opel16v Elküldve November23, 2005 Megoszt Elküldve November23, 2005 LED-ek fényerő szabályzásáról: Szép eredmény eléréséhez azt kell csinálni, hogy egy viszonylag kisértékű (220-330ohm) de nagyteljesítményű (2-5W) poti ellenállásrétegének két lábát a földre ill +tápra kell kötni. A csúszkára pedig felpakolni párhuzamos kapcsolásban a LED-eket, de mindegyiken külön kell lennie egy előtétellenállásnak (értéke annyi, mintha csak simán teljes fényerővel a +tápra lenne rakva). Na így szépen szabályozható lesz a fényerő. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve November23, 2005 Megoszt Elküldve November23, 2005 Mire jó neked az a 70Ah? Ki tudod használni? Én úgy tudom, hogy gyárilag csak 44Ah-s akksit adnak az Astrához. Jó, azt tudom, hogy minél nagyobb az Ah annál tartósabb az akku, na de ennyivel? Amikor rendeltem akkor csak 65-nek mondták, mikor hozták akkor derült ki hogy mégis 70. Egyébként nagyobb akksihoz nagyobb indítóáram is dukál. Talán nem feltétlen lenne szükség ekkorára, de jó a tudat hogy az akkumulátor miatt (nagy valószínűséggel) nem fogok ottmaradni sehol sem, még akkor sem ha netán álló autóban hallgatok zenét akár 1-2 órán keresztül, vagy hosszabb állás után vagy nagyobb hidegben is beindul az autó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November23, 2005 Megoszt Elküldve November23, 2005 "Mire jó neked az a 70Ah? Ki tudod használni? Én úgy tudom, hogy gyárilag csak 44Ah-s akksit adnak az Astrához. Jó, azt tudom, hogy minél nagyobb az Ah annál tartósabb az akku, na de ennyivel?" Nekem 80-as van az Astrában. :lol: Nagyon hasznos, mert a rajtsorban való többszöri indítás után is megmarad a teljes szufla benne a gyorsokra. :lol: Utána etapon visszatölti. :lol: Utcára leginkább akkor van jelentősége, ha van valami komolyabb hifi az autóban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve November23, 2005 Megoszt Elküldve November23, 2005 Nekem a ladába valami noname akksi 9 évig bírta! Ja és ha nem felejtem égve a világítást lehet tovább is :lol: Szüleim wartburgjában perion 44ah 7 évet bírt. Mindkettőbe lett töltve kb 4-5 éves korában akku-vit Hatásos kis lötty :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
RobesPierre Elküldve November23, 2005 Megoszt Elküldve November23, 2005 Ha már aksiknál tartunk, nekem lassan időszerű lesz a csere. Már több mint 9 éves a kicsike és szeretném, ha a következő is hasonló élettartamú lenne. Azt tudom, hogy a gyári zselés aksi nem éppen hosszú élettartamáról híres, mégis a zselések felé hajlok. Oké, hogy gondozásmentesek, de vajon meddig húzzák a savasakhoz képest? Tudom lutri és függ az üzemi körülményektől, de savasat legalább lehet regenerálni. Az asszony kocsija pár hónapja Delphi zselés aksit kapott és érezhetően jobban indít, továbbá kellemes meglepetés volt a 3 éves garancia. Kapacitást illetően 45 vagy 55Ah között gondolkodom, árban max. 15 ezret szánnék rá. Továbbá a zselés aksikat milyen töltővel lehet feltölteni? Mert jelenlegi automata töltőm kezelési útmutatójában írják, hogy csak savas aksihoz használható. Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve November23, 2005 Megoszt Elküldve November23, 2005 RobesPierre én nem igazán értek a zselés ksikhoz. A 45 55 Ah-nál az a döntő hogy a generátor mennyi áramot tud előállitani, mivel ez fogja visszatölteni az inditózással kivett energiát. Tehát tul nagy kapacitásu aksit nem érdemes beletenni mert sohasenem tudja feltölteni, és így az élettartama is csökken. Ez visszafele is igaz. (Ez viszont nem fanyegető vezsély.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November23, 2005 Megoszt Elküldve November23, 2005 Ma rámértem az akksimra! Terheletlenül 13,15V,inditás közben 11V-10,6V körülre esett le! 1 éves akksi,sok városi használat mellett ez jó adat? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve November23, 2005 Megoszt Elküldve November23, 2005 LED-ek fényerő szabályzásáról: Szép eredmény eléréséhez azt kell csinálni, hogy egy viszonylag kisértékű (220-330ohm) de nagyteljesítményű (2-5W) poti ellenállásrétegének két lábát a földre ill +tápra kell kötni. A csúszkára pedig felpakolni párhuzamos kapcsolásban a LED-eket, de mindegyiken külön kell lennie egy előtétellenállásnak (értéke annyi, mintha csak simán teljes fényerővel a +tápra lenne rakva). Na így szépen szabályozható lesz a fényerő. :lol: :lol: :smt120 :smt101 :smt119 :smt103 :confused2: :confused5: :flasingsmile: :sonarsmile: :happy2: :color: :hypnodisk: :colors: :pale: :shaking2: :shaking: :tard: Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve November23, 2005 Megoszt Elküldve November23, 2005 Ma rámértem az akksimra! Terheletlenül 13,15V,inditás közben 11V-10,6V körülre esett le! 1 éves akksi,sok városi használat mellett ez jó adat? Digitális müszerrel mérted? A pontos feszültségesést egy analóg mutatós müszer pontosabban mutatja ugyanis a digitális lassabban reagál. A mutatós meg a fizikát ismerve tullendül de ez még mindíg gyorsabb. Egyébként mennyi a töltésed? Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November23, 2005 Megoszt Elküldve November23, 2005 Digitális müszerrel mérted? A pontos feszültségesést egy analóg mutatós müszer pontosabban mutatja ugyanis a digitális lassabban reagál. A mutatós meg a fizikát ismerve tullendül de ez még mindíg gyorsabb. Egyébként mennyi a töltésed? Alapjáraton 13,8 körül tölt,emelten 14,4V! Digittel mértem,mert nincs itthon ganz-uni müszerem! :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve November24, 2005 Megoszt Elküldve November24, 2005 Sok akksi kereskedőnél van ilyen teszetelő műszer amivel megmondják hány %-os az akksid. Ja és legtöbb helyen ingyen ellenőrzik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kontárgyerek Elküldve November24, 2005 Megoszt Elküldve November24, 2005 Nekem Ladába és most az Astrában is 55-ös aksi vólt. Nem akadt problémánk egymással soha. Zene kondi nélkül volt és van mindegyikbe amit álló helyben sokat szólt, igaz nem nem olynagy de 2- 300 watt mindig akadt. Egyszer ha sok pénzem lesz kipróbálok nagyobbat is de csak 1-ell nagyobbat 60-as körül, mert annál nagyobbat nem látom értelmét ha csak nem valami bucsuban áruló kocsija van az embernek.....de ez már egy másik történet. (tuningra meg negatív nagyobb nehezebb "gondolom") Link to comment Megosztás: More sharing options...
meriva1.8 Elküldve November24, 2005 Megoszt Elküldve November24, 2005 RobesPierre én nem igazán értek a zselés ksikhoz. A 45 55 Ah-nál az a döntő hogy a generátor mennyi áramot tud előállitani, mivel ez fogja visszatölteni az inditózással kivett energiát. Tehát tul nagy kapacitásu aksit nem érdemes beletenni mert sohasenem tudja feltölteni, és így az élettartama is csökken. Ez visszafele is igaz. (Ez viszont nem fanyegető vezsély.) Ez így nem igaz, mert fel tudja tölteni, max. hosszabb idő alatt. Ráadásul egy önindítózás mindegyik akkuból ugyanannyit szív ki, függetlenül az akku kapacitásától, tehát ugyanannyi energiát kell visszatáplálni. Sőt egy nagyobb kapacitású akku nem törik le annyira, pláne hidegben, ezáltal hamarabb elindulhat a kocsid. Nem mindegy, hogy -15 fokban a 70 Ah-s akkudban marad 45Ah, vagy a 45Ah-s akkuban marad 25 Ah. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November24, 2005 Megoszt Elküldve November24, 2005 Npasi jól beszél, simán jó a 70A-es generátorhoz is a 80-as akku! Egyáltalán nem tölti nehezebben, de több energiát lehet belőle kinyerni. :lol: A súlyról beszélve pedig elmondanám, hogy az én 80-as Banner akkum (ami egyébként selyempapíros megoldású, borulás után is használható marad, ill. megmarad minden töltés is benne :lol: ) nincs olyan nehéz, mint egy átlagos 55-ös. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kontárgyerek Elküldve November24, 2005 Megoszt Elküldve November24, 2005 Ok elhiszem meg minden nem vagyok tisztában az árakkal de ha valakinek szorít a pénztálca de azért szeretne valami normálisat....... .......és a többi. Egyébként mennyi egy olyan aksi? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November24, 2005 Megoszt Elküldve November24, 2005 Egy normális 55-ös akku 12-13 körül kezdődik. Az enyém Banner, valami Bull fantázianevű, 80-as. Már 3 éves, és még semmi kapacitáscsökkenést nem észleltem, pedig egyszer-kétszer már rendesen le lett merítve. 16-ért szerváltam, olyan 20 körül van boltban. Az üzlet egyébként a csömöri úton van valahol. Link to comment Megosztás: More sharing options...
