Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Nem tudja valaki, hogy mibe fáj egy bal hátsó ajtó központi zár állítómotor?

(meg hogy hol lehet kapni, ha az a rossz)

Helló!

Nekem az ajtóban volt eltörve a vezetéke, közvetlen azután, ahogy bemegy az ajtóba a gumivezetőből, lehet, hogy a tiédnek is ennyi baja van!

Elküldve
Nem kell azt annyira kicentizni, npasinak igaza van, marha nagy szórással dolgozik az áramkör,

még az is befolyásolja, hogy van-e vízér alatta. :) Szal nyugodtan lehet melléválasztani értéket. :D

Na sikerült megoldani a relé időzítését!Tettem be 10nF és 470K-ot,sajnos smd nem volt,de sikerült odapöttyinteni szépen!

Az új idő,amíg behúzva marad: 3:45mp!

Pont elég,mert szépen felmelegszenek ennyi idő alatt,de ha esetleg nem elég még egy gombnyomás és fűt tovább! ;)

Elküldve
Na sikerült megoldani a relé időzítését!Tettem be 10nF és 470K-ot,sajnos smd nem volt,de sikerült odapöttyinteni szépen!

Az új idő,amíg behúzva marad: 3:45mp!

Pont elég,mert szépen felmelegszenek ennyi idő alatt,de ha esetleg nem elég még egy gombnyomás és fűt tovább! :)

Ehh.. képeket nem csináltál? vagy nem tudtál? kivi lettem volna milyen is a ketyere

Elküldve
Ehh.. képeket nem csináltál? vagy nem tudtál? kivi lettem volna milyen is a ketyere

Nincs digitgépen,de nem nagy durranás!Van róla egy komplett pdf-em(köszi Udi),táblázatal kapcsolási rajzokkal,mindennel ha valaki módosítani akarja!

Elküldve
Helló!

Nekem az ajtóban volt eltörve a vezetéke, közvetlen azután, ahogy bemegy az ajtóba a gumivezetőből, lehet, hogy a tiédnek is ennyi baja van!

Nekem sajna kap áramot a drót vége :)

Egyébként bezártam az ajtót és egyszercsak olyan szinten beragadt a nyitógomb, hogy kézzel sem lehetett kinyitni. Nem tudja valaki, hogy mi okozhatja ezt? Lebontottam az ajtókárpitot, és ott a rudak feszegetésével tudtam csak kinyitni az ajtót.

Elküldve
Nekem sajna kap áramot a drót vége :)

Egyébként bezártam az ajtót és egyszercsak olyan szinten beragadt a nyitógomb, hogy kézzel sem lehetett kinyitni. Nem tudja valaki, hogy mi okozhatja ezt? Lebontottam az ajtókárpitot, és ott a rudak feszegetésével tudtam csak kinyitni az ajtót.

Szerintem csak a krónikus karbantaetás hiánya. Még nem hallottam olyat, hogy valaki csak azért szettevolna szét az ajtót mert megzsírozta a zár mozgó alkatrészeit. Én is csak, ha szét kell szedni valamiért, akkor szüttyögök vele egy kicsit.

Egyébként tuti hogy valami szorulása volt a rudazatnak, mert nem szoktak csak úgy tönkremenni ezek a motorok.

Elküldve

Hi!

Tudna segíteni valaki, vettem fordulatszám mérőórát. Sikerült is bekötni de nem igazán azt mutatja ami elvárható lenne, kiderült hogy dízel autóból származik. Dízel a jelet a generátorról kapja ha jól tudom. Benzine generátornál van ilyen rákötési lehetőség vagy óracsere a megoldás?

Elküldve
Hi!

Tudna segíteni valaki, vettem fordulatszám mérőórát. Sikerült is bekötni de nem igazán azt mutatja ami elvárható lenne, kiderült hogy dízel autóból származik. Dízel a jelet a generátorról kapja ha jól tudom. Benzine generátornál van ilyen rákötési lehetőség vagy óracsere a megoldás?

Óracsere... a benyás 7e-ig van... a dizel meg 6-ig van skálázva, erre figyelj oda! A Benzines az ECU-tól kapja a jelet...

:)

Elküldve
Tudna segíteni valaki, vettem fordulatszám mérőórát. Sikerült is bekötni de nem igazán azt mutatja ami elvárható lenne, kiderült hogy dízel autóból származik. Dízel a jelet a generátorról kapja ha jól tudom. Benzine generátornál van ilyen rákötési lehetőség vagy óracsere a megoldás?

A W=xxxx jelet nézd, ez tuti nem lesz jó a gépedbe.

Elküldve
A W=xxxx jelet nézd, ez tuti nem lesz jó a gépedbe.

Leslie, ez csak egy része a dolognak, úgy tudom, pl. a dieseleseké W=1111, de pl. ez enyémben is 1111-es van, szal ez még kevés. Ha egyezik a W-szám, és 7000-ig van skálázva a fordszámmérő, az már jó lehet :)

Elküldve
Leslie, ez csak egy része a dolognak, úgy tudom, pl. a dieseleseké W=1111, de pl. ez enyémben is 1111-es van, szal ez még kevés. Ha egyezik a W-szám, és 7000-ig van skálázva a fordszámmérő, az már jó lehet :)

Én is akarok hamarosan órát cserélni. Enyémben is 1111-es van jelenleg, akkor ezekszerint ugyanilyen W-s számút kell keresnem fordszám mérősben?! Csere csak annyiból áll, hogy régi óra ki, új be, és kész? Vagy kell a fordszám miatt még kötözgetni valamit? Magyarul: házilag kivitelezhető a csere, vagy szaki kell hozzá? Ha házilag is megy, akkor mennyire bonyolult? Egyszer már megpróbáltam kiszedni az órát, de nemjutottam sokra. Van valami rövid, egyszerű, érthető leírás hozzá? Vagy aki már csinált ilyet, az letudná írni röviden a csere menetét?

köszi!

Elküldve
Leslie, ez csak egy része a dolognak, úgy tudom, pl. a dieseleseké W=1111, de pl. ez enyémben is 1111-es van, szal ez még kevés. Ha egyezik a W-szám, és 7000-ig van skálázva a fordszámmérő, az már jó lehet :)

Foresmérőn 5000nél kezdődik a piros sáv és 6000ig van kalibrálva. A számát holnapra megírom. Még az eredetiét se tudom fejből. Talán W1102, nem bizos!!!!!!!! Akoo kuka?

Elküldve
Én is akarok hamarosan órát cserélni. Enyémben is 1111-es van jelenleg, akkor ezekszerint ugyanilyen W-s számút kell keresnem fordszám mérősben?! Csere csak annyiból áll, hogy régi óra ki, új be, és kész? Vagy kell a fordszám miatt még kötözgetni valamit? Magyarul: házilag kivitelezhető a csere, vagy szaki kell hozzá? Ha házilag is megy, akkor mennyire bonyolult? Egyszer már megpróbáltam kiszedni az órát, de nemjutottam sokra. Van valami rövid, egyszerű, érthető leírás hozzá? Vagy aki már csinált ilyet, az letudná írni röviden a csere menetét?

köszi!

Neked nem kell kötözgetni semmit, a mi régi vasainkban benne kell legyen a madzag :)

Szétszedni sem bonyolult:

- kormány mögötti takaró műanyag le (amiben a bajuszkapcsolók vannak), ehhez a kormányt el kell forgatni, hogy hozzáférj a csavarjaihoz, plusz alul is van még 3 csavarja

- ha ez lejött, látni fogod a műszeregység alján a 2 csavart, ami tartja a burkolatot

- felül, a műszeregység felső részén belül van még 2 csavar, ezzel lejön a burkolat

- ott még felül 1 csavart fogsz találni, ami a műszeregységet tartja

- műszeregység kifordít, ujjaddal kilométeróraspirál tartórugóját kiakasztod

- elektromos csatlakozókat lehúzod

Kb. ennyi, be az újat, és mehet. Ha át akarod rakni a régi órádat, akkor arra is figyelj, hogy ugyanolyan gyártmányút vegyél, mint a mostani (VDO, vagy DELCO).

Foresmérőn 5000nél kezdődik a piros sáv és 6000ig van kalibrálva. A számát holnapra megírom. Még az eredetiét se tudom fejből. Talán W1102, nem bizos!!!!!!!! Akoo kuka?

Eldobni nem kell, hirdesd meg az Eladó alkatrészek topicban, hátha valaki dieseles kolléga is szeretne fordszámmérős műszerfalat, neki jó lenne :D A régi műszerfalad nincs már meg (a W-szám miatt)?

