Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

8 perce, tuskes írta:

Ismerős. Valamit keresek mobilon, arról tuti látok hirdetést fészen. Bármi legyen. De kommunikál egymással 2 telefon is. Vannak érdekes story-k. 

Ilyet használok, csak 18 db.-ost. Az F Astra minden csatijához elég, már amennyire tapasztaltam. Lehet rendelni a W.-s ről is, ott szállítással 900 Ft. volt nekem. Otthoni barkácsoláshoz megfelelő, de azért nem egy strapabíró anyag. 

Ne is foglalkozz vele, fontos hogy gyógyul fel mihamarabb!!! A mostani projektemhez van majdnem minden. Egy utas oldali ablak emelő kapcsolót kell szereznem még a vezetékével-csatijával, és egy gyári ablakemelő modulos motort. De szerintem megoldom. Használom egyébként a Foxpostot, épp 2 hónapja építettek ki a házunk mellett egy automatát. Szóval kilépek az ajtón, és fel tudom majd venni. 

Oké, akkor majd egyeztetünk. Abalakemelő kapcsoló szerintem van, de nem tudom milyen állapotban van, mert mintha már kivettem volna belőle valamit. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Oké, akkor majd egyeztetünk. Abalakemelő kapcsoló szerintem van, de nem tudom milyen állapotban van, mert mintha már kivettem volna belőle valamit. 

Rendben, köszönöm. Kapcsolókat úgy tudom összevakarni, hogy elvileg van 2 szett, gyakorlatilag majdnem. Az egyikből az utas oldalit odaadtam havernak, mert a Calibrájában egy kapcsolóból hiányzott az a kis lemezke. De azt már tudnám pótolni ha megtalálnám, egy utángyártott szettből. Szóval az is lehet, hogy 2 kapcsolót kell szereznem, vagy hátulra utángyártottak mennek ideiglenesen. Majd kiforrja magát ha odáig jutok....

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Sziasztok!

Az Opel Astra F Classic /X14NZ/ index bajuszkapcsolója alatt az egyik érintkezőnél megolvadt az aljzat, amihez csatlakozik a kábelköteg.Ilyen aljzatot be lehet még szerezni autósboltban, vagy már csak a bontó maradt?

Köszönöm

 

Módosítva : Zámbi
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Zámbi írta:

Sziasztok!

Az Opel Astra F Classic /X14NZ/ index bajuszkapcsolója alatt az egyik érintkezőnél megolvadt az aljzat, amihez csatlakozik a kábelköteg.Ilyen aljzatot be lehet még szerezni autósboltban, vagy már csak a bontó maradt?

Köszönöm

 

Szia, inkább csak bontó. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
9 perce, ftomi28 írta:

Sziasztok!

 

Nincs valakinek esetleg egy bal oldali ablakemelő kapcsoló? 

Erre gondoltam

P0630740.JPG

 

Nem nagyon találtam eddig bontókban.

 

Köszi

Asszony Barvojába kell majd pollenszűrő tartót nézni, akkor körbenézek majd hátha látok itt a közelben. 

Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...

Sziasztok! Szívat az x14nz-s astrám. A következő a hibajelenség: hidegen beindítom, megemeli az alapjáratot, majd ahogy melegszik a motor, nem csökken vissza az alapjárat a gyári szintre, hanem pörög tovább üzem meleg motornál is kb 1400-as fordulatszámon. Ha leállítom a motort és újraindítom, attól fogva tökéletes az alapjárat. Amiket cseréltem: vízhőmérséklet jeladó (ami a tűzfal felől van a szívócsonkban), alapjárati szelep, fojtó szelep potmétert, map szenzor, más okból lambda szondát, és gyújtás modul. Falsot sem szív sehol, még az aktív széntartály vákumcsövét is levakoltam. Arra gondoltam hogy agybaja van. Az indítás gátlót újra kell tanítani, ha computert cserélek? Az x14nz Corsa komputere jó lehet hozzá? Ha esetleg van még ötletetek a problémával kapcsolatban, segítsetek légyszi, én már kezdem feladni. Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

6 órája, gabi80 írta:

