16DA Elküldve Július17, 2007 Megoszt Elküldve Július17, 2007 Valaki megtenné hogy megméri az áram felvételét nyugodt állapotban? 0,22A az áram felvétel fullra volt töltve az akksi pénteken raktam be de reggel már alig akart indulni épp hogy átforgatta, de beindult. kezdem unni lehet hogy az akksi nem birta uj korában a hamar lemerüléseket, májusban vettem, azó már 5x volt töltve. Bár ettől függetlenül visszaviszem garba. Cseréljék csak ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július17, 2007 Megoszt Elküldve Július17, 2007 Valaki megtenné hogy megméri az áram felvételét nyugodt állapotban? 0,22A az áram felvétel fullra volt töltve az akksi pénteken raktam be de reggel már alig akart indulni épp hogy átforgatta, de beindult. kezdem unni lehet hogy az akksi nem birta uj korában a hamar lemerüléseket, májusban vettem, azó már 5x volt töltve. Bár ettől függetlenül visszaviszem garba. Cseréljék csak ki. Nem fogyaszt valami túl sok áramot az autó leállított állapotában? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július17, 2007 Megoszt Elküldve Július17, 2007 De... a 220mA elég sok... riasztó, immó, rádió? Link to comment Megosztás: More sharing options...
16DA Elküldve Július17, 2007 Megoszt Elküldve Július17, 2007 De... a 220mA elég sok... riasztó, immó, rádió? immo nincs, rádió riasztó kilőve. ha leveszem őket akkor is annyi a fogyi. Ha a biztijét kihúzom akkor 0. még a vészvillogó kapcsoloót nem néztem meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
16DA Elküldve Július17, 2007 Megoszt Elküldve Július17, 2007 immo nincs, rádió riasztó kilőve. ha leveszem őket akkor is annyi a fogyi. Ha a biztijét kihúzom akkor 0. még a vészvillogó kapcsoloót nem néztem meg. rádió megy a kukába. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július17, 2007 Megoszt Elküldve Július17, 2007 rádió megy a kukába. mégis az? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július17, 2007 Megoszt Elküldve Július17, 2007 rádió megy a kukába. Azért kár kidobni. Gondolom úgy volt bekötve, hogy gyújtás nélkül is szóljon, akkor szokott ez lenni (memória-táp és végfok-táp összekötve a fix 12V-ra). Vagy átkötni úgy, ahogy lennie kéne, vagy bekötni egy rejtett váltókapcsolót a végfok tápvezetékbe, amivel szükség esetén tudod gyújtás nélkül is hallgatni, de alapból nem kap villanyt, csak gyújtással. Link to comment Megosztás: More sharing options...
conversa Elküldve Július17, 2007 Megoszt Elküldve Július17, 2007 F Astra utastere részben kiégett. Sértetlen a motortér és a vezetőoldali rész a váltóval, pedálokkal, kormánnyal, kormányoszloppal, bajuszokkal, de a műszerfal plexije megfeketedett, inditózásnál a kijelzők közül csak az egyik piros világit, index és riasztó elment, de ablaktörlő, világitás müxi. Az anyósülés előtti rész a kesztyűtartóval viszont teljesen elégett, részben a fűtésszabályozó blokk is megsérült. Probléma: slusszkulcs elforditására gyújtás van, pörget az önindító, de a motor nem indul be. Mintha nem kapna benzint. Mi lehet ez? AC pumpa reléje a hő hatására kiolvadt? Vagy a fedélzeti comp. blokkolt le valamit? (2000-es évjáratú, 1.6-os 75 LE-s, teljesen fapados Astráról van szó, még szervója sincs, computer van ilyenben egyáltalán?). Sürgős és érdemi válaszokat várok, előre is köszönettel: con Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve Július18, 2007 Megoszt Elküldve Július18, 2007 A motor vezérlője az anyós ülés előtti lábtér jobb oldalán, a kesztűtartó alatt található. Ha ott az kiégett, akkor biza gáz van... Bár hogy őszinte legyek, és ilyen autót a helyreállítás előtt semmiképp sem helyeznék áram alá, mert a többi rész is elfüstölhet egy zárlatos vezeték miatt. Miért égett ki egyáltalán? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Július18, 2007 Megoszt Elküldve Július18, 2007 Meg nem lehet hogy ott van az említett AC relé is az anyósülés előtti lábtérben a computer alatt? Újabb Calibráknál legalábbis ott van.... Mondjuk azoknál ki se gyullad a motorkontroll lámpa gyújtáson ha valami baj van az AC relével, de a tünetek ugyanezek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július18, 2007 Megoszt Elküldve Július18, 2007 Ügyes vagy, ha egy ilyen kiégés után még próbálkozol... szét kell borítani, mert valszeg szétégett a motor kábelköteg, ami ott fut a kesztyűtartó mellett, és valszeg a motorvezérlő is sérült. Ne próbálkozz tovább így, mert még több kárt teszel! Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve Július18, 2007 Megoszt Elküldve Július18, 2007 ezt mondom én is... a végén az egész elfüstöl... Link to comment Megosztás: More sharing options...
conversa Elküldve Július18, 2007 Megoszt Elküldve Július18, 2007 ezt mondom én is... a végén az egész elfüstöl... Köszönöm a válaszokat. Akkor itt nagyobb a gáz, mint hittem. Fene se gondolta (nem vagyok egy autószakértő), hogy a kesztyűtartó körül vannak ilyen fontos dolgok. A kiégés oka egy trehány mozdulat cigarettázás közben, ami után leparkoltam, és nem sokkal később rohantak fel hozzám, hogy füst jön a kocsiból, forró a tető és feketék az ablakok. Sárga angyallal ne is próbálkozzak, hanem egyből tréleren a szervizbe? Érdemes ezt egyáltalán helyrehozni? 150 e km van benne, különben semmi baja nem volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július18, 2007 Megoszt Elküldve Július18, 2007 Ahogy kiveszem, nagy meló lesz, úgyhogy jó lesz ha keresel egy jó szerelőt, és előkészítesz nem kevés lovettát. Véleményem szerint ha a fényezés is sérült a hőtől, akkor már nem érdemes megcsinálni mindenképpen, át kell gondolni mennyit ér alkatrésznek és a papírjai. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Július21, 2007 Megoszt Elküldve Július21, 2007 Hellótok! Van valikenk ötlete hogyan, és hova lehet fordulatszámmérőt bekötni?mivel gyárilag nincs benne fordulatszámmérő be sincs vezetékezve.Szereztem egy fordulatszámmérős km-órát és be kellene operálni úgy hogy működjön is!Kérdésem a következő:Lehet egyeltalán utólag bekötni ford.mérőt ha igen hova?A kis F-es Astrám paraméterei: 1.4ccm hengerenkénti Injektor 1994-ben született és úgyvélem elektromos gyújtású.Ami szerintem nem túl kedvező ebben az esetben, mert a volt Trabantom ugyebár trafós volt,ennél egyszerű volt mert csak rákötöttem a + meg a -- ra és kész!ennél nincsenek ilyenek! Valki Sürgősbe válaszoljon! Kösszencs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Július21, 2007 Megoszt Elküldve Július21, 2007 Hellótok! Van valikenk ötlete hogyan, és hova lehet fordulatszámmérőt bekötni?mivel gyárilag nincs benne fordulatszámmérő be sincs vezetékezve.Szereztem egy fordulatszámmérős km-órát és be kellene operálni úgy hogy működjön is!Kérdésem a következő:Lehet egyeltalán utólag bekötni ford.mérőt ha igen hova?A kis F-es Astrám paraméterei: 1.4ccm hengerenkénti Injektor 1994-ben született és úgyvélem elektromos gyújtású.Ami szerintem nem túl kedvező ebben az esetben, mert a volt Trabantom ugyebár trafós volt,ennél egyszerű volt mert csak rákötöttem a + meg a -- ra és kész!ennél nincsenek ilyenek! Valki Sürgősbe válaszoljon! Kösszencs. Először próbáld meg simán berakni, lehet hogy be van kötve. Amúgy valami zöld vezetéket meg 8-as lábat szoktak emlegetni. :) Keress vissza. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Július21, 2007 Megoszt Elküldve Július21, 2007 Hellótok! Van valikenk ötlete hogyan, és hova lehet fordulatszámmérőt bekötni?mivel gyárilag nincs benne fordulatszámmérő be sincs vezetékezve.Szereztem egy fordulatszámmérős km-órát és be kellene operálni úgy hogy működjön is!Kérdésem a következő:Lehet egyeltalán utólag bekötni ford.mérőt ha igen hova?A kis F-es Astrám paraméterei: 1.4ccm hengerenkénti Injektor 1994-ben született és úgyvélem elektromos gyújtású.Ami szerintem nem túl kedvező ebben az esetben, mert a volt Trabantom ugyebár trafós volt,ennél egyszerű volt mert csak rákötöttem a + meg a -- ra és kész!ennél nincsenek ilyenek! Valki Sürgősbe válaszoljon! Kösszencs. Hűű! Ez engem is érdekelne! Ha sikerült megoldást találni, légyszi írd le mit hogy kell... De úgy, hogy egy óvodás kislány is megértse, mer akkor valszeg nekem is menni fog! Köszkösz! peace, oxyd Link to comment Megosztás: More sharing options...
