Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

1 óra, Mirr_Murr írta:

Köszi a segítséget!

Hát szép halál lesz kiszedni, de majd a szervízkönyvben megnézem hogy jön ki. Van is nem messze egy srác aki f astrát bont meg az egyik kollégám is csak f astrában utazik. Hány fajta van a jeladóból? Na meg ha használtan veszek hogy tudom tesztelni mielőtt megveszem vagy beépítem. Szerintem szopni fogok....:blush:

Kormányoszlop műanyagjait meg az órakeretet kell kivenni, összesen valami 7 vagy 9 csavar, meg az óra. Annak a spirálját mögé nyúlva a lemezt benyomva le lehet húzni, kb az egyetlen nehezebb része a kivételnek. Meg van két nagy csati benne de az könnyen lejön.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 11. 10. at 20:31, Mirr_Murr írta:

Köszi a segítséget!

Hát szép halál lesz kiszedni, de majd a szervízkönyvben megnézem hogy jön ki. Van is nem messze egy srác aki f astrát bont meg az egyik kollégám is csak f astrában utazik. Hány fajta van a jeladóból? Na meg ha használtan veszek hogy tudom tesztelni mielőtt megveszem vagy beépítem. Szerintem szopni fogok....:blush:

Ha már kint az óra érdemes kicserélni az izzókat is benne, mert tuti összerakás után pár nappal kiég valamelyik!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy ujj aksi van a kocsiban és tegnap le merült,ki derült hogy a generátor nem töltötte, viszont most raktam bele másik generátort meg mertem tölt rendesen de a töltés vissza jelző halványan világít indítás után és menet közben sem tűnik el esetleg valami ötlet hogy mitől lehet ez. C16Nz 

Link to comment
Megosztás:

29 perce, Garos írta:

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy ujj aksi van a kocsiban és tegnap le merült,ki derült hogy a generátor nem töltötte, viszont most raktam bele másik generátort meg mertem tölt rendesen de a töltés vissza jelző halványan világít indítás után és menet közben sem tűnik el esetleg valami ötlet hogy mitől lehet ez. C16Nz 

Üdv, nézd át a generátor, aku közötti kábeleket, csavarkötéseket. Ha van multimétered, járó motornál nézd meg hogy ugyanakkora feszültség van-e a generátornál és az akkunál. 

Link to comment
Megosztás:

Ugyan akkora feszültség van a kettő között kabeleken nem láttam sérülést csavaroknal is minden rendben meg vannak húzva semmi gyanús dolgott nem láttam náluk se.De a vissza jelző lámpa meg mindig világít halványan és vibral.Sőt a generátor-nal kicsit nagyobb is.

Módosítva : Garos
Link to comment
Megosztás:

1 óra, Garos írta:

Ugyan akkora feszültség van a kettő között kabeleken nem láttam sérülést csavaroknal is minden rendben meg vannak húzva semmi gyanús dolgott nem láttam náluk se.De a vissza jelző lámpa meg mindig világít halványan és vibral.Sőt a generátor-nal kicsit nagyobb is.

Na és a feszültség amikor mérted nem ugrált? A visszajelző izzó felel a gerjesztésért ezért nagyobb is mint a többi izzó a műszerfalban. Mennyivel nagyobb a fesz a generátornál? Ugyanannyit kellene mérned mint az akkunál max pár tized eltérés lehet a vezetékek, kötések ellenállásból adódóan. 

 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Garos írta:

 

A generátor amit beraktál az biztos jó volt? Feszültség ugrálás diódahíd vagy fesz szabályzó probléma szokott lenni. Alapból ugye úgy működik, hogy mondjuk az akku 12.6 Voltos, indítózáskor leesik valamennyire a fesz, majd amikor elkezd tölteni felmegy 13-14Voltra, ez már generátor függő, de a fesz stabil, nem változik csak akkor ha bekapcsolsz valami fogyasztót. 

 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Garos írta:

Ma ki cseréltem a dioda sort és mikor be raktam rá akkartam rakni az aksira a sarut nagyon szikrazott és egyszer csak a generátor füstölt mi lehet a baj vele.?

A generátorban elég közel van egymáshoz a két pólus, sokszor csak vékony alátétek és a csavarokon kis szigetelő csövek választják el egymástól a kettőt. Valamelyik szigetelő valahol kimaradt, vagy megsérült. Itt nincs biztosíték, az akku-generátor között közvetlen direkt kapcsolat van, így zárlatnál kábel-generátor füstül vagy az akku megy tönkre. Milyen márkájú generátor? 

Link to comment
Megosztás:

Valaki hozott már össze utólagos ülésfűtést?
Maguk a kapcsolók, azok foglalata (meg a takaró a kézifékkar alatt), ülés alatti kábelek, egészen az A oszlop tövéig  gyáriak, úgy bontottam ki. Ahogy nézegettem, nem relézett fogyasztók, itt lestem egy kicsit...
Szóval valami normálisabb aliekszpresszes fűtőpaddal össze lehet-e hozni, vagy maradjon a polcon dísznek? :-)

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Garos írta:

Zotya975 nem tudom meg mondani milyen fajta azt tudom hogy f Astra-ba való de szerintem ez a füstölés tuti ki nyirta mert 12.4 a töltése és világít a lámpa erősen.

Hát a leggyakoribb a Bosch és a Delco Remy. Az előbbinél nem kell szétszedni a fesz szabályzó és a diódahíd cseréhez mert a hátuljára van szerelve az utóbbinál viszont a belső részére így azt teljesen szét kellett szerelned ha ilyened van. Hát szét kell szedni újból és ellenőrizni hogy jól lett-e összerakva, illetve hogy mi füstölt el. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy kis segítségre lenne szükségem. Valaki kötött már be F Astrába, Omega B intervallumos ablaktörlőkart? Egy, itt a fórumon talált bekötés (igaz G Astrához) alapján kezdtem el csinálni, egy kábelnek viszont a helye hiányzik a biztosíték táblában, így nem is lett valami fényes a végeredmény. Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

19 perce, AlphaDog írta:

Sziasztok

Egy kis segítségre lenne szükségem. Valaki kötött már be F Astrába, Omega B intervallumos ablaktörlőkart? Egy, itt a fórumon talált bekötés (igaz G Astrához) alapján kezdtem el csinálni, egy kábelnek viszont a helye hiányzik a biztosíték táblában, így nem is lett valami fényes a végeredmény. Köszi előre is!

Két éve erre gyúrok, kar és relé már van... :-)

Link to comment
Megosztás:

18 perce, AlphaDog írta:

Sziasztok

Egy kis segítségre lenne szükségem. Valaki kötött már be F Astrába, Omega B intervallumos ablaktörlőkart? Egy, itt a fórumon talált bekötés (igaz G Astrához) alapján kezdtem el csinálni, egy kábelnek viszont a helye hiányzik a biztosíték táblában, így nem is lett valami fényes a végeredmény. Köszi előre is!

Igazából nem, mert mire összejött minden alkatrész eladtam az autót. De az ablaktörlőnek alapból van biztosítékkal védett tápja, azt nem tudod-akarod felhasználni hozzá? 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Igazából nem, mert mire összejött minden alkatrész eladtam az autót. De az ablaktörlőnek alapból van biztosítékkal védett tápja, azt nem tudod-akarod felhasználni hozzá? 

Igazából az a probléma, hogy az intervallumos relé 31b lábát be kellene kötnöm a biztosíték táblába. Viszont az én autómban lévő ablaktörlő reléjén nincs is olyan láb, és helye sincs a táblában. A leírás szerint az volna a cél (a vissza alakíthatóság szempontjából), hogy a régi relét kiveszed, és bizonyos lábakat bekötsz a helyére (kábel egyik végén anya saru, másik végén apa saru, és ugye az egyik vége a táblába megy, a másik vége az új relére).

szerk.: Ha az intervallumos relének a 31b lábát bekötöm a tábla 53c helyére (alapból üresen maradna), akkor működik minden funkció, csak ha egyes fokozatba kapcsolom az első ablaktörlőt, akkor elindul a hátsó is, illetve az intervallumos állítás is a hátsóra lesz érvényes. Ha vágnám a kapcsolási rajzokat, biztos lenne valami megoldás...

Módosítva : AlphaDog
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 11. 17. at 8:41, Róóóbi írta:

Valaki hozott már össze utólagos ülésfűtést?
Maguk a kapcsolók, azok foglalata (meg a takaró a kézifékkar alatt), ülés alatti kábelek, egészen az A oszlop tövéig  gyáriak, úgy bontottam ki. Ahogy nézegettem, nem relézett fogyasztók, itt lestem egy kicsit...
Szóval valami normálisabb aliekszpresszes fűtőpaddal össze lehet-e hozni, vagy maradjon a polcon dísznek? :-)

Nekem B Omega fűtőlapjai vannak befaragva a Recarokba, ha a gyári kábelezés bent van (két csati a kapcsolóknak -a zöld a vezető oldali-, illetve a két csati a fűtőlapnak) akkor szerintem nem olyan nagy meló. Nekem a fűtőlap is 2 vezetékes és a csati is, úgyhogy azt simán be lehet kötni. Nem kell relé, biztosítékot sem tettem be (nincs is helye a táblában), maga a fűtés úgy működik, hogy bekapcsolod, és onnantól azt játssza, hogy felfűt, lehűl, felfűt, lehűl, anélkül, hogy kapcsolgatnád.

A nagyobb szopás szerintem magát a fűtőlapokat berakni az ülésekbe.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.