Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

18 órája, AlphaDog írta:

Igazából az a probléma, hogy az intervallumos relé 31b lábát be kellene kötnöm a biztosíték táblába. Viszont az én autómban lévő ablaktörlő reléjén nincs is olyan láb, és helye sincs a táblában. A leírás szerint az volna a cél (a vissza alakíthatóság szempontjából), hogy a régi relét kiveszed, és bizonyos lábakat bekötsz a helyére (kábel egyik végén anya saru, másik végén apa saru, és ugye az egyik vége a táblába megy, a másik vége az új relére).

szerk.: Ha az intervallumos relének a 31b lábát bekötöm a tábla 53c helyére (alapból üresen maradna), akkor működik minden funkció, csak ha egyes fokozatba kapcsolom az első ablaktörlőt, akkor elindul a hátsó is, illetve az intervallumos állítás is a hátsóra lesz érvényes. Ha vágnám a kapcsolási rajzokat, biztos lenne valami megoldás...

Na és ha nem dugnád rá közvetlenül a táblára  relét habnem kiemelnéd? csinálsz 3-4-5 centis vezetékeket, apa-anya sarukkal, azzal toldod be a relét a táblába, akkor ott marad szabadon a 31 B láb, oda kötöd ahová akarod. Amúgy milyen relé, tudod a számát? 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, AlphaDog írta:

Nekem B Omega fűtőlapjai vannak befaragva a Recarokba, ha a gyári kábelezés bent van (két csati a kapcsolóknak -a zöld a vezető oldali-, illetve a két csati a fűtőlapnak) akkor szerintem nem olyan nagy meló. Nekem a fűtőlap is 2 vezetékes és a csati is, úgyhogy azt simán be lehet kötni. Nem kell relé, biztosítékot sem tettem be (nincs is helye a táblában), maga a fűtés úgy működik, hogy bekapcsolod, és onnantól azt játssza, hogy felfűt, lehűl, felfűt, lehűl, anélkül, hogy kapcsolgatnád.

A nagyobb szopás szerintem magát a fűtőlapokat berakni az ülésekbe.

Kibontottam mindent, csak fűtőlapom nincs. Omegákban sem találtam. A gyári ülésemnek meg UV károsult a szivacsa (lassan porlik), nem biztos hogy én azt meg akarom bontani.. 

Link to comment
Megosztás:

31 perce, Róóóbi írta:

Kibontottam mindent, csak fűtőlapom nincs. Omegákban sem találtam. A gyári ülésemnek meg UV károsult a szivacsa (lassan porlik), nem biztos hogy én azt meg akarom bontani.. 

Nekem az előző gazdája így csinálta meg, de én áthúzattam:
Kép1 Kép2 Kép3 és ilyen lett.

Bocsi mindenkitől, de nagyon hektikusan működik nekem az oldal, random enged csak hozzászólni.
Az ablaktörlő kérdés megoldódott egyébként.

Link to comment
Megosztás:

55 perce, AlphaDog írta:

Nekem az előző gazdája így csinálta meg, de én áthúzattam:
Kép1 Kép2 Kép3 és ilyen lett.

Bocsi mindenkitől, de nagyon hektikusan működik nekem az oldal, random enged csak hozzászólni.
Az ablaktörlő kérdés megoldódott egyébként.

Vagány. Na nekem meg alap de műplüss ülésem van...

 

Hogyan? Ha nem gond megosztod? Egy enyhe hétvégén össze akarom lapátolni. Már az ablaktörlőt.

Link to comment
Megosztás:

19 perce, Róóóbi írta:

Vagány. Na nekem meg alap de műplüss ülésem van...

 

Hogyan? Ha nem gond megosztod? Egy enyhe hétvégén össze akarom lapátolni. Már az ablaktörlőt.

