Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok.

a járművem eszi az ékszíjat vagyis azt ami meghajtja a generátort. Szerintem a generátor szíjvezető tárcsa a ludas az lenne a kérdésem hogy hogyan lehet lelazitani a vezető tárcsát csak, hogy feltudjak rá készülni mi kell hozzá. Mert ha leszedem forog majd és nem tudom meglazitani gondolom el kell távolitani a burkolatot és ki kell vennem a forgórész. (ez csak elmélet mert nem csináltam még) elvileg azt befogom satuba és ugy már megtudom lazítani. De ezt csak én gondolom nem tudom mi az igazság. esetleg ha valaki tudná és közölné azt megköszönném :unsure: THX S.O.S be kellene mert ma akarom csinálni :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

a járművem eszi az ékszíjat vagyis azt ami meghajtja a generátort. Szerintem a generátor szíjvezető tárcsa a ludas az lenne a kérdésem hogy hogyan lehet lelazitani a vezető tárcsát csak, hogy feltudjak rá készülni mi kell hozzá. Mert ha leszedem forog majd és nem tudom meglazitani gondolom el kell távolitani a burkolatot és ki kell vennem a forgórész. (ez csak elmélet mert nem csináltam még) elvileg azt befogom satuba és ugy már megtudom lazítani. De ezt csak én gondolom nem tudom mi az igazság. esetleg ha valaki tudná és közölné azt megköszönném :unsure: THX S.O.S be kellene mert ma akarom csinálni :wacko:

Hellótok!

Szerintem az lenne a legegyszerűbb ha leszerelnéd a generátort, aztán ahogy írtad satuba lelazítani a csavart, mint hogy a helyén egy csavarhúzót bedugva a léghűtő lapát és a geni ház közé bedugva úgymond kiakasztva a tengelyt, vennéd le.

Bár ha van hozzá bátorságod úgy is jó, csak a tekercset meg ne sérsd!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kis bibi!

Minap észre vala, hogy könnyedzik a szelepfedél alja.

Elhatároztam hogy kicserélem a tömítést.Elmentem a boltba fogtam egy bevásárló kocsit, raktam bele egy szelepfedél tömit, majd irány a kassza.összeg:480ft nemhittem a szememnek.azt hittem majd 2-3000ft.OK mondom magamba tök jó ilyen olcsó... irány haza.

Levettem a szelepfedélt, aztán kicsit elcsodálkoztam az enyém, a szelepfedélbe besüljesztett 2-3mm vastag gumi csik volt, amit vettem az meg kb 1 cm széles gumival kevert parafa anyagbol volt.

mondom magamba biztos jó hisz minden passzolt biztos valami utángyártott vacak...

Elkeztem kitakarítani a szelepf-et mert nem igazán nevezhető tisztának, az egyik karter csö lukja pl el volt tömődve.Ugyebár finoman kellett a szelepfedéllel bánnom mivel (Nem is igazán értem) De MŰANYAGBÓL VOLT!

Na itt a problémám lényege: Rakom vissza a fedelet az új tömivel, húzom meg a csavarokat a gumi tömi puha volt nyomódott is össze szépen aztán RECCS.

Elrepedt a szelepfedél, a lefogató csavarnál!

Kicsit visszalazítottam igy a repedés is vissza ment egy kicsit, mivel teljesen nem törött ki.

Kérdésem a következő:-Hadjam így -vagy cserés az egész?

szivárogni még nem szívárog a repedésnél pedig már mentem vele 100-120 km-ert azóta.

Valami ötlet valakinek? esetleg valaki tud szelepfedelet? Milyen árba lehetnek?