Sziasztok! Szívat az x14nz-s astrám. A következő a hibajelenség: hidegen beindítom, megemeli az alapjáratot, majd ahogy melegszik a motor, nem csökken vissza az alapjárat a gyári szintre, hanem pörög tovább üzem meleg motornál is kb 1400-as fordulatszámon. Ha leállítom a motort és újraindítom, attól fogva tökéletes az alapjárat. Amiket cseréltem: vízhőmérséklet jeladó (ami a tűzfal felől van a szívócsonkban), alapjárati szelep, fojtó szelep potmétert, map szenzor, más okból lambda szondát, és gyújtás modul. Falsot sem szív sehol, még az aktív széntartály vákumcsövét is levakoltam. Arra gondoltam hogy agybaja van. Az indítás gátlót újra kell tanítani, ha computert cserélek? Az x14nz Corsa komputere jó lehet hozzá? Ha esetleg van még ötletetek a problémával kapcsolatban, segítsetek légyszi, én már kezdem feladni. Köszönöm!

Szia gabi80.

Az ECU cserénél a rajta levő számok eldöntik jó e hozzá (ha már cserélsz immo nélkülire kéne, meg  94 évnél ne legyen öregebb) , ezért írd le a számát és megmondom.  A  fordulat ügyben meg , több dologgal lehet probléma ezért a felsorolás szinten leírok egy párat.

1.-  Immo.  A sebesség szenzor és az immo  egy vezetéken kommunikál az ECU-val .  Ha a slusszkulcson kulcskarika van, ez  arra készteti gyújtás kapcsolón levő vevő egységet, hogy újra és küldje el a kódot az ECU-nak még beindítás után is amikor az már a sebesség szenzor jelére kapcsolt, és ezért  azt hiszi az ECU hogy mozog az autó . Szóval vedd le a kulcskarikát a slusszkulcsról vagy a immo transpondert  csipet ragaszd be a vevő egységbe.

2.  Az X14 csatlakozóban levő fekete vezeték ( elosztó mellet , ECU kapcsolt +12V , 15 számú ) és a hengerfejen levő test vezetékek közt mérni kell feszültséget indítózáskor .   +8 Volt alá nem eshet a feszültség. Ha az alá esik Test vagy a +12V csatlakozásokat át kell nézni , de lehet akár gyújtás kapcsoló is.

Nézd meg ezt a videót . Az első indításkor (3p23mp) 8V alá esik a feszültség(7,5V) és  látni a magas alap járatott. Második indításkor normalizálódik(3p42mp) . 

3.Alapjárati motor betanítás hiánya. Ezeknek  a motornak a vezérlőjében (C12NZ- C14NZ-X14NZ-C16NZ)van egy betanulási algoritmus, ami minden akkumulátor levétel és visszarakáskor végrehajtódik , de csak egyszer.  Ha ez betanulás  elmarad: üzem alatt   végig "kísért":)  alapjárati problémákat okozva,  amíg  végre nem hajtódik.

Alapj-rati-motor-reset.jpg

 

Nagyjából  ennyi , amiket meg kéne nézni  . A  "Schrittmotorreset"-nél valami nem tiszta kérdez nyugodtan.

PrüfanleitungZentraleEinspritzung_c12nz_c14nz

 

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

6 órája, nyemi írta:

Szia gabi80.

Az ECU cserénél a rajta levő számok eldöntik jó e hozzá (ha már cserélsz immo nélkülire kéne, meg  94 évnél ne legyen öregebb) , ezért írd le a számát és megmondom.  A  fordulat ügyben meg , több dologgal lehet probléma ezért a felsorolás szinten leírok egy párat.

1.-  Immo.  A sebesség szenzor és az immo  egy vezetéken kommunikál az ECU-val .  Ha a slusszkulcson kulcskarika van, ez  arra készteti gyújtás kapcsolón levő vevő egységet, hogy újra és küldje el a kódot az ECU-nak még beindítás után is amikor az már a sebesség szenzor jelére kapcsolt, és ezért  azt hiszi az ECU hogy mozog az autó . Szóval vedd le a kulcskarikát a slusszkulcsról vagy a immo transpondert  csipet ragaszd be a vevő egységbe.

2.  Az X14 csatlakozóban levő fekete vezeték ( elosztó mellet , ECU kapcsolt +12V , 15 számú ) és a hengerfejen levő test vezetékek közt mérni kell feszültséget indítózáskor .   +8 Volt alá nem eshet a feszültség. Ha az alá esik Test vagy a +12V csatlakozásokat át kell nézni , de lehet akár gyújtás kapcsoló is.

