Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Segitsetek már léci!

Hogy kell kicserélni a világitás kapcsolot? Van vmi titka?

2.kérdés: Nekem soha nem világitottak a középkonzolon lévő dolgok (pl.ventillátornál a számok stb)Ezeknek

gyárilag amugy kellene viláitani ha felkapcsolom a "külső világitást"?

Köszi előre is!

sziasztok

A világításkapcsoló elvileg egy foglalatban van ott a műszerfalban, tehát két fül elhajlítása után csak ki kell húzni a helyéről, természetesen miután a gombot levetted róla, amihez alulról egy kis csavarhúzóval be kell nyúlni.

A fűtéskonzol világítása elvileg a gyújtás ráadásától kell, hogy menjen, nem csak a világítással együtt. Ezért is ég ki hamar.

Elküldve

Világítás kapcsolót ki kell húzni belsőtér világítás állapotba, akkor alulról be lehet dugni egy csavarhúzót, amivel be tudsz nyomni egy pöcköt, és így le lehet húzni a kapcsolót.

Innen menni fog. :)

Elküldve

Nekem meg a kesztyűtartó világításom ment ki valahogy. Még nem tudom, hogy az égő adta-e fel, vagy még a legutóbbi szerelés alkalmával babrálták-e el, amikor bekábelezték a központit. Majd ha jobb idő lesz akkor megnézem.

Ja, és Tápiószecső! Kössz a segítséget, de nem tudom, hogy kell kipattintani a kormányt. Az az érzésem, hogy ezt majd a szerelőre fogom bízni, vagy így marad.

Elküldve
Ja, és Tápiószecső! Kössz a segítséget, de nem tudom, hogy kell kipattintani a kormányt. Az az érzésem, hogy ezt majd a szerelőre fogom bízni, vagy így marad.

Nem a kormányt kell, hanem csak a közepét. Nem nagy dolog, csak magad felé kell húzni.

Elküldve
R2C2, a számítások is ott vannak alatta. :)

Aranykard!

Szerintem kormányátvezető lesz az. Egyébként a vezérlője a kézifékkar mögött van a középkonzol alatt.

Fpepe!

Az index lelke a vészvillogó kapcsoló, az indítja a relét normál index esetben is. És kap állandó tápot.

A vaterán találtam egy légzsákot, hátulnézetből.

http://www.vatera.hu/item/view/real.php?cod=5698648

A közepén lévő csatira megy a forgást segítő zárt agyrész? Vagy egyből fóliakáebl megy rá?

Karesz

Elküldve

Tápiószecső!

Akkor csak azt az egyben mozgó 3 küllő alakot kell kipattintanom, ha jól értettem? És csak simán meghúzom magam felé, vagy csavarhúzóval kell aláfeszítenem? Középen az Opel jelet nem kell kivenni? alatta nincs egy fogató csavar?

Elküldve
Tápiószecső!

Akkor csak azt az egyben mozgó 3 küllő alakot kell kipattintanom, ha jól értettem? És csak simán meghúzom magam felé, vagy csavarhúzóval kell aláfeszítenem? Középen az Opel jelet nem kell kivenni? alatta nincs egy fogató csavar?

Igen.

Igen.

Nem.

Nem.

Nem.

:)

Tényleg semmi nehézség nincs benne. (De hogy biztosan egyről beszéljünk, ugye az a kormányod van mint nekem az eladó cuccok közt?)

Elküldve

Sziasztok!

Van egy Opel Astra 1.4 16V-s autóm,van egy kis gondom: néha felvillan a kis sárga lámpa kb.8 másodpercre,aztán elalszik.Szerelő ráakasztotta a műszert és nem talált hibát.valamit reteszelt,de 18km után újra felvillant:Van valakinek ötlete,hogy mitől lehet ez?

Köszönettel: bátyus

Elküldve
Sziasztok!

Van egy Opel Astra 1.4 16V-s autóm,van egy kis gondom: néha felvillan a kis sárga lámpa kb.8 másodpercre,aztán elalszik.Szerelő ráakasztotta a műszert és nem talált hibát.valamit reteszelt,de 18km után újra felvillant:Van valakinek ötlete,hogy mitől lehet ez?

Köszönettel: bátyus

Az a gond, hogy túl rövid időre bukkan fel.

Ha hosszabb időre égne, akkor lehetne belőle eltárolt hiba is.

