Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Az F Astrában a diagnosztikai csatlakozó a biztosítékdoboz bal oldalán található. A listázáshoz a jobb felső és a közvetle alatta levő lábakat egy gemkapoccsal vagy egy darab dróttal össze kell kötni.

ezután csak a gyújtást kell ráadni, és a motorvezérlés ikont figyelni. Ez villogással fogja a hibakódokat

kiírni. Mindig a 12-es kóddal (diagnózis kezdete) kezd.

A 12-es kódot például a következõ képpen jeleníti meg: 1 villanás, szünet, 2 villanás. Minden kódot háromszor ismétel,

tehát háromszor jön a 12-es, utána a többi kód, szintén ismételve. Ha a hiba száma megvan már csak ki kell keresni listából hogy mit is jelent.

Lista is van csak túl hosszú, nem irom ki ide.

Link to comment
Megosztás:

Az F Astrában a diagnosztikai csatlakozó a biztosítékdoboz bal oldalán található. A listázáshoz a jobb felső és a közvetle alatta levő lábakat egy gemkapoccsal vagy egy darab dróttal össze kell kötni.

ezután csak a gyújtást kell ráadni, és a motorvezérlés ikont figyelni. Ez villogással fogja a hibakódokat

kiírni. Mindig a 12-es kóddal (diagnózis kezdete) kezd.

A 12-es kódot például a következõ képpen jeleníti meg: 1 villanás, szünet, 2 villanás. Minden kódot háromszor ismétel,

tehát háromszor jön a 12-es, utána a többi kód, szintén ismételve. Ha a hiba száma megvan már csak ki kell keresni listából hogy mit is jelent.

Lista is van csak túl hosszú, nem irom ki ide.

Ez igaz, de nekem 4 karakteres kódokat hoz. És nincs 12 az elején. X14XE motor.
Link to comment
Megosztás:

http://img.tar.hu/silver79/size2/20442036.jpg

ezen a képen a bal oldali az az ablakemelő kapcsolójához(gombjához)

A jobboldali piros fehér mintázatú szintén a piros az csak a lábak vannak összekötve.

A fekete fehéret nerm tudom ;)

Na reggel beugrottam az Opelhoz.

Megskubizta a reléket.Azt mondta valószínű a relé halt be mert csak ott vannak szétolvadva a dolgok.Azt mondta ha máshol van zárlat akkor végig olvad az a vezeték amin van.

Meg azt is hogy szerencsém van hogy nem égett le az autó mert mikor ott buzerálta akkor is olyat szikrázott mint állat ;) Gyorsba le is vágta róla a tápot :D

Azt mondta az arra szolgál ha a központival zárom be az ajtót akkor felhúzza az ablakot azért van benne a relé.

Azt mondaná meg valaki miért nem próbáltam ki a riasztót mikor vettem a kocsit :)

Lehetett volna még alkudni belőlle. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy C20XE motorról van szó.

Mitöl lehet hogy néha nem úgy megy az autó ahogy szokott. nem akar annyira forogni, és a teljesítmény is kisebb. Most már egyre gyakrabban lép föl ez a jelenség, és a kis sárga lámpa is fölvillan néha. Ez is érdekes, mert ha elindulok reggel, és el kezd világítani, nem alszik el, csak ha újra indítom az autót. Ezután már csak fölgyullad néhány másodpercre és szépen kialszik. aztán megint fölgyullad, és megint.....

Ha valaki találkozott már ilyen problémával, kérem írjon.

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy C20XE motorról van szó.

Mitöl lehet hogy néha nem úgy megy az autó ahogy szokott. nem akar annyira forogni, és a teljesítmény is kisebb. Most már egyre gyakrabban lép föl ez a jelenség, és a kis sárga lámpa is fölvillan néha. Ez is érdekes, mert ha elindulok reggel, és el kezd világítani, nem alszik el, csak ha újra indítom az autót. Ezután már csak fölgyullad néhány másodpercre és szépen kialszik. aztán megint fölgyullad, és megint.....

Ha valaki találkozott már ilyen problémával, kérem írjon.

Előre is köszi.

Ha hidegen "jól " megy és csak melegen produkálja a gyengeséget, akkor szerintem lehet EGR. Én így jártam. De akkor is viccesen adta le a teljesítményt a kocsi, amikor a vezérműszíj volt egy fogat átugorva. Gyengébb is volt, meg rángatott is.

Folyamatosan furcsa a gép, vagy csak időszakosan??

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy C20XE motorról van szó.

Mitöl lehet hogy néha nem úgy megy az autó ahogy szokott. nem akar annyira forogni, és a teljesítmény is kisebb. Most már egyre gyakrabban lép föl ez a jelenség, és a kis sárga lámpa is fölvillan néha. Ez is érdekes, mert ha elindulok reggel, és el kezd világítani, nem alszik el, csak ha újra indítom az autót. Ezután már csak fölgyullad néhány másodpercre és szépen kialszik. aztán megint fölgyullad, és megint.....

