Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

jaja ezt akartam körülirni:)

de még egy utcsó kérdés hozzá ez mitől tud csattogni, illetve miért nem veszi fel az olajat?

Attól, hogy elkopik. Megnő a hézag közte és a ház között, és ugyanúgy, mint mikor a henger elkopik és generálozni kell a motort, ebben is megszökik a "kompresszió".

Link to comment
Megosztás:

Ma megint ki kellett cserélnem a fűtéskonzolban az egyik izzót, két hete cseréltem legutóbb. :unsure: Miért ég ki állandóan, nem tudja valaki?

Szerintem nem csak tulfesz, hanem a mostani izzóknak igen kxar a minőséguek. Ha megnéztek egy sokkal régebbi de azonos paraméterü izzót, sokkal testessebb és tartósabb már csak a kinézete is.

Durva példa de valakinek még mindig hajdu mosógépe van.... de majdnem mindenki akinek 5-6 éves, újnak modható a mosógépe, az már gondolkodik a cseréjén. Mert itt-ott már rozsdásodik, meg esik szét.

Ez szerintem mind a "hamar gyorsan minnél olcsóbban" sorozatgyártás végeredménye.

Link to comment
Megosztás:

Ez mind oké, de két héten belűl?????

Ha van kéznél egy multimétered, mérj egy akkufeszültséget 2-3000 fordulaton. Ha 14V fölé megy, az már gyanús, bár Bosch generátornál elvileg 14.5V-ig is felmehet. Ha ez ok, akkor megoldás lehet még egy ellenállás bekötése az izzó elé (22Ohm 0.5W, ha az izzó 1.2W-os, 12Ohm 0.5W, ha az izzó 2.1W-os), vagy ahogy Novyy írta: LED.

Link to comment
Megosztás:

Majd írdd le, hogy sikerült, mi kell hozzá( a led-en kívül).

Egyébként van olyan led ami belemegy az eredeti foglalatba, vagy mindegyiket forrasztani kell?

E-bay-en van készrezserelt készlet,amit csak be kell rakni az izzó helyére!

Nekem mindenhol fehér ledek vannak már régóta!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Akksi ügyben lenne , asszem eléggé primitív kérdésem.. C16NZ motorral, NEM légkondis Astra akksiját szeretném cserélni (majdcsak tél lesz má...) de többen mondták, hogy a típushoz gyárilag tervezett akksi kapacitása elég kicsi, érdemes nagyobbat használni... Aztán olvastam Totalcar autódokit, aki egy Ignis kapcsán azt mondta, nem jó a (sokkal) nagyobb akkumlátor, mert az csak a generátor élettartamát rövidíti meg, és amúgy is, a gyári tervezésű akksik tökéletesen kielégítik az adott kocsin lévő fogyasztók áramigényét. Aztán... típus. Néztem 8 ezerér, a Bosch Silver majdnem dupla annyi...

Tudtok javasolni egy jól bevált típust/méretet, ami jól passzol a kocsihoz?

Link to comment
Megosztás:

Ha nincs nagy zenéd sem, akkor bőven elég az 55Ah-s akku bele.

Látszik hogy az autódoki sem "mindenható", ugyanis az akku méretének nincs köze a generátor élettartamához.

Annyi a történet lényege, hogy a nagyobb kapacitású akkut tovább kell töltenie, ha valamiért merülne (üzemi

körülmények között csak amolyan szintentartó töltés van amúgy is).

Link to comment
Megosztás:

Ha nincs nagy zenéd sem, akkor bőven elég az 55Ah-s akku bele.

Látszik hogy az autódoki sem "mindenható", ugyanis az akku méretének nincs köze a generátor élettartamához.

Annyi a történet lényege, hogy a nagyobb kapacitású akkut tovább kell töltenie, ha valamiért merülne (üzemi

körülmények között csak amolyan szintentartó töltés van amúgy is).

Köszönet a gyors válaszért :unsure: Típusok között van egyébként jelentős eltérés (mint pl olajnál?)

Link to comment
Megosztás:

Nekem a banner jött be nagyon, az tartós és extrém körülményeket is jól viseli (versenyautóban van).

Itteniek még az exxide-ot szokták ajánlani.

Excide az pontossan!

Nem az Ah a lényeg,hanem az indítóáram nagysága!

0°C alatt akár 50%-kal is csökkenhet egy akksi kapacitása.

Link to comment
Megosztás:

Nekem Varta 55Ah-s van, és eddig semmi gond vele. Télen is simán indult vele a gép. Egy tanulság: az Astrában az akkukábelek elég hosszúak ahhoz, hogy a fordított aksit is bele lehet tenni. Nekem ugyanis olyan van (akciós volt, már csak ez a fordított volt, és nem akartam rosszabb minőséget venni, hát ez lett).

Link to comment
Megosztás:

Nekem is 55-ös iksi van. Zene is van rendessen. Van úgy, hogy akár 1-órát is röfög mocijáratás nélkül, de semmi gond nélkül indul utánna.

2-300 watt-os cucchoz nem kell nagyobb aksi. Ami már megterhelő az úgy 5-600 watt-tól kezdődik, a megállás meg a csillagos ég.......... Habár az aksi állapotától és korátol is függ. nekem ez 2 éves.

Link to comment
Megosztás:

E-bay-en van készrezserelt készlet,amit csak be kell rakni az izzó helyére!

Nekem mindenhol fehér ledek vannak már régóta!

E-bay-en hol? Mennyi?

Én most kalkuláltam, hogy kb.: 2000 Ft. -de akkor az már a tető.

Sima magasfényü fehér ledek kicsit becsiszolva, hogy jobban szorja a fényt...... az egyedi km órát ép most szerkesztem.

Nyomjak képet?

..... Ide tartozik ez még? vagy ezt már a tunig rovatba kéne?

Link to comment
Megosztás:

E-bay-en hol? Mennyi?

Én most kalkuláltam, hogy kb.: 2000 Ft. -de akkor az már a tető.

Sima magasfényü fehér ledek kicsit becsiszolva, hogy jobban szorja a fényt...... az egyedi km órát ép most szerkesztem.

Nyomjak képet?

..... Ide tartozik ez még? vagy ezt már a tunig rovatba kéne?

Hali

Nyomd a képeket. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Nekem is 55-ös iksi van. Zene is van rendessen. Van úgy, hogy akár 1-órát is röfög mocijáratás nélkül, de semmi gond nélkül indul utánna.

2-300 watt-os cucchoz nem kell nagyobb aksi. Ami már megterhelő az úgy 5-600 watt-tól kezdődik, a megállás meg a csillagos ég.......... Habár az aksi állapotától és korátol is függ. nekem ez 2 éves.

Nekem 74-es Varta van. Tudom, hogy k...va nagy, de ez volt barátilag. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.