Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
...

hopp, kollega, nekem is C14NZ és hasonlóak a problémáim. Világított a töltésjelző, de mértem fesz-t menet közben is és tölti rendesen, szerintem valami kontakt hiba lehetett a visszajelzőn, mert egyszercsak megszűnt, egy ideje nem csinálja, úgyhogy azt sem tudom megnézni hol volt a gond.

Szerintem még fázik a kocsi, mert még nem szokott hozzá a hideghez :lol: (még mondják, hogy nincs lelkük, pedig ezek szerint ők is fáznak :lol:).

Én is nemrég cseréltem gyertyát és a gyári GM került bele. Előtte egy kétpólusú Bosch volt, ami szintén tökéletesen működött, csak szerintem magas volt a hőértéke, mert kicsit fehérebbre égett, mint kellene lennie, úgyhogy inkább raktam bele egy egypólusú GM-et (a számot ne kérdezd most, gépből néztük, hogy mi kell hozzá).

Elküldve
...Előtte egy kétpólusú Bosch volt, ami szintén tökéletesen működött, csak szerintem magas volt a hőértéke, mert kicsit fehérebbre égett, mint kellene lennie, úgyhogy inkább raktam bele egy egypólusú GM-et (a számot ne kérdezd most, gépből néztük, hogy mi kell hozzá).

Akkor az inkább túl kicsi hőértékű lehetett.

Nekem esőben fordult elő, hogy világított a töltésjelzőm. Ezeknél az Astráknál sajnos tipushiba, hogy esőben a generátor kapja a vizet rendesen.

Elküldve
Akkor az inkább túl kicsi hőértékű lehetett.

Nekem esőben fordult elő, hogy világított a töltésjelzőm. Ezeknél az Astráknál sajnos tipushiba, hogy esőben a generátor kapja a vizet rendesen.

Valami hőérték nemstimmelésre emlékeztem :lol:

Esőben nekem még nem volt ilyen gondom, igaz nekem nem Astra, hanem A-Corsa, de a motor ugyanaz és

az a kis védő-kutyabőr (őrző véreb bőr :lol: ) sincs a kerékjáratnál.

Elküldve
Valami hőérték nemstimmelésre emlékeztem :lol:

Esőben nekem még nem volt ilyen gondom, igaz nekem nem Astra, hanem A-Corsa, de a motor ugyanaz és

az a kis védő-kutyabőr (őrző véreb bőr :lol: ) sincs a kerékjáratnál.

Szép képek :lol:

A Corsában is van helye egy ilyen takarónak? Az enyémben is csak a helye van meg. Kérdeztem autósboltban, utánanézett a srác alvázszám szerint, és az jött ki, hogy az enyémhez nem is jár ilyen takaró. Ez azért érdekes, mert egy ilyen takarót láttam eddig élőben, az is egy C14NZ motoros Astrán volt. Kérdeztem bontóban, nem volt nekik. Valahonnan pedig kéne keríteni...

Elküldve

nekem el van takarva, de kerékjárat mosása után ez is megnyikkan:S

linklejtek már egy képet hogy néz ki takaró nélkül!

köszi üdv

Elküldve
Sztem jó a WR7DC, vagy eredeti GM gyertyából 12 14 807 számú (figyelj, hogy ne made in China legyen), vagy Beru-ból a 14 R-7 DU.

A töltést egy multiméterrel meg tudod mérni: mérj egy akkufeszt álló motornál, aztán indítsd be a motort, és mérd meg úgy is, adj egy kis gázt, ha feljebb megy, mint álló motornál, akkor van töltés. A fesszabályzót ki tudod cserélni (legalábbis a Bosch-t) két csavar rögzíti a generátor hátulján, azokat kitekered, fesszabályzót kihúzod, újat berakod (~3000Ft), csavarokat meghúzod és kész. Ha ezután is világít, akkor felújíttatod a generátort.

Delco-nál is tudsz szabályzót cserélni, csak ott szét kell szedni az egész generátort. :lol:

Elküldve
Akkor az inkább túl kicsi hőértékű lehetett.

Nekem esőben fordult elő, hogy világított a töltésjelzőm. Ezeknél az Astráknál sajnos tipushiba, hogy esőben a generátor kapja a vizet rendesen.

Nekem ez a vizes dolog csak a kadetten volt eddig, az astrán még nem. Van a dobban az a műanyag takarólemez. :lol:

Elküldve
Na igen, az árképzés. Meg az is, hogy lebeszéled velük telón a cuccot, amit a neten kinézel, és mire odamész addigra nincs.

