opel16v Elküldve Július31, 2006 Megoszt Elküldve Július31, 2006 Egyforma van minden f astrában, "kétpöcsös". Nem tudsz vele mit csinálni, nem lehet javítani. Viszont olcsón kapható bele új, az tény. :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci4 Elküldve Július31, 2006 Megoszt Elküldve Július31, 2006 Egyforma van minden f astrában, "kétpöcsös". Nem tudsz vele mit csinálni, nem lehet javítani. Viszont olcsón kapható bele új, az tény. :) te Gabi! és az a "visszacsapó szelep" vagy mi, az leszedhető, vagy szerves része? itt figyel mellettem, de még nem feszegettem a dolgot. Ha ócsó,minnyá megkérdezem csergőben mennyi :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július31, 2006 Megoszt Elküldve Július31, 2006 te Gabi! és az a "visszacsapó szelep" vagy mi, az leszedhető, vagy szerves része? itt figyel mellettem, de még nem feszegettem a dolgot. Ha ócsó,minnyá megkérdezem csergőben mennyi :unsure: Má' nem emléxem hogy az külön leszedhető-e, de én anno nekiálltam szétbombázni, és az ezeknek a baja, hogy befolyik a motorba a víz idővel, és szétrozsdásodik az egész belseje. Nem lehet rajta segíteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci4 Elküldve Július31, 2006 Megoszt Elküldve Július31, 2006 Má' nem emléxem hogy az külön leszedhető-e, de én anno nekiálltam szétbombázni, és az ezeknek a baja, hogy befolyik a motorba a víz idővel, és szétrozsdásodik az egész belseje. Nem lehet rajta segíteni. Te Gabi! Most hivtam csergőt 2600ft az ugy. és vmi 10xxx a gyári :unsure: van egy köztes 4-5e ért.. Ebből vajon jó az ugy? vagy inkább vegyek bontott gyárit tartályal együtt 3rugóért? szvsz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július31, 2006 Megoszt Elküldve Július31, 2006 Te Gabi! Most hivtam csergőt 2600ft az ugy. és vmi 10xxx a gyári :) van egy köztes 4-5e ért.. Ebből vajon jó az ugy? vagy inkább vegyek bontott gyárit tartályal együtt 3rugóért? szvsz? Szigorúan a legolcsóbbat! :D Mindegyik spanyolországban készül, csak van amelyikre nem írják rá. :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július31, 2006 Megoszt Elküldve Július31, 2006 Na ma megérkezett postán Powerup cartárs által szerzett fordszámmérős kmóra a gépembe! :) Be is szereltem,szépen mutat is mindent,sőt végre van minimum üa jelző pilácsom is! :D Viszont ez az óra kevesebbet mutat(112Ekm),a régiben 161E volt,hogyan tudnám a kb helyes értékre beállítani? Bombázzam szét és tekrejem oda? :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mackosajt Elküldve Július31, 2006 Megoszt Elküldve Július31, 2006 Nem azonos a gyártó? mert ha igen, akkor a km órát áthekkeled és nem kell tekergetni. ha peched van, akkor tekergetni kell fúróval :) vagy szétkapni, mint foxy a rongyot... :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július31, 2006 Megoszt Elküldve Július31, 2006 Nem azonos a gyártó? mert ha igen, akkor a km órát áthekkeled és nem kell tekergetni. ha peched van, akkor tekergetni kell fúróval :) vagy szétkapni, mint foxy a rongyot... :unsure: A gyártó nem egyezik,de nem tekergetem aszem,felirtam az állást mindkettőn és majd a különbséget figyelembe veszem! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
ZAG Elküldve Július31, 2006 Megoszt Elküldve Július31, 2006 Na ma megérkezett postán Powerup cartárs által szerzett fordszámmérős kmóra a gépembe! :D Be is szereltem,szépen mutat is mindent,sőt végre van minimum üa jelző pilácsom is! :lol: Viszont ez az óra kevesebbet mutat(112Ekm),a régiben 161E volt,hogyan tudnám a kb helyes értékre beállítani? Bombázzam szét és tekrejem oda? :unsure: Oldalról 3-as furóval tengelyirányt megfuród,msik oldalrol tengely kicsit kintebb tolod,hogy a pöckök ne akadjanak,és már mehet is a móka... :D Te Gabi! Most hivtam csergőt 2600ft az ugy. és vmi 10xxx a gyári :) van egy köztes 4-5e ért.. Ebből vajon jó az ugy? vagy inkább vegyek bontott gyárit tartályal együtt 3rugóért? szvsz? A pöcs külön leszedhető,de az újon rajta van.Nekem azt a 2.000Ft-ost hozták,de eddig jól müxik,talán egy kicsit zörgösebb a hangja,de nem zavaró,a víznyomása meg mint a réginek(míg jó volt) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július31, 2006 Megoszt Elküldve Július31, 2006 Oldalról 3-as furóval tengelyirányt megfuród,msik oldalrol tengely kicsit kintebb tolod,hogy a pöckök ne akadjanak,és már mehet is a móka... Ok Mester! :) :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus1, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2006 Nekem is kellene majd a dieselbe egy ilyen fordszámmérős occsóér :unsure: Ma megcsináltam az ablaktörlőmotort, mostmár visszatér alaphelyzetbe kikapcsolás után. Szétszedtem a mechanikáját, és van benne egy műanyag fogaskerék a tetején egy acél "programtárcsával". Na ez volt teljesen elrozsdásodva. Drótkefe, reszelő, polírpapír; mindent bevetettem, végül sikerült fémtisztára pucolni. Aztán összeraktam (3-as csavarokkal, mert eredetileg szegecs-szerű rögzítése volt), és jó lett :) Legalább ezért nem kellett húszon-párezer forintot kiadni (úgy láttam, ennyi az új ára). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci4 Elküldve Augusztus1, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2006 Bontott mocit 3e láttam "bob"-éknál a listán. Én meg végül asszem identet vettem ablaksprickoló mocit. Bementem a csergőbe, mutattam,mondtam mit akarok. MOndja az eladó,hogy van gyári tinezx ezeré.. mondom ezt felejtsük el. Mondja tovább hogy van 4xxx ft ért talán identnek mondta. már nem tom. Meg van 2600ért ugy. Kínai. Asszondja ő a középsőt ajánlja.. hát az lett.. kedvezménnyel vmi 35xx ft asszem. Ui: már elmentem megvenni, amikor írtatok. Amúgy tényleg rajta az a pöcs. ha meg leszedhető valszeg Petya jár jól,mert neki ha jól rémlik ez hiányzik róla, és elöl hátúl nyomja egyszerre.) Hogy milyen ez a motor, később dobok infot. Most alszok pár órát, mert most jöttem melóból, aztán behekkelem a kis aranyost. :) Szigorúan a legolcsóbbat! :D Mindegyik spanyolországban készül, csak van amelyikre nem írják rá. :unsure: ui: ami benne volt az spanyol :lol: nekem vhogy robosztusabbnak tünik mint az új... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus1, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2006 Én anno 3000-ért vettem újan a spanyolt (6 éve), azóta jól műxik. Akkor a gyári csomagolásból is olyat mutattak, amin made in spanyol volt. :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve Augusztus1, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2006 J0hnny! Hagyd a francba az óra tekergetését, nincs jelentősége. Ha meg tudod, melyik hol állt, és honnét indult akkor meg pláne nem érdemes ezzel bíbelődni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Augusztus1, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus1, 2006 J0hnny! Hagyd a francba az óra tekergetését, nincs jelentősége. Ha meg tudod, melyik hol állt, és honnét indult akkor meg pláne nem érdemes ezzel bíbelődni. Nem nyugszok bele,maximalista vagyok,szal ha lesz annyi időm szétkapom és előretekertem! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Augusztus2, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus2, 2006 Gepard! Sajna van jelentősége mivel műszakinál és zöldkártyánál is be szokták írni a km óra állást. J0hnny talán addigra belehajt annyit a Dezsőbe, de nekem a veki digit 326400 km-en áll és jelenleg 136840 km-nél járok. :unsure: Aki esetleg tudja, hogy milyen eprom van a Vectra A1 2000 digitbe az írjon pü-t nekem! thx Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve Augusztus2, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus2, 2006 Sajna van jelentősége mivel műszakinál és zöldkártyánál is be szokták írni a km óra állást. Na ez csak egy dolog, semmi jelentősége. Nekem az OFF Wartburgnál ON is írogatták, ott 5 karakteres a kijelző. Amikor mondtam, hogy ez már átfordult és százezer x km van benne akkor csak a fejüket rázták, mondván az nem érdekli őket. Szal a műszakin is ennyi a jelentősége, be van írva amit éppen mutat és szevasz. Arra nincs előírás tudtommal, hogy ha kicseréled az órát, akkor az újabbnak is azt kell mutatni, mint az előzőnek. De ha J0hnny azt szeretné, hogy odatekeri akkor azt is megértem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szabot Elküldve Augusztus10, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2006 Sziasztok! Egy munkatársam kérdezné: "6 éves F Astra Classicom középkijelzője mindig elfelejtette az időbeállításokat, aztán a hőmérő mászott el a minusz végtelen irányába. Régebben akkor csinálta, ha erősen becsaptam valamelyik ajtót. Kikaptam, megpucoltam a csatlakozóját, és összeraktam újra. Most ajtóra nem érzékeny, viszont két gyújtáselvételből egyszer nullázza magát, a hőmérő megint mászik a minusz felé... Mi lehet a nyűgje? Lehet, hogy belül valami zavarszűrő kiszáradt benne, vagy ilyesmi? Valakinek tapasztalat? Köszi: JLM " Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus10, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2006 