Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

ok de azt honnan tudom? :wub:

mert az látszik/hallatszik, hogy fölfelé menne de lefelé nem nagyon moccan.....

Megnéztem, ugyanott van ahol eddig, nem az üres muanyagot próbáltam nyomkodni :P :P

áááááááááááá B)

amúgy abból, hogy ha halk helyen vagy lehet hallani némi nemű kaatanást, nyekennést... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hirtelen témaváltásból viszont te jelest kapsz :P

Nem volt otthon KG, pedig vártam rá még fél órát.

És mivel nem is értem el telcsin, nem tudtam hova rakta. :wub:

Ma meló után majd rácsörgök, aztán megpróbálom megügyezni

vele, hogy csütörtökig valamikor kanyarodjon már erre, mert

rég látta a szép pofimat, aztán elhozatom vele :P

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Elakadtam picit!

Vettem az Astraba új műszeregységet, fordszámost :lol:

De a nagy csati 8-as lába nincs bekötve. Ez ugye a fordszámjel?

Honnan vehetek jelet?

A W szám eggyezik W1102.

Ja meg hogy betettem a légzsák izzóját na az sem akar elaludni :lol:

majd TECH :D

Link to comment
Megosztás:

Milyen astrába??? má megen miről nem tudok? :lol:

Egyébként motorvezérlőtől kell behúzkálni a kábelt :D

Van neki egy "szakadt" céges astra F C14NZ-je,abba akar full extrát a kiscsávó,csak elfelejti minidg,hogy müszerész vizsgája van,oszt bénázik! :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Az opel érzékelőinél az elektromos rendszer hány volton megy?

Tehát mennyi a referencia feszültség (ha így hívják)?

Min töröd a kis buksid? egyébként tök laikusan szerintem érzékelönként más és más lehet, hiszen maga az érzékelő is más és más elvü lehet.. de ez csak egy hirtelen gondolat..

Mire gondolsz konkrétan? hátha nátha.. no nem én.. hanem valaki hozzáértő...én csak koptatom a bill.-t :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az opel érzékelőinél az elektromos rendszer hány volton megy?

Tehát mennyi a referencia feszültség (ha így hívják)?

ahány érzékelő, annyi féle... :lol:

Egyébként táp tipikusan a fedélzeti 12-14V, de lehet hogy ecutól kap külön 5V-os tápot.

Maga az analóg vagy digitális jel, ami a mérést tükrözi, az a hőfokmérők esetében 0...tápfesz lehet,

lambda esetében általában 0...1V (de van nagyobb feszültségű típus is), legtöbb MAP esetében 0...5V,

hall esetében szintén 0...5V szokott lenni. De ez csak pár eset, még kismillió féle létezik.

Link to comment
Megosztás:

Min töröd a kis buksid? egyébként tök laikusan szerintem érzékelönként más és más lehet, hiszen maga az érzékelő is más és más elvü lehet.. de ez csak egy hirtelen gondolat..

Mire gondolsz konkrétan? hátha nátha.. no nem én.. hanem valaki hozzáértő...én csak koptatom a bill.-t :lol: :D

Egyelőre még csak infót gyűjtök.

Meg a ECU működése is érdekelne, de szerintem arról kizárt hogy bővebb infót találjak (ilyenek, hogy indításnál miket néz, üzemmeleg motornál, padlógázas gyorsításnál, stb.).

ahány érzékelő, annyi féle... :D

Egyébként táp tipikusan a fedélzeti 12-14V, de lehet hogy ecutól kap külön 5V-os tápot.

Maga az analóg vagy digitális jel, ami a mérést tükrözi, az a hőfokmérők esetében 0...tápfesz lehet,

lambda esetében általában 0...1V (de van nagyobb feszültségű típus is), legtöbb MAP esetében 0...5V,

hall esetében szintén 0...5V szokott lenni. De ez csak pár eset, még kismillió féle létezik.

Ezek nem úgy működnek, hogy van egy referencia feszültésg és egy visszacsatoló ágon küldik vissza az infót? Tehát ha mondjuk a légtömegmérő felvesz 1.5V-ot, akkor visszamegy 3.5 és az a jel? Tényleg csak érdeklődőm, meg kiváncsi vagyok. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Egyelőre még csak infót gyűjtök.

Meg a ECU működése is érdekelne, de szerintem arról kizárt hogy bővebb infót találjak (ilyenek, hogy indításnál miket néz, üzemmeleg motornál, padlógázas gyorsításnál, stb.).

Ezek nem úgy működnek, hogy van egy referencia feszültésg és egy visszacsatoló ágon küldik vissza az infót? Tehát ha mondjuk a légtömegmérő felvesz 1.5V-ot, akkor visszamegy 3.5 és az a jel? Tényleg csak érdeklődőm, meg kiváncsi vagyok. :lol:

Nahát nahát.. mérnöknek készülsz? te leszel a gurunk :lol:

ui: nah nem mondtam hülyeséget.. pont igy gondoltam.. ahogy Gabi is írta...

Link to comment
Megosztás:

Egyelőre még csak infót gyűjtök.

Meg a ECU működése is érdekelne, de szerintem arról kizárt hogy bővebb infót találjak (ilyenek, hogy indításnál miket néz, üzemmeleg motornál, padlógázas gyorsításnál, stb.).

Az elég bonyolult lelkivilággal van megáldva. :lol:

Az általános működése nagyjából úgy néz ki egy általános légtömegmérős(ill MAP-os)-knockszenzoros-dises

vezérlőnek, hogy a főtengely-pozíció alapján kiadja a gyújtás, ill. injektor jeleket a meghatározott időben.

Viszont innen kezdődik a bonyolultságosság, ugyanis ezektől az időktől neki sok-sok paraméter alapján

kell eltérnie. Ezért vannak benne a táblák, amik a motor aktuális terhelését, állapotát mérő algoritmusok

alapján adnak ehhez eltérési értékeket (előgyújtás szöge, befecskendezési idő offset, befecskendezési

idő hossz). Továbbá vezérlik még a motor periférikus elemeit (pl. AGR szelep, vákumszelepek, alapjárati

motor, stb), ugyancsak a mért értékek és az adott táblák adatai alapján.

Remélem tudtam segíteni. :D

Egyelőre még csak infót gyűjtök.

Meg a ECU működése is érdekelne, de szerintem arról kizárt hogy bővebb infót találjak (ilyenek, hogy indításnál miket néz, üzemmeleg motornál, padlógázas gyorsításnál, stb.).

Ezek nem úgy működnek, hogy van egy referencia feszültésg és egy visszacsatoló ágon küldik vissza az infót? Tehát ha mondjuk a légtömegmérő felvesz 1.5V-ot, akkor visszamegy 3.5 és az a jel? Tényleg csak érdeklődőm, meg kiváncsi vagyok. :lol:

Vegyük példának a MAP szenzort. Annak 3 vezetéke van: táp, föld, jel.

Sok típusban ez külön 5V-os tápot kap, de előfordul a 12V-os is. Amiben egyeznek ezek,

hogy a jel vezetéken általában 0...5V-ot adnak a relatív vákuum függvényében. Ezt fel

lehet fogni sima vákuum-analóg átalakítónak, nem teljesen lináris skálában. Ennek a szenzornak

a jelét az ecu dolgozza fel, ahol van egy ADC áramkör. Ez a megfelelő referenciafeszültség

függvényében (ha max 5V-os az analóg jel, akkor értelemszerűen a referenciafesz is 5V-os)

digitális értéket képez (5V ref, 5V jel, 8bites mintavétel -> dig.jel=255). Ebből tud számolni

a komputer. A terhelési adatokat egyébként a légtömegmérő (vagy MAP), a léghőmérsékletmérő

és a folytószelep állása alapján számolja az ecu.

Link to comment
Megosztás:

Érzékelönkánt más.. pl vizhőfok egy ellenállás.. megkapja a gondolom 12 voltot a másik lába meg megy testre. Ecu meg érzékeli vagy a rajta átfolyó áramot, vagy a feszültség esést.. nem tom.. ez csak logika..

vagy lambda.. mienk ha jól rémlik 3 vezetékes.. 2 ő a fütés + -, harmadik a jel, ami asszem a testhez van nézve.. és az egy aktiv cucc.. jelet ad ki magából.. 0-1V

aztán van a kopogásérzékelő nah azt pl nem tom milyen elven megy.. vmi érzékeny mikrofon szerüség,vagy nem tom.. lövésem nincs..

Légtömeg mérőre meg pl valami olyasmi rémlik hogy az elektrónikája állandó hömérsékleten igyekszik tartani.. ezt hüti a levegő,és az állandó hömérséklet fenntartására kellő áramot figyeli..(bár ebből valszeg többfajta van)

meg még ki tudja milyen érzékelők vannak.. Hal jeladó, az pl asszem megneses.. stb.. de ennek eltart egy darabig míg utánajársz..

Kezd egy kapcsolási rajzzal.. abból ha konyitasz valamit az eleketrónikához egy két dolog már látszik...

Link to comment
Megosztás:

Az elég bonyolult lelkivilággal van megáldva. :lol:...

Ezek még megvannak (mondjuk csak ilyen szinten sajnos), most konkértan arra lettem volna kíváncsi, hogy az indításnál pl. mi zajlik le, mik a vezérlés irányelvei. Tehát mondjuk nézi a pillangószelep állását, ami akkor jó, ha..., ha nyitva ezt csinálja hogy..., ha zárva ezt ..., mit csinál ha nincs jel, hogyan olvassa be egy jeladó értékeit és tárolja el a későbbi összehasonlítás végett (ha egyáltalán csinál ilyet), meg ilyenek. Padlógáznál nyit-e az alapjárai motor hogy még több levegőt kapjon, más-e a padlógáz fogalma 40 fokos és ~97 motor esetében, fékezésnél mikor növeli az alapjáratot, meg ilyenek. :lol:

Rövidebbre vettem az idézetet. Gepard

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.