Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Amióta feltörték a verdámat, nemszól a vezetőoldali két hangszóró. Nemtudom minek van baja, a rádiónak, vagy a hangszóróknak. Bár sztem a rádiónak, mert amikor kikapcsolom, akkor hallok egy kattanást -az amúgy nem szóló- hangszórókból, tehát valami jel mégiscsak átmegy "beléjük" :)

Tudjátok mi volt? :P Le se merem írni... na de hadd derüljetek egy jót a lámaságomon: szóval már majdnem nekiálltam lebontani az ajtókárpitot, amikor is tök véletlenül rájöttem, hogy csak a balance volt eltolva jobbra a rádión ;) ;) :D Nem is tudtam, hogy a gyári rádión a bekapcs gombal lehet állítani... véletlenül kifelé húztam, és eltekertem, erre megszólalt a baloldal is ;) Hát röhögtem egy jót magamon... a fene se gondolta, hogy a kedves betörő úr nekiállt tekergetni, meg mondm nem is tudtam, hogy lehet állítani a balanszot, pláne ilyen módon ;)

Link to comment
Megosztás:

Az nem úgy van, hogy megnyomod és kijön?

Ha pedig beállítottad akkor visszanyomod és nem tekeredik el.

Nekem úgy működött a régi.

Itt a volume gombot kell huzogatni.

A másik kettő benyomós/kinyomós az első/hátsó balance és hangszín állítására szolgál.

Link to comment
Megosztás:

Az nem úgy van, hogy megnyomod és kijön?

Ha pedig beállítottad akkor visszanyomod és nem tekeredik el.

Nekem úgy működött a régi.

Nem. Amire te gondolsz, az szerintem az első-hátsó hangszórók balanszja (tehát, hogy az ajtókban levő, vagy a csomagtartó ajtóban levő hangszórók szóljanak e), meg a bass-treble állító tekerentyű. Azok így működnek, hogy gomb benyom, kiugrik, teker, benyom, úgymarad :) De a jobb-bal oldal balance -legalábbis az enyémen- a bekapcs gomb kihúzása, majd tekergetésével állítható. Ezekszerint :D

Szerk.: látom közben Tom megelőzött ;)

Link to comment
Megosztás:

Hát kérem, nekiálltam konzol világítás izzót cserélni. Röviden és tömören: csúnyán beszoptam.

Kivettem a kesztyűtartót. Hiába erőlködtem, a rádiót nem tudtam kitolni előre. Megpróbáltam leszedni az előlapját, ami kis birkózás után sikerült is. (Az előző hozzászólásokból most már tudom, miért nem szól a jobb oldali hangszóró, majd visszatekerem a balanszot - ez már akkor nem gond).

Folytattam a szétszerelést, ami végül is lassan, de azért sikerült, de a középső fűtésgombot nem bírtam kiszedni. Tovább nem akartam már kínlódni vele, feladtam. Örülök, hogy sikerült összerakni.

Sajnos viszont az előlapot rögzítő 4 kis műanyag fülből 3 letört. Ezt elcsesztem. :) Nem tudom, mit csináljak vele. Mi a szerepe a rádió 4 sarkában lévő 4 hernyócsavarnak? Azt hittem, azt leszedem és simán lejön az előlap. De látom, hogy semmit nem rögzít. Az előlapot most csak a hangerőszabályzó gombja tartja, rohadt szarul néz ki. Az előlapból a rádió felé indul egy vékony "fóliacsík", amire az állomáskereső körei vannak kötve. Ezt nem tudtam visszatenni a helyére, ezért most semmi nem működik az előlapon. Tehát mindenféleképpen rá kell szánnom magam még egyszer... Mi a helyzet a rádióval? Kuka? Fel lehet még pattintani? Hogyan tudnám kivenni a rádiót?

Link to comment
Megosztás:

Hát kérem, nekiálltam konzol világítás izzót cserélni. Röviden és tömören: csúnyán beszoptam.

Kivettem a kesztyűtartót. Hiába erőlködtem, a rádiót nem tudtam kitolni előre. Megpróbáltam leszedni az előlapját, ami kis birkózás után sikerült is. (Az előző hozzászólásokból most már tudom, miért nem szól a jobb oldali hangszóró, majd visszatekerem a balanszot - ez már akkor nem gond).

Folytattam a szétszerelést, ami végül is lassan, de azért sikerült, de a középső fűtésgombot nem bírtam kiszedni. Tovább nem akartam már kínlódni vele, feladtam. Örülök, hogy sikerült összerakni.

Sajnos viszont az előlapot rögzítő 4 kis műanyag fülből 3 letört. Ezt elcsesztem. :) Nem tudom, mit csináljak vele. Mi a szerepe a rádió 4 sarkában lévő 4 hernyócsavarnak? Azt hittem, azt leszedem és simán lejön az előlap. De látom, hogy semmit nem rögzít. Az előlapot most csak a hangerőszabályzó gombja tartja, rohadt szarul néz ki. Az előlapból a rádió felé indul egy vékony "fóliacsík", amire az állomáskereső körei vannak kötve. Ezt nem tudtam visszatenni a helyére, ezért most semmi nem működik az előlapon. Tehát mindenféleképpen rá kell szánnom magam még egyszer... Mi a helyzet a rádióval? Kuka? Fel lehet még pattintani? Hogyan tudnám kivenni a rádiót?

Rádióhoz kell egy kiemelő, ami ügyesebbeknél néhány szöggel vagy hasnolóval is potoható. Ha ezt a csavarok helyére dugod akkor kiakadnak a pöckök és csak akkor lehet kihúzni. Anélkül reménytelen. Még azzal sem árt hátulról nekisegíteni. Előlapot kár volt leszedni, így távolról nehéz megmondani hogy visszarakható-e még.

Középső fűtésgomot kihúzva majd egy kis csavarhúzóval a szabaddá vált nyíláson segítve lehet leszedni.

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem kellett a rádióhoz kiemelő, simán ki tudtam nyomni előre, igaz kellett kicsit mozgatni, de kijött.

Az előlapot szerintem nem kellett volna levenni, de nem is ajánlotta senki. (meg kellene próbálni viszaragasztani.)

Tápi jól írta a középső gombot fűtésre kell kapcsolni, és a fehér jelöléses oldalával ellentétes oldalon benyúlva egy kis csavarhúzóval, a pöcköt kiakasztani, majd lehúzni a gombot.

http://www.aty.hu/kek/

Ezen az oldalon találsz érdekességeket, a ventikapcsoló levétele olyan mint az Vectra A világításkapcsolónál.

Kicsit nézelődj az oldalon, és ha nem világos valami akkor kérdezz, még mielőtt nagyobb kárt nem csinálsz.

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem kellett a rádióhoz kiemelő, simán ki tudtam nyomni előre, igaz kellett kicsit mozgatni, de kijött.

Az előlapot szerintem nem kellett volna levenni, de nem is ajánlotta senki. (meg kellene próbálni viszaragasztani.)

Tápi jól írta a középső gombot fűtésre kell kapcsolni, és a fehér jelöléses oldalával ellentétes oldalon benyúlva egy kis csavarhúzóval, a pöcköt kiakasztani, majd lehúzni a gombot.

http://www.aty.hu/kek/

Ezen az oldalon találsz érdekességeket, a ventikapcsoló levétele olyan mint az Vectra A világításkapcsolónál.

Kicsit nézelődj az oldalon, és ha nem világos valami akkor kérdezz, még mielőtt nagyobb kárt nem csinálsz.

Köszönöm mindenkinek a segítséget. Láma voltam, sajnos, megpróbálom majd megragasztani, remélem sikerül. Egy darabig biztos nem fogom b.szogatni, inkább ne világítson. :)

Bár, ahhoz, hogy működjenek a gombok, mégiscsak muszáj lesz kiszedni...

Link to comment
Megosztás:

Tudjátok mi volt? ;) Le se merem írni... na de hadd derüljetek egy jót a lámaságomon: szóval már majdnem nekiálltam lebontani az ajtókárpitot, amikor is tök véletlenül rájöttem, hogy csak a balance volt eltolva jobbra a rádión Nem is tudtam, hogy a gyári rádión a bekapcs gombal lehet állítani... véletlenül kifelé húztam, és eltekertem, erre megszólalt a baloldal is ;) Hát röhögtem egy jót magamon... a fene se gondolta, hogy a kedves betörő úr nekiállt tekergetni, meg mondm nem is tudtam, hogy lehet állítani a balanszot, pláne ilyen módon

Ne izgasd magad! Én hasonlóképpen jártam.. már vagy fél éve megvolt a verda, és kicsit sassoltam, hogy mélyeket lehet állítani, de magasakat nem?! :D de aztán nem foglalkoztam vele.. egyszer megyünk ex barátnémmal, és hallom hogy magas jön megy, mély jön megy.. elösször fel se tünt ,mert egy mix ment.. aztán mikor már vhogy nem illett a zenéhez, akkor kapcsoltam..

"ez te csináltad?" kérdeztem... " hoogyan?" ;) jah.. a hangszin tekerentyü amellett hogy benyomod ugymarad, renyom kijön, még jobban ki lehet húzni... és akkor magas rulez! :P nem égtem nagyon.. nem elektromüszerésznek tanúúúltam.. áááá dehogy.. ;) ;)

nemrég meg arra jöttem rá, h mi a nyavaja az a TP vagy mi.. megyünk.. szól cd-n egy kis lightos zene, egyszer csak elkezd beszélni valaki... majd szivrohamot kaptam... közlekedési hírek... vége, cd re.. sirály... nem is olyan bugyuta ez a gyári rádió ;)

ui: remélem nem volt túl off :)

Link to comment
Megosztás:

Ma sikerült beszerkeszteni a gépbe végre a fűthető tükröket,de akad egy kis gondom a gyári időzítőrelével!

Túl sokáig fűt!Gyári adat szerint 15min+-5min!

Valaki szedett már szét ilyen relét?Lehetne ezen az időn csökkenteni valahogy?

Szerintem nem kell neki 15percig fűteni,kicsit sokkalom!

Link to comment
Megosztás:

Hát, ahogy olvasgatlak benneteket, felötlenek bennem a régi sok szívások. De amióta megvan az "így csináld", kevesebbet küzdök. Digizve kb 50-60 Mb, majd kitalálom, hova lehetne feltölteni.

Egyébként a hátsó szélvédő fűtés kapcsolót önmagát is ki lehet szedni, alul van egy nyílás, ott kell bedugni a kis csavarhúzót. Így lehet hozzáférni az izzójához.

Link to comment
Megosztás:

Ma sikerült beszerkeszteni a gépbe végre a fűthető tükröket,de akad egy kis gondom a gyári időzítőrelével!

Túl sokáig fűt!Gyári adat szerint 15min+-5min!

Valaki szedett már szét ilyen relét?Lehetne ezen az időn csökkenteni valahogy?

Szerintem nem kell neki 15percig fűteni,kicsit sokkalom!

Nekem majdnem fél órát fűt mire lekapcsol. Engem is érdekelne ha lehetne ezt az időt állítani...

Link to comment
Megosztás:

Én már felraktam párszor, kb. fél évig elérhető volt, de elég sűrűn irogattam itt mindenkinek, akinek kell. :)

Ha van rá igény este szívesen visszateszem.

Hoooogyne lenne rá igény :D

Nagyon is van rá igény ;)

Plííííz tedd fel vhova lécccci ;) ;) :P

Link to comment
Megosztás:

Egy olyan kérdésem lenne most, hogy egészen véletlenül nincsen valakinek feleslegbe egy pár gyári hátsó hangszóró? Caravanba kell, de a normál 3-5 ajtósé is ugyanaz. Szóval ha van valakinek az legyen szíves jelezze! Akár PÜben vagy mailben. Ja és BP.

Sajnos folytatnom kell a keresést.

Kicsit pontosítok, mert úgy néz ki, hogy mégsem ugyanaz a hangszóró a Caravanban és a csapott hátúban. Ami nekem kell az a kombi Astrának a csomagtér ajtajába való. 15-18 cm átmérőjű, egyedi hengeres fala van, amivel pontosan bepasszol a kialakított helyére. Csináltam róla képet korábban, ezt most előkerestem: http://poetryastra.atw.hu/Csomitrajtaudio/index.html .

Amit most sikerült szereznem az ennél kisebb, olyan 10-12 cm átmérőjű, ami a csapott hátú Astra kalaptartójánál van. De ez sajnos nem jó oda. :)

Még tavaly nyáron kaptam ilyen, általam keresett hangszórót, egy db-ot, de annak is kiszakadt a membránja. Akkor akitől kaptam pont szétbontott egy azt hiszem 3 ajtós Astrát. Amikor a hangszórót kérdeztem nem tudta, hogy amit adott az mibe való, így amikor rápróbáltuk a Caravan hangszórójához kiderült, hogy jó oda. Ezért azt a következtetést vontuk le, hogy ugyan olyan a Caravan és a csapott hátú hátsó hangszórópárja. Most úgy tűnik mégsem az.

Ha volna valakinek ilyen a képeken is látható hangszórója, az legyen szíves jelezze! Legjobb PÜben vagy mailben! Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sajnos folytatnom kell a keresést.

Kicsit pontosítok, mert úgy néz ki, hogy mégsem ugyanaz a hangszóró a Caravanban és a csapott hátúban. Ami nekem kell az a kombi Astrának a csomagtér ajtajába való. 15-18 cm átmérőjű, egyedi hengeres fala van, amivel pontosan bepasszol a kialakított helyére. Csináltam róla képet korábban, ezt most előkerestem: http://poetryastra.atw.hu/Csomitrajtaudio/index.html .

Amit most sikerült szereznem az ennél kisebb, olyan 10-12 cm átmérőjű, ami a csapott hátú Astra kalaptartójánál van. De ez sajnos nem jó oda. :)

Még tavaly nyáron kaptam ilyen, általam keresett hangszórót, egy db-ot, de annak is kiszakadt a membránja. Akkor akitől kaptam pont szétbontott egy azt hiszem 3 ajtós Astrát. Amikor a hangszórót kérdeztem nem tudta, hogy amit adott az mibe való, így amikor rápróbáltuk a Caravan hangszórójához kiderült, hogy jó oda. Ezért azt a következtetést vontuk le, hogy ugyan olyan a Caravan és a csapott hátú hátsó hangszórópárja. Most úgy tűnik mégsem az.

Ha volna valakinek ilyen a képeken is látható hangszórója, az legyen szíves jelezze! Legjobb PÜben vagy mailben! Köszönöm!

Szerintem ez olyan, mint ami elöl van. Nézd meg a te elsőidét, hogy passzolnak-e, aztán hajrá bontó. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.