Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Amit ma vettem az 7000-be került. Na mindegy, már be is szereltem, persze a ford. szám mérő nem műxik, mert nincs meg a "ződ" vezeték. Asszem az már tényleg holnapra marad. :lol:

Az új műszer

A kettő együtt

Persze a km számláló állása nem valós, mert siettem és nem raktam át az órát. :lol:

Érdekes, az enyémben benne volt a vezeték. Meg a dieselben is.

Kíváncsi leszek, neked mit fog mutatni a hőmérő része, ez olyannak tűnik, mint az enyém, a második osztás a 90-es rajta. Az a gyanúm, hogy C14NZ-ben az az óra mutat pontos hőmérsékletet, amelyiken az első osztás a 90-es. De ilyet eddig nem sokat láttam. Sőt, nekem a régi, nem fordszámmérős műszeregységem se ilyen volt, mint a képen, nekem azon is a második osztás volt a 90-es, és az se mutatott pontosan.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, az enyémben benne volt a vezeték. Meg a dieselben is.

Kíváncsi leszek, neked mit fog mutatni a hőmérő része, ez olyannak tűnik, mint az enyém, a második osztás a 90-es rajta. Az a gyanúm, hogy C14NZ-ben az az óra mutat pontos hőmérsékletet, amelyiken az első osztás a 90-es. De ilyet eddig nem sokat láttam. Sőt, nekem a régi, nem fordszámmérős műszeregységem se ilyen volt, mint a képen, nekem azon is a második osztás volt a 90-es, és az se mutatott pontosan.

A régi a 90-es vonal alatt mutatta az üzemi hőt, azt nem tudom, hogy menyire volt pontos. :lol: Az "új" pedig még nem volt anyit üzemben, hogy meglássam. :lol: Jah és ebben már van lámpa az üza szintmérőhöz, a régiben nem volt.

Link to comment
Megosztás:

'92-es az autóm. Nekem is nagy szerencsém volt, mert nem kellet behúznom a fordsz. vezetéket,

és azt hidtem nem fog mügszeni a sárga üzemanyagjelző sem, pedig az is bentvan.

Abszolut csak a régit kivedtem, az "újat" meg beraktam, és minden ok.

Ja: ha valaki ezt megcsinálja, szerintem minimum egy full izzócserét is meg kell ejteni,

aműszercsoportban.

____________________

Link to comment
Megosztás:

Vagy a fényerőszabályzó szar (mondjuk ilyenkor a műszerfalvilágítás is kialudna), vagy a kijelző.

rakok bele egy kölcsönkért kijelzőt, és megpróbálom azzal. az óracsoport világitás jól működik. a kijelzőt nem befolyásolja ha be- vag ki van kapcsolva a magnó, ami már nem a gyári benne,de miután kicseréltem a gyárit, még működött egy darabig a kijelző világitás. nem lehet, hogy felkapcsolt világitásnál egy másik áramkörről kap áramot a kijelző, és ott van valami bibi? vagy esetleg ahhoz van valami közea dolognak, hogy csak az egyik izzó működik a kijelző vilagitásában?

Link to comment
Megosztás:

'92-es az autóm. Nekem is nagy szerencsém volt, mert nem kellet behúznom a fordsz. vezetéket,

és azt hidtem nem fog mügszeni a sárga üzemanyagjelző sem, pedig az is bentvan.

Abszolut csak a régit kivedtem, az "újat" meg beraktam, és minden ok.

Ja: ha valaki ezt megcsinálja, szerintem minimum egy full izzócserét is meg kell ejteni,

aműszercsoportban.

____________________

Szerencséd volt, az enyém '94 decemberi, ebbe már nem húzták bele. Mindegy, beszéltem a sráccal, akitől vettem a műszert, és megállapodtam vele, hogy kibonthatom a kábelt abból, amelyikben az óra volt. Reggeltől idáig mókoltam, hogy melyik csatitól jön a kábel, a lényeg, hogy az ECU után még van 1 csati ameddig még elmegy a "ződ" vezeték, de onnan a műszerig már nem. :lol: Szóval csak az a darab kábel kell a végén a műszeregységbe csatlakozó lábbal együtt, mert szeretném, ha szerelhető maradna. :lol:

Link to comment
Megosztás:

rakok bele egy kölcsönkért kijelzőt, és megpróbálom azzal. az óracsoport világitás jól működik. a kijelzőt nem befolyásolja ha be- vag ki van kapcsolva a magnó, ami már nem a gyári benne,de miután kicseréltem a gyárit, még működött egy darabig a kijelző világitás. nem lehet, hogy felkapcsolt világitásnál egy másik áramkörről kap áramot a kijelző, és ott van valami bibi? vagy esetleg ahhoz van valami közea dolognak, hogy csak az egyik izzó működik a kijelző vilagitásában?

A kiégett égőnek nincs köze hozzá.

Alapból a +tápról világítanak az égők, de ha felkapcsolod a világítást, akkor áttér

arra a szálra, amelyik a potitól jön. Viszont azzal szerintem nincs gond, mert ha az

szakadt lenne, nem is érzékelné a világítás bekapcsolását.

Link to comment
Megosztás:

"A legnehezebb csatlakozóban levő érintkező beszerzése volt."

Szép! Az érintkezőt hol szerezted?

Ugyanott, ahol az órát. De az egész telepet végigjártuk mire talátunk 1 csatit. Dehát te tudod, van ott minden, csak meg kell találni. :lol: Amúgy arra utaltam, hogy tök egyszerű volt az egész. És köszi a beajánlást, meg az infót. :lol:

Link to comment
Megosztás:

A kiégett égőnek nincs köze hozzá.

Alapból a +tápról világítanak az égők, de ha felkapcsolod a világítást, akkor áttér

arra a szálra, amelyik a potitól jön. Viszont azzal szerintem nincs gond, mert ha az

szakadt lenne, nem is érzékelné a világítás bekapcsolását.

azt hittem,ennél azért egyszerűbb lesz... :lol:

Link to comment
Megosztás:

csati nélkül is mgoldható, csak akkor a szerelésnél később figyelni kell

rá kell forrasztani egy vezetéket az óra azon lábára, amire a 8as csati menne, és arra már tehetsz oylan csatakozót amit csak akarsz, tény hogy ugy gyári ahogy van neked:)

gratula hozzá:lol:

másik pedig az ecunál a zöld vezetékre is elég rácsatlakozni megszakítás nélkül, egy joval korábbi megoldaáson látam

kép:http://kepfeltoltes.hu/view/071007/21160115_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

üdv

egyébként azt hogy lehet megoldani, hogy kiirom hogy kép, és egyből az a lnk jön be??

én csak igy tudom sajnos

http://kepfeltoltes.hu/thumb/071007/211601...ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

csati nélkül is mgoldható, csak akkor a szerelésnél később figyelni kell

rá kell forrasztani egy vezetéket az óra azon lábára, amire a 8as csati menne, és arra már tehetsz oylan csatakozót amit csak akarsz, tény hogy ugy gyári ahogy van neked:)

gratula hozzá :lol:

másik pedig az ecunál a zöld vezetékre is elég rácsatlakozni megszakítás nélkül, egy joval korábbi megoldaáson látam

kép:http://kepfeltoltes.hu/view/071007/21160115_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

üdv

egyébként azt hogy lehet megoldani, hogy kiirom hogy kép, és egyből az a lnk jön be??

én csak igy tudom sajnos

http://kepfeltoltes.hu/thumb/071007/211601...ltoltes.hu_.jpg

Azért kellett a gyári csati, hogy az esetleges szerelések alkalmával ne kelljen külön mókolni más csatlakozóval, bőven elég a gyári 2 meg a km spirál. Kösz az elismerést. :lol: Része volt benne Powerupnak is, Ő mutatott be a srácnak, akitől a cuccok vannak.

Link to comment
Megosztás:

Azért kellett a gyári csati, hogy az esetleges szerelések alkalmával ne kelljen külön mókolni más csatlakozóval, bőven elég a gyári 2 meg a km spirál. Kösz az elismerést. :lol: Része volt benne Powerupnak is, Ő mutatott be a srácnak, akitől a cuccok vannak.

szép gyári megoldás, igy megérdemled

két kockacukor:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Jártam ma a Cora-ba és láttam műszerfal világításhoz ledet. A kék 500Ft / 2db, a piros 300Ft / 2db. Látott vagy hallott már valaki, vagy használt már valaki ilyet? Tudtok róla valamit, hogy milyen lehet?

