Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Anno amikor kicseréltem az alap műszeregységet ford.szám mérősre, nem kellett semmit variálni, csak rádugtam a csatit és már működött is. Sajnos vannak kivételek ahol a ford.szám jel vezetéke hiányzik de olyanról még nem hallottam, hogy az üzemanyagszintmérő sárga lámpája ne működjön.

..... én azt hittem nem fog! Csinálhatok új számlapot, pedig most akartam beépíteni...

Én így szinezem átt a mutatókat:

Áttetsző fólia a mutató alá, elsőnek két réteget próbálok, mert úgy sőtétebb kék. Ha túl sötét akkor kiveszek majd1-et.

mutat_-_eg_sz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

mutat__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Első nekiugrás után......

- sok a mutatók alá a dupla fólia (kivétel ha leddel csinálod, és közvetlen megvilágítod a mitatók alját).

- '92-es kiadásu a verda és gyárilag bent volt a fordulatszámmérő vezeték.

- sikerült szépen ugyan úgy visszarakni a mutatókat ahogy voltak. Szerintem a leszedésnél kellő képp

odafigyelni és nem elkapkodni ugyan olyan fontos mint mikor visszarakod.

- a KM óra bovdenjét (vagy mi az) csak akkor rakom vissza ha már teljessen kész, és minden okésan mükszik

az egész egységben.

- a sárga "ideje tankolnod" fényről nem tudok még nyilatkozni 3/4-ig van a tank.

..... apróbb korrigálás még szükséges a számlapok nyomtatási hibái miatt, de mindent korrigálok és ha kész,

dobok képet nappalit, és éjszakait is.

Link to comment
Megosztás:

Első nekiugrás után......

- sok a mutatók alá a dupla fólia (kivétel ha leddel csinálod, és közvetlen megvilágítod a mitatók alját).

- '92-es kiadásu a verda és gyárilag bent volt a fordulatszámmérő vezeték.

- sikerült szépen ugyan úgy visszarakni a mutatókat ahogy voltak. Szerintem a leszedésnél kellő képp

odafigyelni és nem elkapkodni ugyan olyan fontos mint mikor visszarakod.

- a KM óra bovdenjét (vagy mi az) csak akkor rakom vissza ha már teljessen kész, és minden okésan mükszik

az egész egységben.

- a sárga "ideje tankolnod" fényről nem tudok még nyilatkozni 3/4-ig van a tank.

..... apróbb korrigálás még szükséges a számlapok nyomtatási hibái miatt, de mindent korrigálok és ha kész,

dobok képet nappalit, és éjszakait is.

ha leddel világitod akkor kell dupla fólia vagy akkor egy se kell bele???

a mutatókat hogy jelölted be?? az nekifeszül a kis pöcöknek vagy azt is kiszedted???

Link to comment
Megosztás:

Én nem szeretem szanaszét fúrkálni a műszerfalat ha egy mód van rá, úgyhogy amíg lehet addig a gyári helyekre tezsem mindenféle utólagos pediféria kapcsolóját. Például ha nincs első ködlámpád, akkor szerezz hozzá egy gyári kapcsolót és tedd be a gyári helyére, majd utána már bármit ráköthetsz, akár az erősítőt is.

én se szeretem szétfurkálni, de az első ködlámpa kapcs helyén van az utánfutó visszajezője, és mást nem találtam már amit utolagos kapcsoló helye lehetne, szoval maradt a kormány alatti kis műanyaglemez:S

de ha épitem a neonokat a lábtérbe, akkor megprobálok egy lemezt felerősíteni , és abba áthelyezni a kacsolókat, és bontobol hozok egy sértetlen műanyaglapot a kormány alá

Link to comment
Megosztás:

Szerintem be. Van hely. Azért ezzel csinálom, mert ez van :lol:

hát ha van hely, akkor nekem lehet a mutatót se kell leszedni, mert nem akarok egyedi számlapot, én csaka kék megvilágitást szeretném elérni piros mutatókkal

a gyáriba meg(nincs benne fordulatszám jelző) lehet csak a nagy órát kékitem be, kérdéses a panelt mennyire tudom ugy rögziteni, bár az ora egy az egybe kijön az alapegységből :lol:

szoval akkor gondnek nem szabadna lennie:)

üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Még új vagyok,az opelosok társaságában ezért üdvözlök mindenkit!A müszerfal ledesítésén már túl vagyok,én kicsit egyszerübben oldottam meg.Bementem a legközelebbi számtek boltba és vettem náluk számítógépbe való ledes lámpasort+egy pár ellenálást és mindezt beforrasztottam a gyári foglalatba "és" kész!Egy olyan kérdésem viszont volna mégpedig az,hogy honnan tudnék letölteni olyan progit amiben az opel asztra kombimhoz találnék elektromos kapcsolási rajzot.Ha valaki tud ilyesmit az írjon valami bíztatót!Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Még új vagyok,az opelosok társaságában ezért üdvözlök mindenkit!A müszerfal ledesítésén már túl vagyok,én kicsit egyszerübben oldottam meg.Bementem a legközelebbi számtek boltba és vettem náluk számítógépbe való ledes lámpasort+egy pár ellenálást és mindezt beforrasztottam a gyári foglalatba "és" kész!Egy olyan kérdésem viszont volna mégpedig az,hogy honnan tudnék letölteni olyan progit amiben az opel asztra kombimhoz találnék elektromos kapcsolási rajzot.Ha valaki tud ilyesmit az írjon valami bíztatót!Köszi!

Progi nincs, viszont Mackósajt oldalán van az "Így csináldd!" javítási, karbantartási utasítás.

http://mackosajt.uw.hu/

Link to comment
Megosztás:

egyébként én ugy gondolom, ha van akinek a foglalatok helyére betett ledek is olyan szépen mutatnak, mint ahogy azt a képek mutatják, pl az a bizonyos oldal ami itt is szereplet már, akkor az a megvalósítás, amit itt nemrég láthattunk nagyon kielégítő lehet pár leddel is

ha azt nézem kb kétcntinként két sorba egy cmes eltolással a sorok közt simán jonak kell lennie, csak csiszolni ne felejtsünk, és ugy kell helyezni a ledeket, hogy ne a számok és vonalak mögé, hanem ugy hogy a led közvetlenül nem átláthaó felületet világítson, és igy talán nem lesz már foltos

Link to comment
Megosztás:

Valaki esetleg tudja, hogy mi a más a 96 utánni és előtti központizár motorban, illetve kiváltható e egyik a másikkal?

Haldoklik a bal elsőajtóban motor, néha nyit, néha zár...

Köszönöm

Szerintem nem kell cserélni az egészet. "B" vectrákban szokott ez tönkremenni. kiszeded a cuccost, és kicseréled benne azt a két kis 150 Ft-os mikrokapcsolót. azt nem tudom sajna, hogy az astráé olyan-e,mint a vectráé, de nem hiszem,hogy nagy külömbség lenne.

Link to comment
Megosztás:

Akkor miért kellett nekem berelézni a világítást az erősebb izzókhoz? :lol:

Mert maga a refikapcsoló,a bajuszkapcsoló érintkezői sülnek meg egy idő után,ha pl a ködlámpa is oda van kötve!

Ha folyamatosan refin marad,akkor megfáradt a kapcsoló,csere.

Ha nekem egyszer ilyen lesz tuti csak bontottat veszek,nem is az ára miatt,hanem mert engem idegesít az új kapcsoló kattogása és merevsége.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.