...vagy lebeszéled velük az árat telefonon, és mire odamész, addigra majd' kétszer annyi lesz belőle... :lol:

Elküldve

ha nincs kedved mokolni az összeszereléssel akkor jo a ára pl a kékeknek

de szerintem ez is ugyan azt tudja, amit itt már sokan megcsinálgattak ellenállásból, ledből, és szétbontott foglalatbol kb 500ft os összköltségből, és pár órás forrasztgatással

én megprobálkoztam a belső világítás ledesítésével, 4 et raktam egy panelba ellenállás nélkül, gondolván az ugy sorbakötve elbirja a 12 voltot

nem is volt vele semmi baj csak szart se világitott, meg ha fater elvitte a kocsit akkor érdekes modon mindig kiment, de csak ha ő vitte el:S

csomiba kettőt tettem ellenállással, azok fura modon azota is jok:)igaz fényerejük azoknak is hurka,de két neon megoldotta:)

Elküldve

Ez úgy működhet, hogy kiveszem a foglalatot, kiveszem belőle az izzót és ezt berakom az izzó helyére, foglalat vissza és kész? Ja és természetesen a műszeregységet vissza a helyére.

Elküldve

hát igen az elég gríz, de ha annyira erősen átfesti, akkor bittos jo a kék is belőle

középkonzolba is foglalatokba vannak eredetileg az égők??

Elküldve

igen, foglalatos

a két oldalsót kiszeded a madzagnál fogva

a hátsóablak-fűtés izzóját úgy tudod, hogy hátulról kiszeded a csatlakozóját, bár ez nagyobb, mint az előző kettő

a belső levegő keringető a legszívatósabb, ahhoz nehéz hozzáférni, azt egyelőre úgy is hagytam, majd valamikor megcsinálom

Elküldve
, 4 et raktam egy panelba ellenállás nélkül, gondolván az ugy sorbakötve elbirja a 12 voltot

LED-et nem szabad ellenállás nélkül bekötni. Ez nem úgy működik mint az izzóknál. Led az félvezető tehát nincs vagy nagyon kicsi az ellenállása így ha direktbe rákötöd (még ha sorba többet is) akkor nagy áram folyik rajta és persze hogy kipurcan.

Szerintem :lol:

Elküldve

Nekem is két napja égett ki a fűtéskapcsoló felöli oldalban az izzó :lol: Pedig alig több mint egy éve cseréltem.

Most viszont már csak ledesre. Kérdésem:

Ti hol és milyen ledet vettetek erre a célra?

Az olcsóbb forrasztgatós megoldás érdekel.

Elküldve

én vatera.hurol szoktam mosanában vásárolni a ledeket, SJA nevű eladót keress

van nála nagyon sok cucc, én korrekt áraknak tartom amit ő kér

Elküldve
Ez úgy működhet, hogy kiveszem a foglalatot, kiveszem belőle az izzót és ezt berakom az izzó helyére, foglalat vissza és kész? Ja és természetesen a műszeregységet vissza a helyére.

Egy dologra azért érdemes odafigyelni!!!Néhány hete megszívtam a műszerfal világítás bütykölésével.

A műszerfalvilágításomat(plusz a középkonzol óra-hőfok kijelző világítását) eg-két éve átraktam a gyújtásra igy gyújtásra azonnal világít. Szóval pár hete megbabráltam a ledes foglalatokat mert nem akartak már érintkezni. Aztán csatlakozókat rátesz, gyújtás rátesz,(aztán mivel nappal volt) kabáttal letakar TÖK JÓ LETT,DE a leszedett légzsákos kormány miatt(ugye persze gyújtáson) mindjárt megkaptam a légzsák hibajelet. B@ssza meg.

Márkaszerviz 5900-ért törli, mások kicsit olcsóbban.

Szóval óvatosan körültekintéssel!

Karesz

Elküldve
Egy dologra azért érdemes odafigyelni!!!Néhány hete megszívtam a műszerfal világítás bütykölésével.

A műszerfalvilágításomat(plusz a középkonzol óra-hőfok kijelző világítását) eg-két éve átraktam a gyújtásra igy gyújtásra azonnal világít. Szóval pár hete megbabráltam a ledes foglalatokat mert nem akartak már érintkezni. Aztán csatlakozókat rátesz, gyújtás rátesz,(aztán mivel nappal volt) kabáttal letakar TÖK JÓ LETT,DE a leszedett légzsákos kormány miatt(ugye persze gyújtáson) mindjárt megkaptam a légzsák hibajelet. B@ssza meg.

Márkaszerviz 5900-ért törli, mások kicsit olcsóbban.

Szóval óvatosan körültekintéssel!

Karesz

Nem tudom, lehet hülyeséget írok, de nem lett volna elég levenni az akkusarut egy időre? Az törli a comp hibatároló memóriáját... Nem tudom a légzsák is ide tartozik-e.

Elküldve
Nem tudom, lehet hülyeséget írok, de nem lett volna elég levenni az akkusarut egy időre? Az törli a comp hibatároló memóriáját... Nem tudom a légzsák is ide tartozik-e.

Az a baj, hogy ez csak a régebbi gépeken műxik, asszem úgy 94-95 utániakon már nem, mindenképp töröltetni kell.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.