Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Ha ilyesmin gondolkodsz, akkor már inkább valami fűtőszálat kellene ragasztani a tükör hátuljára hőálló szigeteléssel (csillámlap). PL. úgy, hogy egy csillámlapot felragasztasz a tükörlap hátuljára a négy sarkánál valami hőálló ragasztóval, aztán egy fűtőszálat (amit előtte kikísérletezel, hogy a 12V feszültség mellett kellően meleg legyen, de azért ne vörösen izzon, mert eltörik a tükör, ha hidegen hirtelen negyon felfűtöd) szépen elrendezel spirál vagy tetszőleges alakra, pár helyen a csillámlaphoz rögzíted a hőálló ragasztóval, aztán egy másik csillámlappal feded, szintén a négy sarkánál, meg esetleg középen rögzítve ragasztóval, aztán ezt az egészet úgy szereled vissza a helyére, hogy megnyomja hátulról rá a tükörlapra ezt a szendvicset :blink:

Tomi anno 1Ohm/5W-os ellenállatból csinált ilyet trabiba és müködött neki!

Link to comment
Megosztás:

Az se rossz :blink:

Egyébként mi értelme van fűteni a tükröt? Én még sose láttam, hogy párás lenne... bár mondjuk olyan időben én nem is látok ki oldalra, mert az ablakaim párásabbak :)

mert hamarabb letisztul a visszapillantó mint ahogy hideg levegővel lefujatod a párát a szélvédőről

Link to comment
Megosztás:

Csoki! :)

"És mi van ha én veszek ilyen fűtőszáljavítót és megcsinálom a job/bal tükröt fűthetőre?"

Akkor csinálsz magadnak egy jópofa zárlatot. :)

Ugyanis ez a javító nem rendelkezik túl nagy ellenállással, azaz jó vezetőt képez. :lol:

Ok,csak egy vad ötlet volt! :blink: Udi azt mondta lehet tud bontott tükörlapot,a többit majd intézem! :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor csinálsz magadnak egy jópofa zárlatot. :)

Ugyanis ez a javító nem rendelkezik túl nagy ellenállással, azaz jó vezetőt képez. :lol:

Nagy bajt nem csinálna vele, mert kapásból lefüstölne az egész. Kicsit beparázna esetleg. :blink:

Lehet kapni fém tokos ellenállásokat. Ilyen 5W körül. Abból egy párat berögzítesz a tükör mogé, és kalap.

Csak ki kell számolni, h mennyi kraftot akarsz, nehogy leszívja az akkut. :)

Link to comment
Megosztás:

A gyári centrálnak van külön nyomógombja a kilincsen, úgyhogy valószínű azt is át

kellene rakni. Azt meg nemtom, hogy a vezérlője hogy műxik, előtte nem árt átnézni,

miket kellene bekötni.

A tükör kompletten felmegy a másik helyére, csak be kell kábelezni.

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindenkinek!

Tanácsot szeretnék kérni az alábbi problémában.

néhány napja menet közben felgyulladt a motor hibajelző lámpa (96-os F Astra Caravan X16XEL), gondoltam biztos 43-as (EGR, 3-4 havonta kigyullad, bár lemezzel le van zárva). Amikor hazaértem azért kivillogtattam a hibakódot: 63-as. :blink:

Majd újra beindítottam a motort, ekkor egyenetlenül járt csak az 1-4 hengerek mentek a 2-3 nem.

kb 1 perc alapjáraton járatás után viszont szépen megy a motor, azonban a hibajelző lámpa égve marad.

Viszont az is megesik, hogy beínditom, nincs hibakód, szépen jár a motor.

Utánajártam mit jelent a 63-as kód:

hibás feszültségállapot a vezérlőkészülék kimenetének F14-es kapcsánál (gyújtásszignál EST-:).

Áramutas kapcsolási rajz alapján az F14-es egy Fekete/Sárga vezeték, ami a motorvezérlő elektronikát köti össze a DIS-gyújtómodullal.

Nem tudom van-e a DIS és az elektronika közötti szakaszon még csatlakozó amin átmegy ez a vezeték, vagy direktbe köti össze?

Eddig ellenőriztem

-a gyújtókábeleket, de ellenállásmérés alapján jónak tűnik.

-a DIS-re menő csatlakozót, de ott sem találtam korrózió, oxidáció nyomot.

-gyertyát nem vettem ki, de nem valószínű hogy az a hibás.

Találkozott már valaki ilyen hibával?

Mi okozhatja?

Esetleg a DIS modul vagy a motorvezérlő a rossz? Ezt nehéz kipróbálni cseredarab híján, meg aztán k***a drága.

Előre és köszi és Boldog Új Évet kívánok minden márkatársnak!

Link to comment
Megosztás:

Van valakinek beépítve SPAL riasztó+zárak?

Múltkor kivolt véve pár órara az akku a kocsiból, azóta megvan bolondulva a riasztó. Vagyis semmi baja, csak nem igazán működik :blink: Csak folyamatosan villog a ledje, ha kivan kapcsolva, ha be... tök mind1. A zárakat rendesen nyitja-zárja a távirányítóval, látszólag a riasztó is élesedik, de gyakorlatilag mintha mégsem tenné ezt.

Szóval hogyan lehet életre kelteni, vagyis, hogy ne villogjon állandóan a ledje?

Még az a problémám ezzel a riasztóval, hogyha beriaszt (pl kinyitom a csomagtartó ajtaját élesített riasztóval - ez szokott sokszor előfordulni, mivel azon az ajtón nincs elektromos zár, így sokszor kinyitom és beriaszt). Na tehát, riaszt, majd utána a led jelzi, hogy volt ajtónyitás (megfelelő számű villogással), ez idáig rendben is van. Viszont, a leírás szerint, ha ráadom a gyújtást, akkor törlődik a riasztási memória, és nem villog többet, és a riasztó kikapcsolásakor sem ad hangjelzést. Viszont ez nálam nem akar működni, egyszerűen nemtudom törölni a memóriáját, hiába adok rá gyújtást. Villog tovább, és minden nyitáskor 2 hangjelzést ad. De egy idő után elfelejti, 1-2 hét után már nem villog, nem jelez. De fogalmam sincs mitől... ötlet?

Szóval ha van valakinek ilyen utólag berakott riasztója, az megmondhatná, mit kell csinálni akku kivétel után. Gondolom elfelejtett minden beállítást, és újrakéne programozni. Ez viszont nem akar sikerülni. Pedig próbálkoztam a leírás szerint a programozással, de nem akarja "bevenni". Gondolom először valami mást kellene csinálni vele.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Ha már előjött a fűthető tükör téma...

Nekem gyárilag ilyen van. Nagyon hasznos dolog. Ha havas, jeges, vizes bekapcsolom és pár perc után tiszta. Ez most az esős időbven nagyon jól jön hiszen nincs tele esőcseppekkel amitöl nem látna semmit az ember.

Na de gondom is van vele:

Elvileg bekapcsolás után 15percig kellene fűtenie. Na ez nekem közel fél óra mire kikapcsol és semmilyen mód nincs arra hogy manuálisan kikapcsoljam. Még ha gyujtást leveszem és vissza akkor is fűt persze kikapcsolt gyujtásnál nem fűt de ha még nem járt le a fél óra és újra ráteszem a gyújtást akkor tovább fűt.

Lehet ezt az időt állítani valahol?

Hogyan lehetne valami kapcsolót beépíteni amivel megszekíthatnám a fűtést.

Most télen nem nagy gond de előfordult, hogy nyáron véletlen megnyomtam a gombot és mire kikapcsolt már egész forró volt a tükör.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Kellene egy kis segítség!

Vettem,egy Ford.számmérös mfalat F Astrába,és amikor kicseréltem nem ment,a ford szám mérö.

Valahol olvastam,de most az istennek nem találom,valaki már járt igy.

Ha megtudnátok mondani,hogy honnan hova kellene behuzni a vezetéket,nagyon jó lenne.

Elöre is köszi:ZAG

Link to comment
Megosztás:

Hmmm.... mintha úgy rémlene nekem, hogy az enyémen (bár az nem astra) együtt műxik a hátsó szélvédő fűtéssel.... Vagy nem??? Cáfoljatok meg ha nem! :blink:

Cáfolok.

Teljesen külön van f astrában. A tükör fűtés a vezető oldali ajtón lévő kis gombbal aktiválható, a hátsó ablakfűtés pedig a mindenki által ismert módon ventillátor kapcsoló kihúzásával.

Link to comment
Megosztás:

Bocs,elfelejtettem ide irni!!

"F"AstrA 1995-ös,X16XEL motorkódú

???

Pedig abban benne kellene lennie a vezetéknek. Nézd már meg, hogy a műszeregység

csatijának a 8. lábán van-e egy zöld színű vezeték!

Egyébként még nem is láttam X16XEL motoros Astrát, melyikben gyárilag nincs fordszámmérő. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Én láttam már...

ZAG - nem dízeles órát vettél véletlenül ?? (piros mező 5500-tól) Bár v.mit mutatna asszem akkor is, de rosszat...

Szia!!

Nem ez Vectra 2.0i-böl való,de már probáltam másikat is,de azzal sem ment!!

Van valakinek kapcsolási rajza esetleg??? :blink:

Link to comment
Megosztás:

Van valakinek beépítve SPAL riasztó+zárak?

Múltkor kivolt véve pár órara az akku a kocsiból, azóta megvan bolondulva a riasztó. Vagyis semmi baja, csak nem igazán működik :blink: Csak folyamatosan villog a ledje, ha kivan kapcsolva, ha be... tök mind1. A zárakat rendesen nyitja-zárja a távirányítóval, látszólag a riasztó is élesedik, de gyakorlatilag mintha mégsem tenné ezt.

Szóval hogyan lehet életre kelteni, vagyis, hogy ne villogjon állandóan a ledje?

Még az a problémám ezzel a riasztóval, hogyha beriaszt (pl kinyitom a csomagtartó ajtaját élesített riasztóval - ez szokott sokszor előfordulni, mivel azon az ajtón nincs elektromos zár, így sokszor kinyitom és beriaszt). Na tehát, riaszt, majd utána a led jelzi, hogy volt ajtónyitás (megfelelő számű villogással), ez idáig rendben is van. Viszont, a leírás szerint, ha ráadom a gyújtást, akkor törlődik a riasztási memória, és nem villog többet, és a riasztó kikapcsolásakor sem ad hangjelzést. Viszont ez nálam nem akar működni, egyszerűen nemtudom törölni a memóriáját, hiába adok rá gyújtást. Villog tovább, és minden nyitáskor 2 hangjelzést ad. De egy idő után elfelejti, 1-2 hét után már nem villog, nem jelez. De fogalmam sincs mitől... ötlet?

Szóval ha van valakinek ilyen utólag berakott riasztója, az megmondhatná, mit kell csinálni akku kivétel után. Gondolom elfelejtett minden beállítást, és újrakéne programozni. Ez viszont nem akar sikerülni. Pedig próbálkoztam a leírás szerint a programozással, de nem akarja "bevenni". Gondolom először valami mást kellene csinálni vele.

Köszi.

Szia!

Nekem Spal AS80 riasztóm van, szerintem meg kellene nézni a kábelkötegnél a piros vezetéket ez állandó 12V-ot kap és egy bizti is van rajta (memória). Érdemes megnézni még a narancssárga vezetéket is ezen ha ráadod a gyújtást akkor van feszültség. Remélem csak bizti baja van nálam egyszer volt ilyen azóta tökéletesen működik.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem Spal AS80 riasztóm van, szerintem meg kellene nézni a kábelkötegnél a piros vezetéket ez állandó 12V-ot kap és egy bizti is van rajta (memória). Érdemes megnézni még a narancssárga vezetéket is ezen ha ráadod a gyújtást akkor van feszültség. Remélem csak bizti baja van nálam egyszer volt ilyen azóta tökéletesen működik.

Nekem is AS 80. Viszont azóta sikerült megoldanom. A gond ott van, hogy csak akkor lehet a szervíz, ill. programozási módba belépni, ha a hátsó ablakfűtés bevan kapcsolva!! Hallottál már ilyet? :) Vagy mindegyik így van bekötve? Nem hinném... ez azt is jelenti, hogy egy csomó beprogramozható funkció is CSAK akkor működik, ha az ablakfűtés bevan kapcsolva! Ilyen pl a gyújtás ráadás utáni ajtózárás, amit beprogramoztam, mert dugóban egyszer már kinyitották a hátsó ajtómat... na, ez is csak akkor élesedik, vagyis csak akkor zárja le az ajtókat 10mp után, ha a fűtés be van kapcsolva... így télen ez még nem is annyira gáz, úgyis mindig bevan kapcsolva, de nyáron már nemkell annyiszor a fűtés.

Szóval a tied hogyan van bekötve? Bár szerintem elviszem mindjárt a riasztós emberhez, aki berakta, mert sztem így nem egészen okés...

Szerk.: no közben beszéltem a riasztós emberrel, azt mondta valszeg arra lett bekötve a biztonsági retesz (vagy mi), mert másra nemnagyon tudta :blink: Lehetne még ablaktörlőre (na az még viccesebb), lámpára, stb, tényleg talán még ez a legjobb. Csak akkor ciki, ha az ember használja a plusz beprogramozható funkciókat, mint pl a gyujtás utáni ajtózárás..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.