Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Persze. Kell venni egy ablak felhúzó modult és azt bekötni, úgy hogy a kp-zár indítsa. Egy ilyen ketyere csak két ablakot kezel. Pontosan számomra sem világos, hogy honnan tudja hány ablak van rákötve, de valszeg, az áramvelvétel a döntő. Az ára Kb. : 5000 Ft.

Elküldve
"Vedd ki a középkonzol csavarjait alul,fent a két szellőzőrácsot csavarhúzóval óvatosan pattintsd ki,alatta találsz két csavart,vedd ki,a vészvillogó tetejét pattintsd le.Ki kell venni még az óraegység takaró műanyagjának csavarjait,(2 db),továbbá a slusszkulcs nyilása melletti csavart is.Ez azért kell,mert az egész középkonzolt ki kell billenteni oldalra,ezek a csavarok pedig akadályoznak.Ezután ki kell pattintani a tekerőgombokat csvarhúzóval,és a belső keringetés nyomógombját is A ventillátor kapcsolóját NEM lehet és nem is kell kipattintani,egyben van.Ezután óvatosan feszítsd ki a középkonzolt oldalra.Ezután középen,a ventillátor kapcsolójával egyvonalban látni fogsz belül  egy fekete csatit,fölötte egy szintén fekete "hidat",ebben a hídban vannak az izzók.A fekete csati pattintós,vedd ki,akkor kijön híd is,cseréld ki az izzókat. :P

Szia.

Akkor is le kell bontanom az egész középkonzolt (szellőzőrács, elakadásjelző-kapcsoló, stb...), hogyha én csak a fűtéskonzol mögötti 1-2 izzót akarom kicserélni ?

Szerintem nekem csak 1 izzó égett ki. A bal oldal nem világít, csak a levegőirány álltó tekergetője.

Elküldve

Hali

Az autóm az utobbi időben a jobb hátsó és a jobb első parklámpát kinyomja több biztositék van az autóban mint gázolaj :P Tudja valaki az okát? Vagy csak simán sz.r

Elküldve

Most látom a középkonzol megint téma. Ez a legjobb leirás 20perc ki be szereléssel. Nekem ez volt a legjobb megoldás.

Mindenfelekeppen el kell tavolitani az autoradiot, mert ugy sokkal

konnyebben fersz hozza a dolgokhoz.

A hideg-meleg állító, ventillátor sebesség és pozíció állító tekerentyűket

is le kell szedni, hogy másik két csavarhoz hozzáférj. De, a középső

tartalmazza a hátsó szélvédő fűtászálainak a kapcsolóját. A ket szelsot

(hideg-meleg allito, es hogy hova fujja a levegot) megfogod erosen

(izzadt

kezzel nem fog menni!) es lehuzod. Elobukkan alattuk ket fenyes

csavar,

azokat is ki kell majd csavarni. A kovetkezo lepes, hogy kihuzod a

kozepso

gombot, ahogy mondtad, ez bekapcsolja a hatso ablak melegitest.

Namost, ezt

nem ugy kell leszedni, ahogy a masik kettot, hanem: a gomb aljan

(nem a

feheritett resz, hanem az ellenkezo oldal) van egy lyuk. Ott betolsz egy

aprocska csavarhuzot, es kicsit megnyomsz benne egy muanyag

pockot, aztan

konnyeden lehuzhatod a gombot. Toldd vissza gombot, hogy ne menjen

feleslegesen a hatso ablak futes, majd nyulj be hatra. Talalsz

4 "bowdent",

ami a futes parametereit allitja. Nemelyiket nagyon nehez lepattintani,

de

ne ilyedj meg, eleg nehez oket eltorni. Viszont ahhoz, hogy leszedd

oket,

fesziteni kell. Javaslom, hogy a 4 csavarral (ketto kint, ketto bent)

rogzitett kesztyutartot is tavolitsd el, igy temerdek helyet kapsz, es

hatulrol is tudsz majd nyulkalni.

Miutan leszedted a 4 bowdent (elotte irdd fel, hogy melyik hova valo,

ambar

elteveszteni nem lehet, adjak magukat, olyan rovidre szabtak oket),

pattintsd le a kozepso kapcsolorol a kabelt, es lehet hogy van meg egy

kabel, ami az aramot adja az izzoknak. Azt is pattintsd szet, es ezutan

elvileg mar kiemelheted az egesz belso reszt (a kulso fekete muanyag

boritas

bentmarad a kocsiban, neked csak a belso feher resz

Ja igen, van meg ket muanyag cso. Ez a belso keringeteshez tartozik.

Ha

minden igaz, akkor nalad is igy van, a bal oldalon (kormanyhoz kozel)

van

egy zold-fekete csikos cso, ez a vakumcso, es van egy sima fekete

(vagy

valamilyen). Mind a kettot lehuzhatod konnyeden. Ennek a gombnak is

kicserelheted a vilagitasat, csak ovatosan szedd szet, mert ket apro

rugo is

van benne.

Az ablakfutes izzojat is ki lehet cserélni, cnem jottem ra, hogy lehetne.

Ha

rajossz, szolj.

Van a konzol tetejen ketto darab reces valami, amin a levego fuj at,

igaz?

Na, azokat kurvaszar kiszedni :P

Szoval egy kemenyebb fajta kabelt (merev), es meghajlitod, horog-

szeruen.

