Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Hi

Tegnap kivillant a töltés lámpám megint. Megálltam nyomtam egy kövér gázt és a lámpicsek egyre erősebben világitott majd kégett. Viszont töltésem van 15v magas fordulaton 15,6. Ezzel nincsis bajom mert mióta cseréltem a generátort azóta ennyi. De mi lehet a baj? Műszeregység, vagy az akksi nem vesz fel töltést?

Szerintem az a 15.6 egy kicsit sok. Én úgy tudom, hogy olyan 13,6- 14,8 ig jó. Nekem 14,6 a töltésem de néha így is világít a lápa, mert csúszik a szijjam.De lehet hogy nem is a feszültséggel van a gond, hanem az árammal, és ezt a nehezebb kimérni mer itt 50- 70- amperekről van szó

Elküldve
Hi

Tegnap kivillant a töltés lámpám megint. Megálltam nyomtam egy kövér gázt és a lámpicsek egyre erősebben világitott majd kégett. Viszont töltésem van 15v magas fordulaton 15,6. Ezzel nincsis bajom mert mióta cseréltem a generátort azóta ennyi. De mi lehet a baj? Műszeregység, vagy az akksi nem vesz fel töltést?

14-14.4V még normális, a 15V nagyon sok, fesszabályzó behalt.

Elküldve
Mennyire jellemző az astrák elektromos herkentyűjinek az elromlása.

Mert a kiszemelt áldozat elektromos tükör,elektromos ablak, centrál zár.... :)

Nekem kicsit több mint két éve van meg a gépsárkány, a fent említett dolgokkal kivéve a központit, nem volt bajom. Annak bedöglött a vezérlője.. bontottan szereztem pár ezer forintért..talán 3-4 asszem...

Amiket hallottam hogy esetleg bedöglik, fénykürt kapcsoló.. (index kar) kikopik, és néha magától refizik, vagy esetleg a vészvillogó..., jeladók(mocihőfok,vízhő,külső hömérséklet,) ezek nem nagy összegek.

ezek az extrák bírják sztem. sztem...

Elküldve

Szaisztok!

Van egy gondom: 2 napja menet közben kigyulladt a légzsák lámpám a műszerfalon, és azóta is világít, amikor elindítom. Ja két zsákom van.

Mi lehet a gond? Kormányátvezető? Kábel? Ütközésérzékelő korong?(hol van).

Karesz

Elküldve
Szaisztok!

Van egy gondom: 2 napja menet közben kigyulladt a légzsák lámpám a műszerfalon, és azóta is világít, amikor elindítom. Ja két zsákom van.

Mi lehet a gond? Kormányátvezető? Kábel? Ütközésérzékelő korong?(hol van).

Karesz

Nekem rémlik olyasmi, hogy az ülés alatti cstalkozás szokta megadni magát... :)

Elküldve

Egyszer meg tavaly tavasszal nekem is kigyulladt. Epp akkor, mikor egy macskakoves uton zotykolodtem ;)

Aztan jartam vele a Danubiaban megcsipogtattuk muszerrel, de nem igazan jutottunk semmire, mert par km utan ujra elojott... Aztan igy jartam egy evig es most megint megneztuk, arra jutottunk hogy a kormany belsejeben levo vmi atvezeto spiral (ami lehetove teszi hogy tekerd a kormanyt a csatlakozoval) meg lehet szakadva valahol... Le kell hozza venni a kormanyt, es jo draga cserelni...

Viszont csutortokon megint nullaztuk a Tec-el, azota mentem vele kb 250km-t mindenfele uton, es nem akar elojonni :) Kopkop

Lehet hogy uhuhu raolvasott valami magiat :D

Elküldve

Érdekes dolgot művelt ma az autóm:

Délután elautóztam egy ismerőshöz (10km). Mikor kb. 3 óra múlva indultam volna haza, ahogy mentem az autó felé hallottam egy berregő hangot, mint egy régi duda, csak halkabb. Benézve (aránylag sötét helyen állt az autó) láttam, hogy halványan világít az index-visszajelző :D Kinyitottam az ajtót, és a hang a biztosítéktábla felől jött. Megtapogattam, az egyik relé csinálta a berregést. Ráadtam a gyújtást, ekkor abbahagyta :P Hazajöttem a kocsival, gyújtás levesz, berregés megint kezdődött. Ekkor megnéztem közelebbről, az idexrelé csinálta ;) . Kihúztam a biztitáblából, és bevittem "megszakérteni" ;) . Szétszedtem, de semmi különöset, gyanúsat nem találtam rajta. Van benne egy 8 lábú IC (U2043B) egy kondival és ellenállással, ez az ütemadó; egy relé, ami látszólag jó, és egy ellenálláshuzal (vagy lemez? ), ami, mint az IC adatlapjáról kiderült, soros áramérzékelő szerepet tölt be, mivel az IC változtatja a villogás frekvenciáját, ha kiég egy égő (ha jól olvastam az adatlapot).

Találkozott már valaki ilyen hibával? Az index hazafelé tökéletesen működött :)

Egyáltalán lehet áram az idexrelén a gyújtás levétele után?

Holnap rendelek egy új indexrelét, mivel az utánfutó-visszajelzés miatt amúgy is kéne, mindenesetre érdekes dolog... ;)

Elküldve
Egyáltalán lehet áram az idexrelén a gyújtás levétele után?

Hát én nem értek hozzá, de szerintem lehet, mivel pl az elakadásjelző is működik gyújtás nélkül. Vagy az tök külön redszeren/relén van?

Elküldve
Sajnos folytatnom kell a keresést.

Kicsit pontosítok, mert úgy néz ki, hogy mégsem ugyanaz a hangszóró a Caravanban és a csapott hátúban. Ami nekem kell az a kombi Astrának a csomagtér ajtajába való. 15-18 cm átmérőjű, egyedi hengeres fala van, amivel pontosan bepasszol a kialakított helyére. Csináltam róla képet korábban, ezt most előkerestem: http://poetryastra.atw.hu/Csomitrajtaudio/index.html .

Amit most sikerült szereznem az ennél kisebb, olyan 10-12 cm átmérőjű, ami a csapott hátú Astra kalaptartójánál van. De ez sajnos nem jó oda. :)

Még tavaly nyáron kaptam ilyen, általam keresett hangszórót, egy db-ot, de annak is kiszakadt a membránja. Akkor akitől kaptam pont szétbontott egy azt hiszem 3 ajtós Astrát. Amikor a hangszórót kérdeztem nem tudta, hogy amit adott az mibe való, így amikor rápróbáltuk a Caravan hangszórójához kiderült, hogy jó oda. Ezért azt a következtetést vontuk le, hogy ugyan olyan a Caravan és a csapott hátú hátsó hangszórópárja. Most úgy tűnik mégsem az.

Ha volna valakinek ilyen a képeken is látható hangszórója, az legyen szíves jelezze! Legjobb PÜben vagy mailben! Köszönöm!

Hali!

Nekem pont van két felesleges, írj és megegyezünk. :D

Elküldve
Le tudod fényképezni? Még nem láttam ilyen relét, belülről pláne :)

ramkr25pg.th.jpg

Futó mester vethetne egy pillantást rá,de szrintem az R2 C2 aránnyal fogom állítani a bekapcsolási időtartamot!

Elküldve
Futó mester vethetne egy pillantást rá,de szrintem az R2 C2 aránnyal fogom állítani a bekapcsolási időtartamot!

