Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok! Megosztanék egy kis tapasztalatot a kocsim újra sarupréselésével kapcsolatban. 
Megfigyeltem már régebben is nagy terhelésnél parázslik a töltésjelzőm, de nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget. Míg egyszer alapjáraton mindent jáératva meg nem néztem a kötéseket. Az aksinál a pozitív sarunál ahol mennek az utastérbe a kábelek tűzforró volt a kötés. Megnéztem a negatív kötést illetve az aksi előtt a 8-as csavaron lévő test összekötést ami az aksitól jön az meg vörösen izzott! :o Na mondom akkor itt tenni kell valamit. Az összekötő kábelt kicseréltem vastagabbra újra kör-saruztam, illetve a pozitívnál is a fekete utastérbe menő köteget. Próba eddig lámpakapcsolásnál 13.6 V-ra esett le a feszültség 14.2V-ról. Ablakfűtéssel meg 13V körülre. Most mindent bekapcsolva sem megy 14V alá, illetve igen, de csak alapjáraton nem tud leadni megfelelő teljesítményt alapjáraton ha megy minden fogyasztó. 
Na de a lényeg amin nagyon meglepődtem. Bár ilyet még sosem csinált reggel nem indult el illetve elindult volna, de meg is állt tipikus üzemanyaghiány gyanús volt, de a sokadik próbálkozás után gondoltam gázzal indítok. El is indult, de lábbal pumpálgatni kellett a gázt egy kb fél percig majd beállt.

És ez után jött a meglepetés bár fogalmam sincs mi köze hozzá, de olyan motorfékem lett mint még soha. És nem azért mert megint megakart állni, mert ezután nem szépen tartotta amit kellett! Valamint nem csak a motorfék, de érzetre is sokkal jobban megy az autó. Voltak apró rángatások gyorsítás közben főleg 2. ban lehetett észre venni, de annyira kicsi volt, hogy nem foglalkoztam vele na az is már a múlté. És majd kiderül, de szerintem ennek köze van az alapjárat problémákhoz is és most szerintem már az is jó lesz. Bár a mai világban már mindegy mert nem sok ember használ f astrát azért megosztottam ezt veletek.

Üdv szép napot és kellemes ünnepeket, boldog új évet mindenkinek! 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, Kispotter írta:

Sziasztok! Megosztanék egy kis tapasztalatot a kocsim újra sarupréselésével kapcsolatban. 
Megfigyeltem már régebben is nagy terhelésnél parázslik a töltésjelzőm, de nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget. Míg egyszer alapjáraton mindent jáératva meg nem néztem a kötéseket. Az aksinál a pozitív sarunál ahol mennek az utastérbe a kábelek tűzforró volt a kötés. Megnéztem a negatív kötést illetve az aksi előtt a 8-as csavaron lévő test összekötést ami az aksitól jön az meg vörösen izzott! :o Na mondom akkor itt tenni kell valamit. Az összekötő kábelt kicseréltem vastagabbra újra kör-saruztam, illetve a pozitívnál is a fekete utastérbe menő köteget. Próba eddig lámpakapcsolásnál 13.6 V-ra esett le a feszültség 14.2V-ról. Ablakfűtéssel meg 13V körülre. Most mindent bekapcsolva sem megy 14V alá, illetve igen, de csak alapjáraton nem tud leadni megfelelő teljesítményt alapjáraton ha megy minden fogyasztó. 
Na de a lényeg amin nagyon meglepődtem. Bár ilyet még sosem csinált reggel nem indult el illetve elindult volna, de meg is állt tipikus üzemanyaghiány gyanús volt, de a sokadik próbálkozás után gondoltam gázzal indítok. El is indult, de lábbal pumpálgatni kellett a gázt egy kb fél percig majd beállt.

És ez után jött a meglepetés bár fogalmam sincs mi köze hozzá, de olyan motorfékem lett mint még soha. És nem azért mert megint megakart állni, mert ezután nem szépen tartotta amit kellett! Valamint nem csak a motorfék, de érzetre is sokkal jobban megy az autó. Voltak apró rángatások gyorsítás közben főleg 2. ban lehetett észre venni, de annyira kicsi volt, hogy nem foglalkoztam vele na az is már a múlté. És majd kiderül, de szerintem ennek köze van az alapjárat problémákhoz is és most szerintem már az is jó lesz. Bár a mai világban már mindegy mert nem sok ember használ f astrát azért megosztottam ezt veletek.

Üdv szép napot és kellemes ünnepeket, boldog új évet mindenkinek! 

Hát a szikra erőssége biztos függ a fesztől, és mivel általában bekapcsolt fogyasztókkal megyünk nekem is olyan 12.6-12.8 szokott lenni tompítottal, 2-es fokozató befúvó ventivel. Ezek nélkül meg alapból ennyi:

Saru melegedés nekem biztos nem volt, mert elég gyakran túrtam a motorteret, szerintem észrevettem volna évek alatt, de ettől függetlenül még eshetett a régi sarunál a feszültség nekem is. 

Link to comment
Megosztás:

Szép napot mindenkinek. 6 hete vettem egy 97-es évjáratú 1,4 astrtát cx14nz motorkóddal amely elejétől fogva ha nem indult picit a kulcsot mozgatva elindult egészen ezen a héten szerdáig. Akkortól minden működött csak az indítózás nem. Nosza azt mondták rossz a gyújtáskapcsoló vettem egyet, betéve bő egy napig jó volt és azóta megint a végstádiumban nem csinál semmit. Mivel mennem kell vele gurulóra állva kb 1,5 m után beindul de ha le van állítva semmit nem indítózik. közben így elvittem olajcserére, de mivel nem volt elektromos szerelőjük meg különben is az utolsó munkanap volt az évben csak annyi lett csinálva vele, hogy kimérték az önindítóra nem megy áram és külön árammal az önindító szépen indít. Kérdésem merre induljak hibát keresni, esetleg nem jó az új gyújtáskapcsoló (le fogom húzni és csavarnyúzóval ha indul akkor az jó?), maga a kulcsos rész rossz, esetleg a indító relé ( ami hol a fenében van ebben?). A biztiket végignéztem azok jók mindegyik. Előre is köszönöm ha valakinek volna ötlete illetve volt ilyen baja és megírja hogyan oldódott meg?

Link to comment
Megosztás:

10 órája, csikesz69 írta:

Szép napot mindenkinek. 6 hete vettem egy 97-es évjáratú 1,4 astrtát cx14nz motorkóddal amely elejétől fogva ha nem indult picit a kulcsot mozgatva elindult egészen ezen a héten szerdáig. Akkortól minden működött csak az indítózás nem. Nosza azt mondták rossz a gyújtáskapcsoló vettem egyet, betéve bő egy napig jó volt és azóta megint a végstádiumban nem csinál semmit. Mivel mennem kell vele gurulóra állva kb 1,5 m után beindul de ha le van állítva semmit nem indítózik. közben így elvittem olajcserére, de mivel nem volt elektromos szerelőjük meg különben is az utolsó munkanap volt az évben csak annyi lett csinálva vele, hogy kimérték az önindítóra nem megy áram és külön árammal az önindító szépen indít. Kérdésem merre induljak hibát keresni, esetleg nem jó az új gyújtáskapcsoló (le fogom húzni és csavarnyúzóval ha indul akkor az jó?), maga a kulcsos rész rossz, esetleg a indító relé ( ami hol a fenében van ebben?). A biztiket végignéztem azok jók mindegyik. Előre is köszönöm ha valakinek volna ötlete illetve volt ilyen baja és megírja hogyan oldódott meg?

Üdv. Szóval úgy müködik a rendszer hogy az önindítónak 3 bekötése van egy test és két táp. A test és az egyik táp fixen be van kötve közvetlenül az akumlátorhoz a másik táp megy a gyujtéskapcsolótól. Te valójában nem az indítómotort kapcsolod amikor elfordítod a kulcsot hanem csak a behúzótekercset, ami aztán elinditja a tényleges indítómotort. Külön relé itt nincs ez a behúzótekercs az indítómotor oldalán funkcionál valójában reléléként, mert a több 100 Amperos indítóáramot a gyujtáskapcsoló nem tudná elviselni. Amikor elforgatod a gyujtáskapcsolót először feloldod a mechanikus kormányzárat majd " gyujtást " adsz vagyis áram alá helyezed a motorvezérlőt és minden mást, és az utolsó fokozatban adsz áramot a behúzó tekercsnek, vagyis indítózol. A gyujtáskapcsolónak két része van a mechanikus ahová a kulcsot dugod és forgatod és az elektromos ami egy forgó kapcsoló. Ha széthúzod a kettőt ( az egyik csavar eléggé rejtve van a műszerfal felől) akkor ki tudod próbálni csak az elektromos részét, és azt is látni fogod hogy csak a kulcsos részét próbálva a tüske ( ami az elektromos részt forgatja) rendesen fordul-e. Tipikus hiba szokott még lenni az önindító behúzó tekercsénak a koszolódása és akadása, ( elfordítod a kulcsot nem forgat, nem is kattan) ezt kocogatással lehet időlegesen javítani, ( motor mögött az önindító oldalán kis hengert óvatosan) de ha valóban nem kap áramot akkor ezt kizárhatjuk, azonban egy próbát megér. 

Gyujtáskapcsoló elektromos-mechanikus részének a szétszedése egy hernyócsavar fent, egy lent a műszerfal felől. Ez 94-es autóról származik a 97-es más lehet ha ott már van indításgátló.

http://690P4190008.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
On 2020. 01. 29. at 18:25, Tiu írta:

Köszönöm Tiu! Ez nem semmi mutatvány lesz ahogy olvasom... :blink: :wacko: Még a 4 légzsák vezetékelése sincs kész. Elleszek tavasszal.

Őőőő... Olvasok valami Check control dobozról, ami elvileg az utas oldali lufi helyén van. Képet nem találok róla sehogy. Bár a leírás pont mellőzi ezt, de ha már megveszem, legyen minden hozzá.

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Furcsa hibám lépett fel. Amit legutóbb szereltem az autón: Beledeztem a fűtéskapcsolókat, és a tid kijelzőt. ( elöbbi egyáltalán nem világított korábban ) Tettem egy ledet próbaképp az óracsoportba is, ami a vízhőfokot, és a tank szintjelzőt világítja. Kicseréltem a szervós kormányon a duda gombokat, mert a balos nem működött hibátlanul. Ezt a kormány agy csatijánál bontottam, kormányt nem szedtem le. Kicseréltem az index kart, szintén gyárira, ez volt az előző hibamentes karom, csak ezt kényelmesebb kezelni. Ez volt 2 napja.

3 napja kicsiréltem az 1, és a 2 vezetékes vízhőfok jeladókat, ( azóta az órán is felmegy 90 fok fölé ) illetve a DIS kockát, elvileg a saját korábbimra, illetve aznap lett önindító is cserélve.

Tegnap észrevettem, hogy rázkódós pösti úton a check engine lámpám azonosan vibrál az autó rázkódásával haladás közben. Kérdésem az lenne, mi az, ami ilyen gyorsan ( rázkodással párhuzamosan ) képes hibalámpát produkálni? Gyanus, hogy valami kontakt hiba. Ha valami nem működik megfelelően, akkor is kell idő, mire hibalámpát dob, de ez úgy is maradna, ezért nem értem a dolgot. 

Most elugrok a garázsba, árnézem a kábeleket, de egyenlőre ennyi az ötletem. 

Segítséget előre is köszönöm!

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

3 órája, tuskes írta:

Sziasztok! 

Furcsa hibám lépett fel. Amit legutóbb szereltem az autón: Beledeztem a fűtéskapcsolókat, és a tid kijelzőt. ( elöbbi egyáltalán nem világított korábban ) Tettem egy ledet próbaképp az óracsoportba is, ami a vízhőfokot, és a tank szintjelzőt világítja. Kicseréltem a szervós kormányon a duda gombokat, mert a balos nem működött hibátlanul. Ezt a kormány agy csatijánál bontottam, kormányt nem szedtem le. Kicseréltem az index kart, szintén gyárira, ez volt az előző hibamentes karom, csak ezt kényelmesebb kezelni. Ez volt 2 napja.

3 napja kicsiréltem az 1, és a 2 vezetékes vízhőfok jeladókat, ( azóta az órán is felmegy 90 fok fölé ) illetve a DIS kockát, elvileg a saját korábbimra, illetve aznap lett önindító is cserélve.

Tegnap észrevettem, hogy rázkódós pösti úton a check engine lámpám azonosan vibrál az autó rázkódásával haladás közben. Kérdésem az lenne, mi az, ami ilyen gyorsan ( rázkodással párhuzamosan ) képes hibalámpát produkálni? Gyanus, hogy valami kontakt hiba. Ha valami nem működik megfelelően, akkor is kell idő, mire hibalámpát dob, de ez úgy is maradna, ezért nem értem a dolgot. 

Most elugrok a garázsba, árnézem a kábeleket, de egyenlőre ennyi az ötletem. 

Segítséget előre is köszönöm!

A hibalámpa közvetlenül az ECU-ra van kötve, szerintem gyanús hogy a műszeregységnél történt valami. A motor ellenőrző lámpa egyik lába a fekete testre van kötve a másik megy( pontosabban onnan jön) az ECU-hoz ez a szál barna-kék. Ha ki tudod szedni ezt a pint a csatiból az óracsoport mögött ( úgy rémlik ezeket elég könnyű kihúzni) akkor erre a pinre és a fekete tápra kötve megkapod a motorkontrol lámpát közvetlenül a motorvezérlőtől. ( nyilván azért csatikon keresztül van összekötve az ECU-val)) Ha így nem villog akkor az órában lesz a gond. 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

A hibalámpa közvetlenül az ECU-ra van kötve, szerintem gyanús hogy a műszeregységnél történt valami. A motor ellenőrző lámpa egyik lába a fekete testre van kötve a másik megy( pontosabban onnan jön) az ECU-hoz ez a szál barna-kék. Ha ki tudod szedni ezt a pint a csatiból az óracsoport mögött ( úgy rémlik ezeket elég könnyű kihúzni) akkor erre a pinre és a fekete tápra kötve megkapod a motorkontrol lámpát közvetlenül a motorvezérlőtől. ( nyilván azért csatikon keresztül van összekötve az ECU-val)) Ha így nem villog akkor az órában lesz a gond. 

Köszönöm Zotya! 
Annyit csináltam, hogy kiszedtem az óra csoportot, átnéztem a kábeleket jónak tűntek, és elkezdtem cserélgetni az izzókat. Most úgy néz ki hogy az volt a gondja, valószínűleg amikor az órát buzeráltam, akkor el mozgattam a visszajelző izzóját. Vagy egyszerűen kiégett, mert igazából másik került be a kézifék nek a visszajelzőjéhez is, meg a hiba lámpához is. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
34 perce, Raptor1 írta:

Sziasztok!

 

Tudja esetleg valaki hogy a generátorba (Bosch) milyen típusú szénkefék valók, és hol lehet őket beszerezni?

Valamint a két csapágynak mi a száma?

Köszi a segítséget.

Itt volt róla szó: https://www.opelforum.hu/topic/252-általános-műszaki-problémák/?do=findComment&comment=1042050

Ma is van ebay-en (azt nem néztem ez a legolcsóbb-e, de létezik):

https://www.ebay.ie/itm/2ARK117-NEW-REPAIR-KIT-with-GENUINE-BEARING-6203-CAP-FOR-BOSCH-ALTERNATOR/253595767736?hash=item3b0b7c53b8:g:blgAAOSwTiVb-ApQ

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

7 órája, Tiu írta:

Múlt ősszel hoztam a bontóból két generátort, mert a fényes szürke házuk világított a motortérben a sok retek közt.  Ahá, cseredarabok, mentsük meg.

Amolyan tartaléknak. Na, azokon se márka, se név, se matrica, se semmi csak pár karakter az egyik fülön, amit a gugli sem ismer. De úgy néznek ki mint a Delco-k, amik eddig nekem voltak (kettőt megevett a drágám, tavaly óta jóllakott nem kér többet).

 Még ha a leggyengébb típusok is, fapad 1.6-ra jó lesz, ha a szükség úgy hozza. :-)

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Róóóbi írta:

Múlt ősszel hoztam a bontóból két generátort, mert a fényes szürke házuk világított a motortérben a sok retek közt.  Ahá, cseredarabok, mentsük meg.

Amolyan tartaléknak. Na, azokon se márka, se név, se matrica, se semmi csak pár karakter az egyik fülön, amit a gugli sem ismer. De úgy néznek ki mint a Delco-k, amik eddig nekem voltak (kettőt megevett a drágám, tavaly óta jóllakott nem kér többet).

 Még ha a leggyengébb típusok is, fapad 1.6-ra jó lesz, ha a szükség úgy hozza. :-)

Itt hentereg az F-ből a régi generátor. Homlok csapágy nincs benne, mert azt valamiért kivettem, de amúgy jó. Eladni nem érdemes, majd egyszer megcsinálom, összerakom, aztán lerakom dunsztba. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

14 órája, Opszifastra írta:

Sziasztok nem tud véletlen valaki egy full bekötési rajzot a gyújtáshoz, és a befecskedözökhöz 97-es c14nz! 

Hát én itt szoktam nézegetni régebben, de most úgy látom regisztrációhoz kötött a "láthatás". http://skandiasauna.de/en

Viszont a befecskendező igazából semmi különös. Van egy szem injektor ami feketével a tápra és kék színű vezetékkel a motorvezérlőre van kötve. 

Hopp...némi kutakodás után itt a fórumon találtam egy kissé "összefirkáltat":

http://90414nz.jpg

Injektorszelep:Y32. 

Gyujtótarfó: L1

Gyujtáselosztó + Hall jeladó: Y10  itt a 4-4- egymással szembe néző nyilacska a gyertyákat jelképezi.

A gyujtásmodul ami a trafó alatt van az meg szerintem a K20.

Alapjárati motor M66.

Lambda szonda: P33

Oktánszámdugó: X15

Benzinpumpa M21 a reléje K58

Kétvezetékes vízhőfok jeladó: P30

Map szenzor: P23

Fojtószelep állás érzékelő: P34. Azt hiszem mindent sikerült beazonosítani.

Fent a 30-as piros vezeték a fix állandó táp, alatt a 15-ös fekete a kapcsolt táp. Lent a barna a test.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

36 perce, zotya975 írta:

Hát én itt szoktam nézegetni régebben, de most úgy látom regisztrációhoz kötött a "láthatás". http://skandiasauna.de/en

Viszont a befecskendező igazából semmi különös. Van egy szem injektor ami feketével a tápra és kék színű vezetékkel a motorvezérlőre van kötve. 

Hopp...némi kutakodás után itt a fórumon találtam egy kissé "összefirkáltat":

http://90414nz.jpg

Injektorszelep:Y32. 

Gyujtótarfó: L1

Gyujtáselosztó + Hall jeladó: Y10  itt a 4-4- egymással szembe néző nyilacska a gyertyákat jelképezi.

A gyujtásmodul ami a trafó alatt van az meg szerintem a K20.

Alapjárati motor M66.

Lambda szonda: P33

Oktánszámdugó: X15

Benzinpumpa M21 a reléje K58

Kétvezetékes vízhőfok jeladó: P30

Map szenzor: P23

Fojtószelep állás érzékelő: P34. Azt hiszem mindent sikerült beazonosítani.

Fent a 30-as piros vezeték a fix állandó táp, alatt a 15-ös fekete a kapcsolt táp. Lent a barna a test. 

Köszönöm szépen!! :)

Link to comment
Megosztás:

szép napot!
Az autó egy 97-es évjáratú 1,4 astra cx14nz motorkóddal. Dizájnosítani akartam a verdát vettem bele színes led égőt, betettem és összeraktam. Igen ám, ha gyújtást adok akkor tök sötét minden a műszerfalon a szivattyú búg majd elindítás után a töltés jelző világít. Az index, fényszóró, ködlámpa visszajelzője működik de a többi nem, valamint a hőfok és az üzemanyagszint jelző sem mutat semmit. Biztosítékok végig nézve jók az autó tökéletesen működik. Vettem másik műszerfalat, hogy valószínű avval van gond, de nem,  a másikkal is pont ugyanaz a hiba van. Valaki tapasztalt-e már ilyent és hogyan lehet megoldani a problémát? A válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

19 órája, csikesz69 írta:

szép napot!
Az autó egy 97-es évjáratú 1,4 astra cx14nz motorkóddal. Dizájnosítani akartam a verdát vettem bele színes led égőt, betettem és összeraktam. Igen ám, ha gyújtást adok akkor tök sötét minden a műszerfalon a szivattyú búg majd elindítás után a töltés jelző világít. Az index, fényszóró, ködlámpa visszajelzője működik de a többi nem, valamint a hőfok és az üzemanyagszint jelző sem mutat semmit. Biztosítékok végig nézve jók az autó tökéletesen működik. Vettem másik műszerfalat, hogy valószínű avval van gond, de nem,  a másikkal is pont ugyanaz a hiba van. Valaki tapasztalt-e már ilyent és hogyan lehet megoldani a problémát? A válaszokat előre is köszönöm.

Na és ha visszarakod a sima izzót akkor jó minden? Vagy ezt nem próbáltad? 

Link to comment
Megosztás:

köszönöm a válaszát. Az eredeti égőkkel is próbáltam,  és úgy sem jó sőt tettem bele másik óracsoportot és azzal sem.működik. Viszont a fűtő egység közepén levő fokozat kapcsoló kitörött így állandóan megy a hátsó ablak fűtés és ha benyomom a közepén levő kis pöcköt akkor a biztosítékok feletti bal szélső relé kattog valamint benyomva a töltés visszajelző elalszik felengedem akkor kigyullad.

 

Módosítva : csikesz69
Link to comment
Megosztás:

18 órája, csikesz69 írta:

köszönöm a válaszát. Az eredeti égőkkel is próbáltam,  és úgy sem jó sőt tettem bele másik óracsoportot és azzal sem.működik. Viszont a fűtő egység közepén levő fokozat kapcsoló kitörött így állandóan megy a hátsó ablak fűtés és ha benyomom a közepén levő kis pöcköt akkor a biztosítékok feletti bal szélső relé kattog.

Itt akkor valami más gond van, biztosítékokat nézted? Vagy esetleg csatlakozó, kábel sérült szereléskor. A középtekerőket bontottra érdemes cserélni kompletten, nem hiszem hogy sokat kérnek érte, mert kábé senki nem keresi. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok. Volt már hasonló kérdés, de felteszem én is, hátha azóta valaki tudja a "tutit". F Astra Tid kijelzője a világítás bekapcsolásakor kialszik. Sajnos az én autómban nincs fényerőszabályzó, így annak letekert állapota nem okozhatja a jelenséget. Rádió működésekor is sötét marad a kijelző ha megy a világítás az autón. Már a helyzetjelző bekapcsolására kialszik a tid. Tud valaki ebben segíteni ?

Módosítva : Csövi65
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.