Próbálj meg műszeres tesztet csináltatni úgy, hogy közben felvillanjom a lámpa.

Akkor kiderülhet a hiba oka.

Így azt tudom mondani, bármi lehet.

Elküldve

Igen Tápiószecső! Azt hiszem pontosan olyan az én kormányom is. És boccs, ha túl körülményes vagyok. Majd ha melegebb napok lesznek, akkor rápróbálok a dologra, hátha segít.

Elküldve
Bátyus!

A hiba valszeg lambdaszonda vagy AGR szelep lesz, ami pár indítás után törlődik a hibatárolóból.

Nekem is volt mindkét hiba de azért nem csak egy-két hanem kb 20 indításig tárolta a hibakódokat.

Elküldve
Bátyus!

A hiba valszeg lambdaszonda vagy AGR szelep lesz, ami pár indítás után törlődik a hibatárolóból.

Opel 16V!

A pár másodpercig tartó hibajeleket is tárolja a computer?

Elküldve (edited)
http://img35.imageshack.us/img35/3455/ramkr25pg.th.jpg

Futó mester vethetne egy pillantást rá,de szrintem az R2 C2 aránnyal fogom állítani a bekapcsolási időtartamot!

Ma jobban átnéztem a pdf-et,amit Udi-tól kaptam és találtam benne egy táblázatot:

tblzat7vp.th.jpg

Ezek szerint C2-őt és az R2-őt is cserélnem kell. Kell vennem egy 10nF-os smd kondit és egy 600kOhm-os ellenállatot és cserélni!Pákát kérnem kell Tomi023-tól,mert nem esek neki pillanatpákával! ;)

Tudtam,hogy nem birod ki bazs,hogy ne nyúlj bele! :) Inkább nem füzök hozzá semmit! :D

Módosítva : J0hnny Mnemonic
Elküldve

600K-s ellenállást nem igazán fogsz kapni, mert kommersz kereskedelemben leginkább

csak az első sort tartják, ahol 560K és 680K az értékek egymás után. :D

Második sorban van már 620K is, de azt csak szerencsével fogsz találni. :)

Kondiból kerámiát vegyél, a műanyag nem jó ehhez.

Elküldve
600K-s ellenállást nem igazán fogsz kapni, mert kommersz kereskedelemben leginkább

csak az első sort tartják, ahol 560K és 680K az értékek egymás után. :D

Második sorban van már 620K is, de azt csak szerencsével fogsz találni. :)

Kondiból kerámiát vegyél, a műanyag nem jó ehhez.

560kOhm-ból bármikor csinálhatsz 600 kOhm-t egy tűreszelő segedelmével. Vagy tegyél bele egy 1MOhm-s trimmert!

Elküldve
600K-s ellenállást nem igazán fogsz kapni, mert kommersz kereskedelemben leginkább

csak az első sort tartják, ahol 560K és 680K az értékek egymás után. ;)

Második sorban van már 620K is, de azt csak szerencsével fogsz találni. :)

Kondiból kerámiát vegyél, a műanyag nem jó ehhez.

560kOhm-ból bármikor csinálhatsz 600 kOhm-t egy tűreszelő segedelmével. Vagy tegyél bele egy 1MOhm-s trimmert!

Mivel nekem napközben nincs időm ilyet venni,így Tomi023 vesz majd nekem!Amúgy gondolkoztam a trimmeren én is,de mivel az egész smd,így elég nehézkes beépíteni!

Nem olyan nagy gond amúgy a 560K,mivel így kb 5perc lesz a behúzási idő,ami pont jó nekem,ha az alatt nem olvad le a cucc a tükörről,akkor újra nyomom a gombot! :D

Elküldve
560kOhm-ból bármikor csinálhatsz 600 kOhm-t egy tűreszelő segedelmével. Vagy tegyél bele egy 1MOhm-s trimmert!

Van egyszerűbb is: ha van hely, és elfér 2 db ellenállás, akkor sorba 330k és 270k; ez pont 600k lesz :)

Elküldve

Amellett az is valószínű, hiába teszed be az adott értékeket, úgyse kapod pont azt az időt, ami meg van adva. Ez egy elméleti számított érték, amit egyéb szórások befolyásolnak.

Elküldve

Nem kell azt annyira kicentizni, npasinak igaza van, marha nagy szórással dolgozik az áramkör,

még az is befolyásolja, hogy van-e vízér alatta. :) Szal nyugodtan lehet melléválasztani értéket. :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.