Betolod a racsokon, hogy beleakadjon a recebe, es ket oldalrol

benyulsz

egyszerre egy-egy vékony csavarhuzoval, es kicsit megfeszited

(vigyazz,

nehogy megkarcoldd a szeluket), es ebben a pillanatban kihuzod a

kabel

segitsegevel. Ezt megcsinalod a masikkal is, es alattuk van meg ket

csavar,

ezeket is ki kell csavarni. Ezutan mar lejon az egesz fekete

kozepkonzol-baromsag.

Most igy hirtelenjeben nem jut eszembe mas, csak nyugodtan csinald,

elrontani semmit sem lehet (csak nagyon nehezen). A kipattinthato

muanyag

lapocska (amin a szimbolumok vannak) nagyon konnyen torik, arra

NAGYON

vigyazz, ha nem kell, rakd felre atombiztos helyre.

Elküldve

Köszönöm a részletgazdag leírást, az autóm 1996-os, szeptemberi.

Ezek szerint nekem is le kell bontanom az egész középkonzolt.

2 részt nem értek.

1: "Az ablakfutes izzojat is ki lehet cserélni, cnem jottem ra, hogy lehetne. Ha rajossz, szolj. "

Arra a középső tekerőre gondolsz, amit ha kihúzok, akkor megy a hátsó ablakfűtés ?

2:

"a bal oldalon (kormanyhoz kozel)

van

egy zold-fekete csikos cso, ez a vakumcso, es van egy sima fekete

(vagy

valamilyen). Mind a kettot lehuzhatod konnyeden. Ennek a gombnak is

kicserelheted a vilagitasat, csak ovatosan szedd szet, mert ket apro

rugo is

van benne."

Melyik gombra gondolsz ? A belső levegő-keringető gombjára ?

Elküldve

Hello mindenkinek!

Segítsetek nekem.van egy astra caravan 1.8 16V kocsim és ha bemelegszik a motor akkor megszünik az alapjárat és leáll.mi lehet a baja??elég kínos mikor csak fogja magát és leál.hidegen teljesen jó.melegen bedadog és megáll.

SEGÍTSÉG!!!

Elküldve

Vagy esetleg Lambda szonda, vagy az alapjárati motor koszos. Mikor leáll a motor, nem világít véletlenül a sárga színű Check Controll lámpa a műszerfalon?

Elküldve

Ha X-es a moci, akkor még az AGR szelep is bejátszhat (feltéve hogy mondjuk menet közben, sebességből kivételnél áll-e le, nem pedig bizonyos idejű jó alapjárat után).

Elküldve
Vagy esetleg Lambda szonda, vagy az alapjárati motor koszos. Mikor leáll a motor, nem világít véletlenül a sárga színű Check Controll lámpa a műszerfalon?

Szerintem ha leáll, akkor az is világit a műszerfalon megen még egy pár más lámpa is :P :D :D :P

C20NE ugyanezt csinálta és segített rajta alapjárati motor tisztogatása.

Elküldve

Udv, mivel ujonc vagyok meg sok kerdeznivalom van:

muszerfalvilagitassal kapcsolatban-nincs tompitott fenyszoro visszajelzes meg kezifekviszajelzes a muszerfalon. Van kodlampa, orszaguti, index visszajelzes ha bevan kapcsolva,

orvoslasa ennk mi lehet? pls.

elore is koszi

Elküldve

Havernak a kocsi a következő hibát produkálja: a világításkapcsoló ON állásában nincs semmilyen világítás, csupán fénykürt, helyzetjelző üzemmód okés. Mi lehet a gond? Segítségeteket előre is köszönjük!

Elküldve
Udv, mivel ujonc vagyok meg sok kerdeznivalom van:

muszerfalvilagitassal kapcsolatban-nincs tompitott fenyszoro visszajelzes meg kezifekviszajelzes a muszerfalon. Van kodlampa, orszaguti, index visszajelzes ha bevan kapcsolva,

orvoslasa ennk mi lehet? pls.

elore is koszi

Tompított visszajelzés nem is lesz. :P

A kéziféket ha szerencséd van akkor az izzócsere oldja meg, ha nincs akkor kapcsoló. (de ezt nem tudom hol van pontosan)

Elküldve
Havernak a kocsi a következő hibát produkálja: a világításkapcsoló ON állásában nincs semmilyen világítás, csupán fénykürt, helyzetjelző üzemmód okés. Mi lehet a gond? Segítségeteket előre is köszönjük!

Tehát tompítottnak kellene égnie és csak a helyzetjelző ég?

Én megnézném a biztosítékokat.

Elküldve

Tompított visszajelzés nem is lesz. :D

A kéziféket ha szerencséd van akkor az izzócsere oldja meg, ha nincs akkor kapcsoló. (de ezt nem tudom hol van pontosan)

A kapcsoló ha jól rémlik a kar mögött a "harisnya" alatt van...

Tompítotról nekem sincs visszajelzésem.. párszor már hiányoltam is.. lehet csinálok majd vmi extrát :P

Elküldve

Egy tipp:

Azt tudtátok, hogy ha nincs nálatok a kocsikulcs, vagy csak nem akarjátok ráadni a gyújtást, akkor az órát úgy is meg lehet nézni, hogy akármelyik gombot megnyomjátok a kijelzőn, és akkor autómatikusan 15 sec.-ig világít a kijelző.

Elküldve
Ja, és már ha itt vagyok:

Azt hogy csinálják az autósok, hogy csak az egyik oldalon világít a helyzetjelzőjük?

Sok autóban mint a régi wartburgban is a két oldal külön biztosítékon van. így lehet, hogy elöl és hátul is félszemű.

Opel nem ilyen úgy tudom.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.