Crime78 Elküldve Július22, 2007 Megoszt Elküldve Július22, 2007 Hellótok! Van valikenk ötlete hogyan, és hova lehet fordulatszámmérőt bekötni?mivel gyárilag nincs benne fordulatszámmérő be sincs vezetékezve.Szereztem egy fordulatszámmérős km-órát és be kellene operálni úgy hogy működjön is!Kérdésem a következő:Lehet egyeltalán utólag bekötni ford.mérőt ha igen hova?A kis F-es Astrám paraméterei: 1.4ccm hengerenkénti Injektor 1994-ben született és úgyvélem elektromos gyújtású.Ami szerintem nem túl kedvező ebben az esetben, mert a volt Trabantom ugyebár trafós volt,ennél egyszerű volt mert csak rákötöttem a + meg a -- ra és kész!ennél nincsenek ilyenek! Valki Sürgősbe válaszoljon! Kösszencs. Hali! Szerintem, ha a műszeregység mögé nincs is felvezetve az az ominózus zöld kábel, az ECU-hoz tuti megy. Nekem is onnan kellett felvinnem az óra mögé, és tökéletesen megy. Nálam nem is volt több zöld vezeték, nézd meg a compot... Üdv! ui.:nekem viszont egy 6 impulzusos úthosszjeladót szerválhatna valaki óccsójé... köcce! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Július22, 2007 Megoszt Elküldve Július22, 2007 Hali! Szerintem, ha a műszeregység mögé nincs is felvezetve az az ominózus zöld kábel, az ECU-hoz tuti megy. Nekem is onnan kellett felvinnem az óra mögé, és tökéletesen megy. Nálam nem is volt több zöld vezeték, nézd meg a compot... Üdv! ui.:nekem viszont egy 6 impulzusos úthosszjeladót szerválhatna valaki óccsójé... köcce! Hali! Először is kösz a segítséget, de annyira még nem mélyedtem bele, így nem tudom mi az az ECU és a comp? Ha bővebben kitudnád fejteni mi ez a két dolog, megköszönném. És mi van akkor, ha abba az ECU-ba egyáltalán nem is megy zöld vezeték? Akkor vajon hova van bekötve, honnan indul? Hallottam már olyat is, hogy a generátortól vagy talán a főtengely mellett elhelyezkedő "vacak" adhatja a jelet. Kösz a segítséget, üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Július22, 2007 Megoszt Elküldve Július22, 2007 Hali! Először is kösz a segítséget, de annyira még nem mélyedtem bele, így nem tudom mi az az ECU és a comp? Ha bővebben kitudnád fejteni mi ez a két dolog, megköszönném. És mi van akkor, ha abba az ECU-ba egyáltalán nem is megy zöld vezeték? Akkor vajon hova van bekötve, honnan indul? Hallottam már olyat is, hogy a generátortól vagy talán a főtengely mellett elhelyezkedő "vacak" adhatja a jelet. Kösz a segítséget, üdv. ECU=comp=motorvezérlő komputer=(még nemtom hányféleképpen hívják)=Bosch Motronic (például, de lehet más gyártmány is, mongyuk Siemens Simtec) Pl ez itt ni: Ha minden igaz neked is ott lesz ahol a képen is látszik, a jobb első ülés előtt a lábtérben, jobboldalt a burkolat mögött. Amennyire én tudom, a térgörbe vezérlésű gyújtással elátott Opelek (tehát amelyikben van ilyen ECU, az mind, tulajdonképpen a régi porlasztósok kivételével az összes) mindegyikénél a fordulatszámjelet az ECU tudja, tehát odáig semmiféle vezetékeléssel nem kell foglalkozni, ha nincs is bevezetve az óráig a kábel, akkoris csak az ECU-tól kell a műszerfali csatlakozóig vezetéket behúzni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Július22, 2007 Megoszt Elküldve Július22, 2007 ECU=comp=motorvezérlő komputer=(még nemtom hányféleképpen hívják)=Bosch Motronic (például, de lehet más gyártmány is, mongyuk Siemens Simtec) Pl ez itt