Köszi mindenkinek

Hali

ui.:bocs hogy elektromos forumhoz tettem üdv.a moderátoroknak!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

a járművem eszi az ékszíjat vagyis azt ami meghajtja a generátort. Szerintem a generátor szíjvezető tárcsa a ludas az lenne a kérdésem hogy hogyan lehet lelazitani a vezető tárcsát csak, hogy feltudjak rá készülni mi kell hozzá. Mert ha leszedem forog majd és nem tudom meglazitani gondolom el kell távolitani a burkolatot és ki kell vennem a forgórész. (ez csak elmélet mert nem csináltam még) elvileg azt befogom satuba és ugy már megtudom lazítani. De ezt csak én gondolom nem tudom mi az igazság. esetleg ha valaki tudná és közölné azt megköszönném :unsure: THX S.O.S be kellene mert ma akarom csinálni :wacko:

Ez attól függ milyen generátor!

Ha Delco,akkor a Lacee által linkelt képen látható módon fog szétjönni a generátor.Figyelj majd a szétszedésnél,mert minden alaktrészre szükség lesz.Én pl csak egy kis bakelit alátét hagytam el,de majdnem KO lett a generátor.

Szal széthúz,aztán a forgórész vas részét fogd satuba két faléc közé.Hosszú cső,crowa és már le is fog jönni az anya.

Ha már szétkaptad érdemes csapágyakat és keféket is cserélni,a szíjtárcsa sem nagy tétel.

Delco esetén kb 8E az összes alkatrész.Ha bosch,akkor nem lesz olcsó mulatság,mert azon nem két szembefordított homorú lemez szíjtárcsa van,hanem egy homogén darabból esztergált.Persze drágább.

Két dolog még:

-Csapágy cserénél,a hátsó csapágyat az aluminium palástból ki kell ütni.Nagyon óvatosan üsd,mert a palás alu öntvény és nagyon könnyen reped.

-Összerakásnál van egy trükk.A hátsó paláston(amiben maga a feszszabályzó,kefék és a diódasor van) elvileg van két lyuk,ha a külső oldalát nézed a tengely melett!Ezeken keresztül tudod a keféket megtámasztani,hogy könnyen feltud rakni a forgórészre.

Link to comment
Megosztás:

...Delco esetén kb 8E az összes alkatrész.Ha bosch,akkor nem lesz olcsó mulatság,mert azon nem két szembefordított homorú lemez szíjtárcsa van,hanem egy homogén darabból esztergált.Persze drágább.

Ez érdekes, nekem a Bosch generátoromon a két darabból álló tárcsa van. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Ez attól függ milyen generátor!

Ha Delco,akkor a Lacee által linkelt képen látható módon fog szétjönni a generátor.F...

MIelőtt berakod a műanyag kefetartót nyomd be teljesen a keféket és egy 65-ös szöget nyomj kereszül előttük (a kefetartón van luk ehhez a művelethez), ezzel rögzíted őket. Ezek után szereld be a kefetartót, meg a többi cuccot, a forgórészt tedd be a mellső pajzsba, tedd rá azékszíjtárcsát, majd az így kapott két felet csavarozd össze. A végén pedig húzd ki a hátsó pajzsból kilógó 65-ös szöget, ezzel felszabadítod a keféket.

Link to comment
Megosztás:

MIelőtt berakod a műanyag kefetartót nyomd be teljesen a keféket és egy 65-ös szöget nyomj kereszül előttük (a kefetartón van luk ehhez a művelethez), ezzel rögzíted őket. Ezek után szereld be a kefetartót, meg a többi cuccot, a forgórészt tedd be a mellső pajzsba, tedd rá azékszíjtárcsát, majd az így kapott két felet csavarozd össze. A végén pedig húzd ki a hátsó pajzsból kilógó 65-ös szöget, ezzel felszabadítod a keféket.

Köszöntem a sok segitséget a generátorom Bosch és most kezdek hozzá :unsure: Csak a szíj vezetőt cserélem :wacko:

Na ez elmaradt azt hiszem meghagym a szerelőnek :lol: Viszont a középkonzolban kicseréltem az izzókat. Mivel este 8kor kezdtem hozzá nem volt kedvem kikötni a bovdeneket és feszitve cseréltem ki azt az egyet ami nem világitott. Közben észre vette az elakadásjelzőben is kiégett az izzó na azt ne cseréljétek mert nem rizsszem izzó :lol: Azt én hzavágtam eltört az izzó (mondjuk eddig sem világított) A lényeg hogy sikerült a csere csak az a baj hogy a hideg meleg csavarnál kontaktos lett mire össze raktam :) de javítható erőteljesebb ütéssel :o Csináltam képeket mert valaki kérte

ime http://dzsolo.xfree.hu/79634

Link to comment
Megosztás:

A mai rádiók ISO szabvány szerint egy állandó betáppal (piros vezeték), és egy kapcsolójellel (sárga vezeték)

rendelkeznek. Meg is van szinte mindegyiken a dugasz, hogy a sárgát a piroshoz tudd kötni, így mindig

bekapcsolva marad a rádió, amíg ki nem kapcsolod. A biztosíték pedig a piros betápon van. Én már vagy 6-7

éve ilyen rádiókat látok csak. :unsure:

Szia Gabi! Én azt hittem, hogy a sárga vezeték a memória vezeték... De kipróbálom a te leírásod alapján a bekötést ha lesz egy kis kedvem... Ez egyébként szabvány? Tehát minden ISO-s rádiónál így kell(ene) lennie? Gyújtáselvételre a rádió kikapcsol, visszaadásra meg be, illetőleg gyújtás nélkül külön is be lehet kapcsolni? (azóta álmodom erről, mióta egy B Vectrában láttam, hogy a gyári így működik)

Link to comment
Megosztás:

Igen, a szabvány úgy működik, hogy piros az állandó, fekete vagy sárga a gyújtás.

Persze a szabvány azért van hogy eltérjenek tőle, szal többféle ISO csati is létezik,

pl Opeléknél pont fordítva van kötve a két táp, mint általában.

A rádiónak is tudnia kell egyébként úgy működnie, hogy gyújtás nélkül is bekapcsolható

legyen. Opel gyáriak tudják ezt.

Link to comment
Megosztás:

Igen, a szabvány úgy működik, hogy piros az állandó, fekete vagy sárga a gyújtás.

Persze a szabvány azért van hogy eltérjenek tőle, szal többféle ISO csati is létezik,

pl Opeléknél pont fordítva van kötve a két táp, mint általában.

A rádiónak is tudnia kell egyébként úgy működnie, hogy gyújtás nélkül is bekapcsolható

legyen. Opel gyáriak tudják ezt.

Na akkor most megyek és átkötöm...

Egyébként erről a fejegységről van szó:

g_00020369.jpg

KLIKK

Link to comment
Megosztás:

Na szóval... Nálam egy kicsit másként van a dolog:

Sárga vezeték: Battery + (jó vastag)

Piros vezeték: Ignition (normál)

Fekete vezeték: Ground (jó vastag)

Kék-fehér vezeték: Power antenna (normál)

Kék vezeték: Remote ON (normál)

A gyárilag adott ISO csatlakozó cimkézése alapján.

A többi kábel nem lényeges.

A kék-fehér vezeték pamlagon hever, nem használom. A sima kék vezeték vezérli az erősítőket.

Akkor ezek szerint nálam nem lehet megoldani az előbb leírt dolgokat, ugye? Ha a piros vezetéket átkötöm gyújtás pluszra, akkor a kulcs elfordításakor kikapcsol, és vissza, de gyújtás nélkül nem lehet bekapcsolni... :unsure:

Most meg köthetem vissza... :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok! :unsure:

Csirke vagyok még a köreitekben, ha minden jól megy két hét múlva már egy '93 májusi Astra GSI boldog tulaja leszek, mellyel kapcsolatos az első kérdésem is. Ezt a gépet még nem szerelték légzsákkal gyárilag, érdekelne, hogy megoldhato-e az utólagos beszerelés, és ha igen, tudtok-e olyan szakit, akire rábízhatnám?

Üdv

Link to comment
Megosztás:

crime 78 eza fej jo? mert nekem egy korábbi lac-m vande nekem nem jöt be nehezen kezelia cdt már ha régebbi a cd, tekerni nem lehet csak léptetni, a rádiója meg egy rakás szar, automatába alig fog valamit, léptetéssel érdekes módon sok rádió bejön.

