez következik..

Ennél az elektronikánál, a hibatároló a gyújtás levételével és vissza adásával törlődik? (persze, ha még mindíg él akkor mind1....) azt sem értem, hogy lehet levett elosztőfedéllel szikrát ellenőrizni.... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Uraim!

A következő dologban keresnék segítséget.....

Az öregemék C14NZ mocis kaddetja megállt útközben... ugyanilyen moci van az F ben is...azért írom be ide is... :lol:

Haza huzatták...annyit sikerűlt kiderítenem, hogy nincs gyújtás....de nem tudom az okát...

Nekem is nemrég volt hasonló kalandom, csak nekem azért még hazajött saját lábán a gép. Nálam a problémát a gyújtásmodul okozta, néha volt szikra, néha nem. Azt nézd meg, hogy amikor ráadod a gyújtást, a sárga motorkontroll lámpa világít-e? Ha nem, akkor az ECU nem kap tápfeszt.

Gyújtáselosztóról vedd le az egyes hengerre menő gyújtókábelt, és dugd rá a trafóra közvetlenül. A pipába tegyetek egy gyertyát, érintsd a motorblokkhoz, és valaki indítózzon (az esetleges áramütésért a felelősséget nem vállalom :lol: ). Ha ott van szikra, akkor az elosztó a hibás, ha nincs, akkor felesleges az elosztóval bajlódni. Okozhat még ilyen problémát a Hall-jeladó is, ami a gyújtáselosztóban van, az alján jön ki a csatija (3-pólusú), nálam egyszer az a csati volt kh-s, azt is nézd meg. Szóval, ha ég a motorkontroll lámpa a gyújtás ráadásakor, és közvetlenül a trafóról sincs már szikra, akkor a hibát a sztem ezek közül valamelyik okozhatja: gyújtásmodul, Hall-jeladó, gyújtótrafó.

A gyújtótrafót valamennyire ki lehet mérni, benne van az "Így csináld..." könyvben hogyan. Legjobb lenne egy másik C14NZ-s autóból átpakolni a cuccokat próbára, akkor nem kéne feleslegesen megvenned hozzá dolgokat.

Egyébként, ha már itt tartunk, múlt héten kicseréltem a kocsiban a gyújtótrafót és a gyertyakábleket, remélem most egy darabig rendben lesznek a dolgok :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Norautoban árult gyertya kábel 10 000 ft alatt van, csak annyi volt irva hogy opel. (delco remy)

Hogy ezen belül melyikhez azt nem tom nem néztem utánna.

Ez esetleg használható, vagy inkább gyári legyen csere esetén.

Hát ha van kedved 20E körül venni gyertyakábalt,akkor mehet a gyári!

Link to comment
Megosztás:

Próbáltam keresni, hogy hogy lehet javítani a hátsó ablakfűtés szálain, de nem hozott ki semmit.

Az a helyzet, hogy most vettem észre, hogy kb. 4 szál megsérült és így elég nagy terület párásodik.Hogy lehet ezeket javítani?Azt néztem, hogy kicsik a sérülések.Van vmi vezető cucc, amit okosba oda lehet nyomni finoman?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.