Sztem is R2-C2 lesz az :D

Exian: köszi, adtál egy tippet ;) A vészvillogókapcsolóm már régen nem jó, úgy van kitámasztva, mivel nem marad benyomva (mint sok Opelnél). Lehet, hogy nincs teljesen benyomva, ráadásul tegnap egy szakaszon elég rázós úton mentem... :)

Elküldve
Sztem is R2-C2 lesz az ;)

Exian: köszi, adtál egy tippet :P A vészvillogókapcsolóm már régen nem jó, úgy van kitámasztva, mivel nem marad benyomva (mint sok Opelnél). Lehet, hogy nincs teljesen benyomva, ráadásul tegnap egy szakaszon elég rázós úton mentem... :)

Nyugi, az enyém is kivan támasztva :D Már így vettem, szerintem így is fogom eladni ;) Najó nem, műszakira úgyis megkell/megakarom csinálni hamarosan, meg amúgyis... néha jó lenne, ha működne.

Hát akkor nézd meg, hátha a kapcsoló szivat.

Elküldve

R2C2, a számítások is ott vannak alatta. :)

Aranykard!

Szerintem kormányátvezető lesz az. Egyébként a vezérlője a kézifékkar mögött van a középkonzol alatt.

Fpepe!

Az index lelke a vészvillogó kapcsoló, az indítja a relét normál index esetben is. És kap állandó tápot.

Elküldve

Hali!

A kürt megint produkálta magát, vagyis nem produkált semmit. :)

Eddig csak olyan problémám volt vele, hogy a kürt tökéletesen működött, ha közvetlenül az akksira tettem, de amikor be volt kötve a helyére, akkor csak rekettes hangot tudott kiadni. Tegnap alig hogy elindultam a kocsival, megpróbáltam egy köszönőt dudálni, és sehol egy hang. Aztán úgy 5 km után megint megpróbáltam, és akkor már szólt. Be lett volna fagyva? Mégiscsak a kürtgombbal lenne a probléma? Azt hogy tudom kiszerelni, ill. kicserélni (3 küllős a kormány)?

Elküldve
Azt hogy tudom kiszerelni, ill. kicserélni (3 küllős a kormány)?

Ha ez a nem légzsákos fajta akkor csak simán ki kell pattintani. Visszarakásnál érdemes lehet kiszedni a biztosítékot (20) hogy ne dudálj túl sokat. (persze ekkor elmegy a rádió meg stb...)

Amúgy nekem is volt már olyan régen hogy nem szólt. Semmi okot nem találtam rá, de azóta is megy.

Elküldve

Úgy néz ki, valóban a vészvillogó-kapcsoló szivatott. Kicsit kijjebb volt, mint szokott lenni. Vissza kellett nyomni a gombot ütközésig, és újra kitámasztani :D , utána jó lett. Ha legközelebb megyek autósbolt felé, hozok egy újat, csak legutóbb sokalltam érte a 3500Ft-ot :)

Elküldve
ramkr25pg.th.jpg

Futó mester vethetne egy pillantást rá,de szrintem az R2 C2 aránnyal fogom állítani a bekapcsolási időtartamot!

T=R*C*0,7

Vagyis: az ellenállás Ohm- ban, a kondenzátor, pedig Farad-ban értendő. A kapott érték pedig másodpercben. Most olvastam egy hobbi elektronikai könyvben. :)

Elküldve
Úgy néz ki, valóban a vészvillogó-kapcsoló szivatott. Kicsit kijjebb volt, mint szokott lenni. Vissza kellett nyomni a gombot ütközésig, és újra kitámasztani :D , utána jó lett. Ha legközelebb megyek autósbolt felé, hozok egy újat, csak legutóbb sokalltam érte a 3500Ft-ot :)

Na, akkor nem is mondtam annyira hülye ötletet ;)

Elküldve

Segitsetek már léci!

Hogy kell kicserélni a világitás kapcsolot? Van vmi titka?

2.kérdés: Nekem soha nem világitottak a középkonzolon lévő dolgok (pl.ventillátornál a számok stb)Ezeknek

gyárilag amugy kellene viláitani ha felkapcsolom a "külső világitást"?

Köszi előre is!

sziasztok

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.