érdekes én is néztem egy ilyet valaki kocsijában és ugyanezeket tapasztaltam .

Link to comment
Megosztás:

crime 78 eza fej jo? mert nekem egy korábbi lac-m vande nekem nem jöt be nehezen kezelia cdt már ha régebbi a cd, tekerni nem lehet csak léptetni, a rádiója meg egy rakás szar, automatába alig fog valamit, léptetéssel érdekes módon sok rádió bejön.

Ez sem sokkal különb... :unsure: De KÉKen világít... :lol: Valóban rosszul kezeli a cd-ket, az RW-t egyenesen útálja, valóban nem lehet az mp3-akba belepörgetni, csak léptetni. A rádiójával eddig nem volt problémám. Ami nekem kellett mindíg megtalálta! :wacko: Viszonylag szépen szól (előtte egy Panasonic-om volt), és távirányítós. Lehet vele vagizni a kocsin kívülről is! :lol:

Link to comment
Megosztás:

enyém is kéken világol távirányítós rwt utálja szoval ugyan az::unsure: a rádió lehet csak az antenne szarsága miattilyen na de ha itt járunk!!!!

volt egy antenna benne szerintem gyxári

ecer kétszer kihuztuk visszatltuk, azt vettük észre megroppant!!

vettünk ugyan olyat kicseréltem kábellel együtt az is megroppant!

nos valami oylan verizo nincs astrákba, amik fixek??

valami kis rövid, mint az alu natennák, vagy az antenának mindenképp akocsi felé kell érnie??? a jo vételhez?

jaaa és nekem is panasonicom vot de az kazis volt, de ha tudnék hozzá egy mp3mas tárt keriteni isten biza visszacserélném ,mert az mindenben verte ezt, főleg azért mert az ezüst szinü volt, és ugyis szinre akarom fujatni a középkonzolomat:)

Link to comment
Megosztás:

enyém is kéken világol távirányítós rwt utálja szoval ugyan az: :lol: a rádió lehet csak az antenne szarsága miattilyen na de ha itt járunk!!!!

volt egy antenna benne szerintem gyxári

ecer kétszer kihuztuk visszatltuk, azt vettük észre megroppant!!

vettünk ugyan olyat kicseréltem kábellel együtt az is megroppant!

nos valami oylan verizo nincs astrákba, amik fixek??

valami kis rövid, mint az alu natennák, vagy az antenának mindenképp akocsi felé kell érnie??? a jo vételhez?

Enyém gyári, nem ropog, 17 éves...:unsure: Mondjuk nem is nagyon húzgálom... Szerintem nem a hossz számít. Minden antennának van egy dBi értéke (asszem nyeresége), az számít szerintem (nem nevetni, ha valamit nem jól írtam :wacko: )

A Panát azért cseréltem le, mert nem tudott mp3-at, de tárat sem kezelt, és csak egy pár vonal kimenet volt. Egyébként szerettem, de az a fránya borostyánsárga világítása... Hmm... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ebben a hónapban rám jár a rúd. Most a műszerfalon a motor hőmérő nem működik. El sem mozdul a kis pöcökről. Ha alapjáraton forgatom álló autónál, akkor egy idő után bekapcsol a ventilátor, tehát az a rész ok. A mutató viszont döglött. Mi lehet a gond? 2002. év Astra F (X16SZR)

Előre is köszi...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ebben a hónapban rám jár a rúd. Most a műszerfalon a motor hőmérő nem működik. El sem mozdul a kis pöcökről. Ha alapjáraton forgatom álló autónál, akkor egy idő után bekapcsol a ventilátor, tehát az a rész ok. A mutató viszont döglött. Mi lehet a gond? 2002. év Astra F (X16SZR)

Előre is köszi...

Nézd meg a hőmérsékletjeladót (az 1vezetékest), vagy megadta magát, vagy csak a vezeték nem érintkezik rajta.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.