Nézd meg ezt a videót . Az első indításkor (3p23mp) 8V alá esik a feszültség(7,5V) és  látni a magas alap járatott. Második indításkor normalizálódik(3p42mp) . 

3.Alapjárati motor betanítás hiánya. Ezeknek  a motornak a vezérlőjében (C12NZ- C14NZ-X14NZ-C16NZ)van egy betanulási algoritmus, ami minden akkumulátor levétel és visszarakáskor végrehajtódik , de csak egyszer.  Ha ez betanulás  elmarad: üzem alatt   végig "kísért":)  alapjárati problémákat okozva,  amíg  végre nem hajtódik.

Alapj-rati-motor-reset.jpg

 

Nagyjából  ennyi , amiket meg kéne nézni  . A  "Schrittmotorreset"-nél valami nem tiszta kérdez nyugodtan.

PrüfanleitungZentraleEinspritzung_c12nz_c14nz

Köszönöm a gyors választ! Végig megyek rajta. Még egy időszakos hibajelenség jutott eszembe, valószínűleg ez is hozzá kapcsolódik. Ha üresben gurul az autó, hintáztatja az alapjáratot. Köszönöm még egyszer! Ja és megnézem az ecu számát!

Módosítva : gabi80
Link to comment
Megosztás:

18 órája, gabi80 írta:

Még egy időszakos hibajelenség jutott eszembe, valószínűleg ez is hozzá kapcsolódik. Ha üresben gurul az autó, hintáztatja az alapjáratot.

Hú ha   ez baj:confused: . Első körben az ajánlatom: 16187569 BDPW 4-csavarost immo nélküli 94 vezérlő  (az immo vevő ki szerelésében és átkötésében  segítek majd. :icon13:  De először egy eljárás ami megmutatja,  hogy menthető még a Vezérlőd vagy tényleg csere kell .  

-Szigorúan Kikapcsolt gyújtásnál  húzd szét az X14 csatlakozót (ECU nagy Reset).

-Ez után húzd ki az Oktán dugót és mérj ellenállást az anya csatlakozójában avagy az ECU felé menő vezetékekre(a műszer 2K-20K méréshatár ).

-A mért érték ~1980Ω  kevesebb( nálam 2020Ω, a rossz érték  1200-1450Ω szokott lenni) akkor sajnos problémás a vezérlő (ECU belső tápegység hiba).

Ő az X14 csatlakozó:-)

az-X14.jpg

Ne zavarjon hogy ez egy C14SE motor az X14NZ-nél is ugyanazon a helyen található.

Piros vezeték:állandó   +12Volt (száma 30)  az akkumulátorról FV6 20A (sárga) motor téri biztosítékon keresztül.

Fekete vezeték: Gyújtás kapcsolótól a kapcsolt +12Volt (száma 15 )FV1 80A (lila) motor téri biztosítékon keresztül.

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

1 óra, nyemi írta:

Hú ha   ez baj:confused: . Első körben az ajánlatom: 16187569 BDPW 4-csavarost immo nélküli 94 vezérlő  (az immo vevő ki szerelésében és átkötésében  segítek majd. :icon13:  De először egy eljárás ami megmutatja,  hogy menthető még a Vezérlőd vagy tényleg csere kell .  

-Szigorúan Kikapcsolt gyújtásnál  húzd szét az X14 csatlakozót (ECU nagy Reset).

-Ez után húzd ki az Oktán dugót és mérj ellenállást az anya csatlakozójában (a műszer 2K méréshatár).

-A mért érték ~1980Ω  kevesebb akkor sajnos problémás a vezérlő (ECU belső tápegység hiba).

Ő az X14 csatlakozó:-)

az-X14.jpg

Ne zavarjon hogy ez egy C14SE motor az X14NZ-nél is ugyanazon a helyen található.

Piros vezeték:állandó   +12Volt (száma 30)  az akkumulátorról FV6 20A (sárga) motor téri biztosítékon keresztül.

Fekete vezeték: Gyújtás kapcsolótól a kapcsolt +12Volt (száma 15 )FV1 80A (lila) motor téri biztosítékon keresztül.

Sajnos széthúzott x14 csatlakozónál csak 1071 Ohm-ot mértem az oktán dugónál.

Módosítva : gabi80
Link to comment
Megosztás:

2 órája, gabi80 írta:

Sajnos széthúzott x14 csatlakozónál csak 1071 Ohm-ot mértem az oktán dugónál.

ECU csere, ez most már nem kérdés.  Mindenképp immo nélküli kell mert azt te otthon is ki bírod cserélni minden szoftver és kód nélkül. Csak egy átkötést kell eszközölni a gyújtás kapcsolón levő immo vevőről lehúzott csatlakozóban .A sebesség szenzor jelét (15 imp/fordulat a Km óra mögött van)  kell továbbküldeni az ECU felé .  Ezért is kell 1994 utáni ECU mert annak már 15 imp/fordulat a sebesség bemenet konfigurációja (ez előtti  8 imp/fordulat). A kormány  burkolat levételével  (4 csavar : 2 alul , 2 -hez meg a kormány elforgatásával szemből férsz hozzá, a kis fekete karikák alatt vannak:)) A vevő egységről kihúzott   anya csatlakozóban (9polusú), a 6-7 érintkezőket kell egy tömör vezeték darabbal összekötni , nem nehéz mer még a színük is egyezik (kék vörös- kék vörös ) ezzel össze lesz kötve a sebességjel.    ECU  az X14NZ-hez nincs immo nélküli csak a C14NZ-hez, ezért amit az előző hozzászólásomba ajánlottam az jó lesz hozzá . De ha valami más számút tudnál csak szerezni , csak írd meg a számát abból megmondom jó e hozzá és immo-s e vagy nem.

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

2 órája, nyemi írta:

ECU csere, ez most már nem kérdés.  Mindenképp immo nélküli kell mert azt te otthon is ki bírod cserélni minden szoftver és kód nélkül. Csak egy átkötést kell eszközölni a gyújtás kapcsolón levő immo vevőről lehúzott csatlakozóban .A sebesség szenzor jelét (15 imp/fordulat a Km óra mögött van)  kell továbbküldeni az ECU felé .  Ezért is kell 1994 utáni ECU mert annak már 15 imp/fordulat a sebesség bemenet konfigurációja (ez előtti  8 imp/fordulat). A kormány  burkolat levételével  (4 csavar : 2 alul , 2 -hez meg a kormány elforgatásával szemből férsz hozzá, a kis fekete karikák alatt vannak:)) A vevő egységről kihúzott   anya csatlakozóban (9polusú), a 6-7 érintkezőket kell egy tömör vezeték darabbal összekötni , nem nehéz mer még a színük is egyezik (kék vörös- kék vörös ) ezzel össze lesz kötve a sebességjel.    ECU  az X14NZ-hez nincs immo nélküli csak a C14NZ-hez, ezért amit az előző hozzászólásomba ajánlottam az jó lesz hozzá . De ha valami más számút tudnál csak szerezni , csak írd meg a számát abból megmondom jó e hozzá és immo-s e vagy nem.

Van itthon egy ECU-m, de nem sokat tudok róla. A száma: 16163419. Lehet, hogy Corsáé.

 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, gabi80 írta:

Van itthon egy ECU-m, de nem sokat tudok róla. A száma: 16163419. Lehet, hogy Corsáé.

 

Igen jó hozzá mehet bele.  Itt láthatod hogy a C14NZ motorokhoz melyeket lehet felhasználni.

Ezt ajánlottam én:

Astra 1.4 litre (C14NZ) 94-96 Delco Multec BDPW 16187569 nem immo-s

Ez a tied:

Nova 1.4 litre (C14NZ) 92-94 Delco Multec AXZK 16163419 nem immo-s

De jók még ezek is :

Corsa 1.4 litre (C14NZ) 92-94 Delco Multec AXZL 16163429 nem immo-s

Corsa 1.4 litre (C14NZ) 92-94 Delco Multec AXZM 16163439 nem immo-s

Nova 1.4 litre (C14NZ) 94-96 Delco Multec BJSH 16188269 ebből van már immo-s van meg nem immo-s is.

Véleményem szerint a négy betű meghatározza a szoftververziót  ezáltal kibocsájtás évét és hogy immo-s e.

Szóval ezek még jobbak lehetnek:

Astra 1.4 litre (C14NZ) 93-94 Delco Multec BFFP 16183419 nem immo-s

Astra 1.4 litre (C14NZ) 93-94 Delco Multec BFFS 16183409 nem immo-s

 

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

2 órája, nyemi írta:

Igen jó hozzá mehet bele.  Itt láthatod hogy a C14NZ motorokhoz melyeket lehet felhasználni.

Ezt ajánlottam én:

Astra 1.4 litre (C14NZ) 94-96 Delco Multec BDPW 16187569 nem immo-s

Ez a tied:

Nova 1.4 litre (C14NZ) 92-94 Delco Multec AXZK 16163419 nem immo-s

De jók még ezek is :

Corsa 1.4 litre (C14NZ) 92-94 Delco Multec AXZL 16163429 nem immo-s

Corsa 1.4 litre (C14NZ) 92-94 Delco Multec AXZM 16163439 nem immo-s

Nova 1.4 litre (C14NZ) 94-96 Delco Multec BJSH 16188269 ebből van már immo-s van meg nem immo-s is.

Véleményem szerint a négy betű meghatározza a szoftververziót  ezáltal kibocsájtás évét és hogy immo-s e.

Szóval ezek még jobbak lehetnek:

Astra 1.4 litre (C14NZ) 93-94 Delco Multec BFFP 16183419 nem immo-s

Astra 1.4 litre (C14NZ) 93-94 Delco Multec BFFS 16183409 nem immo-s

 

Ha jól értelmezem, akkor jó lenne hozzá, csak ez 92-94-es évjáratig jó, te fentebb azt írtad, hogy a sebesség szenzor jelsűrűsége miatt mindenképpen 94 utánit kell beépítenem, és így csak nem jó. Ne haragudj az értetlenkedésért, már így is rengeteget segítettél és pár nap alatt többre jutottam, mint előtte fél év alatt.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, gabi80 írta:

Ha jól értelmezem, akkor jó lenne hozzá, csak ez 92-94-es évjáratig jó, te fentebb azt írtad, hogy a sebesség szenzor jelsűrűsége miatt mindenképpen 94 utánit kell beépítenem, és így csak nem jó. Ne haragudj az értetlenkedésért, már így is rengeteget segítettél és pár nap alatt többre jutottam, mint előtte fél év alatt.

Megmondom őszintén még homályos nekem is ez a része az Ecu-k világának (nincs pontos ECU-sebesség impulzus táblázatom, azt tudom hogy km órába csak 8 és15 impulzusú jeladót építettek). .

Csak az autó kiadásának éve és sebesség impulzus között (ez is egy MID-Codes táblázat).

Opel   F  ASTRA

1992:  csak  8982 Wegimpuls.

1993: 8850 meg már 16665 Wegimpuls.

1994:16665 meg 16111 Wegimpuls.

1995 és utáni : 16530 Wegimpuls.

Neked ez van az autódba mert 16530/15imp=1102 (km óra "W" száma 1km alatti fodulat) :icon13:

Ugye kérdés az mit okoz ez, ha például  94-es  16665 vagy 16111 Wegimpuls  ECU kerül bele.

Azt, hogy a  nem bemelegedett motornál avagy nyitott hurokban (lambda szonda nem működik még )

kicsit több vagy kevesebb üzemanyagot fog kapni a motor.

Mert a "Wegimpuls"  az  1 kilométer alatt adott impulzus szám   ami függ a kerékmérettől is  (a váltóban  a kerék és a spirál közt egy  26/13  fogszámú  gyorsító áttétel van).

Van még egy dolog ami változhat : Az Oktán dugó színe,  ami 92 után már csak a Citromsárgát (95=2,2kΩ, 91=∞Ω szakadás) használták, de becsúszhat hogy mégis Fekete (95=220Ω, 91=0Ω rövidzár) kell .

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

4 órája, nyemi írta:

Megmondom őszintén még homályos nekem is ez a része az Ecu-k világának (nincs pontos ECU-sebesség impulzus táblázatom, azt tudom hogy km órába csak 8 és15 impulzusú jeladót építettek). .

Csak az autó kiadásának éve és sebesség impulzus között (ez is egy MID-Codes táblázat).

Opel   F  ASTRA

1992:  csak  8982 Wegimpuls.

1993: 8850 meg már 16665 Wegimpuls.

1994:16665 meg 16111 Wegimpuls.

1995 és utáni : 16530 Wegimpuls.

Neked ez van az autódba mert 16530/15imp=1102 (km óra "W" száma 1km alatti fodulat) :icon13:

Ugye kérdés az mit okoz ez, ha például  94-es  16665 vagy 16111 Wegimpuls  ECU kerül bele.

Azt, hogy a  nem bemelegedett motornál avagy nyitott hurokban (lambda szonda nem működik még )

kicsit több vagy kevesebb üzemanyagot fog kapni a motor.

Mert a "Wegimpuls"  az  1 kilométer alatt adott impulzus szám   ami függ a kerékmérettől is  (a váltóban  a kerék és a spirál közt egy  26/13  fogszámú  gyorsító áttétel van).

Van még egy dolog ami változhat : Az Oktán dugó színe,  ami 92 után már csak a Citromsárgát (95=2,2kΩ, 91=∞Ω szakadás) használták, de becsúszhat hogy mégis Fekete (95=220Ω, 91=0Ω rövidzár) kell .

 A Lambda szondát már fűtöttre cseréltem, egy relén és kapcsoló keresztül kap a fűtése 12 voltot, mérés szerint hidegindítás után kevesebb, mint egy perccel már szabályoz. Ezzel nem hiszem, hogy gond lenne. Keresek motorvezérlőt...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

TUDOM nem ide tartozik, trollkodok, hiszen G Astra alkatrészről van szó, de abban a "csoportban" úgy látom nincs mozgás. Hátha tud valaki itt egy jó tippet adni. Sajnos fogy az idő, mert ismerős Kedden utazik külföldre hosszú távra.

Egy jó cimborámnak segítek az F Astrájába szervót tenni. Mivel utólagos klímája van ( Diavia ) és minden ékszíjas, így a gyári F megoldások nem jöhettek szóba, teljes átépítés nélkül. Így szereztem neki egy G Astra elektromos TRW szervót, amit rendszerbe is kötöttünk. Az autó, amiből van az alkatrész, az nemrég jött haza saját lábán külföldről, tehát 99% hogy rendben működik. Beépítés F-be, próba, és nem indul a szervó motorja. A kb. 10-15 próbálkozásból, mindössze 2 x 2 mp.-re indult el. 

Amiket villamosan bekötöttem, lehetséges valahol helytelenül:

Vastag barna fix test. Vastag piros, gyújtás kapcsolótól gyújtás kapcsolt 12V. ( lehet ennek kellene fix +12V akkuról, a 80A-es biztivel, erre tippelek. ) Kék-fehér 0,75-ös a generátor gerjesztő száljára. Azt hiszem ( nem vagyok most ott ) talán fekete 0,75-ös szintén gyújtás kapcsoló gyújtáskapcsolt száljára. 

Töltés rendesen van az autójában, és bár 70-es a generátor, szerintem azzal nem lenne gond. Biztonság kedvéért, a gerjesztő szálat rákötöttük az én autóm generátorára, ami egy felújított 100-as. 

Létezhet, hogy a vastag pirosat azt fix +-ra az akkuhoz kell direktben kötni a biztivel? Mert akkor azt nem értem, miért nem mindegy neki, hogy a feszt az a szál mikor adja? Gyújtáson így is-úgy is megvan. 

Lehet csak ennyit kötöttem félre, vagy van esélyem mást is ellenőrizni?

Hétvégén rendbe kellene tennem.

Előre is köszönöm a tippeket!!!! 

Link to comment
Megosztás:

51 perce, tuskes írta:

Sziasztok!

TUDOM nem ide tartozik, trollkodok, hiszen G Astra alkatrészről van szó, de abban a "csoportban" úgy látom nincs mozgás. Hátha tud valaki itt egy jó tippet adni. Sajnos fogy az idő, mert ismerős Kedden utazik külföldre hosszú távra.

Egy jó cimborámnak segítek az F Astrájába szervót tenni. Mivel utólagos klímája van ( Diavia ) és minden ékszíjas, így a gyári F megoldások nem jöhettek szóba, teljes átépítés nélkül. Így szereztem neki egy G Astra elektromos TRW szervót, amit rendszerbe is kötöttünk. Az autó, amiből van az alkatrész, az nemrég jött haza saját lábán külföldről, tehát 99% hogy rendben működik. Beépítés F-be, próba, és nem indul a szervó motorja. A kb. 10-15 próbálkozásból, mindössze 2 x 2 mp.-re indult el. 

