Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

És ha nem VDO van most benne neki? A lényeg, hogy legjobb, ha ugyanolyan W-számút keresel, mert ha a mostani órád Delco, és ennek elég nagy az esélye, akkor nem fogod tudni átrakni az órarészt.

Úgy van.

Nekem a Delco helyett lett VDO,de egyezik a W-szám és semmi gond!

Ja és nekem a rossz,öreg,lenézett dízelben be volt kábelezve! <_< :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Úgy van.

Nekem a Delco helyett lett VDO,de egyezik a W-szám és semmi gond!

Ja és nekem a rossz,öreg,lenézett dízelben be volt kábelezve! <_< :rolleyes:

Ez évjárattól függ. Nekünk is mindkettő be van kábelezve, igaz mindkettő facelift előtti ('94.08).

Link to comment
Megosztás:

France se igazodik ki ezeken hogy mi van bekábelezve és mi nem... Mondjuk ez egy Astra Classic, sz'al elképzelhető hogy ebből kispórolták a vezetéket, de azért voltam ilyen optimista, mert ebben ugye még a világításkapcsoló is sima egyszerű verzió volt, nem lehetett a műszerfal fényerejét állítani, de miután ki lett cserélve egy Cali kapcsolóra, gond nélkül működött ez a feature is. De nemcsak az Astra ilyen: nekem a Caliban a BC is be volt kábelezve, sőt benne vannak az ülésfűtés csatijai is, csak kapcsolókat meg fűtőelemet kéne szereznem és működne, de láttam már Calibrából '97-est (az enyém ugye '91-es), amiből meg kispórolták a BC vezetékeit... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ja most jól megkavartatok!!<_< honnan tudom megállapitani h Delco vagy VDO??? ez már facelift utani, akkor lehet még Delco??

Eggyátalan mi a különbség?? megnéztem a száma W=1102

Azt, hogy a mostani Delco vagy VDO csak kiszedéssel tudod megállapítani 100% biztonsággal. Egyszerűbb, ha eleve W=1102-es fordszámmérőst keresel, akkor nem lehet gond. És ne felejtsd el megnézni, hogy a fordszámmérő része 7000-ig legyen skálázva, nehogy dieselest vegyél.

A dolog úgy néz ki, hogy a fordszámmérősök tudtommal mind VDO gyártmányúak, a nem fordszámmérősek viszont lehetnek mindkét gyártótól, de gyakrabban Delco gyártmányúak. A Delco kilométeróra részét nem tudod átrakni a VDO egységbe, mert nagyobb egy kicsit, viszont fordítva asszem megy a dolog.

Hogy a kábel be van-e húzva, az majd kiderül, ha összerakod, ha nem indul el a fordszámmérő része, akkor valszeg nincs behúzva :rolleyes: . Korábban itt le volt írva, hogy honnan kell odavezetni a jelet neki, keress vissza.

Link to comment
Megosztás:

tgabika76 neked is ilyen nem??? az Delco v VDO??? be van húzva a kábel vagy sem???

A fordulatszámmérős óra VDO, W=1111-es, a másik franctuggya milyen gyártmányú (még mindig a kocsiban van), de W=1102 a száma. Emiatt erős a gyanúm hogy komplett sebességmérőt kell majd cserélni (ahogy powerup képein van), mert az útjeladót tuti nem fogom tudni átrakni, de remélem legalább a vezetéke be van húzva az óráig...

Link to comment
Megosztás:

...mert az útjeladót tuti nem fogom tudni átrakni...

Amúgy se érnél vele sokat, mert a különbség nem abban van, hanem az előtte forgó, fényvisszaverőkkel ellátott tárcsában, ami az órába van beépítve.

Ha szerencséd van, az autóban is VDO óra van, különben kicsit faragni kell.

Link to comment
Megosztás:

Húúúú, várjál, akkor itt megint lesz egy kis probléma. Addig oké hogy az egész sebességmérőt útjeladóstól építsem át az új órába, de akkor hogy fog rámenni az útjeladóra a nyomtatott áramköri fólia megfelelő része, ha mondjuk a két útjeladó között olyan különbség van, mintpl. powerup képein, ti. hogy abszolút nem egyformák?

Link to comment
Megosztás:

Azért én bízok benne hogy ez alapján majdcsak megtalálom:

Reméljük.

Csak jeleztem, hogy én már találkoztam olyannal is, aminél nem volt zöld vezeték. :rolleyes:

Akkor a vezérműtengely hall jeladójáról vettünk jelet, igaz az nem műszeregység számára kellett.

Link to comment
Megosztás:

am én is ezekből az ismeretekből táplálkoztam amiket msot hirtelen az utolsó két oldalon felirt mindenki

ugyhogy ennél töbet nem toksajna, de nemis igen kell ennél több

amugy kész a központi zár és jol is működik

arrol szándékomban áll egy képes bemutatót csinálni, hogy én hogy csináltam meg de milyen formátmba kellene???

Link to comment
Megosztás:

am én is ezekből az ismeretekből táplálkoztam amiket msot hirtelen az utolsó két oldalon felirt mindenki

ugyhogy ennél töbet nem toksajna, de nemis igen kell ennél több

amugy kész a központi zár és jol is működik

arrol szándékomban áll egy képes bemutatót csinálni, hogy én hogy csináltam meg de milyen formátmba kellene???

Sztem a képekhez írsz egy-egy pár szavas vagy mondatos kommentárt, aztán az illetékesek felteszik a magazin oldalra, ha jól sikerül.

Ma ismét találtam egy elektromos hibát az autóban: alapjáraton ketyegő motornál a vákuumcsöveket vizsgáltam, amikor véletlenül hozzáértem a gyújtáselosztó alján található csatira menő kábelhez, ami ha jól sejtem a gyújtás Hall-jeladójának a kábele. Abban a pillanatban leállt az autó, és újra se akart indulni. Csatit széthúztam, szokásos kép fogadott: az érintkezők zöldes színűek voltak az oxidtól. Megpucoltam az érintkezőket, meg a csatlakozó aljzatét is az elosztón, csatit visszadugtam (érdekes rugós biztosítása van), autó indult, és már mozgatásra se reagál. Lehet, hogy emiatt volt, hogy múltkor kétszer is leállt a motor egy körforgalomban? Kivillogtattam a hibákat, de semmi se volt az ECU tárolójában, csak 12-ket villog.

A lényeg, hogy ha valakinek megmagyarázhatatlan leállásokat csinál az autója, kezdje azzal a hibakeresést, hogy a motortérben az összes csatit megmozgatja, lehet, hogy hamar meglesz a hiba :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Kérdésem lenne :rolleyes:

Elektromos ablaknak hogy van a végállás kapcsolója?Hol van?

Mert jobb oldalon elég sokszor csinál olyat hogy felhúzza és egyből vissza is fordul és lehúzza <_<

Ez akkor kellemetlen ha nem veszem véletzlen észre ;)

ÜDv

Lehet elég lenne csak betanítani. Húzd fel úgy, hogy folyamatosan nyomod a gombot. Miután felért ne engedd el pár másodpercig addig amig nem hallasz egy halk kattanást az ajtóból. Na ekkor megtanulta hol a véghelyzet.

De szerintem inkább az lehet hogy fizikálisan szorul valahol ez ablak vagy a felhúzó mechanika és egyszerűen a becsípés védelem úgy érzi akadályba ütközött és visszaengedi.

Szerintem kapd le a kárpitot zsírozd kicsit a mechanikát, nézd meg nem szorul-e az ablak a sínben stb.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.