Ha valaki találkozott már ilyen problémával, kérem írjon.

Előre is köszi.

Nah ekkor kellene szépen megállni, és Kivillogtatni a hibakódokat!

De szerintem is labdázni fogsz.. izé.. lambdázni.. esetleg a légtömeg, de az brutálisabban lenne sztem.

Nem nagy sebességeknél kezdte csak a villanást? esetleg monoton tempónál? nálam ezek vannak. igaz még nem lett cserélve(priotitásban más volt előrébb ), de elvileg lassú a lambdám

Link to comment
Megosztás:

Ha meg elalszik, vmi megnyomja picit a hátad.. ismerős ;) vmelyik nap is volt rá példám a 2/a-n.

odafelé szinte végig világitott.. visszafelé meg nem.. és minő furcsaság.. amikor elaludt, máris jobban húzott.. jó lenne cserélni.. de egyenláre más van előrébb... minden hónapra vmi.. most volt az olaj.. jöhet a mocibak... gumik.. és akkor talán végre a lambda ;)

Na de ennyi,mert kezdek chat lenni :)

Link to comment
Megosztás:

Hidegen tényleg idegesebb, mikor bemelegszik, akkor lesz lankadtabb. Akkor is jól megy, de mégsem annyira. Még a hangja is másabb. Az alapjárat is fura akadozó. Nem negyon egyenletlen, csak más mint normál esetben. De van mikor néhány kilóméteren keresztül is tökéletesen megy harap, forog.

Link to comment
Megosztás:

Hidegen tényleg idegesebb, mikor bemelegszik, akkor lesz lankadtabb. Akkor is jól megy, de mégsem annyira. Még a hangja is másabb. Az alapjárat is fura akadozó. Nem negyon egyenletlen, csak más mint normál esetben. De van mikor néhány kilóméteren keresztül is tökéletesen megy harap, forog.

Hidegen nem figyeli a computer a lambda szondát. Ha akkor is hülyéskedik akkor nem az lesz.

De én is csak azt tudom mondani, hogy villlogtsd ki a hibakódot és máris okosabbak leszünk!

Link to comment
Megosztás:

Nekem azt villogta ki hogy az üzemanyag pumpának magas az áramfelvétele, meg vagy 2 kód az injektorok áramára utal.

Szerintem ha a az AC nagy áramot vesz fel az azt jelenti, hogy kezzd behalni. Vagyis azért fesz fel nagy áramot mert lehet, hogy meg vanszorulva.

Ez akkor is kifejtheti hatását mikor jobban nyomod neki mert szerencsétlen jobban forogna de nem bír. Általában azok a motrok amelyek nagy áramot vesznek fel lassú fordulaton jól műkszenek, de ha fordulat van rá adva akkor nem teljesítik a maximumot sőt le is állhatnak.

Én két éve csréltem AC-t, bontottan 15 papír volt, és azóta is a jó :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem azt villogta ki hogy az üzemanyag pumpának magas az áramfelvétele, meg vagy 2 kód az injektorok áramára utal.

Lehet érdemes lenne üzemanyag nyomást is megmérni.

Nem tudom a nyomás szabályozását mi végzi (túlnyomásszelep vagy elektr érz. és kapcsolgat v, AC ford számot szabályoz) de lehet akár az is rossz.

Ez csak tipp de majd jobban hozzáértők kivesézik jó irányba gondolkodom-e :)

Benzinszűrő csere mikor volt?

Link to comment
Megosztás:

A nyomásszabályzást egy nyomásszabályzó szelep végzi a benyakörben, ami az injektorhíd

végén található, és egy vákumcső is megy bele. A vákum egyébként finoman szabályozza

a benya nyomását, amikor alapjáraton vagy részterhelésen nagyobb a depresszió, kisebb

a benyzinnyomás.

Link to comment
Megosztás:

A nyomásszabályzást egy nyomásszabályzó szelep végzi a benyakörben, ami az injektorhíd

végén található, és egy vákumcső is megy bele. A vákum egyébként finoman szabályozza

a benya nyomását, amikor alapjáraton vagy részterhelésen nagyobb a depresszió, kisebb

a benyzinnyomás.

Na ha ez a szabályozás megszűnik (akár elszakadt vákumcső miatt pl belsőkeringetés) akkor nem lehet túl nagy nyomás és emiatt akár nagyobb AC vagy/és injektor áramfelvétel.

Lehet hülyeség de akár lehet összefüggés is Vad1 különböző problémái között.

Mi a véleményetek :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.