Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

LED-ek fényerő szabályzásáról:

Szép eredmény eléréséhez azt kell csinálni, hogy egy viszonylag kisértékű (220-330ohm) de nagyteljesítményű (2-5W) poti ellenállásrétegének két lábát a földre ill +tápra kell kötni. A csúszkára pedig felpakolni párhuzamos kapcsolásban a LED-eket, de mindegyiken külön kell lennie egy előtétellenállásnak (értéke annyi, mintha csak simán teljes fényerővel a +tápra lenne rakva).

Na így szépen szabályozható lesz a fényerő. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mire jó neked az a 70Ah? Ki tudod használni? Én úgy tudom, hogy gyárilag csak 44Ah-s akksit adnak az Astrához. Jó, azt tudom, hogy minél nagyobb az Ah annál tartósabb az akku, na de ennyivel?

Amikor rendeltem akkor csak 65-nek mondták, mikor hozták akkor derült ki hogy mégis 70. Egyébként nagyobb akksihoz nagyobb indítóáram is dukál.

Talán nem feltétlen lenne szükség ekkorára, de jó a tudat hogy az akkumulátor miatt (nagy valószínűséggel) nem fogok ottmaradni sehol sem, még akkor sem ha netán álló autóban hallgatok zenét akár 1-2 órán keresztül, vagy hosszabb állás után vagy nagyobb hidegben is beindul az autó.

Link to comment
Megosztás:

"Mire jó neked az a 70Ah? Ki tudod használni? Én úgy tudom, hogy gyárilag csak 44Ah-s akksit adnak az Astrához. Jó, azt tudom, hogy minél nagyobb az Ah annál tartósabb az akku, na de ennyivel?"

Nekem 80-as van az Astrában. :lol:

Nagyon hasznos, mert a rajtsorban való többszöri indítás után is megmarad a teljes szufla benne a gyorsokra. :lol:

Utána etapon visszatölti. :lol:

Utcára leginkább akkor van jelentősége, ha van valami komolyabb hifi az autóban.

Link to comment
Megosztás:

Ha már aksiknál tartunk, nekem lassan időszerű lesz a csere. Már több mint 9 éves a kicsike és szeretném, ha a következő is hasonló élettartamú lenne. Azt tudom, hogy a gyári zselés aksi nem éppen hosszú élettartamáról híres, mégis a zselések felé hajlok. Oké, hogy gondozásmentesek, de vajon meddig húzzák a savasakhoz képest? Tudom lutri és függ az üzemi körülményektől, de savasat legalább lehet regenerálni. Az asszony kocsija pár hónapja Delphi zselés aksit kapott és érezhetően jobban indít, továbbá kellemes meglepetés volt a 3 éves garancia. Kapacitást illetően 45 vagy 55Ah között gondolkodom, árban max. 15 ezret szánnék rá. Továbbá a zselés aksikat milyen töltővel lehet feltölteni? Mert jelenlegi automata töltőm kezelési útmutatójában írják, hogy csak savas aksihoz használható.

Link to comment
Megosztás:

RobesPierre én nem igazán értek a zselés ksikhoz. A 45 55 Ah-nál az a döntő hogy a generátor mennyi áramot tud előállitani, mivel ez fogja visszatölteni az inditózással kivett energiát. Tehát tul nagy kapacitásu aksit nem érdemes beletenni mert sohasenem tudja feltölteni, és így az élettartama is csökken. Ez visszafele is igaz. (Ez viszont nem fanyegető vezsély.)

Link to comment
Megosztás:

LED-ek fényerő szabályzásáról:

Szép eredmény eléréséhez azt kell csinálni, hogy egy viszonylag kisértékű (220-330ohm) de nagyteljesítményű (2-5W) poti ellenállásrétegének két lábát a földre ill +tápra kell kötni. A csúszkára pedig felpakolni párhuzamos kapcsolásban a LED-eket, de mindegyiken külön kell lennie egy előtétellenállásnak (értéke annyi, mintha csak simán teljes fényerővel a +tápra lenne rakva).

Na így szépen szabályozható lesz a fényerő. :lol:

:lol: :smt120 :smt101 :smt119 :smt103 :confused2: :confused5: :flasingsmile: :sonarsmile: :happy2: :color: :hypnodisk: :colors: :pale: :shaking2: :shaking: :tard:

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Ma rámértem az akksimra!

Terheletlenül 13,15V,inditás közben 11V-10,6V körülre esett le!

1 éves akksi,sok városi használat mellett ez jó adat?

Digitális müszerrel mérted? A pontos feszültségesést egy analóg mutatós müszer pontosabban mutatja ugyanis a digitális lassabban reagál. A mutatós meg a fizikát ismerve tullendül de ez még mindíg gyorsabb. Egyébként mennyi a töltésed?

Link to comment
Megosztás:

Digitális müszerrel mérted? A pontos feszültségesést egy analóg mutatós müszer pontosabban mutatja ugyanis a digitális lassabban reagál. A mutatós meg a fizikát ismerve tullendül de ez még mindíg gyorsabb. Egyébként mennyi a töltésed?

Alapjáraton 13,8 körül tölt,emelten 14,4V!

Digittel mértem,mert nincs itthon ganz-uni müszerem! :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem Ladába és most az Astrában is 55-ös aksi vólt. Nem akadt problémánk egymással soha. Zene kondi nélkül volt és van mindegyikbe amit álló helyben sokat szólt, igaz nem nem olynagy de 2- 300 watt mindig akadt.

Egyszer ha sok pénzem lesz kipróbálok nagyobbat is de csak 1-ell nagyobbat 60-as körül, mert annál nagyobbat nem látom értelmét ha csak nem valami bucsuban áruló kocsija van az embernek.....de ez már egy másik történet.

(tuningra meg negatív nagyobb nehezebb "gondolom")

Link to comment
Megosztás:

RobesPierre én nem igazán értek a zselés ksikhoz. A 45 55 Ah-nál az a döntő hogy a generátor mennyi áramot tud előállitani, mivel ez fogja visszatölteni az inditózással kivett energiát. Tehát tul nagy kapacitásu aksit nem érdemes beletenni mert sohasenem tudja feltölteni, és így az élettartama is csökken. Ez visszafele is igaz. (Ez viszont nem fanyegető  vezsély.)

Ez így nem igaz, mert fel tudja tölteni, max. hosszabb idő alatt. Ráadásul egy önindítózás mindegyik akkuból ugyanannyit szív ki, függetlenül az akku kapacitásától, tehát ugyanannyi energiát kell visszatáplálni.

Sőt egy nagyobb kapacitású akku nem törik le annyira, pláne hidegben, ezáltal hamarabb elindulhat a kocsid. Nem mindegy, hogy -15 fokban a 70 Ah-s akkudban marad 45Ah, vagy a 45Ah-s akkuban marad 25 Ah.

Link to comment
Megosztás:

Npasi jól beszél, simán jó a 70A-es generátorhoz is a 80-as akku!

Egyáltalán nem tölti nehezebben, de több energiát lehet belőle kinyerni. :lol:

A súlyról beszélve pedig elmondanám, hogy az én 80-as Banner akkum

(ami egyébként selyempapíros megoldású, borulás után is használható

marad, ill. megmarad minden töltés is benne :lol: ) nincs olyan nehéz, mint

egy átlagos 55-ös. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Egy normális 55-ös akku 12-13 körül kezdődik.

Az enyém Banner, valami Bull fantázianevű, 80-as. Már 3 éves, és még

semmi kapacitáscsökkenést nem észleltem, pedig egyszer-kétszer már

rendesen le lett merítve. 16-ért szerváltam, olyan 20 körül van boltban.

Az üzlet egyébként a csömöri úton van valahol.

Link to comment
Megosztás:

Npasi jól beszél, simán jó a 70A-es generátorhoz is a 80-as akku!

Egyáltalán nem tölti nehezebben, de több energiát lehet belőle kinyerni. :lol:

A súlyról beszélve pedig elmondanám, hogy az én 80-as Banner akkum

(ami egyébként selyempapíros megoldású, borulás után is használható

marad, ill. megmarad minden töltés is benne :lol: ) nincs olyan nehéz, mint

egy átlagos 55-ös. :lol:

Esetleg lehetne konkrétabb tömegadatokat? Már amennyiben tudsz. Az én Exide-om 18kg körül van és a 44-es ami helyett lett az 12,5kg körül volt.

Link to comment
Megosztás:

Megkövetem a Mestereket,:prayer: de én a saját tapasztalatomból indultam ki. nekem sosenemse vót' drága aksim. Mindíg a legolcsóbbat vettem mert rendszerint "A szegényembert az ág is húzza" esete forgott fenn. Ezért montam amit montam, Bár most nekem is 72Ah -s van , ide viszont kell is (1,7D) mert a csillagok alatt áll a vas.

Link to comment
Megosztás:

Egy normális 55-ös akku 12-13 körül kezdődik.

Az enyém Banner, valami Bull fantázianevű, 80-as. Már 3 éves, és még

semmi kapacitáscsökkenést nem észleltem, pedig egyszer-kétszer már

rendesen le lett merítve. 16-ért szerváltam, olyan 20 körül van boltban.

Az üzlet egyébként a csömöri úton van valahol.

Nekem is az Osztrák Bull Banner van 55-ösben, egy éve vettem 2 év garival 12000-ért.

Eddig okés. Tölteni sem kellett.

Link to comment
Megosztás:

Lehet,hogy nem hiszitek el,de úgy néz ki megoldódott a nehezen indulási gondom!

Tegnap este melóból hazaérve egy hirtelen ötletől vezérelve,nekiálltam az akksi testkábelét kiszedni!Ez az a kábel,ami az akksit és a kasztnit köti össze!

Mivel a kábel sarui csak sajtolva voltak a kábelreés elég szépen el is voltak oxidálódva,ezért én szépen megtisztítottam és ráforrasztottam a sarukat,így tökéletesebb kontaktus alakulhat ki!

Hát nem akarom elhinni,de ma sokkal könnye indult a gép,mint hidegben,mint melegen!

Egész nap kint állt és egy izzitás után kb 3-dik főtengelyfordulatra elkapta!Melegen pedig elsőre,amire még nyáron sem sürün volt példa!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem nagyon irtam a fórumba néha olvasgattam de most van egy probléma.

Van egy C14NZ motor és nem indul,az injektor nem kap feszültséget.

A fekete vezetékben ott a12v pozitiv ha ráadom a gyújtást , a kék vezetékben nincs semmi ha inditózok akkor se.A sárga lámpa nem jelez semmi hibát.Lehet hogy a komputer rossz? Vagy van még valami más megoldás?

Előre is kössz a segitség!!!

Kanes!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem nagyon irtam a fórumba néha olvasgattam de most van egy probléma.

Van egy C14NZ motor és nem indul,az injektor nem kap feszültséget.

A fekete vezetékben ott a12v pozitiv ha ráadom a gyújtást , a kék vezetékben nincs semmi ha inditózok akkor se.A sárga lámpa nem jelez semmi hibát.Lehet hogy a komputer rossz? Vagy van még valami más megoldás?

Előre is kössz a segitség!!!

Kanes!

Pontosan mire is gondolsz?

Szerintem az üzemanyagnyomásérzékelő szelep nem jó, esetleg a "fejszelep". A kék vezetéken elvileg negatívot kéne kapnia. Amennyire én értek hozzá, a szivattyú nyomja az Anyagot, X nyomással, ha elérte ezt az értéket kinyit a szelep és már eljut az inyektor(ok)ba. Én itt keresgélnék egy kontakt spray-vel felfegyverkezve.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.