meriva1.8 Elküldve November24, 2005 Megoszt Elküldve November24, 2005 Én selyempapírban a sütit szoktam vinni.... 60Ah körüli aksit kapsz 10 és 25.000 között, vagy még többért is egy spirálcellás MAxxima-t.GOTO: www.forex.hu Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve November24, 2005 Megoszt Elküldve November24, 2005 Npasi jól beszél, simán jó a 70A-es generátorhoz is a 80-as akku! Egyáltalán nem tölti nehezebben, de több energiát lehet belőle kinyerni. :lol: A súlyról beszélve pedig elmondanám, hogy az én 80-as Banner akkum (ami egyébként selyempapíros megoldású, borulás után is használható marad, ill. megmarad minden töltés is benne :lol: ) nincs olyan nehéz, mint egy átlagos 55-ös. :lol: Esetleg lehetne konkrétabb tömegadatokat? Már amennyiben tudsz. Az én Exide-om 18kg körül van és a 44-es ami helyett lett az 12,5kg körül volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve November24, 2005 Megoszt Elküldve November24, 2005 Megkövetem a Mestereket,:prayer: de én a saját tapasztalatomból indultam ki. nekem sosenemse vót' drága aksim. Mindíg a legolcsóbbat vettem mert rendszerint "A szegényembert az ág is húzza" esete forgott fenn. Ezért montam amit montam, Bár most nekem is 72Ah -s van , ide viszont kell is (1,7D) mert a csillagok alatt áll a vas. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve November24, 2005 Megoszt Elküldve November24, 2005 Egy normális 55-ös akku 12-13 körül kezdődik. Az enyém Banner, valami Bull fantázianevű, 80-as. Már 3 éves, és még semmi kapacitáscsökkenést nem észleltem, pedig egyszer-kétszer már rendesen le lett merítve. 16-ért szerváltam, olyan 20 körül van boltban. Az üzlet egyébként a csömöri úton van valahol. Nekem is az Osztrák Bull Banner van 55-ösben, egy éve vettem 2 év garival 12000-ért. Eddig okés. Tölteni sem kellett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November24, 2005 Megoszt Elküldve November24, 2005 Lehet,hogy nem hiszitek el,de úgy néz ki megoldódott a nehezen indulási gondom! Tegnap este melóból hazaérve egy hirtelen ötletől vezérelve,nekiálltam az akksi testkábelét kiszedni!Ez az a kábel,ami az akksit és a kasztnit köti össze! Mivel a kábel sarui csak sajtolva voltak a kábelreés elég szépen el is voltak oxidálódva,ezért én szépen megtisztítottam és ráforrasztottam a sarukat,így tökéletesebb kontaktus alakulhat ki! Hát nem akarom elhinni,de ma sokkal könnye indult a gép,mint hidegben,mint melegen! Egész nap kint állt és egy izzitás után kb 3-dik főtengelyfordulatra elkapta!Melegen pedig elsőre,amire még nyáron sem sürün volt példa! Link to comment Megosztás: More sharing options...
RobesPierre Elküldve November24, 2005 Megoszt Elküldve November24, 2005 A testkábel hibája tud szívatni rendesen. Régi autómon nem véletlenül volt vezetékkel összekötve az aksi, az önindító és a generátor. De amire rájöttünk jó sok pénzem ment el önindító és generátor felújításra meg egy új aksira feleslegesen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November25, 2005 Megoszt Elküldve November25, 2005 "az 12,5kg körül volt." Még nem mértem, de az enyém sem lehet sokkal nehezebb persaccra. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kanes Elküldve November25, 2005 Megoszt Elküldve November25, 2005 Sziasztok! Nem nagyon irtam a fórumba néha olvasgattam de most van egy probléma. Van egy C14NZ motor és nem indul,az injektor nem kap feszültséget. A fekete vezetékben ott a12v pozitiv ha ráadom a gyújtást , a kék vezetékben nincs semmi ha inditózok akkor se.A sárga lámpa nem jelez semmi hibát.Lehet hogy a komputer rossz? Vagy van még valami más megoldás? Előre is kössz a segitség!!! Kanes! Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve November25, 2005 Megoszt Elküldve November25, 2005 Sziasztok! Nem nagyon irtam a fórumba néha olvasgattam de most van egy probléma. Van egy C14NZ motor és nem indul,az injektor nem kap feszültséget. A fekete vezetékben ott a12v pozitiv ha ráadom a gyújtást , a kék vezetékben nincs semmi ha inditózok akkor se.A sárga lámpa nem jelez semmi hibát.Lehet hogy a komputer rossz? Vagy van még valami más megoldás? Előre is kössz a segitség!!! Kanes! Pontosan mire is gondolsz? Szerintem az üzemanyagnyomásérzékelő szelep nem jó, esetleg a "fejszelep". A kék vezetéken elvileg negatívot kéne kapnia. Amennyire én értek hozzá, a szivattyú nyomja az Anyagot, X nyomással, ha elérte ezt az értéket kinyit a szelep és már eljut az inyektor(ok)ba. Én itt keresgélnék egy kontakt spray-vel felfegyverkezve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts