Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Üdv Urak!

Kicsit lassan haladok a projektel, de eljutottam végre a hátsó villany ablakok bekábelezéséhez is. Megvan a BC - CC - szintjelzős tartályok, stb... és vélhetően ma este meglesz az elektromos tetőablak kábelezése is. Amit viszont sajna nem találok, az egy bekötési rajz az első-hátsó elektromos ablakokhoz. Megvannak a kapcsolók is, igaz, ez az utólagosan beépített fő kezelőpanel a bal 1-nél. Lényegében mindegy milyen, csak tudjak elindulni valamerre. Valakinél nem lapul esetleg egy csak erre vonatkozó gyári bekötési rajz? Első-hátsó ablakok, és a kapcsolók. 

Nagyon megköszönném!  

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, tuskes írta:

Üdv Urak!

Kicsit lassan haladok a projektel, de eljutottam végre a hátsó villany ablakok bekábelezéséhez is. Megvan a BC - CC - szintjelzős tartályok, stb... és vélhetően ma este meglesz az elektromos tetőablak kábelezése is. Amit viszont sajna nem találok, az egy bekötési rajz az első-hátsó elektromos ablakokhoz. Megvannak a kapcsolók is, igaz, ez az utólagosan beépített fő kezelőpanel a bal 1-nél. Lényegében mindegy milyen, csak tudjak elindulni valamerre. Valakinél nem lapul esetleg egy csak erre vonatkozó gyári bekötési rajz? Első-hátsó ablakok, és a kapcsolók. 

Nagyon megköszönném!  

Szia, az " Igy csináld" könyvben van meg a rajz, vagy azt már nézted?

Link to comment
Megosztás:

20 perce, zotya975 írta:

Szia, az " Igy csináld" könyvben van meg a rajz, vagy azt már nézted?

Szia Zotya! Próbáltam. Nekem pdf-ben van csak meg, ami ráadásul sérült fájl, és nem is teljes kötet, és elég hitvány minőség. :( Azzal kezdtem. Lehet tudok most szerezni egy könyvet, meglátom. A tetőablakkal viszont bebuktam. Csak olyan képeket-leírásokat látok, ami kevesebb bekötésű a kapcsolónál, és a motornál is. Ahhoz viszont A Vectra rajz a jó, mert F-ben nem volt gyárilag csak manuális. Havernak van egy Calibra - A Vetra könyve, de az is csak a kevesebb bekötésű rajzot tartalmazza, szóval egyenlőre az is megoldásra vár. Ott nekem a kapcsolóban 5 pin, a motorra menő csatiban 6 pin van.  

Link to comment
Megosztás:

54 perce, tuskes írta:

Szia Zotya! Próbáltam. Nekem pdf-ben van csak meg, ami ráadásul sérült fájl, és nem is teljes kötet, és elég hitvány minőség. :( Azzal kezdtem. Lehet tudok most szerezni egy könyvet, meglátom. A tetőablakkal viszont bebuktam. Csak olyan képeket-leírásokat látok, ami kevesebb bekötésű a kapcsolónál, és a motornál is. Ahhoz viszont A Vectra rajz a jó, mert F-ben nem volt gyárilag csak manuális. Havernak van egy Calibra - A Vetra könyve, de az is csak a kevesebb bekötésű rajzot tartalmazza, szóval egyenlőre az is megoldásra vár. Ott nekem a kapcsolóban 5 pin, a motorra menő csatiban 6 pin van.  

Ja igen, az öcsémében is manuális van. 

11065d1525449f1353e6b5a0c4999565.jpg

Nem gyűjtöd véletlenül a kábelkorbácsokat-csatikat? Rám maradt egy fórumtárstól egy dobozzal, át kellene néznem, de nyilván nagy része nekem nem jó a Zafirába ( a kormánykapcsolók mondjuk szerintem igen) de a többitől meg kéne szabadulnom, kidobni nem akarom, rádsózhatom őket? :-)

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Ja igen, az öcsémében is manuális van. 

11065d1525449f1353e6b5a0c4999565.jpg

Nem gyűjtöd véletlenül a kábelkorbácsokat-csatikat? Rám maradt egy fórumtárstól egy dobozzal, át kellene néznem, de nyilván nagy része nekem nem jó a Zafirába ( a kormánykapcsolók mondjuk szerintem igen) de a többitől meg kéne szabadulnom, kidobni nem akarom, rádsózhatom őket? :-)

Mindenféle kábelkorbács érdekel, sosem tudni épp mire van szükség. ☺️ Van amúgy is többféle, ezekből próbálom össze varázsolni azt, amit most építek. Nagyon szívesen fogadom a felajánlásod, a  feltételekről max írsz privátban ha gondolod...

Link to comment
Megosztás:

6 órája, tuskes írta:

Mindenféle kábelkorbács érdekel, sosem tudni épp mire van szükség. ☺️ Van amúgy is többféle, ezekből próbálom össze varázsolni azt, amit most építek. Nagyon szívesen fogadom a felajánlásod, a  feltételekről max írsz privátban ha gondolod...

Oké, átnézem őket, aztán jelentkezem. 

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 01. 26. at 16:13, tuskes írta:

Üdv Urak!

Kicsit lassan haladok a projektel, de eljutottam végre a hátsó villany ablakok bekábelezéséhez is. Megvan a BC - CC - szintjelzős tartályok, stb... és vélhetően ma este meglesz az elektromos tetőablak kábelezése is. Amit viszont sajna nem találok, az egy bekötési rajz az első-hátsó elektromos ablakokhoz. Megvannak a kapcsolók is, igaz, ez az utólagosan beépített fő kezelőpanel a bal 1-nél. Lényegében mindegy milyen, csak tudjak elindulni valamerre. Valakinél nem lapul esetleg egy csak erre vonatkozó gyári bekötési rajz? Első-hátsó ablakok, és a kapcsolók. 

Nagyon megköszönném!  

Vectra16v.com-ot nézted? Ott is vannak bekötési ábrák sok minden modellhez. 

Hajlamos vagyok elfelejteni, de... Itt van nekem a Haynes és az Etzold könyv is, munka után bele tudnék nézni. 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Róóóbi írta:

Vectra16v.com-ot nézted? Ott is vannak bekötési ábrák sok minden modellhez. 

Hajlamos vagyok elfelejteni, de... Itt van nekem a Haynes és az Etzold könyv is, munka után bele tudnék nézni. 

Erről az oldalról is csak hallottam korábban, így eszembe sem jutott. Most ránéztem, mert hasznos lesz. Közben az a része megoldódott, kaptam kölcsibe egy könyvet, szóval meg tudom csinálni a magam tempójában az oldal ablakokat. Tetőablakkal nem boldogulok. Mindenhol csak olyan rajzot találok, ahol a kapcsolóba 3, a motorhoz 5 bekötést rajzol. Enyém pedig a kapcsoló 5, a motor 6 pines.  Vagy valamit nagyon benézek a rajzokon. Mondjuk nem az erősségem....

Link to comment
Megosztás:

4 órája, tuskes írta:

Erről az oldalról is csak hallottam korábban, így eszembe sem jutott. Most ránéztem, mert hasznos lesz. Közben az a része megoldódott, kaptam kölcsibe egy könyvet, szóval meg tudom csinálni a magam tempójában az oldal ablakokat. Tetőablakkal nem boldogulok. Mindenhol csak olyan rajzot találok, ahol a kapcsolóba 3, a motorhoz 5 bekötést rajzol. Enyém pedig a kapcsoló 5, a motor 6 pines.  Vagy valamit nagyon benézek a rajzokon. Mondjuk nem az erősségem....

Találtam egy német nyelvű fórumot. Szerintük (ott egy kép)  a kapcsoló 5 lábából hármat használsz.ű

Szemre a motorod stekkere is itt van említve, aztán lehet tévedek.

2XbhyHQ.png

Itt értekeznek a tetőablakról:

 

http://www.opel-voting.de/astra-kadett/38033-elektrisches-schiebedach-geht-nicht-2-a.html

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

11 perce, Róóóbi írta:

Találtam egy német nyelvű fórumot. Szerintük (ott egy kép)  a kapcsoló 5 lábából hármat használsz.ű

Szemre a motorod stekkere is itt van említve, aztán lehet tévedek.

2XbhyHQ.png

Itt értekeznek a tetőablakról:

 

http://www.opel-voting.de/astra-kadett/38033-elektrisches-schiebedach-geht-nicht-2-a.html

 

Illetve még ezt találtam.

 

lUAYram.png

Link to comment
Megosztás:

16 órája, Róóóbi írta:

Illetve még ezt találtam.

 

lUAYram.png

Köszönöm az oldal linket, és a képeket. Elolvastam amiket ott írtak. A kapcsolók típusaiból kiindulva, a sejtésem beigazolódni látszik. Igen, az alap működéshez elegendő a 3 szál a kapcsolóba, de nekem ezek szerint konfortos, ami igényel többet, mindkét csatinál. Első képen 4-es pin, ami a csatimból hiányzik. 

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=733IMG_4353.jpeg 

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=794IMG_4354.jpeg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=147IMG_4356.jpeg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=966IMG_4793.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=574IMG_4795.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=897IMG_4796.jpg

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

5 perce, tuskes írta:

Köszönöm az oldal linket, és a képeket. Elolvastam amiket ott írtak. A kapcsolók típusaiból kiindulva, a sejtésem beigazolódni látszik. Igen, az alap működéshez elegendő a 3 szál a kapcsolóba, de nekem ezek szerint konfortos, ami igényel többet, mindkét csatinál. Első képen 4-es pin, ami a csatimból hiányzik. 

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=733IMG_4353.jpeg 

A komfort-mód szála, világos. De anélkül még működnie kéne, most nekem speciel nem fáj, ha nem csukja be a tetőt lezáráskor, igaz nem tudom mennyire fontos ez neked. Szerintem a komfortosat be tudod kötni anélküli módon is.
Ha Wookie itt lenne, többet tudna mesélni a komfortos tetőablakról.

Link to comment
Megosztás:

8 perce, Róóóbi írta:

A komfort-mód szála, világos. De anélkül még működnie kéne, most nekem speciel nem fáj, ha nem csukja be a tetőt lezáráskor, igaz nem tudom mennyire fontos ez neked. Szerintem a komfortosat be tudod kötni anélküli módon is.
Ha Wookie itt lenne, többet tudna mesélni a komfortos tetőablakról.

Az első kép, amit te raktál be, úgy értettem. Bocsánat. Ahol a csati fajtákat mutatja. Nekem csak azért fontos hogy most legyen meg, mert most csinálom a kábelt, és az autót szétborítani nem szeretném sokszor. Igen, szeretném ha a komfort is működne záráskor. Ezért keresem a választ arra, hogy a hiányzó 3 vezetéknek mi a szerepe, lenntről igényel-e még plusz szálat, az alap 3 szálon kívül. Gyanítom igen, egyet mindenképp. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2021. 01. 31. at 11:03, Róóóbi írta:

Ha Wookie itt lenne, többet tudna mesélni a komfortos tetőablakról.

Próbáltam privátban zaklatni, de azt írja a rendszer, hogy nem tud üzeneteket fogadni. Vagy nem fogad üzeneteket. :( Asszem megkérdezem más csoportokban is, hátha találkozott valaki ilyen esettel. 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, tuskes írta:

Próbáltam privátban zaklatni, de azt írja a rendszer, hogy nem tud üzeneteket fogadni. Vagy nem fogad üzeneteket. :( Asszem megkérdezem más csoportokban is, hátha találkozott valaki ilyen esettel. 

Fakk...  Na mindegy. 

Amúgy "padlón" összedugdosva működik, próbáltad? Vagy kerestél komfortelektronikás kábeldiagramot? 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Róóóbi írta:

Fakk...  Na mindegy. 

Amúgy "padlón" összedugdosva működik, próbáltad? Vagy kerestél komfortelektronikás kábeldiagramot? 

Nem próbáltam még. Egyenlőre a hátsó villany ablakokat vezetékelem még, illetve hozom össze csatlakozókkal. Plusz mennek még a hátsó ajtók hangszóró kábelei, ezekre is dugok csatikat. És még egyéb néhány apróság. Egyenlőre földön hever a köteg, kell még neki pár nap. 
Amúgy. Biztos hogy működne, mert az alap működéshez megvannak a vezetékek szerintem. Arra is tippeltem, hogy ami a motorra megy csati, azon a hiányzó pin a komforté, tehát azt kell a riasztóval összehoznom. Szerintem! De a tetőablak kapcsolója még rejtély, hogy mi az a 2 hiányzó szál. Hova megy, mi a funkciója.? 
 

Komfortelektronikás diagramm??? Ne fenyegess. :) Örülök hogy már nagyjából tudok rajzot olvasni. Amúgy az miaz? 

Link to comment
Megosztás:

20 órája, tuskes írta:

Próbáltam privátban zaklatni, de azt írja a rendszer, hogy nem tud üzeneteket fogadni. Vagy nem fogad üzeneteket. :( Asszem megkérdezem más csoportokban is, hátha találkozott valaki ilyen esettel. 

Facebokon sem láttam aktivitást tőle már jó régóta, itt az utolsó látogatása:

UTOLSÓ LÁTOGATÁS

Október19, 2020

 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, zotya975 írta:

Facebokon sem láttam aktivitást tőle már jó régóta, itt az utolsó látogatása:

UTOLSÓ LÁTOGATÁS

Október19, 2020

 

Igen. Néztem én is. De sajna azt látom, a Calibra és az A Vectra csoportok sem élnek. Ott sem tudom feltenni a kérdést, pedig azokban ilyen tetőablakok vannak. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy olyan problemam (C16SE)hogy nem jelez a motorhofok es az uzemanyag szintjelzo ill motorinditas utan vilagit a toltesjelzo.Motor inditas elott gyujtas raadaskor nem vilagit ki semmi az oracsoporton.Eddig semmilyen gond nem volt vele csak ugy delelotrol delutanra ezt csinalta.Uj akksit kapot mielott elkezdte ezt a hulyeseget ill. nemreg volt szervizben ott kapot uj generatort elvileg.A hibajelenseget akksicsere es szerviz utan csinalja 2nappal.Elore is koszonom a tippeket.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, tuskes írta:

...sajna azt látom, a Calibra és az A Vectra csoportok sem élnek. Ott sem tudom feltenni a kérdést, pedig azokban ilyen tetőablakok vannak. 

Attól függetlenül én itt vagyok Calibrásként, és még tetőablakom is van, de ha hozzá tudnék szólni a problémádhoz, már rég megtettem volna. :(

Link to comment
Megosztás:

12 órája, koomajoe írta:

Sziasztok!

Lenne egy olyan problemam (C16SE)hogy nem jelez a motorhofok es az uzemanyag szintjelzo ill motorinditas utan vilagit a toltesjelzo.Motor inditas elott gyujtas raadaskor nem vilagit ki semmi az oracsoporton.Eddig semmilyen gond nem volt vele csak ugy delelotrol delutanra ezt csinalta.Uj akksit kapot mielott elkezdte ezt a hulyeseget ill. nemreg volt szervizben ott kapot uj generatort elvileg.A hibajelenseget akksicsere es szerviz utan csinalja 2nappal.Elore is koszonom a tippeket.

Üdv töltőfeszültséget kellene mérni, mert a műszerek fix 10 voltról működnek amit az óragység hátuljában egy fesz szabályzó állít elő, lehetséges hogy ez ment tönkre túlfeszültség miatt. A töltésvisszajelző izzó a generátor gerjesztéséért felel. Gyujtáskor megkapja a 12 Voltot, majd amikor megjön a töltés elalszik, mert a generátor felől is jön neki a fesz, így már nem világít. Ha mégis, akkor az kábel-generátor hibára utal. Tehát első körben meg kelen mérni a feszültséget járó motornál. 

Link to comment
Megosztás:

14 órája, tgabika76 írta:

Attól függetlenül én itt vagyok Calibrásként, és még tetőablakom is van, de ha hozzá tudnék szólni a problémádhoz, már rég megtettem volna. :(

Szia!

Igen, sejtem, hogy írtál volna már. Egy szálra lehet megvan a megoldás, persze csak teória. Lentebb írom. 

Azért szűken összefoglalom, hátha valakinél bekattan a megoldás.

Szerintem!!! Végülis annyival esetleg! meg lehetne találni a megoldást, hogy a műanyag burkolat lebontásával, megnézni hogy a csatik nálam hiányzó bekötésein, milyen szálak vannak, és merre mennek. Tudom, ez NAGY kérés, senki sem bontogatja szívesen a dolgait. Vagy esetleg egy korábban készített fotó, mikor mondjuk a tetőablak karbantartása, ( zsírzása ) volt. Nem tudom, csak próbálom a megoldást keresni, mert tuti nem véletlenül vannak azok a plusz bekötések.  

Éppen egy extrázott kábelköteg gyártásban vagyok, és nagyon elakadtam. Vettem egy komplett tetőlemezt, elektromos tetőablakkal. ( úgy tudom A Vectra-ból jöhetett ) Kábelt, kapcsolót viszont nem tudott már hozzá adni a srác. Vettem máshonnan, de annál a kapcsoló csatinál 2 szállal, és a motor csatinál 1 szállal kevesebb vezeték van bekötve. Semmilyen rajzon, fórumban, sehol, senkitől nem találok infót arra, hogy a hiányzó kábelek helyére mit kell kötni. Belső világítás külön szálon futott a srácnál, ahonnan a kapcsoló kábelt vettem, és nem is lenne értelme hogy a kapcsoló csatijába húzzák. Mint ahogy az oldalsó 4 ablakot, úgy a tetőablakot is úgy szeretném bekötni, hogy a riasztó távkapcsolójával tudjam zárni azokat. Ezen a képen ( köszönet Róóóbi ) komfort zárásra írják a motor csatiján 4-es pinnél, ez lehet pl. a riasztótól érkező "zárás" jel lenne? https://imgur.com/2XbhyHQ  

Ha esetleg igen, akkor is van még a kapcsolónál 2 csellengő, amire nincs válaszom. Ezek vannak nekem.: 

Motorhttp://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=794IMG_4354.jpeg 

Motorra menő csatihttp://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=897IMG_4796.jpg   ----   http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=574IMG_4795.jpg 

Kapcsoló: http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=147IMG_4356.jpeg 

Kapcsolóra menő csati: http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=966IMG_4793.jpg

 

Ez miatt várat magára a fűtésbox, és a műszerfal cserém. Nagyjából már megy a rajz értelmezés, igaz, küzdök vele, de megoldom ha szükséges.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.