ni: http://www.volny.cz/jirimotl/images/motronic.jpg Ha minden igaz neked is ott lesz ahol a képen is látszik, a jobb első ülés előtt a lábtérben, jobboldalt a burkolat mögött. Amennyire én tudom, a térgörbe vezérlésű gyújtással elátott Opelek (tehát amelyikben van ilyen ECU, az mind, tulajdonképpen a régi porlasztósok kivételével az összes) mindegyikénél a fordulatszámjelet az ECU tudja, tehát odáig semmiféle vezetékeléssel nem kell foglalkozni, ha nincs is bevezetve az óráig a kábel, akkoris csak az ECU-tól kell a műszerfali csatlakozóig vezetéket behúzni. Hali! Igen nekem is van ilyen és már láttam is ilyet egy bontott autóban, de nem gondoltam, hogy ott lesz. Tehát akkor a fordulatszámmérés teljesen elektronikus? És nem mechanikus dolog segítségével adja a jelet pl.: megszakítókalapács elve? És az a bizonyos zöld színű vezeték, ami az ECU-ba megy, vagy van, szóval az teljesen zöld, vagy zöld és benne egy más színű csík is van? És ez az egy szál elég, vagy kell neki valami negatív is? Előre is kösz a válaszokat, meg a mostani segítséget, üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opzsolt Elküldve Július22, 2007 Megoszt Elküldve Július22, 2007 teljesen zöld és impulzus ott megy a fordszám mérőnek elvileg más nem kell . óracsoporton kívűl persze . Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Július22, 2007 Megoszt Elküldve Július22, 2007 teljesen zöld és impulzus ott megy a fordszám mérőnek elvileg más nem kell . óracsoporton kívűl persze .Az a baj hogy 4zöld vezetéket találtam, két sima zöld és egy zöld-fehér csíkkal a nagycsatlakozón. A kiscsatlakozón meg egy sima zöld. Most akkor melyik az? És a nyolcas lábnál semelyik csatlakozón sincs zöld. Csak kék zöld csíkkal. (Képeket is küldenék, csak nem nagyon jöttem még rá hogy kell.)Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Július22, 2007 Megoszt Elküldve Július22, 2007 Powerup kollega talán nem haragszik meg ha belinkelem a képtárát, ott elég részletesen le van írva képekkel illusztrálva hogy mit hol merre meddig. Különösen a 12-es és a 17-es számú képet ajánlom figyelmedbe, azen látszik hogy honnan jön a zöld vezeték és hova kéne mennie. http://kep.tar.hu/powerup/50266284/21160041#2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július22, 2007 Megoszt Elküldve Július22, 2007 Hellótok! Van valikenk ötlete hogyan, és hova lehet fordulatszámmérőt bekötni?mivel gyárilag nincs benne fordulatszámmérő be sincs vezetékezve.Szereztem egy fordulatszámmérős km-órát és be kellene operálni úgy hogy működjön is!Kérdésem a következő:Lehet egyeltalán utólag bekötni ford.mérőt ha igen hova?A kis F-es Astrám paraméterei: 1.4ccm hengerenkénti Injektor 1994-ben született és úgyvélem elektromos gyújtású.Ami szerintem nem túl kedvező ebben az esetben, mert a volt Trabantom ugyebár trafós volt,ennél egyszerű volt mert csak rákötöttem a + meg a -- ra és kész!ennél nincsenek ilyenek! Valki Sürgősbe válaszoljon! Kösszencs. Ahogy Tápiószecső kolléga is írta, lehet, hogy eleve be van kábelezve, sőt ha 1994.09 előtti, akkor szinte biztos. Úgyhogy először próbáld ki. Vásárlásnál vigyázni a kilométeróra számlap alsó részén levő W= számra, ugyanolyan legyen, mint az eredeti óráé, a fordszámmérő 7000-ig, a kilométeróra pedig 220-ig legyen skálázva! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts