Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hi all,

Harom honapja vagyok 1 Fastra 1,7xdtl 97es Isuzu mocis, boldog tulaja amig nem jon a ho.

A futeskapcsolok tekeroje koruli vilagitas ment el es nemtom hogy lehet e cserelni az izzot ott vagy nem...ja ha igen akkor hogy koszi a tippeket.

antitalent :P

Szevasztok. Én csak most csatlakoztam és lehet hogy már publikus ,de remélem nem sértődtök meg érte. Találtam egy német oldalt Opel elektromos cuccokkal kapcsolatban.

www.opelbasteln.de/html/astra Tele van pdf. formátumu doksikkal tömötítve. (rund um heizung / lüftung 309KB) rar tömöritésben

Link to comment
Megosztás:

Nem bosszantani akartalak, alaposabban megnézve a fénysoró magasságának beállításával foglalkozik. A falra rajzolós előre hátra gurulós német változata.

Ui. : A német eggyike annak az öt nyelvnek ameiket nem beszélem.

Ui. 2 : De bármikor mondok másik négyet.

Link to comment
Megosztás:

Hali!Ma kicseréltem a műszerfal izzókat,de nem volt egyszerű a dolog!A rádiót nagyon nehéz volt kivenni,a fémkeretét le is amortizáltam rendesen.Hol lehet ilyet venni?

A rádió nyílásán keresztül cserélted?

Onnantól kezdve leírhatnád, hogy kiszedted a rádiókeretet, és ...!

Nekem az már könnyen megy, mert nem gyári a rádió. Már egyszer kipróbáltam így cserélni az izzókat, de nem igazán láttam, hogy hol vannak :? .

Link to comment
Megosztás:

"A rádió nyílásán keresztül cserélted?

Onnantól kezdve leírhatnád, hogy kiszedted a rádiókeretet, és ...! "Vedd ki a rádiót,húzd le a csatikat.Vedd ki a középkonzol csavarjait alul,fent a két szellőzőrácsot csavarhúzóval óvatosan pattintsd ki,alatta találsz két csavart,vedd ki,a vészvillogó tetejét pattintsd le.Ki kell venni még az óraegység takaró műanyagjának csavarjait,(2 db),továbbá a slusszkulcs nyilása melletti csavart is.Ez azért kell,mert az egész középkonzolt ki kell billenteni oldalra,ezek a csavarok pedig akadályoznak.Ezután ki kell pattintani a tekerőgombokat csvarhúzóval,és a belső keringetés nyomógombját is (ezzel vigyázz,a gomb alatt lesz egy réz korongocska,ez igazi kincs,ez működteti hogy ki-be ugorjon)A ventillátor kapcsolóját NEM lehet és nem is kell kipattintani,egyben van.Ezután óvatosan feszítsd ki a középkonzolt oldalra.Ezután középen,a ventillátor kapcsolójával egyvonalban látni fogsz belül egy fekete csatit,fölötte egy szintén fekete "hidat",ebben a hídban vannak az izzók.A fekete csati pattintós,vedd ki,akkor kijön híd is,cseréld ki az izzókat. :P

Link to comment
Megosztás:

nos, sajna befutott egy revizió a melóhelyemre, így magáról a led-ek beszereléséről még nem írtam össze mindent, úgy, ahogy én csináltam, de amiből csináltam azokat összeszedtem egy pdf-be.

Kérem az emil címeket.

Annyit hozzáteszek, ameddig nem lesz teljes a leírásom, hogy én a pdf-ben szereplő eljárással ellentétben a venti tekergető, hőfok állító és befujás irányát váltó tekeről skálája mögötti ledek kivételével minden kiszedett izzó helyére 1 azaz egy darab ledet építettem mindet az izzók gyári kiszedhető foglalatába, így könnyű szerelni, mert ugyanúgy kijön, mint az izzó foglalatostól.

egyedül a polaritásra kell figyelni, nincs gáz ha fordítva teszed be, csak nem világít és mire erre rájöttem, 3x szedtem ki a kűszerfalból a Km órát és társait.

A led beépítéséről az izzó foglalatába holnap tudok képet dobni. Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Powerup: Ha már szó esett a levegőkeringető kapcsolóról, nekem nem marad bent benyomáskor, pontosabban, ha elengedem már nem világít és nem zárja el a levegő útját, csak amíg nyomom. Így IFA-k után egykézzel vezetek :? Lehet a rézlemez a bűnös? Mi a teendő?

Nálam is hiányzik...nem küld valaki egy fényképet erröl a rézlemezkéről? Meg lehet csinálni házilag? Bontóban nem kaptam, nem is tudom hogy néz ki...anélkül vettem az autómat.

Link to comment
Megosztás:

A TID-ben a leges legegyszerűbb megcsinálni, én azzal kezdtem és mindenkinek ajánlom, hogy aki még nem csionált ilyet az a TID kijelzővel kezdje mert azt piszok könnyű kiszerni és csak 2 led kell ugye tökéletesen hozzáférhető helyen.

Link to comment
Megosztás:

A TID-ben a leges legegyszerűbb megcsinálni, én azzal kezdtem és mindenkinek ajánlom, hogy aki még nem csionált ilyet az a TID kijelzővel kezdje mert azt piszok könnyű kiszerni és csak 2 led kell ugye tökéletesen hozzáférhető helyen.
Tényleg a TID a legegyszerűbb.

Vakra vettem két db 3mm-es kb. közepes fényerejű(talán 1200-2000 mCD) kék Led-et, hozzá 2 db 430-as előtét ellenállást. Szerintem vegyész létemre egész jól sikerült. Kb. fél-egyórát vett igénybe az egész úgy, hogy még a pákát és az ónt is meg kellett keresnem. Még majd azért este is megnézem, milyen a fénye. Ja, még a fényerőt is tudom kismértékben változtatni a gyári potival.

Költségileg annyit tudok mondani, hogy a led db-ja 380 peták, az ellenállatok meg 5 petákba kerültek. Szóval, lehet, hogy drágább, mint a rizsszem izzó, de a nejem is csak annyit mondott rá: "Húúúú! Jól néz ki."

Pedig ez még csak a kezdet. Jöhet a műszeregység!! Feszítővasat szegezz!

:P :idea:

Link to comment
Megosztás:

Powerup: Ha már szó esett a levegőkeringető kapcsolóról, nekem nem marad bent benyomáskor, pontosabban, ha elengedem már nem világít és nem zárja el a levegő útját, csak amíg nyomom. Így IFA-k után egykézzel vezetek :? Lehet a rézlemez a bűnös? Mi a teendő?
Ez a réz korongocska kb. fél centi átmérőjű,alul-felűl egy kb 1mm-es pöcökkel.Az alsó pöcök a kapcsoló alatti műanyag vájatába illeszkedik,a felső pöcök pedig a nyomógomb aljában kiképzett vájatba úgy,hogy ha benyomod,ez tartja benn,ismételt megnyomásra pedig kiugrik!Lényegében a nyomógomb rugója és ez a korongocska működteti ezt.Nekem bennragadt a nyomógomb mikor összerakásnál kifelejtettem a korongocskát,innen jöttem rá a korong fontos szerepére!
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.