Amiket villamosan bekötöttem, lehetséges valahol helytelenül:

Vastag barna fix test. Vastag piros, gyújtás kapcsolótól gyújtás kapcsolt 12V. ( lehet ennek kellene fix +12V akkuról, a 80A-es biztivel, erre tippelek. ) Kék-fehér 0,75-ös a generátor gerjesztő száljára. Azt hiszem ( nem vagyok most ott ) talán fekete 0,75-ös szintén gyújtás kapcsoló gyújtáskapcsolt száljára. 

Töltés rendesen van az autójában, és bár 70-es a generátor, szerintem azzal nem lenne gond. Biztonság kedvéért, a gerjesztő szálat rákötöttük az én autóm generátorára, ami egy felújított 100-as. 

Létezhet, hogy a vastag pirosat azt fix +-ra az akkuhoz kell direktben kötni a biztivel? Mert akkor azt nem értem, miért nem mindegy neki, hogy a feszt az a szál mikor adja? Gyújtáson így is-úgy is megvan. 

Lehet csak ennyit kötöttem félre, vagy van esélyem mást is ellenőrizni?

Hétvégén rendbe kellene tennem.

Előre is köszönöm a tippeket!!!! 

Előrevetítem, nem volt még dolgom szervóval, de pár észrevétel: van valahol egy korményszög jeladó, ez adja a jelet a szervónak hogy melyik irányba kell mozdulnia. Ez szerves részét képezi a szervóegységnek, vagy külön kellett beépíteni? Aztán: nem tudod leválasztani a szervómotort az elektronikáról, hogy aztán direkt tápot adhass neki, hogy valóban működik-e? Logika alapján nem kell neki direkt táp, hiszen csak járó motornál működik, akkor meg már ott van a kapcsolt táp. Azt sem tudom hogy a G-ben ez a szervószivattyú állandóan jár, vagy csak akkor indul el, ha tekered a kormányt. Sajna a motortér olyan zajos hogy nem hallatszik külön csak a szivattyú. F-ben ahol hajtotta a főtengely ott nyilván állandóan ment, de itt is? Az a baj hogy kábelokat nem tudok neked méregetni, mert a Zafira motortere kicsi, és rá van tolva a motor a tűzfalra. 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

Előrevetítem, nem volt még dolgom szervóval, de pár észrevétel: van valahol egy korményszög jeladó, ez adja a jelet a szervónak hogy melyik irányba kell mozdulnia. Ez szerves részét képezi a szervóegységnek, vagy külön kellett beépíteni? Aztán: nem tudod leválasztani a szervómotort az elektronikáról, hogy aztán direkt tápot adhass neki, hogy valóban működik-e? Logika alapján nem kell neki direkt táp, hiszen csak járó motornál működik, akkor meg már ott van a kapcsolt táp. Azt sem tudom hogy a G-ben ez a szervószivattyú állandóan jár, vagy csak akkor indul el, ha tekered a kormányt. Sajna a motortér olyan zajos hogy nem hallatszik külön csak a szivattyú. F-ben ahol hajtotta a főtengely ott nyilván állandóan ment, de itt is? Az a baj hogy kábelokat nem tudok neked méregetni, mert a Zafira motortere kicsi, és rá van tolva a motor a tűzfalra. 

Ez úgy van, hogy 1 szál vezeték maradt ki a kötésből, és az állítólag egy diagnosztikai szál, ami mellőzhető nyugodtan. Színére nem emlékszem. Kormányszög jeladó nem volt része a pakknak. Szerintem az a modernebb elektromos szervók része, de ez persze csak tipp. Indítástól kezdve kell mennie. A másik autója ami egy H Astra GTC azon is megy folyamatosan ha jól tudom. Eléggé egy egységet képez, így nem feltétlenül bontanám meg. Ráadásul működött a G Astában. Így néz ki: https://kepkuldes.com/image/SjXz9A 

Direkt tápra azért gondoltam, mert azok vastag vezetékek. Tehát lehet, a gyújtáskapcsolt vékonyabb szál, az csak akkor tud valamit kapcsolni, ha azt a vastag fix + előkészítette. Lövésem sincs, ez nekem magas labda. 