én már ládtam, sőt raktam be de peugeotba. Csak a piros szín tud érvényesülni, mert az izzónak van egy tipikus sárgás alapszine.

a peugeot jól nézet ki vele. Ha enyire kisérletezni akarsz, próbáld meg a az izzósapka kivitelt.

Sokkal olcsóbb! és ugyan azt éred el vele....mindha kotonokat húznál az ízzókra, van sokféle szinü belölle. Azt ne kérdezd hol,

nálunk Tbányán az opelboltba van ijen. De szerintem némejik autósboltba is lehet kapni.

Link to comment
Megosztás:

hát sapikat nem ajánlom, mert kékbe tuti nem az lesz a hatása:S

ezt többeik foliával tapasztalták, tehát sapival is ugyan az lesz

szerintem ha megveszed a kéket kb hasonlo eredményt fogsz elérni, mint pár oldallal eőbb a képek mutatják, ami egyáltalán nem rossz

sárgás az égő, igy kék fólia vagy sapka zőldeset fog világitani

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Önindító ügyben lenne egy kérdésem, ötletet várok... Alapból semmi gáz nincs vele, szépen forgat, motor meg kb 2s forgatás után mindig indul. Viszont, néha előfordul, sajna egyre többször, hogy nem hajlandó forgatni az önindító. Egyet (felet?) fordít, aztán megáll. Amíg elfordítva tartom a gyújtáskapcsolót, addig egy tompa búgás hallatszik, olyan, mint amikor pl. beszorul az ütvetfúró a fába, nem tud forogni. Azért előbb-utóbb mindig sikerült elindulni... És ez csak hideg indításnál figyelhető meg, tegnap kétszer is előfordult, ma meg semmi gáz nem volt vele.

Szerintetek mi lehet a gond? Mit érdemes megnézni rajta?

Tanácsot, választ, előreis köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Önindító ügyben lenne egy kérdésem, ötletet várok... Alapból semmi gáz nincs vele, szépen forgat, motor meg kb 2s forgatás után mindig indul. Viszont, néha előfordul, sajna egyre többször, hogy nem hajlandó forgatni az önindító. Egyet (felet?) fordít, aztán megáll. Amíg elfordítva tartom a gyújtáskapcsolót, addig egy tompa búgás hallatszik, olyan, mint amikor pl. beszorul az ütvetfúró a fába, nem tud forogni. Azért előbb-utóbb mindig sikerült elindulni... És ez csak hideg indításnál figyelhető meg, tegnap kétszer is előfordult, ma meg semmi gáz nem volt vele.

Szerintetek mi lehet a gond? Mit érdemes megnézni rajta?

Tanácsot, választ, előreis köszönöm!

Tessék levenni aknából és szétszedni.

Keféket,csapágyakat cserélni,brigiben átmosni és ahol kell jól megtömni zsírral és úgy visszarakni.

Megfogod látni mennyivel jobban fog indulni.

Ha nincs hozzá helyed,időd,szerszámod vidd egy autóvillamosági szerelőhöz,majd az rendbeteszi.

Lehetőleg tél előtt,nehogy úgy járj mint én,hogy dec 23.-án adta be a kulcsot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Önindító ügyben lenne egy kérdésem, ötletet várok... Alapból semmi gáz nincs vele, szépen forgat, motor meg kb 2s forgatás után mindig indul. Viszont, néha előfordul, sajna egyre többször, hogy nem hajlandó forgatni az önindító. Egyet (felet?) fordít, aztán megáll. Amíg elfordítva tartom a gyújtáskapcsolót, addig egy tompa búgás hallatszik, olyan, mint amikor pl. beszorul az ütvetfúró a fába, nem tud forogni. Azért előbb-utóbb mindig sikerült elindulni... És ez csak hideg indításnál figyelhető meg, tegnap kétszer is előfordult, ma meg semmi gáz nem volt vele.

Szerintetek mi lehet a gond? Mit érdemes megnézni rajta?

Tanácsot, választ, előreis köszönöm!

Az előttem szóltakhoz még annyit, hogy nézdd meg az akksi sarukat is.(oxidáció)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.