Sziasztok! Egy munkatársam kérdezné: "6 éves F Astra Classicom középkijelzője mindig elfelejtette az időbeállításokat, aztán a hőmérő mászott el a minusz végtelen irányába. Régebben akkor csinálta, ha erősen becsaptam valamelyik ajtót. Kikaptam, megpucoltam a csatlakozóját, és összeraktam újra. Most ajtóra nem érzékeny, viszont két gyújtáselvételből egyszer nullázza magát, a hőmérő megint mászik a minusz felé... Mi lehet a nyűgje? Lehet, hogy belül valami zavarszűrő kiszáradt benne, vagy ilyesmi? Valakinek tapasztalat? Köszi: JLM " Belül nincs semmi ami ilyen hibát csinálna. Annyit meg lehet próbálni, hogy átforrasztani a csatlakozó lábait, ami átmegy a NYÁK-on. De óvatosan kell bánni vele, nem szabad a kijelző fóliát felszedni a NYÁK-ról, mert soha többet nem lesz utána jó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci4 Elküldve Augusztus10, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus10, 2006 Tanúsíthatom! :unsure: :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Augusztus29, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2006 Na akkor leírom ide is a problémám,hátha valaki találkozott már ilyennel! :wub: Ugye kicseréltem nemrégen a km órámat fordszámérősre,müködik is,de van vele egy "kis" gondom. A fordulatszámot csak akkor jelzi ki,ha inditás után 2000 fölé van pörgetve. Utána tökéletesen mér(alapjáratot is akár),de ha pl bekapcsolok a kocsiban egy aránylag nagy fogyasztót(ablaktörlő maxon,hátsószélvédőfűtés stb) akkor a forsdzámérő mutatója leesik egy pillanatra,aztán vissza a helyes állásra! Mi lehet a probléma? A deprez müszer lenne benne rossz? Vagy a generátoromban van valami gebasz?(tavaly újítottam fel,csapágy,kefék cserélve lettek) Tudja valaki hogy a delco generátor miként állítja elő a fordszámjelet? :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus29, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2006 Nem csúszik a generátorszíj? (úgy is csúszhat, ha nincs sikító hangja) Szíjtárcsát és szíjfeszességet néznék először. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Augusztus29, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2006 Nem csúszik a generátorszíj? (úgy is csúszhat, ha nincs sikító hangja) Szíjtárcsát és szíjfeszességet néznék először. Megnéztem már,de megteszem megint! :wub: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus29, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2006 ...Mi lehet a probléma? A deprez müszer lenne benne rossz? Vagy a generátoromban van valami gebasz?(tavaly újítottam fel,csapágy,kefék cserélve lettek) Tudja valaki hogy a delco generátor miként állítja elő a fordszámjelet? :wub: Hi! Először is nem Deprez van benne, hanem egy léptetőmotor mozgatja a mutatót, amit a fordszámmérő rész belsejében levő IC vezérel :P A generátor sztem mindegyik egyformán állítja elő a jelet: az egyenirányító diódahíd elől van kivezetve a generátor által előállított (négyszögjel szerű) feszültség. Valszeg azért nem szinusz alakú, mert külön egyenirányítás után limitálva van a feszültsége pl. Zener-diódával. Ez csak az én tippem a dologra, konkrét áramköri rajzot még nem láttam egyikről sem, de sztem így tűnik logikusnak. Ha egy nagyobb áramfelvétel így megrántja a generátort, akkor sztem lehet, hogy gyenge az akksid, vagy a vezetékelésének túl nagy az ellenállása (rossz kontaktok, a kis réz erek csak egy része van rögzítve a saruba, stb), vagy egyszerűen gyenge a generátor. De lehetséges az ékszíj csúszása is, amit Gabi mondott, vagy a generátoron a szíjtárcsa elforog (nem tudom, hogy van rögzítve a generátor tengelyén, lehet hülyeséget írok). Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Augusztus29, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2006 Jelentem megvan a hiba! Generátor kakukk! B) :wub: Kiszedtem és elvittem felújítattni,tavaly cseréltük benne a keféket és csapágyakat,de most úgy néz ki a feszszab és a diódasorom is meghalt! Indítás előtt az akksiban lévő fesz: 13,1V Indítás után: 12,4V Alapjáraton nem töltött a generátor,itt kezdett gyanús lenni! Egy nagyobb gázfröcsre elkezdett tölteni,de felment 15,8V-16,00V-ra is! :lol: Egyből szedttem ki és mentem szakihoz,(persze generátor nélkül az enyémmel mentem :P )megnyugtatott,hogy ami az enyémben van egy régi delco generátor,olcsó hozzá minden! Feszszab: 2EFt diódasor 5EFt kb! :D Holnapra kész aztán meglátjuk mi lesz! Remélem nem a fordszámmérős óra b@szta szét a generátorom! :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts