Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2020. 09. 28. at 10:12, tuskes írta:

Hello Urak!

Alapjárat ingadozás. Épített C16SE. Lehúzom járó motornál a folytószelep poti csatiját, egy pillanatra beinog, majd helyreáll az alapjárat, de nem egyenletesre, hanem ugyanúgy ingadozóra mint összedugott állapotában. Ezzel egyidejűleg a motorhiba lámpa felvillan. Visszadugom a csatit, eltünik a lámpa. Ez így rendben van azt gondolom. Viszont ha lehúzom az alapjárati moci csatiját, akkor nem történik semmi. Sem alapjáratban, sem hibalámpában. Gondolom én, hogy akkor az alapjárati mocit kellene cserélnem, az lehet hibás? Ami egyébként tiszta.

Expand  

Alapjáratot nem kell mindíg állítgatni szóval az normális szerintem hogy nem történik semmi, hibakódot nem olvastál ki? Nem tudom alapból keresi-e az alapjáratit, ha le van húzva. Esetleg csak akkor ha pont állítani, de " nincs meg". 

Elküldve
  On 2020. 09. 28. at 10:31, zotya975 írta:

Alapjáratot nem kell mindíg állítgatni szóval az normális szerintem hogy nem történik semmi, hibakódot nem olvastál ki? Nem tudom alapból keresi-e az alapjáratit, ha le van húzva. Esetleg csak akkor ha pont állítani, de " nincs meg". 

Expand  

Nincs hibakód. Gázadásra nem néztem van-e valami, de lehet kipróbálom úgy is. Előfordulhat, hogy vissza kell kanyarodnom a fojtószelep potihoz, amit korábban talán Nyemivel tárgyaltunk itt. Azóta sem rendeltem meg azt amit javasolt, mert persze nem sürgető, és lényegében nagy ingadozás nincs, inkább csak amolyan tökéletesítési vágy. 

Elküldve
  On 2020. 09. 28. at 10:59, tuskes írta:

Nincs hibakód. Gázadásra nem néztem van-e valami, de lehet kipróbálom úgy is. Előfordulhat, hogy vissza kell kanyarodnom a fojtószelep potihoz, amit korábban talán Nyemivel tárgyaltunk itt. Azóta sem rendeltem meg azt amit javasolt, mert persze nem sürgető, és lényegében nagy ingadozás nincs, inkább csak amolyan tökéletesítési vágy. 

Expand  

Emlékszem nekem mekkora megnyugvás volt az NZ-után hogy megszűnt az alapjárat ingadozás és felpörgés az SE-összerakása után. Korábban volt hogy az utcából gázadás nélkül mentem ki mert a 300-es alapjárat vitte az autót. 

Elküldve
  On 2020. 09. 28. at 11:02, zotya975 írta:

Emlékszem nekem mekkora megnyugvás volt az NZ-után hogy megszűnt az alapjárat ingadozás és felpörgés az SE-összerakása után. Korábban volt hogy az utcából gázadás nélkül mentem ki mert a 300-es alapjárat vitte az autót. 

Expand  

Nem túl régi történet nálam, talán 1 éves, vagy még annyi sem. Ismerős, nálam pont ugyanígy volt, mikor átépítettem. Állítólag a központi injektor talp tömítése megoldja ott a problémát. Írtam az embernek facen akit Nyemi javasolt, és ha úgy van, megrendelem azt a potit. Veszteni valóm nem nagyon van azt gondolom. 

Elküldve
  On 2020. 09. 28. at 13:49, tuskes írta:

Nem túl régi történet nálam, talán 1 éves, vagy még annyi sem. Ismerős, nálam pont ugyanígy volt, mikor átépítettem. Állítólag a központi injektor talp tömítése megoldja ott a problémát. Írtam az embernek facen akit Nyemi javasolt, és ha úgy van, megrendelem azt a potit. Veszteni valóm nem nagyon van azt gondolom. 

Expand  

A talp tömítést ha jól rémlik megnéztem, csak a két felet nem bírtam szétszedni. 

Elküldve (edited)
  On 2020. 09. 28. at 13:49, tuskes írta:

Nem túl régi történet nálam, talán 1 éves, vagy még annyi sem. Ismerős, nálam pont ugyanígy volt, mikor átépítettem. Állítólag a központi injektor talp tömítése megoldja ott a problémát. Írtam az embernek facen akit Nyemi javasolt, és ha úgy van, megrendelem azt a potit. Veszteni valóm nem nagyon van azt gondolom. 

Expand  

Szia,ha jól értem átépítetted SE-re és mégis fen áll az alapjárat ingadozás ? Akkor egy megmaradó külső tényező az ami a problémát okozhatja.

Hmmm....  "Generátor "   ha az elektromosságnál maradunk.  

Módosítva : nyemi
Elküldve
  On 2020. 09. 30. at 15:02, nyemi írta:

Szia,ha jól értem átépítetted SE-re és mégis fen áll az alapjárat ingadozás ? Akkor egy megmaradó külső tényező az ami a problémát okozhatja.

Hmmm....  "Generátor "   ha az elektromosságnál maradunk.  

Expand  

Szia! Jól érted, árépített SE. De az régebbi story. Idő zavarban vagyok már. Most néztem meg, 2019 Májusában lett kész a művelet. Akkor nem volt ingadozás, az biztos. Folyamatban a poti rendelése, ma várom a számlaszámot az embertől facen. Ha jól tévedek, ezt linkelted hengerenkénti injektoroshoz: https://www.vtnauto.com/ru/3102.html?fbclid=IwAR1jAHQH_W_zRxAIJ2BhltwO_XkFk6XtR9sbPREpATy0hsVJjflniCR887w 

Generátort cserélhetem akár, van belőle tartalék. Igazából rá kellene mérni a mostanira, csak épp nincs műszerem, de ez megoldható adott esetben. A normális értékeknek pedig utána kellene járnom, hogy alapjáraton, és felette mennyit kellene produkáljon. Most aktuális egy akku csere, mert 4 éve mikor vettem az autót, még azzal van, ami benne volt. Már elég nehézkesen indít, főleg meleg motornál. 

Elküldve
  On 2020. 10. 01. at 9:41, tuskes írta:

Szia! Jól érted, árépített SE. De az régebbi story. Idő zavarban vagyok már. Most néztem meg, 2019 Májusában lett kész a művelet. Akkor nem volt ingadozás, az biztos. Folyamatban a poti rendelése, ma várom a számlaszámot az embertől facen. Ha jól tévedek, ezt linkelted hengerenkénti injektoroshoz: https://www.vtnauto.com/ru/3102.html?fbclid=IwAR1jAHQH_W_zRxAIJ2BhltwO_XkFk6XtR9sbPREpATy0hsVJjflniCR887w 

Generátort cserélhetem akár, van belőle tartalék. Igazából rá kellene mérni a mostanira, csak épp nincs műszerem, de ez megoldható adott esetben. A normális értékeknek pedig utána kellene járnom, hogy alapjáraton, és felette mennyit kellene produkáljon. Most aktuális egy akku csere, mert 4 éve mikor vettem az autót, még azzal van, ami benne volt. Már elég nehézkesen indít, főleg meleg motornál. 

Expand  

Szia.  Igen a 3102.3855 számú kell neked.  A generátor mérésénél mindenképp oszcilloszkópot ajánlok mert a Bosch generátorban a Z-teljesítménydiódák (Z-leistungsdiode)  működnek , amik szivárgási  hibája  multiméteres méréssel nem biztos hogy kimutatható.

v8_00117.jpg

Elküldve
  On 2020. 10. 01. at 14:04, nyemi írta:

Szia.  Igen a 3102.3855 számú kell neked.  A generátor mérésénél mindenképp oszcilloszkópot ajánlok mert a Bosch generátorban a Z-teljesítménydiódák (Z-leistungsdiode)  működnek , amik szivárgási  hibája  multiméteres méréssel nem biztos hogy kimutatható.

v8_00117.jpg

Expand  

Szia! Köszönöm a megerősítést, és a tanácsot. Oszcilloszkóp az sajna nincs, de emlékeim szerint Delco Remy generátorom van. Majd megkukkolom ma. De persze lehet butaságot írok, és az csak ékszíjasba volt gyártva, hosszbordásban nem. 

Elküldve
  On 2020. 10. 09. at 11:46, csjanos46 írta:

LED világitást szeretnék beépíteni a tompított helyett ASTRA F X14NZ-be hova célszerű beépíteni és bekötési rajzot szeretnék kérni.

Expand  

Szia!

A műszaki vizsgán szólni fognak érte, mert nem gyári és a rendőr is beleköthet ellenőrzéskor...szerintem :)

 

Elküldve
  On 2020. 10. 09. at 11:46, csjanos46 írta:

LED világitást szeretnék beépíteni a tompított helyett ASTRA F X14NZ-be hova célszerű beépíteni és bekötési rajzot szeretnék kérni.

Expand  

Sehova! Ezek a foncsorok nem erre vannak kitalálva! Nem látsz vele jobban ebből kifolyólag. Vegyél egy jó izzót, nézd át a fényszóróid üvegét, foncsorát, és ha minden rendben, jó izzóval műhelyben állíttasd be 2500 Ft-ért a lámpáidat. Semmilyen más trükkel nem fogsz tudni jobb-pontosabb fényhatást elérni. Ráadásul megúszod az üldözést, bírságokat, és jónéhány anyázást!

Elküldve
  On 2020. 10. 09. at 11:46, csjanos46 írta:

LED világitást szeretnék beépíteni a tompított helyett ASTRA F X14NZ-be hova célszerű beépíteni és bekötési rajzot szeretnék kérni.

Expand  

 

  On 2020. 10. 09. at 15:56, kacs írta:

Szia!

A műszaki vizsgán szólni fognak érte, mert nem gyári és a rendőr is beleköthet ellenőrzéskor...szerintem :)

 

Expand  

 

  On 2020. 10. 10. at 5:43, tuskes írta:

Sehova! Ezek a foncsorok nem erre vannak kitalálva! Nem látsz vele jobban ebből kifolyólag. Vegyél egy jó izzót, nézd át a fényszóróid üvegét, foncsorát, és ha minden rendben, jó izzóval műhelyben állíttasd be 2500 Ft-ért a lámpáidat. Semmilyen más trükkel nem fogsz tudni jobb-pontosabb fényhatást elérni. Ráadásul megúszod az üldözést, bírságokat, és jónéhány anyázást!

Expand  

 

  • Like 1
Elküldve

Bocs lehet hogy nem jól tettem fel a kérdést nem az eredeti lámpatestbe akarok beépíteni LED égőt hanem a lökhárítóba LED égősort ami E 4-es  jelzéssel van ellátva és a nappali tompított helyett funkcionálna.Kérdésem épített-e már be valaki és hova és Bekötési rajz érdekelne.Előre is köszi a segítséget.

Elküldve
  On 2020. 10. 10. at 13:39, csjanos46 írta:

Bocs lehet hogy nem jól tettem fel a kérdést nem az eredeti lámpatestbe akarok beépíteni LED égőt hanem a lökhárítóba LED égősort ami E 4-es  jelzéssel van ellátva és a nappali tompított helyett funkcionálna.Kérdésem épített-e már be valaki és hova és Bekötési rajz érdekelne.Előre is köszi a segítséget.

Expand  

Ja, nappali menetfény! Azt lehet. De csak előírás szerint. Megpróbáltam valid képeket találni. 

drl-relevel.jpg

 

Us0Y9z-MH45mkx_JuzvMnenvEn97-N5i82b0C2Uq

Elküldve
  On 2020. 10. 10. at 15:18, Róóóbi írta:

Ja, nappali menetfény! Azt lehet. De csak előírás szerint. Megpróbáltam valid képeket találni. 

 

 

 

Expand  

Gyújtásra kapcsolt tápot szerintem lehet venni a motortérben a tolatólámpa kacsolóról, az testet kapcsol a táp ott,  le is van védve és elbírja a két ledet. 

Elküldve
  On 2020. 10. 10. at 16:35, zotya975 írta:

Gyújtásra kapcsolt tápot szerintem lehet venni a motortérben a tolatólámpa kacsolóról, az testet kapcsol a táp ott,  le is van védve és elbírja a két ledet. 

Expand  

Akár. Egyszerűbb mint a kapcsolóról vagy a biztosítéktábláról levinni.

Igazából csak támpontnak, ez volt az első értelmes ami relével üzemel. 

Elküldve (edited)
  On 2020. 10. 10. at 13:39, csjanos46 írta:

Bocs lehet hogy nem jól tettem fel a kérdést nem az eredeti lámpatestbe akarok beépíteni LED égőt hanem a lökhárítóba LED égősort ami E 4-es  jelzéssel van ellátva és a nappali tompított helyett funkcionálna.Kérdésem épített-e már be valaki és hova és Bekötési rajz érdekelne.Előre is köszi a segítséget.

Expand  

Jah! Így ok. Már megijedtem hogy még itt is....:blink:

Amit vettem menetfényt, ahhoz ezt a vezérlőt vettem. Ezzel tudja akár az index funkciót is. Nyilván, akkor olyan menetfény kell. Bekötése egyszerű futárral kemény 3200 Ft. volt. 

Link a weboldalhoz-termékhez:

https://royaltuning.hu/termek/nappali-menetfeny-vezerlo-elektronika/  

Menetfény elhelyezése:

http://kepkezelo.com/viewer.php?file=1dcacd9j1u22b8omfh2b.png

Módosítva : tuskes
Elküldve

Üdv.zotya köszi a tippet hogy a tolatólámpakapcsolóról vegyek gyujtásra kapcsolt tápot,de mivel relével akarom megcsinálni és az utastérben szeretném elhelyezni. A motortérnyitó alatti térben van-e egy nagy csatlakozó,még az E Kadettomról emlékszem .Abban  a nagy csatiban van-e gyujtásra kapcsolt 15.ös pont.Esetleg ebbe a csatiban van-e a tompítohoz menő pont? Ha erről a csati káelkiosztásról tudnál rajzot küldeni nagyon megköszönném.Még régen irtad hogy dolgoztál a Grabóban mikor és melyik részen,mert én is dolgoztam ott .Bocs hogy ezt megemlítettem ha nem zavart.X14NZ -ről van szó.

Elküldve
  On 2020. 10. 15. at 14:43, csjanos46 írta:

Üdv.zotya köszi a tippet hogy a tolatólámpakapcsolóról vegyek gyujtásra kapcsolt tápot,de mivel relével akarom megcsinálni és az utastérben szeretném elhelyezni. A motortérnyitó alatti térben van-e egy nagy csatlakozó,még az E Kadettomról emlékszem .Abban  a nagy csatiban van-e gyujtásra kapcsolt 15.ös pont.Esetleg ebbe a csatiban van-e a tompítohoz menő pont? Ha erről a csati káelkiosztásról tudnál rajzot küldeni nagyon megköszönném.Még régen irtad hogy dolgoztál a Grabóban mikor és melyik részen,mert én is dolgoztam ott .Bocs hogy ezt megemlítettem ha nem zavart.X14NZ -ről van szó.

Expand  

Nem zavar, most is ott dolgozom a keverőben. :-)

Amiről beszélsz az az F astrában X6-os csati néven van. Az a fekete-szürke, a nyíllal megjelölt dobozka alatt:

cb0a4fc3aebd0bc9a1ac6dfb04f41b1f.jpg

 Könyvben van kapcsolási rajzom, az szerint itt a tompított kábele nem halad keresztül. Átmegy viszont a hátsó helyzetjelző kábele bal és a jobb lámpa: 16-os láb zöld-fekete szín és a 6-os láb zöld-piros szín. Teljes lábkiosztásom nincs, csak a rajzon ha egy szál itt átfut akkor oda van írva hogy X6-és a szám. Nyilván össze lehetne szedni az összes lábat mi-micsoda csak ahhoz kellene az autó is az meg már nincs meg nekem. 

 

Elküldve

Üdv Kacs.Miért irtad hogy szólni fognak érte a műszaki vizsgán és a rendőr is ,ha a Rooobi által küldött rajz alapján csinálom meg menetfényt.Elolvastam a 6/1990(i.12.KÖHÉM 55/A és55/B rendeletet és ez a bekötési rajz annak megfelel.Azaz gyujtásra bekapcsol a menrtfény és a helyzetjelzőre és a tompítottra kikapcsol. Ha van valaki a fórumozók közt aki szakértő ebben a témában annak megköszönöm hozzászólását.Köszi a segítségeteket.

Elküldve
  On 2020. 10. 16. at 16:48, csjanos46 írta:

Üdv Kacs.Miért irtad hogy szólni fognak érte a műszaki vizsgán és a rendőr is ,ha a Rooobi által küldött rajz alapján csinálom meg menetfényt.Elolvastam a 6/1990(i.12.KÖHÉM 55/A és55/B rendeletet és ez a bekötési rajz annak megfelel.Azaz gyujtásra bekapcsol a menrtfény és a helyzetjelzőre és a tompítottra kikapcsol. Ha van valaki a fórumozók közt aki szakértő ebben a témában annak megköszönöm hozzászólását.Köszi a segítségeteket.

Expand  

Mert úgy értette hogy magát a tompított izzót szeretnéd ledesre cserélni. 

Elküldve
  On 2020. 10. 16. at 17:21, zotya975 írta:

Mert úgy értette hogy magát a tompított izzót szeretnéd ledesre cserélni. 

Expand  

Igen, úgy értettem...meg még más is. :-) Aztán a posztoló is rájött, hogy félreérthetően fogalmazott! :blush:

Elküldve

Sziasztok. Az a jelenség állt elő, hogy nem kap a benzinpumpám áramot. Ha ráadom direktbe, működik és indul az autó. De simán nem. Biztosítéktáblán minden bizti jó. Van annak reléje valahol? Vagy mi lehet a hiba? C16SE amúgy, ha ez számít.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.