Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Egy ABS hiba megoldásához lenne szükségem segítségre.

A motortérből ütemes kattogó hang hallatszik, aminek az üteme változik

lassításkor ill. gyorsításkor, és a hiba kontrol nem jelez semmi hibát.

Keresgéltem a fórumon, de nemtaláltam hasonló témát..

kocsi: F caravan C18XEL

előre is köszi! :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy ABS hiba megoldásához lenne szükségem segítségre.

A motortérből ütemes kattogó hang hallatszik, aminek az üteme változik

lassításkor ill. gyorsításkor, és a hiba kontrol nem jelez semmi hibát.

Keresgéltem a fórumon, de nemtaláltam hasonló témát..

kocsi: F caravan C18XEL

előre is köszi! :unsure:

Mondjuk a fék topic közelebb áll hozzá, bár az ABS-ben is van bizser.

Amúgy a hangot álló helybe járó motornál nem hallod?

Link to comment
Megosztás:

ja igen amiért jöttem:

központit beszereltem azota is ######a, de akkor kimaradt a csomi ajtajának a zárja.

oda milyen megoldás van? most vettem egy 5 vezetékes központi motort, de meg se néztem hogy is kell majd belerakni:S

addig oké, hogy rákötöm az utasoldali első ajtóra a vezetékeket, bár azt is ki kell mokuskodni meik meik, de negem a szerkezet érdekelne.

ugye oda is jo az a moci, ami a többi ajtóba??

köszi hello

Link to comment
Megosztás:

ja igen amiért jöttem:

központit beszereltem azota is ######a, de akkor kimaradt a csomi ajtajának a zárja.

oda milyen megoldás van? most vettem egy 5 vezetékes központi motort, de meg se néztem hogy is kell majd belerakni:S

addig oké, hogy rákötöm az utasoldali első ajtóra a vezetékeket, bár azt is ki kell mokuskodni meik meik, de negem a szerkezet érdekelne.

ugye oda is jo az a moci, ami a többi ajtóba??

köszi hello

Ötvezetékes csak ott van, ahol kulccsal is kell tudni nyitni, nem? Pl. az első ajtókban, a többiben 3 vagy 2 vezetékes szokott lenni, legalábbis amit én eddig láttam.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk a fék topic közelebb áll hozzá, bár az ABS-ben is van bizser.

Amúgy a hangot álló helybe járó motornál nem hallod?

Helló!

Nem, ha áll a kocsi akkor nincs ez a hang...

Nem hiszem hogy mechanikus hiba okzza ezt a hangot, mert ha leállítom a motort és úgy hagyom gurulni a kocsit a hang megszünik, amint vissza teszem gyujtásra ismét van kattogás, még akkor is ha nem indítom be a motort...

ezért gondoltam hogy valami elektronika okozza a problémát.

Gondoltam még az elektromos AC-ra is, de a hang a motortér felől jön. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Nem, ha áll a kocsi akkor nincs ez a hang...

Nem hiszem hogy mechanikus hiba okzza ezt a hangot, mert ha leállítom a motort és úgy hagyom gurulni a kocsit a hang megszünik, amint vissza teszem gyujtásra ismét van kattogás, még akkor is ha nem indítom be a motort...

ezért gondoltam hogy valami elektronika okozza a problémát.

Gondoltam még az elektromos AC-ra is, de a hang a motortér felől jön. :unsure:

Azért kérdeztem, hátha nem az ABS csinálja. Így lövésem sincs, mert az enyémben a lábam az ABS. :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

egy érdekes, de kellemetlen problémával fordulok hozzátok. 1996-os évjáratú 1.6 16v X16XEL motoros F Astram van, amin változó időközönként, motorterheléstől függetlenül ( autópályán, városban, üresben, városon kívül ) felgyullad az a kis áldott, sárga színű motorellenőrző lámpa. Felvillan, ilyenkor leállok, leállítom a motort, visszaindítom az autót, lámpa szépen kialszik. Még soohasem volt olyan, hogy ne aludt volna ki újraindítás után, sőt autópályán haladva elég volt néha elvenni a gázt, és 8-10 mpig motorfékkel gurulni, és úgy is kialudt. Alacsonyabb sebességeknél ez a módszer nem segít, meg kell állni, újra kell indítani az autót. Voltam computeres hibakód kiolvasáson, de a műszer nem talált kapcsolatot az autóval. Ráadásul az autóban nem az a 10lábú "valami" van a kocsi belsejében ( amiket össze kell kötni, hogy kivillogja a hibakódot ), hanem 16 lábú... Úgy emlékszem, a Vectrákban van ilyen 16 lábú elektronika, az F Astrákban 10lábú dukál, ahol az A-B lábakat kell összekötni. Itt viszont 16 láb van. Tudnátok nekem tanácsot adni, hogy egyáltalán mi lehet az a gond, ami miatt mindig kivillan a kis lámpa, valamint mit lehetne ezzel kezdeni ?

Segítségeteket előre is köszönöm, üdv, szobikari

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

egy érdekes, de kellemetlen problémával fordulok hozzátok. 1996-os évjáratú 1.6 16v X16XEL motoros F Astram van, amin változó időközönként, motorterheléstől függetlenül ( autópályán, városban, üresben, városon kívül ) felgyullad az a kis áldott, sárga színű motorellenőrző lámpa. Felvillan, ilyenkor leállok, leállítom a motort, visszaindítom az autót, lámpa szépen kialszik. Még soohasem volt olyan, hogy ne aludt volna ki újraindítás után, sőt autópályán haladva elég volt néha elvenni a gázt, és 8-10 mpig motorfékkel gurulni, és úgy is kialudt. Alacsonyabb sebességeknél ez a módszer nem segít, meg kell állni, újra kell indítani az autót. Voltam computeres hibakód kiolvasáson, de a műszer nem talált kapcsolatot az autóval. Ráadásul az autóban nem az a 10lábú "valami" van a kocsi belsejében ( amiket össze kell kötni, hogy kivillogja a hibakódot ), hanem 16 lábú... Úgy emlékszem, a Vectrákban van ilyen 16 lábú elektronika, az F Astrákban 10lábú dukál, ahol az A-B lábakat kell összekötni. Itt viszont 16 láb van. Tudnátok nekem tanácsot adni, hogy egyáltalán mi lehet az a gond, ami miatt mindig kivillan a kis lámpa, valamint mit lehetne ezzel kezdeni ?

Segítségeteket előre is köszönöm, üdv, szobikari

A motor topicban válaszoltam, egy kérdést elég egy helyre beírni :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Vedd ki az ABS biztijét, nézd meg úgyis-e :lol:

A biztit nem próbáltam, viszont az abs elektronika csatiját lehúzva próbáltam, a kattogás megszűnik így viszont a hibajelző

már világít...

Hétvégén megpróbálom kimérni a jeladókat, bár nemhiszem hogy ott lessz a hiba... :wacko: :unsure:

Link to comment
Megosztás:

A csomagtartó központi zárjában nem olyan a motor mint a többi ajtóban, legalább is a kombi hátsó ajtajában más fajta motor

van, de lehet hogy megtudod oldani az 5vezetékessel is :unsure:

hát nekem nem az 5 vezetékkel van bajom, max ha ugy nem akor csak két vezetéket használok majd, nekem csak a mechanikai részével van bajom, pontosan azzal, hogy ha belölröl a motor fogja nyitni akkor a kulcsnak a zár része elfordul e, mert elől ugyebár a kulcs visszafordul függőlegesbe, nem ugy mint a csomié:S.

na majd lebontom valamikor ha nem lesz ilyen meleg hideg és akkor belekukkantok

köszi hello

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.