Hétvégén csinálok egy leírást képekkel és átdobom. A probléma egyébként egyszerűen én voltam, külön van reléje a hátsó ablaktörlőnek meg az elsőnek, persze, hogy a hátsót vettem ki először.. :omg:

Link to comment
Megosztás:

5 órája, AlphaDog írta:

Hétvégén csinálok egy leírást képekkel és átdobom. A probléma egyébként egyszerűen én voltam, külön van reléje a hátsó ablaktörlőnek meg az elsőnek, persze, hogy a hátsót vettem ki először.. :omg:

Ó, naonjó. 

Én a karral szopattam magamat. Volt egy BC-s karom, 5 ajtósra vagy kombira. Na, hoztam egy BC nélkülit. Aha, szedánról, lehetett egyet csinálni a kettőből... :blink:

Link to comment
Megosztás:

 

14 órája, Róóóbi írta:

Vagány. Na nekem meg alap de műplüss ülésem van...

 

Hogyan? Ha nem gond megosztod? Egy enyhe hétvégén össze akarom lapátolni. Már az ablaktörlőt.

 

14 órája, AlphaDog írta:

Hétvégén csinálok egy leírást képekkel és átdobom. A probléma egyébként egyszerűen én voltam, külön van reléje a hátsó ablaktörlőnek meg az elsőnek, persze, hogy a hátsót vettem ki először.. :omg:

Jó lesz a leírás, mert arra emlékszem már csak, hogy a régi relét kell kicserélni az intervallumosra (kihúz-bedug), és valamelyik (na ezt nem tudom már) albaktörlő kapcsolóra menő vezetéket kell elvágni és a végeit összeforrasztani a karon levő poti egyik ill. másik madzagjával. Elég hamar megoldható, ha megvan hozzá minden. :)

Link to comment
Megosztás:

17 órája, Róóóbi írta:

Ó, naonjó. 

Én a karral szopattam magamat. Volt egy BC-s karom, 5 ajtósra vagy kombira. Na, hoztam egy BC nélkülit. Aha, szedánról, lehetett egyet csinálni a kettőből... :blink:

 

9 órája, Tiu írta:

 

 

Jó lesz a leírás, mert arra emlékszem már csak, hogy a régi relét kell kicserélni az intervallumosra (kihúz-bedug), és valamelyik (na ezt nem tudom már) albaktörlő kapcsolóra menő vezetéket kell elvágni és a végeit összeforrasztani a karon levő poti egyik ill. másik madzagjával. Elég hamar megoldható, ha megvan hozzá minden. :)

Elkészült a leírás, elvileg innen le tudjátok tölteni. :)

  • Köszi! 4
Link to comment
Megosztás:

 

Sziasztok! Szeretném kérdezni, hogy esetleg valakinek nincs-e Silicon márkájú F Astra jobb hátsó ajtózár motorja. Nem találok egyszerűen sehol sem. A kocsi sedan 1.4i és 1995-ös. Egy internetes képen sem látok ilyent. A megkérdezettek utángyártottnak mondták, szerintem is. Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
28 perce, Garos írta:

Valaki tudja hogy a töltés vissza jelző lámpa miért parazslik ha a generátor és az akksi is vadta új.?

Akksira esetleg tölts rá, nézd meg jól felvan e töltve. Döglődő akkunál, sok fogyasztóval nálam is halványan világított már sötétben.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Garos írta:

Valaki tudja hogy a töltés vissza jelző lámpa miért parazslik ha a generátor és az akksi is vadta új.?

 

6 órája, Stevy írta:

Akksira esetleg tölts rá, nézd meg jól felvan e töltve. Döglődő akkunál, sok fogyasztóval nálam is halványan világított már sötétben.

Át lehet nézni a generátor-aku közötti kábeleket, kötéseket is. 

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Garos írta:

Ki cseréltem teljesen a test kábelt az egészet a töltő kábel is csere és még is parazslik gázt nyomok el tűnik.

Ki kellene mérni a feszültséget közvetlenül a generátornál és az akkunál is, illetve megnézni hogy gázadásra változik-e mert ugye nem szabadna. Esetleg ha van rá mód indítás közben is nézni hogyan változik.