Link to comment
Megosztás:

17 órája, tuskes írta:

Ez úgy van, hogy 1 szál vezeték maradt ki a kötésből, és az állítólag egy diagnosztikai szál, ami mellőzhető nyugodtan. Színére nem emlékszem. Kormányszög jeladó nem volt része a pakknak. Szerintem az a modernebb elektromos szervók része, de ez persze csak tipp. Indítástól kezdve kell mennie. A másik autója ami egy H Astra GTC azon is megy folyamatosan ha jól tudom. Eléggé egy egységet képez, így nem feltétlenül bontanám meg. Ráadásul működött a G Astában. Így néz ki: https://kepkuldes.com/image/SjXz9A 

Direkt tápra azért gondoltam, mert azok vastag vezetékek. Tehát lehet, a gyújtáskapcsolt vékonyabb szál, az csak akkor tud valamit kapcsolni, ha azt a vastag fix + előkészítette. Lövésem sincs, ez nekem magas labda. 

Szia. :icon13:Jól írod  Piros: vastag állandó 12V (30 pontra 80A keresztül)  Fekete:  kapcsolt 12V ( 15pont 10A keresztül ). Barna: Test.   Fehér-kék: generátor kimenet a töltőlámpához.  Fehér -barna diagnosztika.

De Google segít :Установка ЭГУР   = Egur telepítése:hiya:

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

18 órája, tuskes írta:

Ez úgy van, hogy 1 szál vezeték maradt ki a kötésből, és az állítólag egy diagnosztikai szál, ami mellőzhető nyugodtan. Színére nem emlékszem. Kormányszög jeladó nem volt része a pakknak. Szerintem az a modernebb elektromos szervók része, de ez persze csak tipp. Indítástól kezdve kell mennie. A másik autója ami egy H Astra GTC azon is megy folyamatosan ha jól tudom. Eléggé egy egységet képez, így nem feltétlenül bontanám meg. Ráadásul működött a G Astában. Így néz ki: https://kepkuldes.com/image/SjXz9A 

Direkt tápra azért gondoltam, mert azok vastag vezetékek. Tehát lehet, a gyújtáskapcsolt vékonyabb szál, az csak akkor tud valamit kapcsolni, ha azt a vastag fix + előkészítette. Lövésem sincs, ez nekem magas labda. 

Szóval akkor csak azt a részt cserélted ami tolja a olajat a szervóba, kompletten az egészet nem? Szerintem az mindegy hogy fix vagy gyújtás utáni táp vastagság szempontjából, mert csak a rajta áthaladó áram nagysága érdekes, erre méretezik, az hogy mikor van jelen itt az áram az mindegy. A kormányszög jeladó mindenképpen kell, van G astrába is, de szerintem ott van valahol a kormányrúd végén, így ebben az egységben valóban nincs benne. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Szóval akkor csak azt a részt cserélted ami tolja a olajat a szervóba, kompletten az egészet nem? Szerintem az mindegy hogy fix vagy gyújtás utáni táp vastagság szempontjából, mert csak a rajta áthaladó áram nagysága érdekes, erre méretezik, az hogy mikor van jelen itt az áram az mindegy. A kormányszög jeladó mindenképpen kell, van G astrába is, de szerintem ott van valahol a kormányrúd végén, így ebben az egységben valóban nincs benne. 

Nekem több dolog miatt is gyanus. Ezt ahogy hallottam, elég gyakran építik be pályázós Opelekbe, még a gyári elektromos szervós Corsákba is, mert nagyon gyors reagálású. Nincs több tyúkbél rajta, ami valamilyen módon összeköttetésben lehetne a kormányszög jeladóval, és nem hiszem hogy ez miatt akik használják, még akár az ECU-t is mókolnák. Ezért nem értem a helyzetet. 

4 órája, nyemi írta:

Szia. :icon13:Jól írod  Piros: vastag állandó 12V (30 pontra 80A keresztül)  Fekete:  kapcsolt 12V ( 15pont 10A keresztül ). Barna: Test.   Fehér-kék: generátor kimenet a töltőlámpához.  Fehér -barna diagnosztika.

De Google segít :Установка ЭГУР   = Egur telepítése:hiya:

Szia! Hát erre a leírásra az életben nem találtam volna rá, az biztos! Köszönöm! 
Megpróbáljuk ma így. A vastag pirosat átkötöm fix 12 V-ra, egyelőre akkuhoz, a biztijével. Bízom benne ez lesz az áttörés. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.