Elküldve
Foresmérőn 5000nél kezdődik a piros sáv és 6000ig van kalibrálva. A számát holnapra megírom. Még az eredetiét se tudom fejből. Talán W1102, nem bizos!!!!!!!! Akoo kuka?

Szerintem visszacsere ahol vetted.

Pláne, ha benzineshez kérted és ők adtak rosszat. :)

Elküldve
Neked nem kell kötözgetni semmit, a mi régi vasainkban benne kell legyen a madzag :)

Szétszedni sem bonyolult:

- kormány mögötti takaró műanyag le (amiben a bajuszkapcsolók vannak), ehhez a kormányt el kell forgatni, hogy hozzáférj a csavarjaihoz, plusz alul is van még 3 csavarja

- ha ez lejött, látni fogod a műszeregység alján a 2 csavart, ami tartja a burkolatot

- felül, a műszeregység felső részén belül van még 2 csavar, ezzel lejön a burkolat

- ott még felül 1 csavart fogsz találni, ami a műszeregységet tartja ez 3 csavar, alul 2 felül 1

- műszeregység kifordít, ujjaddal kilométeróraspirál tartórugóját kiakasztod szükség lehet a váltónál a spirál kitekerésére hatlapfejű 10-es csavar

- elektromos csatlakozókat lehúzod

Kb. ennyi, be az újat, és mehet. Ha át akarod rakni a régi órádat, akkor arra is figyelj, hogy ugyanolyan gyártmányút vegyél, mint a mostani (VDO, vagy DELCO).

Eldobni nem kell, hirdesd meg az Eladó alkatrészek topicban, hátha valaki dieseles kolléga is szeretne fordszámmérős műszerfalat, neki jó lenne :D A régi műszerfalad nincs már meg (a W-szám miatt)?

Dízeles órát vagy visszacserélni vagy eladni.

Elküldve

Köszi a kiegészítést! Én nem szoktam a váltónál kicsavarni, a kilométeróra hátuljáról szoktam leakasztani a bowdent, azért írtam így :)

Elküldve
Köszi a kiegészítést! Én nem szoktam a váltónál kicsavarni, a kilométeróra hátuljáról szoktam leakasztani a bowdent, azért írtam így :)

Sajnos nem minden bowden olyan hosszú, hogy előrelehessen húzni annyira az órát, hogy a kéz beférjen mögé. Az enyém is ilyen például.

Elküldve
Sajnos nem minden bowden olyan hosszú, hogy előrelehessen húzni annyira az órát, hogy a kéz beférjen mögé. Az enyém is ilyen például.

Ha már a bowdenről beszélgetünk, akkor egy kérdés:

Tudja-e valaki, hogy hogy kell vezetni a toldós hosszú bowdent a motortérben?

Én cseréltem, eredeti, két részből állót vettem, és olyan hosszú,

hogy nem tudom teljesen egyenesen vezetni a váltóig.

Létezik erről ábra v. könyv? TIS?

Elküldve
Ha már a bowdenről beszélgetünk, akkor egy kérdés:

Tudja-e valaki, hogy hogy kell vezetni a toldós hosszú bowdent a motortérben?

Én cseréltem, eredeti, két részből állót vettem, és olyan hosszú,

hogy nem tudom teljesen egyenesen vezetni a váltóig.

Létezik erről ábra v. könyv? TIS?

Nekem is olyan van, én úgy igazgattam el, hogy a legkevésbé legyen megtörve.

Ettől jobb megoldást nem tudok.

Elküldve

Sziasztok.:-)

Tegnap egy barát azt mondta, amikor be van kapcsolva a világítás, a műszerfalon egy zöld kontroll-lámpának égnie kellene.

Nekem nem ég ilyenem, csak az órák háttérvilágítása.

Most hogy van ez ?

Elküldve
Sziasztok.:-)

Tegnap egy barát azt mondta, amikor be van kapcsolva a világítás, a műszerfalon egy zöld kontroll-lámpának égnie kellene.

Nekem nem ég ilyenem, csak az órák háttérvilágítása.

Most hogy van ez ?

Nincs ilyen F Astrában.

Csak a reflektornak van kontroll lámpája.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.