 

Link to comment
Megosztás:

Bosch generátor és most hoztam el a szerelőtől az autót és közölte hogy nem tudják meg csinálni,ha fogyasztókat rá kapcsolom akkor 12.5 13.4 ha nincs semmi be kapcsolva akkor 14.5 14.7 között ugrál és világít a töltés vissza jelző ha gázt adók akkor halványabb.

Módosítva : Garos
Link to comment
Megosztás:

16 órája, Garos írta:

Bosch generátor és most hoztam el a szerelőtől az autót és közölte hogy nem tudják meg csinálni,ha fogyasztókat rá kapcsolom akkor 12.5 13.4 ha nincs semmi be kapcsolva akkor 14.5 14.7 között ugrál és világít a töltés vissza jelző ha gázt adók akkor halványabb.

Bosch generátornál a hivatalos töltés 14Volt, szóval a 14.5-14.7 még nem olyan rengeteg, nekem ennyi fogyasztó nélkül Delco Remy generátornál:

Amúgy is van pontatlansága a multimétereknek, meg az egyéb mérőműszereknek is. Ugrálni viszont nem szabadna neki. Bosch generátornál viszonylag könnyű a fesz szabályzó csere, mert a hátuljára van felcsavarozva. 

Link to comment
Megosztás:

Most lett felújítva a generátor most 13,8 a generátor töltése akkumulátorrol mérve 14.4 tehát töltés van nem ugrál mostmár de viszont a töltés vissza jelző lámpa meg mindig parazslik. Esetleg nincs véletlenül töltés vissza jelző relé opel f Astra-ba C16Nz motorkóddal?

Módosítva : Garos
Link to comment
Megosztás:

25 perce, Garos írta:

Most lett felújítva a generátor most 13,8 a generátor töltése akkumulátorrol mérve 14.4 tehát töltés van nem ugrál mostmár de viszont a töltés vissza jelző lámpa meg mindig parazslik. Esetleg nincs véletlenül töltés vissza jelző relé opel f Astra-ba C16Nz motorkóddal?

Ilyen akkor fordulhat elő, ha a csillagpont érintkezése rossz. Aztán, hogy ez a Bosch generátornál javítható-e nem tudom, de egy másik típusnál javítható volt.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Garos írta:

Most lett felújítva a generátor most 13,8 a generátor töltése akkumulátorrol mérve 14.4 tehát töltés van nem ugrál mostmár de viszont a töltés vissza jelző lámpa meg mindig parazslik. Esetleg nincs véletlenül töltés vissza jelző relé opel f Astra-ba C16Nz motorkóddal?

Nincs töltés visszajelző relé. A generátor, az akku a visszajelző izzó is fixen össze van kötve. ( pontosabban csak a gyujtáskapcsoló van az izzó, és az akku között.)A visszajelző izzó felel a gerjesztésért is, tehát ezen keresztül kapja a generátor a gerjesztő feszültséget, ezért világít gyujtáson, majd miután elindítod a motort és elkezd tölteni elalszik. Ha parázslik az azt jelenti hogy vagy kevesebb vagy több a töltés mint kellene így pár volt fesz jelen van rajta ez elég az izzónak a parázsláshoz. Általában kábel-csatlakozó hiba okozza a generátor és az akku közötti fesz esést. Vagy maga a generátor nem tölt rendesen. 

Link to comment
Megosztás:

15 órája, Garos írta:

Hát én szerintem nem mert 2 hetet volt autóvillamossági szerelőnel és nem tudta meg csinálni hiába cserélte ki a fesszabalyzot és a dioda sort ha tök más a Baja akkor vennem kell egy ujj generátort.

Ezt a hibát szokták nem megtalálni a kedves szerelő urak. Ha minden ki van cserélve és nem jó, akkor ez még lehet. Persze volt már olyan is, hogy valamiből 3db új is rossz volt. Mondjuk ebből használt generátort lehet kapni 5-10e Ft-ért és átrakva az új cuccokat, már kész is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.